Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD"— Sunum transkripti:

1 MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

2 E-Ticaret Nedir? Internet üzerinde yapılan ticarettir.
Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir.

3 E-Ticaret’in Boyutları
1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı. OECD ve IDC verilerine göre yılında yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor. (sizde bunda pay almak istemez misinisiz?)

4 Şubat 2002 Toplam Internet Kullanıcısı (milyon)
Afrika 4,15 Asya/Pasifik 157,49 Avrupa 171,35 Orta Doğu 4,65 Amerika ve Kanada 181,23 Latin Amerika 25,33 Dünya Toplamı 544,20 kaynak: Compiled by: Nua Internet Surveys (www.nua.com)

5 Şubat 2002 Internet Kullanıcıları-Coğrafik Dağılım

6 Her şeyin E’si çıktı E-ticaret E-devlet E-iş E-bülten E-book E-dükkan
E-hükümet E-dergi E-katalog E-şirket E-toplantı E-kitap E-Türkiye E-mağaza E-noter

7 Neden Elektronik Ticaret?
Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır.

8 Neden Elektronik Ticaret?
Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa?

9 Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir!
Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

10 Nasıl? Kitap satmak için bir E-ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi yapabilir.

11 Temel Sektörler Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik Eğitim
Donanım ve yazılım Kamu

12 E-Ticaret’in Faydaları
Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Niş pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

13 Jenerik İş Stratejileri
Elektronik Pazarda Yer Almak Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi Elektronik Ticaret Tedarik Ağı Yönetimi Envarter Yönetimi

14 Bazı Ürünlerde E-Ticaret’in Payı (Capital-Electronic Commerce)
Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım 33 Eğlence Tebrik Kartı 25 Kitap 20 Video Oyun Dergi 15 Sigorta 10 Eğitim 5

15 www.farukcubukcu.com istatistikleri:
Üye profili: Üye Sayısı 6682 Üyelerin % 88.4’ü erkek Üyelerin % 92.4’ü yaş arasında Üyelerin % 47.6’sı bilgisayar, elektronik ve teknoloji sahalarında çalışıyor Üyelerin % 74.2’si üniversite mezunu Üyelerin % 66.1’i 3 büyük ilde ikamet ediyor. Not: Üye profili özetleri 18 Şubat 2002 tarihi baz alınarak hazırlanmıştır. Haftada ortalama 125 yeni üye kayıt oluyor

16 www.farukcubukcu.com istatistikleri:
Hit İstatistikleri- Genel İstatistikler Zaman Ekseni 01/01/ :00: /12/ :59:59 Hit Sayıları Tüm Site İçin Toplam Başarılı Hit Sayısı 3,749,029 Günlük Ortalama Hit Sayısı ,194 Ana Sayfa İçin Hit Sayısı ,374 Okunan Sayfalar Okunan Sayfa Sayısı 1,896,399 Gün Başına Ortalama Okunan Sayfa Sayısı ,849 Okunan Doküman Sayısı 1,668,399 Ziyaretçi Seansları Farklı Ziyaretçilerin Sayısı ,001 Ziyaretçi Seanslarının Sayısı ,904 Günlük Ortalama Ziyaretçi Seansı Sayısı Ortalama Ziyaretçi Seansı Uzunluğu 00:21:04

17 Elektronik Ticaret Türleri
B2B: business to business B2C: business to consumer B2G: business to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2M: business to market

18 Elektronik Ticaret Türleri
business consumer government business

19 B2C’den çok B2B Yalnızca %20’si B2C Çoğu B2B: %80’si B2B
Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur. Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır. Yatan paralar TEK’in hesabına geçer. Bu bir E-ticaret’tir.

20 EDI BANKA

21 E-Devlet Vergi ödemek Sağlık karnesi almak İşletme ruhsatı almak.
Pasaport almak Nüfus bilgilerini değiştirmek Köpeğinizin kaydını yaptırmak İkametgah kağıdı almak. ……..

22 E-Devlet Kullanımı Norveç %53 Danimarka %47 Kanada Finlandiya %45 ABD
%34 Avustralya %31 Tayvan %26 Hindistan %22 Almanya %17 İngiltere %11 ….. Endonezya %3 Türkiye Kaynak: Bilişim Dergisi, 12/2001, sayı 80

23 Gelecek?


"MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları