Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD"— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

2 E-Ticaret Nedir? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir.

3 E-Ticaret’in Boyutları 1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. 1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı. Bugün dünyaya yayıldı. OECD ve IDC verilerine göre yılında yıllık OECD ve IDC verilerine göre yılında yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor. 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor. (sizde bunda pay almak istemez misinisiz?) (sizde bunda pay almak istemez misinisiz?)

4 Şubat 2002 Toplam Internet Kullanıcısı (milyon) Afrika4,15 Asya/Pasifik157,49 Avrupa171,35 Orta Doğu4,65 Amerika ve Kanada181,23 Latin Amerika25,33 Dünya Toplamı544,20 kaynak: Compiled by: Nua Internet Surveys (www.nua.com)

5 Şubat 2002 Internet Kullanıcıları-Coğrafik Dağılım

6 Her şeyin E’si çıktı E-ticaret E-ticaret E-devlet E-devlet E-iş E-iş E-bülten E-bülten E-book E-book E-dükkan E-dükkan E-hükümet E-hükümet E-dergi E-dergi E-katalog E-katalog E-şirket E-şirket E-toplantı E-toplantı E-kitap E-kitap E-Türkiye E-Türkiye E-mağaza E-mağaza E-noter E-noter

7 Neden Elektronik Ticaret? Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır. Satış maliyetlerini azaltır.

8 Neden Elektronik Ticaret? Birebir görüşme gerektirmez. Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa? Rakipleriniz yaparsa?

9 Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir! Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

10 Nasıl? Kitap satmak için bir E- ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Kitap satmak için bir E- ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak?Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi yapabilir.

11 Temel Sektörler Eğlence Eğlence İletişim İletişim Yayın Yayın Perakendecilik Perakendecilik Eğitim Eğitim Donanım ve yazılım Donanım ve yazılım Kamu Kamu

12 E-Ticaret’in Faydaları Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Niş pazarlara erişmenizi sağlar Niş pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi. Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

13 Jenerik İş Stratejileri Elektronik Pazarda Yer Almak Elektronik Pazarda Yer Almak Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi Elektronik Ticaret Elektronik Ticaret Tedarik Ağı Yönetimi Tedarik Ağı Yönetimi Envarter Yönetimi Envarter Yönetimi

14 Bazı Ürünlerde E-Ticaret’in Payı (Capital-Electronic Commerce) Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım33 Eğlence33 Tebrik Kartı 25 Kitap20 Video20 Oyun20 Dergi15 Sigorta10 Eğitim5

15 istatistikleri: Üye profili: Üye Sayısı 6682 Üye Sayısı 6682 Üyelerin % 88.4’ü erkek Üyelerin % 88.4’ü erkek Üyelerin % 92.4’ü yaş arasında Üyelerin % 92.4’ü yaş arasında Üyelerin % 47.6’sı bilgisayar, elektronik ve teknoloji sahalarında çalışıyor Üyelerin % 47.6’sı bilgisayar, elektronik ve teknoloji sahalarında çalışıyor Üyelerin % 74.2’si üniversite mezunu Üyelerin % 74.2’si üniversite mezunu Üyelerin % 66.1’i 3 büyük ilde ikamet ediyor. Üyelerin % 66.1’i 3 büyük ilde ikamet ediyor. Not: Üye profili özetleri 18 Şubat 2002 tarihi baz alınarak hazırlanmıştır. Haftada ortalama 125 yeni üye kayıt oluyor Haftada ortalama 125 yeni üye kayıt oluyor

16 istatistikleri: Hit İstatistikleri- Genel İstatistikler Zaman Ekseni 01/01/ :00: /12/ :59:59 Hit Sayıları Tüm Site İçin Toplam Başarılı Hit Sayısı3,749,029 Günlük Ortalama Hit Sayısı 11,194 Ana Sayfa İçin Hit Sayısı 111,374 Okunan Sayfalar Okunan Sayfa Sayısı1,896,399 Gün Başına Ortalama Okunan Sayfa Sayısı 3,849 Okunan Doküman Sayısı1,668,399 Ziyaretçi Seansları Farklı Ziyaretçilerin Sayısı 50,001 Ziyaretçi Seanslarının Sayısı 91,904 Günlük Ortalama Ziyaretçi Seansı Sayısı 231 Ortalama Ziyaretçi Seansı Uzunluğu 00:21:04

17 Elektronik Ticaret Türleri B2B: business to business B2B: business to business B2C: business to consumer B2C: business to consumer B2G: business to government B2G: business to government C2G: customer to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2E: business to employee B2M: business to market B2M: business to market

18 Elektronik Ticaret Türleri governmentconsumer business

19 B2C’den çok B2B Yalnızca %20’si B2C Yalnızca %20’si B2C Çoğu B2B: %80’si B2B Çoğu B2B: %80’si B2B Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur. Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur. Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır. Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır. Yatan paralar TEK’in hesabına geçer. Yatan paralar TEK’in hesabına geçer. Bu bir E-ticaret’tir. Bu bir E-ticaret’tir.

20 EDI BANKA

21 E-Devlet Vergi ödemek Vergi ödemek Sağlık karnesi almak Sağlık karnesi almak İşletme ruhsatı almak. İşletme ruhsatı almak. Pasaport almak Pasaport almak Nüfus bilgilerini değiştirmek Nüfus bilgilerini değiştirmek Köpeğinizin kaydını yaptırmak Köpeğinizin kaydını yaptırmak İkametgah kağıdı almak. İkametgah kağıdı almak. …….. ……..

22 E-Devlet Kullanımı Norveç%53 Danimarka%47 Kanada%47 Finlandiya%45 ABD%34 Avustralya%31 Tayvan%26 Hindistan%22 Almanya%17 İngiltere%11 …..….. Endonezya%3 Türkiye%3 Kaynak: Bilişim Dergisi, 12/2001, sayı 80

23 Gelecek?


"E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları