Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler M. Serdar ŞADOĞLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler M. Serdar ŞADOĞLU."— Sunum transkripti:

1 Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler M. Serdar ŞADOĞLU

2 Bu rakamlar ne ifade ediyor? 4 عدد إخوتي 2 ترتيبي بين الإخوة 3 عدد بناتي 40 عمري22.02 يوم وشهر ميلادي1974 سنة ميلادي رقمي المدرسي رقم هاتفي

3 Dil Öğrenim Süreci 1- Dili fark etme. 2- Dilin sınırlarını fark etme. 3- Bu sınırların içinde nerede durduğunu bilme. 4- Özgüven kazanma. 5- Dili kullanmaya başlama. 6- Dili kullandığı sınırları tekrar fark edip bu sınırları geliştirme. 7- Geliştirdiği sınırlar içerisinde dili kullanma. 8- Yavaş ve sürekli bir şekilde sınırları geliştirmeye devam etme. Zihinsel Gelişim Farkındalık Psikomotor Gelişim İletişim Duygusal Gelişim Özgüven

4 Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Genel Sorunlar 1- Hayatla ilgili vizyon ve misyonun netleştirilmemesi. 2- Dil öğrenimiyle ilgili hayallerin netleştirilmemesi. 3- Öğrenilmek istenen dil ile arasında duygusal bağın kurulmaması. 4- Dil öğrenim sürecinin bilmemesi. 5- Kişinin ana dilinde yetersiz olması. 6- Kişinin zayıf bir genel kültüre sahip olması. (Motivasyon eksikliği) (Heyecanın yitirilmesi) (İlginin azalması) (Aceleci olunması) (Sınırların daralması) (Merakın azalması) فإنك شمس والنجوم كواكب إذا ما طلعت لم يبد منهن كوكب

5 Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Özel Sorunlar (Sınıf içi) 1- Derslerin ana dilde anlatılması. 2- Gramer merkezli eğitim verilmesi. 3- Sınav odaklı dil öğretilmesi. 4- Müfredatı yetiştirmenin öncelikli hedef olması. 5- Öğrencilerdeki hata yapma korkusunun aşılamaması. 6- Öğrencilerle pratik yapma imkanlarının kısıtlı olması.

6 Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Özel Sorunlar (Kişisel) 1- Yabancı dili içselleştirememek. 2- Cümleyi önce zihnimizde Türkçe kuruyor olmak. 3- Sistem kompleks olduğu için bütünü kaçırmak. 4- Kelime öğrenmeyi bilmiyor olmak. ضرب: ضربَ فلانٌ فلاناً. ضربَ فلانٌ فلاناً. ضربَ فلانٌ على يدِي. ضربَ فلانٌ على يدِي. ضربَ فلانٌ مثلاً. ضربَ فلانٌ خيمةً. ضربَ فلانٌ في الأرضِ. عمَّ: عمَّ المطرُ المكانَ. عمَّ المطرُ المكانَ. عمَّ الناسَ بالهديّةِ. عمَّ الناسَ بالهديّةِ. عمَّ النباتُ. عمَّ الرجلُ. عمَّ الرجلُ رأسَه. دفع: دفعَ الشيءَ. دفعَ الشيءَ. دفعَ النقودَ. دفعَ النقودَ. دفعَ القولَ. دفعَ فلانًا. دفعَ فلانًا إلى كذا.

7 Dil Öğretiminde 9 Temel İlke 1- Manayı öncellenme. 2- Manayı içselleştirme. 3- Konuşmayı bolca uygulanma. 4- Akıcılığı öncellenme. 5- Yoğun bilgiye maruz kalma. 6- Bilgiyi kazanıma dönüştürme. 7- Dil öğrenim stratejileri öğrenme. 8- Öğrenenin aktif olması. 9- Performansının değerlendirilmesi. المعنى لا المبنى ممارسة الكلام الذاتية لا مجرد التعرض الطلاقة قبل الدقة كثافة الدخل تحويل الدخل إلى حصيلة تعلم الاسترايجيات نشاط المتعلم تقويم الأداء

8 Temel İlkeler sevdirmek zevkliDili, sevdirmek ve zevkli hale getirmek, FormüllerDili, Formüllerden arındırmak, Faydacı bilgilerDilde, Faydacı bilgilere dönüştürmek, FarkındalıkDilde, Farkındalık oluşturmaktır. İstek oluşturmalı Harekete geçirmeli Dil Öğretiminde Temel İlkeler

9 Temel İlkeler öğrenim yöntemineÖğretim, dile değil öğrenim yöntemine, işlevsel özellikleriDilin yapısal özellikleri değil işlevsel özellikleri, kişisel deneyimlerBilgi aktarımına değil kişisel deneyimlerin geliştirilmesine, anlam oluşturma iletişime geçmeEzber/tekrar ve doğruluk temeline değil, anlam oluşturma ve iletişime geçme temeline, sınıf dışı aktivitelerSadece sınıf içi eğitimlere değil aynı zamandan sınıf dışı aktivitelere odaklanmalıdır. İstek oluşturmalı Harekete geçirmeli

10 Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler 1- Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi. 2- Doğrudan Öğretim Yöntemi. 3- İşitsel-Dilsel Öğretim Yöntemi. 4- İletişimsel Öğretim Yöntemi. 5- Seçici Öğretim Yöntemi. طريقة الترجمة والقواعد Klasik Yöntem الطريقة المباشرة Doğal Yöntem الطريقة السمعية والشفهية Ordu Yöntemi الطريقة التواصلية Etkileşimci Yöntem الطريقة الانتقائية Aktif Yöntem

11 Sonuç sevdirmekeyif katma 1- Dili sevdirmeli ve dil öğretimine keyif katmalı. kurallardan kurtarma 2- Dili, formüllerden kurallardan kurtarmalı. faydacı bilgilere dönüştürme 3- Dili, kullanıma yönelik faydacı bilgilere dönüştürmeli. iletişim kurmak 4- Dili, iletişim kurmak için öğretmeli. Tüm dil becerileri 5- Tüm dil becerilerini geliştirecek dersler planlamalı. Aktiviteler 6- Aktiviteler anlamlı ve gerçek hayat ile uyumlu olmalı. Dilde akıcılık 7- Dilde doğruluk değil akıcılık hedeflenmeli. yanlış anlaşılma kaygısı 8- Hata yapma kaygısı yerine yanlış anlaşılma kaygısı oluşturmalı. deneme yanılma süreci 9- Öğrenmenin deneme yanılma süreci olduğu unutulmamalı. dile maruz bırakarak 10- Dili, anadili gibi bolca dile maruz bırakarak öğretmeli. Acele etmemeli 11- Acele etmemeli, alma süreci tamamlanmadan üretim sürecine geçilmemeli. beceri kazandırmak 12- Dilin bilgi aktarma değil beceri kazandırmak olduğunu hiçbir zaman unutmamalı.


"Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler M. Serdar ŞADOĞLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları