Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU"— Sunum transkripti:

1 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Market Pazarlaması Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

2 Konular Perakendeci Mağazalar ve Mağaza Türleri
Mağaza ve Çevresi İle İlişkiler Kuruluş Yeri Seçimi Finansal Planlama ve Fiyatlandırma Ticari Mal Yönetimi Mağaza Operasyonları Satış Gücü Yönetimi Tutundurma Karması Tanzim Teşhir

3 TİCARİ MAL YÖNETİMİ

4 Ticari Mal Yönetimi Formel ve İnformel satınalma örgütü
Ticari mal planlama Tüketici talebi hakkında bilgi toplama Mal kaynaklarının belirlenmesi Ürünlerin değerlendirilmesi Pazarlık Satınalmanın sonuçlandırılması Ürünün teslim alınması Yeniden sipariş verme Yeniden değerlendirme

5 Mağazaların hedefi, elindeki ticari malları etkin, verimli ve kârlı bir şekilde alıcılara satmaktır.
Mağazalar bunu yaparken sattıkları ürünlerin bazı özelliklerine dikkat etmelidirler.

6 Mağaza yönetimlerinin amacı tüketici memnuniyetini sağlamaktır
Mağaza yönetimlerinin amacı tüketici memnuniyetini sağlamaktır. Bu nedenle yönetimin, ticari malların satın alınmasından, bunların satışına kadar geçen sürede bazı sorumlulukları vardır. Bunları 4 ana grupta toplamak mümkündür.

7 1. ÜRÜN KARMASININ OLUŞTURULMASI
Çok sayıda ürünün mağazalarda bulunması ve her geçen gün yeni mamullerin mağazalara girmesiyle ürün karmasının oluşturulması güçleşmiştir.

8 Yaşanan bu sorunlar mamullerin raflara yerleştirilmesi konusunda bazı tekniklerin oluşturulmasına neden olmuştur. Bunlardan birisi “kategori yönetimidir”.

9 Müşterilerin mağazada tüm ihtiyaçlarının giderilmesi amacıyla işletmelerin ürün çeşitliliğine, derinliğine ve yoğunluğuna karar vermeleri gerekmektedir.

10 ÜRÜN KARMASI GENİŞLİĞİ
Deterjan Diş Macunları Sabunlar Dondurulmuş Meyve Suları Gıdalar ÜRÜN KARMASI DERİNLİĞİ A Marka H Marka L Marka R Marka U Marka B Marka I Marka M Marka S Marka V Marka C Marka J Marka N Marka T Marka Y Marka D Marka K Marka O Marka Z Marka E Marka

11 Mağazalarda satılan malların birbirleriyle tamamlayıcı ve uzlaşabilir özellikte olmasına “mal kavramının uzlaşılabilirliği” denir. Kolay satın alınan ucuz tüketim mallarına “kolayda mallar” denir. Bu ürünlerde marka önemsizdir. Mağazanın müşterilerine sunduğu “beğenmeli ve özellikli ürünler” (mobilya, giysi, ev ürünleri) de müşterinin mağaza kompozisyonu içinde bulmayı umduğu ürünlerdir.

12 Mağazanın fiziksel imkanları Mağazanın finansal durumudur.
Bir mağaza için ürün karmasının oluşturulmasında rol oynayan başlıca faktörler; Talepteki değişmeler Rekabet Mağazanın fiziksel imkanları Mağazanın finansal durumudur.

13 2. TEDARİK SÜRECİ Dağıtım kanalının son aşaması olan mağazalar aldıkları ürünleri mümkün olan en kısa dağıtım kanalından sağlamak isterler. Çünkü araya giren her aracı maliyeti yükseltecek, mağazanın rakiplerle olan yarışta başarısını belirleyecektir.

14 Mağazalar mal satın alırken şu sorulara cevap aramalıdır.
Kim için ne satın alınacak ? (çeşit, kalite, marka) Ne miktarda satın alınacak? Ne zaman satın alınacak? Nereden satın alınacak? (tedarik kaynakları) Nasıl satın alınacak? (satın alma kaynakları)

15 3. STOK KONTROLÜ Stok yönetimi, stoklardaki dalgalanmaları ve stok maliyetlerini azaltmak, tüketici veya müşteri taleplerini zamanında karşılamak ve malların değer kayıplarını önlemek için gerekli tüm faaliyetleri kapsar.

16 Stok yönetiminin amaçlarını şöyle sıralayabiliriz;
Stoklarla satışlar arasında sağlıklı ilişkileri sürdürmek, Eksilmelerin yerini bulma ve kontrol altına alma. Fiyat indirimlerine yardımcı olmak. Reyonların ve mal gruplarının mağaza bakımından önemini saptamak. Müşteri taleplerini daha iyi karşılamak. Satın alma bölümüne bilgi sağlamak. Stoklara yapılan yatırımı en aza indirmek.

17 Stok kontrolü üç açıdan mağazalar için önemlidir.
Birincisi, zamanlama açısından önemlidir. İkincisi, mekan özelliklerinin ve mal miktarlarının belirlenmesi için gereklidir. Üçüncüsü, mal akışının takip edilmesi için gerekli kayıtların tutulması için önemlidir.

18 Franchising,alan işletme içinde satan işletme içinde karlı bir anlaşmadır. Bu sayede imtiyazlarını satan işletme daha geniş bir alanda mal ve hizmetleri müşterilerine sunma imkanı bulur. Franchisingi satın alan işletme ise tanınmış kabul edilmiş bir markayı satarak kazanç sağlayabilir. Bu yöntem mağazaya belirli bir markanın müşterisini çekmek isteyen perakendeciler için önemlidir.


"Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları