Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL."— Sunum transkripti:

1 ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL

2 Çalışmanın amacı, online alışverişlerde özel alışveriş sitelerine yönelik algılanan web sitesi kalitesinin bilişsel çelişki, içtepisel online satın alma ve tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir.

3

4 Parasuraman vd. (2005) online hizmet kalitesini “bir web sitesinin ürün ve hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde satın alınması ve teslimatının gerçekleştirilebilmesini ne ölçüde kolaylaştırdığı” olarak tanımlanmaktadır. İnternetten alışverişlerde rekabet edebilmenin en iyi yollarından birisi web sitesinin hizmet kalitesidir.

5

6 Bir bireyin sahip olduğu bir inanç, bilgi ya da tutumunun yine o kişinin bir başka inanç, bilgi ya da tutumu ile ters düşmesi halinde, bu iki inanç, bilgi ya da tutum arasında bilişsel çelişki vardır (Kağıtçıbaşı, 2013:170).

7 Araştırma Modeli

8 H 1 : Algılanan web sitesi hizmet kalitesi online bilişsel çelişkiyi etkilemektedir. H 2 : Algılanan web sitesi hizmet kalitesi içtepisel online satın alma eğilimini etkilemektedir H 3 : Online içtepisel satın alma eğilimi online bilişsel çelişkiyi etkilemektedir H 4 : Online bilişsel çelişki yeniden satın alma niyetini etkilemektedir.

9 Araştırmanın ana kütlesi son 6 ay içinde, özel alışveriş sitelerinden en az bir ürün almış, 18 yaş üzerindeki tüm kullanıcılardır. Araştırma online anket yoluyla gerçekleştirilmiştir. Örnekleme Süreci

10 Web Sitesi Hizmet KalitesiWolfinbarger and Gilly (2003) Lee and Lin (2005) Lien, Wen ve Wu (2010) Bilişsel ÇelişkiKoller ve Salzberger’in (2007) İçtepisel Satın Alma EğilimiRook ve Fisher (1995: 308) Yeniden Satın Alma NiyetiTsai ve Huang (2006)

11

12 Araştırmada yer alan ilişkileri test edebilmek amacıyla yapısal eşitlik modellemesinden faydalanılmıştır.

13 ALGILANAN HİZMET KALİTESİ α=,926 BİLİŞSEL ÇELİŞKİ α=,937 İÇTEPİSEL SATIN ALMA α=,916 YENİDEN SATIN ALMA NİYETİ α=,832 HK2,799 HK3,798 HK4,785 HK5,782 HK6,777 HK7,774 HK8,716 HK9,715 HK10,704 BÇ1,852 BÇ2,841 BÇ3,837 BÇ4,818 BÇ5,815 BÇ6,808 BÇ7,801 BÇ8,730 BÇ1,856 TS1,851 TS2,787 TS3,783 TS4,764 TS5,762 TS6,750 TS7,728 TS8,631 YS1,785 YS2,756 YS3,709 YS4,615

14 Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Dört Faktör Modeli Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonucunda Modelin Uyum İndeksleri χ 2 /sdGFIAGFICFIRMSEA Uyum Ölçüleri 2,0850, 8710, 8390, 9450, 056

15 HipotezlerTahmin H1H1 HK → BÇ 0,121 Kabul H2H2 HK → İçtepisel SA -0,420 Kabul H3H3 İçtepisel SA → BÇ 0,145 Kabul H4H4 BÇ → YSA -0,408 Kabul χ 2 /sd GFIAGFICFIRMSEA Uyum Ölçüleri 2,420,8520,8180,9270,064 Uyum İndeksleri

16 Sonuçlara bakıldığında algılanan hizmet kalitesi içtepisel satın almayı arttırırken bireylerin satın alma sonrasında yaşadıkları bilişsel çelişkiyi azaltacağı sonucuna varılabilmektedir. Dolayısıyla özel alışveriş sitelerinin hizmet kalitesi standartlarını arttırmaları bireylerin yaşayacakları çelişkiyi azaltması açısından önemli bir noktadır Online bilişsel çelişkinin yeniden satın alma niyeti üzerinde negatif bir etkisi olduğu sonucundan yola çıkarak çelişkinsin azalmasıyla bireylerin fırsat sitelerini tekrar ziyaret ederek yeniden satın almada bulunabileceklerini söyleyebiliriz. Özel alışveriş sitesinde yaşadığı alışveriş deneyiminden sonra kararından emin olamayan ya da dönmek isteyen,kendisini rahatsız hisseden endişeli, şüpheci ve keyifsiz müşterilerin söz konusu siteyi tekrar ziyaret etmesi pek olası görünmemektedir. Bu açıdan bilişsel çelişkinin azaltılması yeniden satın almayı olumlu yönde etkileyecektir. Özetle müşterilerin daha bilişsel çelişki yaşamalarını ve tekrar satın almada bulunmalarını isteyen online alışveriş sitelerinin hizmet kalitesini arttırmaya yönelik çalışmalar yapmaları gerekmektedir.. Bu noktada özel alışveriş siteleri tüketicilerin taleplerine hızlı cevap vererek, müşterilere siparişleri zamanında ulaştırarak, müşterilerin kendilerini güvende hissettikleri, hatasız işlemler gerçekleştirdikleri alışveriş deneyimleri sunarak ve doğru siparişi doğru zamanda doğru adrese ulaştırarak hizmet kalitelerini arttırabilirler. Bunun yanı sıra özel alışveriş sitesinin ürünler hakkında detaylı bilgi sağlaması, işlemleri güvenilir bir şeklide gerçekleştirmesi gibi site içeriğiyle ilgili düzenlemeler yapmaları da kaliteyi arttırıcı önemli unsurlardır.

17 Yrd. Doç.Dr. HİLAL ÖZEN MELİKE ALTINGÜL


"ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları