Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Shooper index. 2 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Araştırma Tasarımı istanbul bursa izmir antalya konya ankara adana gaziantep.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Shooper index. 2 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Araştırma Tasarımı istanbul bursa izmir antalya konya ankara adana gaziantep."— Sunum transkripti:

1 shooper index

2 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Araştırma Tasarımı istanbul bursa izmir antalya konya ankara adana gaziantep kayseri  Shopper Index : –9 il kent merkezinde –3 aylık dönemler itibariyle –Tabakalandırılmış tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilmiş hanelerde –15 yaş üstü bireylerle –bilgisayar destekli telefonla anket (CATI) tekniği ile yapılan –3.400 görüşmenin sonuçlarını Yansıtmaktadır.

3 shooper index Kapsam  Hızlı tüketim ürünleri  Hazır giyim  Teknolojik – Elektronik ürünler  Beyaz eşya  Küçük elektrikli ev aletleri  Mobilya – dekorasyon  Ev tekstili  Restoran – cafe – pastane  Sinema- tiyatro – eğlencem merkezi  Alım yapılan kanal (cadde üzeri, alışveriş merkezi)  Harcama değeri  Memnuniyet derlenen verileri oluşturmuştur. Bu veriler demografi, sosyo-ekonomik statü ve il kırılımları ile analiz edilerek yorumlanmaktadır

4 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. NOBOSY’S UNPREDICTABLE Özet Bulgular

5 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 Özet Bulgular  Gençler : Para Yok Alışveriş Çok ! Onları dinleyin. –Gençler orta yaş üzerinin 2 katı fazla Hazır Giyim alışverişi yapıyor. –Alışveriş başına ortalama harcamaları düşük –Hazır giyime yapılan toplam harcamanın büyük kısmı 35 yaş altından geliyor. –AVM’leri seviyorlar (AVM’ye gidenlerin %60’ından fazlası 35 yaş altı), Cadde’yi de ihmal etmiyorlar. –Genç kızlar kadar genç erkekler de giyime meraklı –Spor giyimi seviyor, ayakkabıya pek önem vermiyorlar –Geçen yıldan daha fazla alışveriş etmişler, önümüzdeki dönemde de artacağın ı düşünüyorlar.  Profilinizi Belirleyin. Bir yerde “bulunmuş olmak” için mağaza açmak artık riskli. AVM ve Cadde’de Hazır Giyim alışverişinin yoğunlaştığı ilk 10 mağaza içinde ortak olan mağaza sayısı sadece “iki”. Cadde ve AVM profili çok farklı. Mağaza açarken marka/mağazanın profili son derece önemli hale geliyor.

6 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 Özet Bulgular  Erkekleri Ciddiye Alın : Shopper Index alışverişte erkeklerin de kadınlar kadar dikkate alınması gerektiğini gösteriyor: –Harcama düzeyleri yüksek –AVM’lerden alışverişte erkeklerin payı yükseliyor –Cadde’de ise kadın alışverişte daha etkin  Orta Direk Direniyor : Her ne kadar yüksek SES gruplarında alışveriş etme ve ortalama harcama düzeyi daha yüksekse de, toplam harcama içerisinde orta ve düşük SES gruplarının ağırlığı gözleniyor. En fazla harcamayı C1 grubu yapıyor.  Ankara’nın Potansiyeli daha iyi Değerlendirilmeli. –Alışveriş endeksi en yüksek olan ilimiz Ankara. –Eğlence ve Dışarıda Yeme dışında ( Özellikle Hazır Giyim ) Alışveriş Düzeyi diğer illere göre daha yüksek. –Markaya geçiş henüz tamamlanmamış ve görece daha az harcıyorlar. –Markalı ürün pazarı gelişmeye açık

7 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 Özet Bulgular  3 büyük il dışında da gidilecek çok yol var. –Ev dışı aktiviteler 3 büyük il dışındaki illerde henüz büyük iller kadar gelişmemiş. Daha kendine yeterli bir profil çiziyorlar. –Buna mukabil AVM’lere ilgi diğer illerden yüksek –Eşler birlikte alışveriş yerine tek başlarına ve kendileri için alışveriş etmeyi tercih ediyor. –Ortalama harcama bu illerde daha yüksek –Mağazalardan aldıkları hizmetten ise daha az memnunlar, kendilerine daha fazla değer verilmesini istiyorlar. –Geleceğe bakışları ise son derece pozitif, alışveriş düzeylerinin artacağına daha fazla inanıyorlar

8 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 Alışverişçi Kimdir?  Gençler, üst-orta ve üst SES grupları arasında alışveriş etme oranı yükseliyor.  Erkekler arasında alışveriş etme oranı AVM Alışverişlerinden kaynaklı olarak yükseliyor ve kadınlara göre daha fazla harcama yapıyorlar

9 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 AVM / Cadde Alışverişçi Profili  AVM, Cadde’ye göre daha genç, fark, özellikle 25 yaş altından kaynaklanıyor.  AVM AB grubu alışverişçiler yönünden Cadde’ye göre daha avantajlı.

10 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 AVM / Cadde Alışverişçi Profili  Cadde, AVM’ye göre görece “Düşük Eğitimli Kadın” profili çiziyor.  FMCG dışındaki tüm ürün gruplarında AVM’den alışveriş etme oranı Cadde’ye göre daha yüksek

11 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 AVM :  Genç, eğitimli ve yüksek SES ağırlıklıdır  Erkeklerin de tercihidir (%..)  Hazır Giyim Alışveriş oranı yüksektir ( %..) ve az sayıda markada yoğunlaşmıştır –Erkek Giyim Alışverişi yüksek (%...) –Hazır Giyime ortalama.... YTL harcanır –En az 2 farklı marka alanların oranı %10’dur –İlk 5 markanın payı %31, ilk 10 markanın payı %47’dir.  FMCG Alışveriş Oranı görece düşüktür (%...)  “Eğlence ve Dışarıda Yeme” oranı düşük ancak Cadde’ye göre yüksektir  “Ev ürünleri” (teknoloji, beyaz eşya, ev aletleri, ev tekstili ve ev mobilyası) alışveriş oranı %...  AVM alışverişçilerinin %15’i o gün Cadde’den de alışveriş etmiştir. AVM : Profil ve Alışveriş Davranışları

12 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Haziran - Temmuz 2008 Cadde : Profil ve Alışveriş Davranışları CADDE :  Orta yaşta, görece düşük eğitimli ve Alt Orta-Alt SES ağrlıklıdır (C2DE %56)  Kadındır (%72) ancak eşinin gelirine bağımlıdır  Hazır Giyim Alışveriş oranı( %...), “Eğlence ve Dışarıda Yeme” 0ranları AVM’ye göre düşüktür. –Kadın ve Çocuk Giyim Alışverişi yüksektir (%..) –Ortalama Hazır Giyim Harcaması AVM’ye göre düşük.... YTL. –En az 2 farklı marka alanların oranı %15’dir –Hazır Giyim alışverişi AVM’ye göre daha fazla markaya dağılmıştır (İlk 10 marka payı %25). –İlk 10 marka sıralamalarına göre AVM ile ortak sadece 2 marka vardır.  FMCG Alışverişi yüksektir (%....)  “Ev ürünleri” (teknoloji, beyaz eşya, ev aletleri, ev tekstili ve ev mobilyası) alışveriş oranı %....  Sadece %2’si o gün AVM’den de alışveriş etmiştir.

13 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD Dikilitaş Plaza Ayazmadere Cad. No:10/1 K: Dikilitaş – İstanbul / TÜRKİYE T: | F: | Centrum İş Merkezi Aydınevler No Küçükyalı – İstanbul / TÜRKİYE T: F: www. ipsos-kmg.com


"Shooper index. 2 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. Araştırma Tasarımı istanbul bursa izmir antalya konya ankara adana gaziantep." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları