Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Version 2012 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma Version 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Version 2012 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma Version 2012."— Sunum transkripti:

1 Version Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma Version 2012

2 2 Şoför Eğitimi MDI / TDI Şirket [isim] Lokasyon [yer] Tarih 11/01/2015 Eğitmen [name]

3 Version Geçmiş  Tüm dünyada MDI / TDI emniyetli şekilde elleçlenebilir geniş bir kullanıma sahiptir.  Uygun Şoför Eğitimi bu kimyasalların emniyetli şekilde taşınmasına yardımcı olacaktır  Eğitim paketi ISOPA’nın ortak çabalarının ve taşıyıcıIarın tatbiki tecrübelerinin ürünüdür.  Şoför eğitim programını başarı ile tamamlayan şoförlere MDI / TDI Şoför Eğitim Kartları(sertifikaları) verilir.

4 Version  European ISO cyanate P roducers A ssociation (Avrupa Izosiyanat Üreticileri Derneği)  Web sitesi  Üye şirketler : Önsöz – Takdim, ISOPA olyol

5 Version

6 6 Uygulamalar Poliüretanlar pek çok ürün ve eşyada kullanılır :  Araç koltukları, direksiyon  Spor Ayakkabılar  Kanepe, Sandalye ve Döşekler  Elyaf Pano & Tahta (MDF)  Genişleme mafsalları & Conta / Salmastra sızdırmazlıkları  İzolasyon Köpüğü (buzdolabı, tanklar, binalar)  Kaplama / astar, Boyalar ...ve daha bir çokları

7 Version Görünüş SıvıReaksiyonlu MDIBerrak Kahverengi Hafif Küflü Kahverengi Kabuklu TDIBerrak uçuk sarı Sert, keskin Beyaz Köpüklü

8 Version Azami Sakıncasız Konsantrasyon (ASK) ASK : 5.0 – 10.0 ppb Koku Eşiği : 0.2 – 0.4 ppm Bu sebeple :  Kokuyu aldığınızda,limit değerlerinin üzerine çıkmışsınız demektir!  Kullanılımış KKE (Kişisel Koruyucu Ekipmanlar) şöför kabininde bulunmamalıdır.

9 Version Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (1)  Buhar Basıncı: MDI ve TDI’ın tehlikeleri aynı büyüklüktedir ancak … TDI’ın buhar basıncı çok daha yüksektir (20 kat), bu nedenle TDI’ın içerdiği RİSKler çok daha büyüktür.  Buhar Yoğunluğu = 6×Havanın Yoğunluğu Örnek: Buhar fazı havadan daha ağırdır!

10 Version  Yoğunluk aralığı 1.20 – 1.29 (TDI dolum seviyesi ADR’ye uygun olmalıdır  bir sonraki slayta bakınız)  Önemli sıcaklıklar: Kristalize hali başlangıcı ± 15°C (ürün sıcaklığı) Eritilmek için yeniden ısıtıldığında ± 45°C (ürün sıcaklığı) Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (2)

11 Version 2012 TDI / MDI* 20% 80% ±95% Uygun Uygun DEĞİL Uygun Uygun DEĞİL ADR Dolum Seviyesi “Tankların bölümlendirilmemiş olduğu hallerde veya her bir salınım plaka (dalgakıran) bölmelerinin kapasitelerinin 7,500 litreden daha büyük olmadığı hallerde, kapasitelerinin %80’ninden daha az veya %20’sinden daha fazla dolum yapılamaz”. TDI’ın dolum seviyesi *MDI için yasal bir zorunluluk mevcut değildir ancak çoğu üreticiler TDI için uygulanan aynı kuralı takip ederler.

12 Version Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (3) MDI / TDI su ile reaksiyona girerler (hava da dahil!)  Sıcaklık ve basınç (CO2 çıkışı) taşıma sırasında dış kaynaklı bir ısıtma olmaksızın ciddi oranda yükselir.  Muhtemel su kaynakları şunlardır: Tank temizlik operasyonları Manhol kapağının açılması – numune almak veya tahliye için vs. – gümrük, müşteri veya şoförler tarafından Müşteri tesisinden Kurutulmamış hava tedariği Silika Jel filterlerindeki arızalar

13 Version 2012 MDI/TDI’ın Sağlığınıza Etkileri 13 Kısa vadede / bir kez güvenlik seviyesi üzerinde maruz kalma - Ağız, boğaz, akciğerde iritasyon - Göğüs sıkışması, öksürük - Solunum güçlüğü - Göz sulanması - Kaşıntı, kızarık cilt (hemen veya sonra) - Isınma / yanma  Semptomlar MDI’a maruz kaldıktan 24 saat sonra dahi çıkabilir Sorunları saklamaya çalışmayın! Derhal tıbbi yardım isteyin !

14 Version Uzun vade / tekrarlı bir şekilde soluyarak veya cilt teması ile MDI’a maruz kalmak Ara sıra astım gibi solunum güçlüğü, yüksek ateş, hapşırma gibi semptomlar Çok az miktar MDI/TDI dahi ağır astıma çevirebilir Izosiyanat Duyarlılığı kişiyi ömür boyu izosiyanatla çalışmaktan mahrum eder. MDI/TDI’ın Sağlığınıza Etkileri Duyarlılık geri dönüşümsüz olup bağışıklık sisteminin bir reaksiyonudur İritasyon ile karıştırılmamalıdır

15 Version Ürün Zararları: TDI  Solunursa çok Zehirleyici  Gözleri,Solunum Sistemlerini ve Cildi tahriş eder.  Soluma ve cilt ile temas halinde Duyarlılık Riski bulunmaktadır. Uyarı:  Bu etkinin baş göstermesi maruz kalındıktan 24 saat sonraya kadar gecikebilir.  Duyarlılık, geriye döndürülemez alerjik reaksiyonların oluşması manasındadır.

16 Version Ürün Zararları: MDI  Solunursa Zararlı  Gözü, solunum sistemini ve cildi tahriş edici  Soluma ve cilt ile temas halinde Duyarlılık Riski Uyarı:  Bu etkinin baş göstermesi maruz kalındıktan 24 saat sonraya kadar gecikebilir.  Duyarlılık, geriye döndürülemez alerjik reaksiyonların oluşması anlamındadır.

17 Version Sınıflama ve Etiketleme ÜrünTaşımaKullanılan MDIDüzenlemeye tabi değil fakat yine de zararlı TDIADR / RID / IMDG UN 2078 Sınıf 6.1 Paketleme Grubu II İşaretleme and Etiketleme: ADR tünel kategorisi: (D/E)

18 Version  Kask (koruyucu başlık)  Koruyucu Gözlük  Sıvıya dayanıklı eldivenler  Güvenlik Ayakkabıları / botları  Tulum  Göz duşu Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) – MDI Asgari olarak... Butil Kauçuk Neopren (Suni Kauçuk) Nitril Kauçuk

19 Version  Kask (koruyucu başlık)  Tam Yüz Maskesi (uygun filtre ile)  Sıvıya dayanıklı eldivenler  Emniyet Ayakkabısı/Botları  Kimyasal’a dayanıklı Tulum  Göz duşu Asgari olarak... Fitre azami 8 saat kullanılır Açıldıktan 24 saat sonra atınız Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) – TDI Butil Kauçuk Neopren (Suni Kauçuk) Nitril Kauçuk

20 Version Sağlığa Etkileri – Kontak Lensler Göze bulaştığında, lenslerinizi gözünüzden çıkarmanız mümkün olmayacaktır zira lensleriniz, gözünüz ve lensler arasındaki su ile oluşan reaksiyondan dolayı göz yüzeyine yapışacaktır. İzosiyanatlar ile çalışırken kontak lens kullanmamalısınız

21 Version Kişisel Sağlık (1)  Azami 8 saate kadar uygun bir kartuş kullanın (asgari AP 2 ) ve kartuş mührünün koparılmasından 24 saat sonra kartuşu atın.

22 Version  Yemeden, içmeden, sigara içmeden veya tuvalete gitmeden önce ellerinizi (ve yüzünüzü) Yıkayınız  Kişisel Koruyucu Ekipmanlarınızı şoför kabininin dışında tutunuz. Bir Kuruş/Eurocent miktarına eşit buhar, ortalama büyüklükteki bir araç kabini içindeki konsantrasyonun ‘ASK’ değerlerinin oldukça üzerine çıkması için yeterlidir. Böyle bir ortamda 8 saat süresince çalıştığınızı veya uyduğunuzu hayal edin! Kişisel Sağlık (2)

23 Version Ürün Kalite Kontrol  Analiz Sertifikası (AS)  Numunler (tavsiye edilmez) Analiz Serifikası numuneye tercih edilir Şoförler numune almamalıdır! Numuneyi (1 dakikalığına bile) Asla kabine almayınız!!!  Sıcaklık (Müşteriye özgü)

24 Version Saha Emniyeti Saha Acil Durum Planlarına ve Aşağıdakilerin sahada bulunduğu yerlere aşina olun:  İşaret ve Alarmlar  Rüzgar Yönü Belirteci (Rüzgar Gülü)  Acil Stop Butonu  Acil Duş  Toplanma Noktası  Atık Fıçısı(Kullanılmış conta, Eldiven vs için)  Dekontaminasyon Sıvıları & Emici Malzemeler

25 Version Döküntüye Müdahale (Acil Durum Ekibi tarafından yapılmalıdır.) Her zaman KKE Giyilmelidir!!  Şoförler emniyetli bir mesafede kalarak gözlemlemeli ve bilgi sağlamak için mevcudiyetlerini sürdürmelidirler  Acil Durum Ekipleri: 1.Kanalizasyon sistemlerini örtmelidirler 2.Döküntüyü emdirmelidirler 3.Nötrolize etmelidirler 4.Beklemelidirler (reaksiyonun bitmesinden 30–60 dakika sonraya) 5.Tüm döküntüyü reaksiyonun bitmesinden sonra kaldırmalıdırlar 6.Atığı kimyasal atık fıçılarına koymalıdırlar. 7.Dekontaminasyon sıvısını uygulamalıdırlar.

26 Version Dolum: Anahtar Öğeler  KKE mutlaka giyilmiş olunmalıdır.  Tank ekipmanı  Dolum öncesi ve Dolum sonrası yapılan operasyon 3 dakika gözlem altında tutulmalıdır.

27 Version 2012 Yüksekte çalışmak için kullanılan emniyet kemer sistemi Fall protection (1) 27

28 Version 2012 Yüksekte çalışmak için kullanılan emniyet kemer sistemi Fall protection (2) 28

29 Version Tank Ekipmanı  Manhol kapağı mutlaka kapalı olmalıdır! (nemden korumak için)  Gümrük Mektubunu (mevcut ise) bulundur  Buhar geri dönüş ve Ürün Hatlarını karıştırma!!!  Tank basıncı düşürüldü mü?  Temizlenmiş tanklar kuru olmalıdır!  Kapasite (dolum seviyesini aklınızda tutun!)

30 Version Ekipman  Tankerin dışı temiz mi?  Döküntü tavası temiz mi?  Tanker doğru şekilde etiketlenmiş mi?  Tüm valfler kapalı mı?  Manhol kapağı kapalı ve cıvata/sürgü/mandallar iyice sıkılmış mı?  Sıcaklığı Kontrol Et. 3-Dakikalık Kontrol, Dolum öncesi

31 Version Dakikalık Kontrol, Dolum sonrası Ekipman  Tüm Bağlantılar ayrıldı mı?  Döküntü tavası da dahil hiç döküntü var mı?  Tepe Korkuluğu indirildi mi?  Valfler kapalı, kör flanş ve yeni conta mevcut mu?  Hafif bir fazla basınç mevcut mu (azami 0.1 bar)?  Sıcaklık ayarı doğru mu?  Numune var mı(gerekli ise)? Dokümantasyon  Taşıma belgesi, Gümrük Mektubu, Analiz sertifikası, Tartım Fişi?  Yazili talımat?

32 Version Taşıma  Saat / Sürat  Sıcaklık (ve basıncın) kontrol edilmelidir.  Emniyetsiz şartların ve kaza/hadiselerin raporlanması  Park etme

33 Version  Tanklar taşıma esnasında insan sağlığına yarattığı tehlikelerden dolayı açılmamalıdır  ISOPA gümrük memurlarına atfen tankın açılmamasını gerektiren nedenleri açıklayan bir mektup hazırlamıştır  Bu mektup 14 lisanda mevcuttur, CZ - DE - EN - ES - FR - HU - IT - LV - PL - RO - RU - SK - TUR - UA  İlgili mektuba ISOPA web sitesinden ulaşılabilir Tankların Gümrük Memurları Tarafından Açılması

34 Version Seyir Emniyeti Ne yapılmalı ve ne yapılmamalı:  Aracı kilitlemeden terk etmeyin  Taşınan ürün, müşteri ve güzergah veya varış yeri hakkındaki bilgileri ifşa etmeyin  Aracıınızı tercihen emniyetli park alanlarında park edin.

35 Version Isıtma Her iki Yöntemde :  Maximum ürün iletim sıcaklığı = 60°C  Manhol kapağını açmayın Buhar:  Sadece dış serpantinli  Azami 1.7 bar (= ~ 115 °C)

36 Version Tahliye: Anahtar Öğeler (1)  Saha Kurallarına Uyun  Davranış  Siz tedarikçiyi temsil ediyorsunuz  Operatör ve Şoförün sorumluluk paylaşımlarını CEFIC / ECTA Davranış Bazlı Emniyet Klavuzu’nda belirlendiği şekli ile bilin  Müşterideki emniyetsiz / tehlikeli şartları rapor edin (kılpayı/yakın kaza halleri dahil)

37 Version  Depolama tankı kapasitesi Şoför / operatör iletişimi  KKE kuşanılmalı  Bağlantıları, basıncı tahliye süresince gözlemle  Numune (eğer numune almak zorundaysan bunu rapor et)  Tahliye Yöntemleri (Detaylar bir sonraki slaytta) Tahliye: Anahtar Öğeler (2)

38 Version Tahliye Yöntemleri (1) Müşterice tedarik edilen pompa ve buhar geri dönüş hattı (mümkünse hortumlar da müşteri tarafından tedarik edilir)

39 Version Tahliye Yöntemleri (2) Müşterice tedarik edilen nitrojen veya kuru hava

40 Version Tahliye Yöntemleri (3a) Silika jel donanımlı araç kompresörü

41 Version Tahliye Yöntemleri (3b) Silika jel donanımsız araç kompresörü

42 Version Döküntü Tavası Yerleşimi (örnek) Sıvı hattı ve buhar geri dönüş hatları net şekilde tanımlanmalı

43 Version Tahliye sonrası 3-Dakikalık Kontrol (1) Ekipman  Bağlantılar ayrıldı mı?  Döküntü tavası da dahil döküntü var mı?  Tepe Korkuluğu indirildi mi?/Hareketli Platform Kaldırıldı mı?  Valfler, kör flanç ve manhol kapağı kapatıldı mı?  Döküntü tavası kapağı kapalı mı?  Sadece hafif bir fazla basınç mevcut mu (azami 0.1 bar)?  Müşteride mümkünse basıncı azalt veya planlama departmanınıza haber verin Dokümantasyon (1)  Müşteriye teslim edildi mi?  Taşıma dokümanları imza edildi mi?

44 Version Dokümantasyon (2)  Müşterinin şunlara ihtiyacı vardır: Taşıma dokümanının şoför ve müşteri tarafından imzalı kopyası Analiz Sertifikası (AS)  Şoför şunları muhafaza eder: Taşıma dokümanının şoför ve müşteri tarafından imzalı kopyası TDI için: Taşıma dokümanlarının aşağıdaki bilgileri içermesini temin edin: Boş Tank Konteyner*, son yük: UN 2078 Toluene Diisocyanate, 6.1, II (D/E) Veya: tanker ; ayrılabilir tank; portatif / taşınabilir tank Tahliye sonrası 3-Dakikalık Kontrol (2)

45 Version Buzdağı Teorisi Hadiseler/Kazalar Ucuz Atlatılan Kazalar& Emniyetsiz Durumlar Ucuz Atlatılan Kazalar & Emniyetsiz Durumlar

46 Version Ucuz Atlatılan ve Emniyetsiz Durumlar Raporlama örnekleri Ucuz Atlatılan Kaza Raporlamaları Potansiyel hadise/kazaların azaltılmasını ve bunlardan sakınılmasını sağlar:  Trafik Kazaları  Ekipman arızaları  Hatalı davranış  Taşma  Yüksek Basınç  Dökülme  Beklenmeyen sıcaklık riski (düzenli kontrol!)  Emniyetsiz çalışma koşulları (emniyet duşu eksikliği vs.)  Emniyetsiz güzergah

47 Version Mesele şudur: En önemli emniyet unsuru Sensin İstatistikler gösteriyor ki:  Kazaların %80’den fazlası insan davranışları ile ilgilidir  Potansiyel Olay ve Kazaların çoğu Dolum ve Tahliye sırasında meydana gelmektedir (veya en önemli risk unsurusun ! ) Potansiyel Olay /Kaza

48 Version 2012 Acil Durum Prosedürleri MDI / TDI için ilk yardım yapmayı bilin 48 - Göz kapaklarını açmaya zorlayın - 15 dakika boyunca bol su ile yıkayın - Süreden emin değilseniz yıkamaya devam edin - En kısa sürede bir göz uzmanına gözükün - Hemen MDI sıçramış giysileri çıkartın - Hemen sabun ve bolca su ile devamlı yıkayın - Dışarıya temiz havaya çıkın - Hemen tıbbi yardıma başvurun - Tedarikçi firmayı bilgilendirin – faydalı olabilecek bilgiler alabilirsiniz

49 Version 2012 Acil Durum Prosedürleri – MDI/TDI‘a maruz kalmak 49 MDI / TDI duyarlılığına sebep olabilecek faktörlerden bir tanesi de, bir defaya mahsus yüksek miktarda MDI'a maruz kalmaktır. Erken tedavi çok önemlidir Unutmayın, semptomlar 24 saat sonra dahi ortaya çıkabilir ISOPA üyesi firmalardan doktorlara yardım her zaman mümkündür İlk yardım prosedürleri İle ilgili sık sık egzersiz yapın Hızlı davranmak kaçınılmazdır Tıbbi yardım alın

50 Version Ve..... Acil bir Durumda : Bizi Arayın.... Kahraman Olmaya Çalışmayın.....!!

51 Version Acil Müdahale CD/DVD TDI  Danimarka hadisesi – Paketli  Fransa hadisesi – Dökme  Potekiz hadisesi – Dökme  İsveç hadisesi– Dökme  Türkiye hadisesi– Dökme MDI  İngiltere hadisesi – Dökme  Almanya hadisesi – Dökme  İtalya hadisesi – Dökme

52 Version Acil Müdahale CD / DVD Acil durum senaryosu  Yanlış giden neydi ?  Neler düzeltilebilir ?

53 Version Test  20 çoktan seçmeli soru:  Sadece tek cevap doğrudur  Aynı soru için birden fazla cevabın işaretlenmesi = yanlış/eksik/geçersiz  Düzeltmelere izin verilir (hangi cevaba karar verdiginiz açık olarak belli olduğu sürece!)  Asgari Puan 70% = 14 doğru cevap

54 Version Son Tebrikler! Sertifikalar mümkün olan en kısa sürede gönderilecektir SPECIMEN

55 Version 2012 Tekzip 55 Bu sunumda bulunan tüm bilgi ve tavsiyelerin doğru olduğuna inanılmaktadır. Verilen tüm bilgiler uygulama şartları ve şekli ISOPA ve üyelerinin kontrolü dışında olacağından herhangi bir garantisi olmayıp tamamen tavsiye niteliğindedir. ISOPA ve üyeleri verilen bilgilerle alakalı her türlü sorumluluğu tekzip eder.Verilen bilgi ve tavsiyelerin doğruluğunun kontrolü ve kullanımında oluşabilecek olası riskler tamamen kullanıcının tasarrufundadır.


"Version 2012 1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma Version 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları