Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu."— Sunum transkripti:

1 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu

2 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 2 Şoför Eğitimi MDI / TDI Şirket [isim] Lokasyon [yer] Tarih 20/09/2015 Eğitmen [name]

3 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 3 Geçmiş  Tüm dünyada MDI / TDI emniyetli şekilde elleçlenebilir geniş bir kullanıma sahiptir.  Uygun Şoför Eğitimi bu kimyasalların emniyetli şekilde taşınmasına yardımcı olacaktır  Eğitim paketi ISOPA’nın ortak çabalarının ve taşıyıcıIarın tatbiki tecrübelerinin ürünüdür.  Şoför eğitim programını başarı ile tamamlayan şoförlere MDI / TDI Şoför Eğitim Kartları(sertifikaları) verilir.

4 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 4 Önsöz – Takdim, ISOPA  European ISO cyanate P roducers A ssociation (Avrupa Izosiyanat Üreticileri Derneği)  Web sitesi  Üye şirketler : olyol

5 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 5 ISOPA Member Companies

6 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 6 Uygulamalar Poliüretanlar pek çok ürün ve eşyada kullanılır :  Araç koltukları, direksiyon  Spor Ayakkabılar  Kanepe, Sandalye ve Döşekler  Elyaf Pano & Tahta (MDF)  Genişleme mafsalları & Conta / Salmastra sızdırmazlıkları  İzolasyon Köpüğü (buzdolabı, tanklar, binalar)  Kaplama / astar, Boyalar ...ve daha bir çokları

7 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 7 Görünüş SıvıReaksiyonlu MDI Berrak Kahverengi Hafif Küflü Kahverengi Kabuklu TDI Berrak uçuk sarı Sert, keskin Beyaz Köpüklü

8 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 8 Azami Sakıncasız Konsantrasyon (ASK) ASK : 5.0 – 10.0 ppb Koku Eşiği : 0.2 – 0.4 ppm Bu sebeple :  Kokuyu aldığınızda,limit değerlerinin üzerine çıkmışsınız demektir!  Kullanılımış KKE (Kişisel Koruyucu Ekipmanlar) şöför kabininde bulunmamalıdır.

9 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 9 Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (1)  Buhar Basıncı: MDI ve TDI’ın tehlikeleri aynı büyüklüktedir ancak … TDI’ın buhar basıncı çok daha yüksektir (20 kat), bu nedenle TDI’ın içerdiği RİSK ler çok daha büyüktür.  Buhar Yoğunluğu = 6×Havanın Yoğunluğu Örnek: Buhar fazı havadan daha ağırdır!

10 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 10 Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (2)  Yoğunluk aralığı 1.20 – 1.29 (TDI dolum seviyesi ADR’ye uygun olmalıdır  bir sonraki slayta bakınız)  Önemli sıcaklıklar (TDI) : Kristalize hali başlangıcı ± 15°C (ürün sıcaklığı) Eritilmek için yeniden ısıtıldığında ± 45°C (ürün sıcaklığı)

11 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 11 TDI / MDI* 20% 80% ±95% Uygun Uygun DEĞİL Uygun Uygun DEĞİL ADR Dolum Seviyesi “Tankların bölümlendirilmemiş olduğu hallerde veya her bir salınım plaka (dalgakıran) bölmelerinin kapasitelerinin 7,500 litreden daha büyük olmadığı hallerde, kapasitelerinin %80’ninden daha az veya %20’sinden daha fazla dolum yapılamaz”. TDI’ın dolum seviyesi *MDI için yasal bir zorunluluk mevcut değildir ancak çoğu üreticiler TDI için uygulanan aynı kuralı takip ederler.

12 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 12 MDI / TDI su ile reaksiyona girerler (hava da dahil!)  Sıcaklık ve basınç (CO2 çıkışı) taşıma sırasında dış kaynaklı bir ısıtma olmaksızın ciddi oranda yükselir.  Muhtemel su kaynakları şunlardır: Tank temizlik operasyonları Manhol kapağının açılması – numune almak veya tahliye için vs. – gümrük, müşteri veya şoförler tarafından Müşteri tesisinden Kurutulmamış hava tedariği Silika Jel filterlerindeki arızalar Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler(3)

13 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 13 MDI/TDI’ın Sağlığınıza Etkileri Kısa vadede / bir kez güvenlik seviyesi üzerinde maruz kalma  Ağız, boğaz, akciğerde iritasyon  Göğüs sıkışması, öksürük  Solunum güçlüğü  Göz sulanması  Kaşıntı, kızarık cilt (hemen veya sonra)  Isınma / yanma Semptomlar MDI’a maruz kaldıktan 24 saat sonra dahi çıkabilir Sorunları saklamaya çalışmayın! Derhal tıbbi yardım isteyin !

14 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 14 MDI/TDI’ın Sağlığınıza Etkileri Uzun vade / tekrarlı bir şekilde soluyarak veya cilt teması ile MDI’a maruz kalmak Ara sıra astım gibi solunum güçlüğü, yüksek ateş, hapşırma gibi semptomlar Çok az miktar MDI/TDI dahi ağır astıma çevirebilir Sensitizasyon (duyarlılaşma), diizosiyanatlarla temas içeren işleri yapmaya ömür boyu engel oluşturabilir. Bu maddelere maruziyete erken bir aşamada ve hemen son verilmesi, normalde alerjik reaksiyonların ortadan kalkmasını sağlayabilecektir. Duyarlılık geri dönüşümsüz olup bağışıklık sisteminin bir reaksiyonudur İritasyon ile karıştırılmamalıdır

15 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 15 Ürün Zararları: TDI  Solunursa çok Zehirleyici  Gözleri,Solunum Sistemlerini ve Cildi tahriş eder.  Soluma ve cilt ile temas halinde Duyarlılık Riski bulunmaktadır. Uyarı :  Bu etkinin baş göstermesi maruz kalındıktan 24 saat sonraya kadar gecikebilir.  Duyarlılık, geriye döndürüleme z alerjik reaksiyonların oluşması manasındadır.

16 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 16 Ürün Zararları: MDI  Solunursa Zararlı  Gözü, solunum sistemini ve cildi tahriş edici  Soluma ve cilt ile temas halinde Duyarlılık Riski Uyarı :  Bu etkinin baş göstermesi maruz kalındıktan 24 saat sonraya kadar gecikebilir.  Duyarlılık, geriye döndürülemez alerjik reaksiyonların oluşması anlamındadır.

17 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 17 Sınıflama ve Etiketleme ÜrünTaşımaKullanılan MDI Düzenlemeye tabi değil fakat yine de zararlı TDIADR / RID / IMDG UN 2078 Sınıf 6.1 Paketleme Grubu II İşaretleme and Etiketleme: ADR tünel kategorisi: (D/E)

18 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 18 Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) – MDI  Kask (koruyucu başlık)  Koruyucu Gözlük  Sıvıya dayanıklı eldivenler  Güvenlik Ayakkabıları / botları  Tulum  Göz duşu Asgari olarak... Butil Kauçuk Neopren (Suni Kauçuk) Nitril Kauçuk

19 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 19 Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) – TDI  Kask (koruyucu başlık)  Tam Yüz Maskesi (uygun filtre ile)  Sıvıya dayanıklı eldivenler  Emniyet Ayakkabısı/Botları  Kimyasal’a dayanıklı Tulum  Göz duşu Asgari olarak... Fitre azami 8 saat kullanılır Açıldıktan 24 saat sonra atınız Butil Kauçuk Neopren (Suni Kauçuk) Nitril Kauçuk

20 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 20 Sağlığa Etkileri – Kontak Lensler Göze bulaştığında, lenslerinizi gözünüzden çıkarmanız mümkün olmayacaktır zira lensleriniz, gözünüz ve lensler arasındaki su ile oluşan reaksiyondan dolayı göz yüzeyine yapışacaktır. İzosiyanatlar ile çalışırken kontak lens kullanmamalısınız

21 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 21 Kişisel Sağlık (1)  Azami 8 saate kadar uygun bir kartuş kullanın (asgari AP 2 ) ve kartuş mührünün koparılmasından 24 saat sonra kartuşu atın.

22 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 22 Kişisel Sağlık(2)  Yemeden, içmeden, sigara içmeden veya tuvalete gitmeden önce ellerinizi (ve yüzünüzü) Yıkayınız  Kişisel Koruyucu Ekipmanlarınızı şoför kabininin dışında tutunuz. Bir Kuruş/Eurocent miktarına eşit buhar, ortalama büyüklükteki bir araç kabini içindeki konsantrasyonun ‘ASK’ değerlerinin oldukça üzerine çıkması için yeterlidir. Böyle bir ortamda 8 saat süresince çalıştığınızı veya uyduğunuzu hayal edin!

23 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 23 Ürün Kalite Kontrol  Analiz Sertifikası (AS)  Numunler (tavsiye edilmez) Analiz Serifikası numuneye tercih edilir Şoförler numune almamalıdır ! Numuneyi ( 1 dakikalığına bile) Asla kabine almayınız !!!  Sıcaklık (Müşteriye özgü)

24 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 24 Saha Emniyeti Saha Acil Durum Planlarına ve Aşağıdakilerin sahada bulunduğu yerlere aşina olun:  İşaret ve Alarmlar  Rüzgar Yönü Belirteci (Rüzgar Gülü)  Acil Stop Butonu  Acil Duş  Toplanma Noktası  Atık Fıçısı(Kullanılmış conta, Eldiven vs için)  Dekontaminasyon Sıvıları & Emici Malzemeler

25 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 25 Döküntüye Müdahale (Acil Durum Ekibi tarafından yapılmalıdır.) Her zaman KKE Giyilmelidir !!  Şoförler emniyetli bir mesafede kalarak gözlemlemeli ve bilgi sağlamak için mevcudiyetlerini sürdürmelidirler  Acil Durum Ekipleri: 1.Kanalizasyon sistemlerini örtmelidirler 2.Döküntüyü emdirmelidirler 3.Nötrolize etmelidirler 4. Beklemelidirler (reaksiyonun bitmesinden 30–60 dakika sonraya) 5.Tüm döküntüyü reaksiyonun bitmesinden sonra kaldırmalıdırlar 6.Atığı kimyasal atık fıçılarına koymalıdırlar. 7.Dekontaminasyon sıvısını uygulamalıdırlar.

26 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 26 Dolum: Anahtar Öğeler  KKE mutlaka giyilmiş olunmalıdır.  Tank ekipmanı  Dolum öncesi ve Dolum sonrası yapılan operasyon 3 dakika gözlem altında tutulmalıdır.

27 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 27  TDI/MDI tahliyelerinde,tanker veya konteynerlerin üzerinde çalışman gerekecektir.  Amerika’da yapılan bir çalışmaya göre her 5 yaralanmanın 1’i yüksekte çalışma ile ilgili,her 1,000 yüksekten düşmenin 1’i de ölümle sonuçlanmaktadır.  TDI / MDI için konteynerlerde bulunan tek taraflı katlanabilir korkuluk, düşme koruyucusu olarak kabul edilmemekte,bu durum tehlikeli olarak değerlendirilmektedir.  En iyi çözüm sabit bir platform ya da etrafı korkulukla çevrili kafes(üst resim),Mobil bir platformlar ise hem ucuz, hem de daha esnek bir çözümdür (alt resim) Yüksekten Düşmeyi Önleme/ Düşme Koruma (1)

28 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 28 Eğer dolum platformu veya mobil platform yok ise; askı sistemli emniyet kemerini kullanmak bir alternatif olabilir. Aşağıdakilerin kontrol edildiğinden emin olun: Emniyet Kemeri her zaman bakımı ve kontrolleri yetkili kişiler tarafından yapılmış olması gerekir, Her kullanım öncesi herhangi bir bozukluk veya hasarın (kemer dikişlerinde sökük ve yırtık gibi) olmadığı kontrol edilmeli, Emniyet kemerinin nasıl kullanılacağının eğitimini yetkili kişiler tarafından alınmış olmalı, Tahliye yapacağın tesis emniyet kemerini bağlayacağın noktayı gösterecektir.Bağlantı noktası hareketli tip yada sabit sistem olabilir. Tesis operatörü operasyon esnasında askı sisteminden düşme durumunda seni askıda kalmaya karşı kurtaracak bir acil durum planına sahip olduğunu göstermelidir.(asılı kalan insan kısa zamanda kurtarılmaz ise kan dolaşımı etkileneceğinden dolayı kısa zamanda hayatını kaybedebilir. Yüksekten Düşmeyi Önleme/ Düşme Koruma (2)

29 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 29 Tank Ekipmanı  Manhol kapağı mutlaka kapalı olmalıdır! (nemden korumak için)  Gümrük Mektubunu (mevcut ise) bulundur  Buhar geri dönüş ve Ürün Hatlarını karıştırma!!!  Tank basıncı düşürüldü mü?  Temizlenmiş tanklar kuru olmalıdır!  Kapasite (dolum seviyesini aklınızda tutun!)

30 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 30 3-Dakikalık Kontrol, Dolum öncesi Ekipman  Tankerin dışı temiz mi?  Döküntü tavası temiz mi?  Tanker doğru şekilde etiketlenmiş mi?  kör tapalar/kapaklar yerinde mi?  Manhol kapağı kapalı ve cıvata/sürgü/mandallar iyice sıkılmış mı?  Sıcaklığı Kontrol Et.

31 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 31 3-Dakikalık Kontrol, Dolum sonrası Ekipman  Tüm Bağlantılar ayrıldı mı?  Döküntü tavası da dahil hiç döküntü var mı?  Tepe Korkuluğu indirildi mi?  Valfler kapalı, kör flanş ve yeni conta mevcut mu?  Hafif bir fazla basınç mevcut mu (azami 0.1 bar)?  Sıcaklık ayarı doğru mu?  Numune var mı(gerekli ise)? Dokümantasyon  Taşıma belgesi, Gümrük Mektubu, Analiz sertifikası, Tartım Fişi?  Yazili talımat?

32 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 32 Taşıma  Saat / Sürat  Sıcaklık (ve basıncın) kontrol edilmelidir.  Emniyetsiz şartların ve kaza/hadiselerin raporlanması  Park etme

33 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 33  Tanklar taşıma esnasında insan sağlığına yarattığı tehlikelerden dolayı açılmamalıdır  ISOPA gümrük memurlarına atfen tankın açılmamasını gerektiren nedenleri açıklayan bir mektup hazırlamıştır  Bu mektup 14 lisanda mevcuttur, CZ - DE - EN - ES - FR - HU - IT - LV - PL - RO - RU - SK - TUR - UA  İlgili mektuba ISOPA web sitesinden ulaşılabilir Tankların Gümrük Memurları Tarafından Açılması

34 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 34 Seyir Emniyeti Ne yapılmalı ve ne yapılmamalı:  Aracı kilitlemeden terk etmeyin  Taşınan ürün, müşteri ve güzergah veya varış yeri hakkındaki bilgileri ifşa etmeyin  Aracıınızı tercihen emniyetli park alanlarında park edin.

35 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 35 Isıtma Her iki Yöntemde :  Maximum ürün iletim sıcaklığı = 60°C  Manhol kapağını açmayın Buhar:  Sadece dış serpantinli  Azami 1.7 bar (= ~ 115 °C)

36 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 36 Tahliye: Anahtar Öğeler (1)  Saha Kurallarına Uyun  Davranış  Siz tedarikçiyi temsil ediyorsunuz  Karayolu Nakliye Araçlarının Güvenli Yüklenmesi/Boşaltılması CEFIC/ECTA/FECC Örnek Uygulama talimatnamesinde belirtilen operatörün ve sürücünün operasyonel sorumluluklarını bilin  Müşterideki emniyetsiz / tehlikeli şartları rapor edin (kılpayı/yakın kaza halleri dahil)

37 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 37 Tahliye: Anahtar Öğeler (2)  Depolama tankı kapasitesi Şoför / operatör iletişimi  KKE kuşanılmalı  Bağlantıları, basıncı tahliye süresince gözlemle  Numune (eğer numune almak zorundaysan bunu rapor et)  Tahliye Yöntemleri (Detaylar bir sonraki slaytta)

38 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 38 Tahliye Yöntemleri (1) Müşterice tedarik edilen pompa ve buhar geri dönüş hattı (mümkünse hortumlar da müşteri tarafından tedarik edilir)

39 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 39 Tahliye Yöntemleri (2) Müşterice tedarik edilen nitrojen veya kuru hava

40 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 40 Tahliye Yöntemleri (3a) Silika jel donanımlı araç kompresörü

41 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 41 Tahliye Yöntemleri (3b) Silika jel donanımsız araç kompresörü

42 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 42 Döküntü Tavası Yerleşimi (örnek) Sıvı hattı ve buhar geri dönüş hatları net şekilde tanımlanmalı Vapour Sıvı Basınç

43 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 43 Tahliye sonrası 3-Dakikalık Kontrol (1) Ekipman  Bağlantılar ayrıldı mı?  Döküntü tavası da dahil döküntü var mı?  Tepe Korkuluğu indirildi mi?/Hareketli Platform Kaldırıldı mı?  Valfler, kör flanç ve manhol kapağı kapatıldı mı?  Döküntü tavası kapağı kapalı mı?  Sadece hafif bir fazla basınç mevcut mu (azami 0.1 bar)?  Müşteride mümkünse basıncı azalt veya planlama departmanınıza haber verin Dokümantasyon (1)  Müşteriye teslim edildi mi?  Taşıma dokümanları imza edildi mi?

44 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 44 Tahliye sonrası 3-Dakikalık Kontrol (2) Dokümantasyon (2)  Müşterinin şunlara ihtiyacı vardır: Taşıma dokümanının şoför ve müşteri tarafından imzalı kopyası Analiz Sertifikası (AS)  Şoför şunları muhafaza eder: Taşıma dokümanının şoför ve müşteri tarafından imzalı kopyası TDI için: Taşıma dokümanlarının aşağıdaki bilgileri içermesini temin edin: Boş Tank Konteyner *, son yük: UN 2078 Toluene Diisocyanate, 6.1, II (D/E) Veya: tanker ; ayrılabilir tank; portatif / taşınabilir tank

45 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 45 Buzdağı Teorisi Hadiseler/Kazalar Ucuz Atlatılan Kazalar& Emniyetsiz Durumlar Ucuz Atlatılan Kazalar & Emniyetsiz Durumlar

46 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 46 Ucuz Atlatılan ve Emniyetsiz Durumlar Raporlama örnekleri Ucuz Atlatılan Kaza Raporlamaları Potansiyel hadise/kazaların azaltılmasını ve bunlardan sakınılmasını sağlar:  Trafik Kazaları  Ekipman arızaları  Hatalı davranış  Taşma  Yüksek Basınç  Dökülme  Beklenmeyen sıcaklık riski (düzenli kontrol!)  Emniyetsiz çalışma koşulları (emniyet duşu eksikliği,, tepeden dökme ekipmanlarına güvensiz erişim vb.)  Emniyetsiz güzergah

47 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 47 Mesele şudur: En önemli emniyet unsuru Sensin İstatistikler gösteriyor ki:  Kazaların %80’den fazlası insan davranışları ile ilgilidir  Potansiyel Olay ve Kazaların çoğu Dolum ve Tahliye sırasında meydana gelmektedir (veya en önemli risk unsurusun !) Potansiyel Olay /Kaza

48 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 48 Acil Durum Prosedürleri MDI / TDI için ilk yardım yapmayı bilin Göz kapaklarını açmaya zorlayın 15 dakika boyunca bol su ile yıkayın Süreden emin değilseniz yıkamaya devam edin En kısa sürede bir göz uzmanına gözükün Hemen MDI sıçramış giysileri çıkartın Hemen sabun ve bolca su ile devamlı yıkayın Dışarıya temiz havaya çıkın Hemen tıbbi yardıma başvurun Tedarikçi firmayı bilgilendirin – faydalı olabilecek bilgiler alabilirsiniz

49 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 49 Acil Durum Prosedürleri – MDI/TDI‘a maruz kalmak MDI / TDI duyarlılığına sebep olabilecek faktörlerden bir tanesi de, bir defaya mahsus yüksek miktarda MDI'a maruz kalmaktır. Erken tedavi çok önemlidir Unutmayın, semptomlar 24 saat sonra dahi ortaya çıkabilir ISOPA üyesi firmalardan doktorlara yardım her zaman mümkündür İlk yardım prosedürleri İle ilgili sık sık egzersiz yapın Hızlı davranmak kaçınılmazdır Tıbbi yardım alın

50 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 50 Ve..... Acil bir Durumda : Bizi Arayın.... Kahraman Olmaya Çalışmayın.....!!

51 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 51 Acil Durum Müdahalesi TDI  Danimarka hadisesi – Paketli  Fransa hadisesi – Dökme  Potekiz hadisesi – Dökme  İsveç hadisesi – Dökme  Türkiye hadisesi – Dökme  Macaristan olayı - Dökme MDI  İngiltere hadisesi – Dökme  Almanya hadisesi – Dökme  İtalya hadisesi – Dökme

52 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 52 Acil Durum Müdahalesi Acil durum senaryosu  Yanlış giden neydi ?  Neler düzeltilebilir ?

53 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 53 Test  20 çoktan seçmeli soru:  Sadece tek cevap doğrudur  Aynı soru için birden fazla cevabın işaretlenmesi = yanlış/eksik/geçersiz  Düzeltmelere izin verilir (hangi cevaba karar verdiginiz açık olarak belli olduğu sürece!)  Asgari Puan 70% = 14 doğru cevap

54 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 54 Son Tebrikler! Sertifikalar mümkün olan en kısa sürede gönderilecektir

55 ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 55 Tekzip Dışarıdan gelen belgeler için sorumluluk reddi ISOPA ve üyeleri, halihazırda mevcut olan en iyi bilgiler temelinde son derece iyi niyetli bir şekilde doğru ve güvenilir bilgiler sunmak için her türlü gayreti gösterdikleri halde, bu bilgilere güvenilmesinin riski sadece kullanıcıya aittir. Bilgilerin eksiksizliği, doğruluğu veya güvenilirliğine ilişkin herhangi bir beyan ya da taahhütte bulunulması söz konusu olmadığı gibi, bu bilgilerin kullanılmasından veya bilgilere güvenilmesinden kaynaklanabilecek her türlü zarar ya da hasardan dolayı gerek ISOPA gerekse ISOPA üyesi herhangi bir şirket tarafından hiçbir yasal sorumluluk kabul edilmeyecektir.


"ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma ISOPA Driver Training Program 2015 Revizyonu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları