Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin."— Sunum transkripti:

1 KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin anımsayabileceği ve unutmayacağı bir kimlik oluşturmalısınız. Yaratıcı Tutarlı Girişken olmalısınız.

2 BAŞARILI ÇEVRİMİÇİ MARKA OLUŞTURMA UNSURLARI NELERDİR?  E-ticaret girişiminizin amacını belirlemk ve yarattığınız kimliğin görüntüyü lekelemeden amacı daha da ileriye taşıyacağından emin olmak  Uygun, kolay anımsanan bir etki alanı adı seçmek ve sitenizin internet adresinin çabucak bulunmasını sağlamak.  Hedef izleyicinize çekici gelen, anımsanabilen, rakiplerinizden ayrılabilen ve amacınızı ileriye taşıyan bir genel görünüm oluşturmak.

3  Müşterilerinize doğru deneyim kalitesi sağlamak.  İşletme uygulamalarınızın müşterilerinizin beklentileriyle uyuşması, sistem ve ürünlerinizin iletilmesi ve müşteri hizmetinizin sağlam olmasıyla ilgilenerek hizmet bütünlüğünü korumak.  Ürün ve hizmetinizin iyi olduğunu, şirketinizin müşterilerini düşündüğünü ortaya koyacak biçimde sürekli iletiler göndermek.

4 ŞİRKET, ÜRÜN VE ETKİ ALANLARINI ADLANDIRMAK İnsanlar web sitenizi düşündüğünde akıllarına gelecek ilk şeylerden biri sitenizin etki alanıdır. İyi bir etki alanı adı seçip kaydettirmek sitenizi marka yapma ve bulunmasını kolaylaştırmak yolunda yapabileceğiniz en basit şeydir. Etki alanı adınız var olan şirketinizin adını temel alacağı gibi, web sitenizin farklı bir ada sahip olmasını da isteyebilirsiniz. Siteniz tek bir ürün satıyorsa, etki alanı adı olarak bu ürünün adını kullanmanız yaralı olabilir.

5 BİR ETKİ ALANI ADI GEREKİYOR MU? Etki alanı adınız çevrimiçi adresiniz olacak ve bir işyerinin yanısıra güvenilirlik ve bir marka oluşturma olanağı sağlayacaktır. Bu yüzden e-ticaret yerleşiminin en yüksek düzeyi için, sitenizi tamamıyla ayıran bir etki alanı adı gereklidir. Seçtiğiniz etki alanı adınızı şimdiden kaydettirin.

6 ANIMSANABİLİR, ANLAMLI ADLAR SEÇMEK Müşterilerinizin, adınızı doğru anımsamak için uygun şansları olmasını istiyorsanız, mantıklı veya kolay anımsanan bir ad seçmeniz özellikle önemlidir. BAŞARILI ADLANDIRMA İÇİN İPUÇLARI Anımsanabilir olsun Kolay söylenir olsun. Esnek olun

7  Geleceği düşünün.  Ürünlere kendi adlarını verin.  Rekabeti araştırın.  Ticari marka olmuş adlardan kaçının.  Birden fazla ad almayı düşünün.

8 ETKİ ALANI ADLANDIRMA com Ticari etki alanları gov Hükümet etki alanları Edu Eğitim kurumları Mil Askeri etki alanları Org Kar gözetmeyen kuruluş etki alanları Net Ağ sağlayıcı etki alanları

9 ZİYARETÇİLERİNİZİ VE NE İSTEDİKLERİNİ AÇIĞA KAVUŞTURMAK Ürün nedir? Ziyaretçi kimdir? Ürün bu ziyeretçi için nasıl ve neden çekicidir? Elinizde tutmak istediğiniz ziyaretçi kitlesine çoktan eriştiniz mi? Hangi ziyeretçi kitlesine ulaşmak istiyorsunuz? Ziyaretçilerin çoğu sizi çoktan biliyormu?

10 Şirketinizi ya da ürününüzü nasıl görüyorlar? Siz nasıl görmelerini istiyorsunuz? Düşünmeniz gereken herhangi bir genel ya da özel tutumları var mı? Var olan veya ilerideki ziyaretçileriniz düşünüldüğünde büyümek için en uygun fırsat nerelerdedir? Ziyaretçi kitlenizi kaybetme riskleriniz nelerdir?

11 LOGONUZ HAKKINIZDA NE ANLATIYOR? Logonuz web siteniz de dahil olmak üzere bütün ürünlerinize, size ait olduklarını belirleyecek biçimde yerleştirdiğini damganızdır. WEB SİTENİZİN GENEL GÖRÜNÜMÜNÜ TANIMLAMAK  Şirketiniz veya ürününüz hakkında en eşsiz şey nedir?  Rakipleriniz kimler?  Ngibi ürün veya hizmetler sunuyorsunuz?

12  Konumunuz nedir? Yerel mi ulusal mı?  Ziyaretçilere iletmek istediğiniz görüntüyü düşünün. Çğdaş, yenilikçi, samimi vb.  Kaçınılması gereken genel bir görüntü var mı?  Sitenin iletisini hangi fotoğraf ya da gösterimler verebilir?  Genel pazarlama amaçlarınız nelerdir?

13 İŞE YARAYACAK OLAN NEDİR? Sahip olduğunuz şey üzerine ticaret yapın. Boşluğu ilk siz doldurun. Markanızı çevrimdışı pazarlayın. Israrlı biçimde ortaya çıkın. Tutarlı olun. Müşterinize gerçekten değer ulaştırın.

14 DENEYİM KALİTESİNİ DÜŞÜNMEK  İnsanları bekletmeyin.  Mallarınızı açığa koyun.  Çevrimiçi kataloğunuzda arama yapmak için birden çok yol oluşturun.  Müşteriyle satış arasına engel koymayın.  Güven oluşturun.

15 BÜTÜNLÜK VE GÜVENİ ÇEVRİMİÇİ OLUŞTURMAK  Sözlerinizi yerine getirin ve söylediğiniz şeyi zamanında teslim edin.  Teslim edemeyeceğiniz şeyi önermeyin.  Kendinizle ya da çalışnalarınızla iletişimi kolaylaştırın.  Memnun müşterilerden gelen kutlamaları sergileyin.  Gizlilik politikanızı yayınlayın.  Müşterilerinize, malları ya da değiştirme karşılığında geri gönderebilmelerine izin veren sorunsuz bir iade politikası oluşturu, yayınlayın.

16  Olasıysa saygın bir derneğe veya büyük, bilinen ve güvenilir bir şirkete üye olun.  Marka oluşturmayı, güçlü kullanıcı deneyimi sağlayarak güçlendirmek için teknolojiyi kullandığınızda sürekli ileriye bakmak zorundasınız.


"KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları