Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marine & Protective Coatings KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 04 ARALIK 2011 SEMİH.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marine & Protective Coatings KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 04 ARALIK 2011 SEMİH."— Sunum transkripti:

1 Marine & Protective Coatings KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 04 ARALIK 2011 SEMİH GÜRBÜZ –KAAN GÜÇLÜER

2 Marine & Protective Coatings AJANDA 1.Performans Standardı – Genel Bakış 2.Neden bir standarta ihtiyaç duyuldu? 3.IMO Regulasyonları – Yeni İnşaadan en iyisini almak 4.Önemli Noktalar Armatörler Tersaneler International Paint 5.Pratik Uygulama Birincil Yüzey Hazırlığı & Shop Priming Sac İşçiliği & Kenar Hazırlığı İkincil Yüzey Hazırlığı & Shop Primer’ın kaldırılması Boya Birleştirme 6.Kontrol (İnspekşın) Gereksinimleri

3 Marine & Protective Coatings IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 1. Performans Standardı – Genel Bakış

4 Marine & Protective Coatings 1. Performans Standardı – Genel Bakış Tanker ve Dökme Yük gemilerinin balast tankları ve çift cidar bölümlerinin boya sistemlerinin 15 yıl hedef dayanım süresini sağlamak için dizayn edilmiş bir standarttır. Ballast tanklarında oluşan korozyon sebebiyle batan gemiler sonrası çıkarılmıştır. 500 GT üzeri tüm yeni inşaaların ballast tankları ve 150m üzerindeki dökme yük gemilerinin çift cidar bölmeleri için geçerlidir. Arttırılmış korozyon koruması yolları : Arttırılmış sac işçiliği,yüzey hazırlığı ve boya öncesi temizlik Boya sistemlerinin arttırılmış uygulama Bu standart sadece yeni inşaalar içindir

5 Marine & Protective Coatings 1. Performans Standardı – Genel Bakış IMO MSC.215(82) PSPC 8 th Aralık 2006 ‘da adapte edilmiştir. 500 GT üzeri bütün yeni inşaalarda ve 150m boy üzerindeki bütün dökme yük gemilerinin Balast Tankları ve Çift cidarları için aşağıdaki tarihlerden sonra yürürlülüğe girmiştir. 1 Temmuz 2008’den sonra imzalanan tüm yeni kontratlar Kontrat yok ise 1 Ocak 2009’dan sonra kızağa konulan tüm gemiler 1 Temmuz 2012’den sonra teslim edilecek tüm gemiler Ancak CSR kurallarına tabii tüm Tanker ve Kuru yük gemilerinde su an itibariyle yürürlüktedir. Büyük dönüşüm projeleri ve FPSO’lar bu standardın dışındadır.

6 Marine & Protective Coatings 1. Performans Standardı – Genel Bakış IACS,Tankerler ve Dökme yük gemilerinde CSR kurallarının 1 Nisan 2006’dan sonra uygulanmasını kabul etti. CSR,150m üzerindeki tankerler ve 90m üzerindeki Dökme yük gemileri için yeni dizayn ve yapısal bütünlükleri adresler. Ballast Tankları boyalarının önemine de dikkat çeker. Not alınması en önemli şey zamanlamadır.CSR,IMO PSPC yürürlüğe girdikten sonra IMO Tip onaylı boya sistemlerinin kullanılmasını talep eder. 8 Aralık 2006’dan sonra kontratı CSR kurallarına göre yapılan gemiler IMO PSPC kurallarına tabiidir. Common Structural Rules

7 Marine & Protective Coatings 1. Performans Standardı – Genel Bakış Common Structural Rules On 8 December 2006, IMO adopted amendments to SOLAS by resolution MSC. 216(82) which mandate compliance with the new IMO "Performance Standard for Protective Coatings for dedicated seawater ballast tanks in all types of ships and double-side skin spaces of bulk carriers", (IMO PSPC; Resolution MSC. 215(82)). Compliance with the IMO PSPC is required by the IACS Common Structural Rules for Bulk Carriers and for Oil Tankers for ships subject to those Rules which are contracted for construction between ship builder and ship owner on or after 8 December Source: IACS

8 Marine & Protective Coatings 1. Performans Standardı – Genel Bakış Common Structural Rules Source: IACS

9 Marine & Protective Coatings IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu?

10 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Dökme Yük Gemileri Kaybı 1990’ların başında dökme yük taşıyan gemilerin sürekli kaybından duyulan endişeler IMO;Maritime Safety Commitee’den dökme yük gemilerindeki aşağıda listelenen konuları yeniden incelemesini talep etmiştir: Dizayn Yapı Operasyon Bakım Kontrol 1997’de Solas Konferansında yeni Solas Bölüm XII uyarlandı ve 1 Temmuz 1999’da uygulamaya girdi Bölüm XII kuru yük gemileri için ilave emniyet tedbirlerini içerir.

11 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Dökme Yük Gemileri Kaybı 1997 Solas Konferansı,MSC’den Dökme Yük Gemilerinin diğer emniyet unsurlarına bakmalarını istedi… …..ve bu arada ‘ERIKA’’nın batmasında korozyon önemli bir rol oynamıştır Kaynak: Lloyds List Ekim 2000 MSC75 Mayıs 2002’de Geliştirilmiş boyalar:’’Koruyucu boyalar için performans standartları ve kontroller,taşıyacağı yükle uyumluluğunu içeren diğer tavsiyeler de onaylandı.

12 Marine & Protective Coatings 2.Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları Korozyon önleme sistemlerindeki erken bozulmalar çoğunlukla servisteki gemilerde görülmektedir. Yetersiz yüzey hazırlığı Kötü uygulama Yetersiz boya sistemi seçimi Yetersiz kontrol Yetersiz bakım ve tamir

13 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları Balast Tankları,mevcut mikro klimatik şartlar ve geminin doğasına özgü çalışma şartları yüzünden korozyona karşı özellikle korunmalıdır.

14 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları Sıcaklık değişimleri Isıtmalı Yakıt TankI

15 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları Tutyaların elektrokimyasal etkileri (katodik koruma)

16 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları Deniz gibi agresif bir ortamda korozyon koruma sisteminin bozulması zayıf korunan çeliğin çok hızlı bir şekilde paslanmasına sebebiyet verir.

17 Marine & Protective Coatings 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları Ballast tanklarının koruyucu sistemini tamir etmek çok zor ve çok maliyetlidir.Tankın kondüsyonunu yeni inşaa dönemindeki haline geri getirmek neredeyse imkansızdır. Örnek tamir maliyeti: Sac işçiliği ve uygulama maliyeti: $35 to $45/m 2 Basınçlı tatlı suyla yıkama ve yağdan arındırma İskele Grit Raspa Sa2 veya Sa2½ 1 kestirme + 2 ful kat Boya - seçilen sisteme bağlı ULCC, VLCC yaklaşık 250,000m 2 Tüm tanklar için toplam maliyet $9 to $11m + boya Günlük 1500m 2 raspa bu yaklaşık 150gün+ demek (Bu tarz büyük çaplı işlerde sıkça mürettebat kullanılarak geminin servis dışı kalma zamanı azaltılmaya çalışılır) Örnek tamir maliyeti: Sac işçiliği ve uygulama maliyeti: $35 to $45/m 2 Basınçlı tatlı suyla yıkama ve yağdan arındırma İskele Grit Raspa Sa2 veya Sa2½ 1 kestirme + 2 ful kat Boya - seçilen sisteme bağlı ULCC, VLCC yaklaşık 250,000m 2 Tüm tanklar için toplam maliyet $9 to $11m + boya Günlük 1500m 2 raspa bu yaklaşık 150gün+ demek (Bu tarz büyük çaplı işlerde sıkça mürettebat kullanılarak geminin servis dışı kalma zamanı azaltılmaya çalışılır)

18 Marine & Protective Coatings IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 3. IMO Kuralları Yeni inşaadan doğrusunu almak PSPC’nin gelişimi

19 Marine & Protective Coatings 3. IMO Kuralları – PSPC Gelişimi Boyanın ilk uygulandığı tarihten itibaren 15 yıl boyunca hedeflenen ‘İYİ ‘ kondisyonda kalmasını amaçlamıştır.Gerçekte hedeflenen bu süre serviste karşılaşılan bir çok değişkenle de ilişkilidir. Bütün gemi tiplerinin balast tankları,150m boy üzeri dökme yük gemilerinin çift cidar bölümleri en azından bu koruyucu boya uygulamalarına tabii olacaktır.

20 Marine & Protective Coatings IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 4. Önemli Noktalar Armatörler Tersaneler International Boya Yürürlüğe giriş

21 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri Gemi sahipleri ballast tanklarında daha iyi korozyon koruma sistemlerine sahip olacaklar Daha iyi sac işçiliği standardı Daha iyi yüzey hazırlığı Daha iyi uygulama Tip Onaylı boyalar Yeni inşaada Dökümante edilmiş boya prosesi(Coating Technical File) Toplamında,Gemi sahibi 15 yıl ömürlü hedeflenmiş balast tank boya sistemine sahip olacaktır

22 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri Daha uzun inşaa süresi Gemi maliyeti artımı Gemi sahibi enspektörleri kalifikasyonu Yeni inşaada Balast tanklarında DFT pazarlığına yer kalmayacaktır

23 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri Uygulanacak tüm balast tank boyaları DNV tip onay testinden geçmiş olacaktır ya da 5 yıl serviste ‘İYİ ‘ performans göstermiş boyalardan olacaktır. Kısa vadeden orta vadeye boyalar değişmeyecektir İleride onaylanacak boyalar daha zor testlere tabii tutulacaktır,ancak şimdilik onaylı laboratuarlarda test edilebilirler. Yeni inşaalarda DFT değişimi sözkonusu olmayacaktır.

24 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri

25 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar - Tersaneler Enspektör eğitimi gerektirmektedir IACS onaylı üniteler (bazı)approval of facilities (some) Boya Teknik Dosyası -Coating Technical File ( tersane tarafından yeni inşaa aşamasında oluşturulması ) Tersaneler doğruluğu kanıtlanmış Teknik Ürün Bilgi Föyü ve uygulama prosedürleri hazırlayacaktır Kullanılacak shop primer onaylı olmalıdır aksi takdirde en az 70%’i SA2 raspa uygulanarak kaldırılacaktır

26 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar - Tersaneler Kaynak: Det Norsk Veritas BOYA TEKNİK DOSYASI-Coating Technical File (CTF)

27 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar - Tersaneler BOYA TEKNİK DOSYASI-Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

28 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar - Tersaneler Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

29 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar - Tersaneler Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

30 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar - Tersaneler Interplate ® 997 Intershield ® 300 Other Paint Manufacturer SP Other Paint Manufacturer AC Sistem X X IP IMO PSPC 6aylık test süresi Interplate ® 997 Intershield ® 300 Other Paint Manufacturer SP Other Paint Manufacturer AC Shop Primer Onayları

31 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar – Boya Üreticileri Ballast tanklarında kullanılacak tüm boyalar tip onaylı olacaktır. Shop primer ile uyumlu olacaktır Boya fabrikaları Klas kuruluşunca kalite denetiminden geçecektir Ürün bilgi föyleri gerekli tüm IMO PSPC bilgilerine haiz olacaktır.

32 Marine & Protective Coatings 4. Önemli Noktalar – Boya Üreticileri Tip Onay Sertifikaları Örnekleri (TAC’s) Kaynak: Lloyd’s RegisterKaynak: Det Norsk Veritas

33 Marine & Protective Coatings IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 5. Pratik Uygulama - Birincil Yüzey Hazırlığı & Shop Primer Uygulaması -Sac işçiliği -İkincil Yüzey Hazırlığı & Shop Primer Kaldırılması -Boya -Birleşim

34 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

35 Marine & Protective Coatings Sa2½ raspa standardı 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

36 Marine & Protective Coatings Testex tape metodu ile yüzey profili ölçümü 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması …yada Profilometre

37 Marine & Protective Coatings Yağ kirlilği 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

38 Marine & Protective Coatings Toz seviyesi ölçümü-tape test metodu ile 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

39 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması Çözülebilir tuz seviyesi testi Brestle patch ve iletkenlik ölçer ile

40 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması Onaylı shop primer boyaları

41 Marine & Protective Coatings Tamamlanmamış shop primer örneği 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

42 Marine & Protective Coatings Shop primer bozulması (100% raspa gerektirir) 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

43 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması Tavsiyeler: Aşındırıcı -3:1 oranında Çelik bilye/grit kullanılmalıdır -Küçük ebatta ( büyük ebat büyük profil verecektir) -İletkenlik için güvenilir tedarikçiyle çalışılmalıdır μm profil için hat testi yapılmalıdır. Raspa öncesi yağ kirliliği yüzeyden alınmalıdır (iki taraf için ) -Alevli Isıtıcı -Kimyasal temizlik Sabit hava üfleyici konulması boya öncesi yüzeyden tozun kaldırılması için tavsiye edilir

44 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması Tavsiyeler: Çözülebilir tuz seviyesinin ≤ 50mg/m 2 olduğundan emin ol -Sac levhaların atmosfere açık tutulma süresini kısalt -Aşındırıcı grit iletkenlik değerini düzenli olarak kontrol et Shop primer Tip Onayı -Boya tedarikçisinin tesisi IACS Z17 kalite denetiminden geçmiş olmalıdır -Ürün Marintek B1 ya da muadili testi geçmiş olmalıdır -Ana boya sisteminin uygunluğu boya üreticisi tarafından teyid edilmiş olmalıdır -Uyumlu olmayan shop primer 70% oranında raspa ile yüzeyden alınmalıdır. Uygun boya filmi değerleri almak için Shop primer tesisinin ayarları iyi yapılmalıdır.(bant hızı, spray şekli, meme çapı) Kalite kontrol dökümanları İngilizce tutulmalıdır.

45 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı

46 Marine & Protective Coatings Kaynak hataları 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı

47 Marine & Protective Coatings Boya sonrası kaynak hataları 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı

48 Marine & Protective Coatings İyi hazırlanmış kenar örneği 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı

49 Marine & Protective Coatings Kötü hazırlanmış kenar örneği 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı

50 Marine & Protective Coatings Kabul edilebilirKabul edilemez 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı Raspa sonrası…

51 Marine & Protective Coatings Yuvarlanan kenarlar daha fazla işleme gerek duyulmayacak şekilde uygundur 5. Pratik Uygulama – Sac hazırlığı & Kenar Hazırlığı

52 Marine & Protective Coatings İyi dizayn (kolay SSP) Kötü dizayn (zor SSP) Cugul dizaynı örneği 5. Pratik Uygulama – Sac hazırlığı & Kenar Hazırlığı

53 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Sac hazırlığı & Kenar hazırlığı Tavsiyeler: Tüm kaynak hatalarının doğru olarak tamir edildiğinden emin ol 3 paso ya da 2mm çap değerinin kenar hazırlığında minimum olarak kabul edileceğini dikkate al -Cugullar,açıklıklar ve serbest kenarlara dikkat et Cugul dizayn ve kesiminin yüzey hazırlığı için kolay geçiş sağlamasına dikkat et

54 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

55 Marine & Protective Coatings Profil standardı ölçümü için referans sac örneği 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

56 Marine & Protective Coatings >70% shop primer kaldırılması örneği 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

57 Marine & Protective Coatings 70% shop primer kaldırılması örneği( PSPC’de onaylı shop primer sistemleri kabul edilecektir) 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

58 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması Boya imalatçıları PSPC limitleri haricinde bir spesifikasyon ya da tavsiyede bulunamaz *

59 Marine & Protective Coatings Aşındırıcı boyutu profili belirler 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

60 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması Toz ebatı sınıfı‘’3’’,’’4’’ veya ‘’5’’ için Toz miktarı değeri ‘’1’’. Daha düşük Toz ebatı sınıfları ortamda görünürse büyültece ihtiyac duyulmadan boyanacak ortamdan kaldırılmalıdır. Yüzey Temizliliği

61 Marine & Protective Coatings Kabul edilebilir toz seviyesi örneği 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

62 Marine & Protective Coatings Kabul edilemez toz seviyesi örneği 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

63 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması Raspa ve taşlama sonrası çözülebilir tuz NaCl eşdeğeri olarak ≤50mg/m 2 (≤5µg/cm 2 ) Toplam çözülebilir tuzlar

64 Marine & Protective Coatings Yağ kirliliği örneği –raspa öncesi ortamdan kaldırılmalıdır 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

65 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması Tavsiyeler: Yüzey profili 30~75μm olmalıdır -Çelik grit ve bilye (shot) oranı 3:1 olmalıdır -Küçük ebatlı olmalıdır ( büyük ebatlı büyük profil verir) -Düşük iletkenlik için güvenilir bir üreticiyle çalışılmalıdır -İyi bir ayar için deneme yapılmalıdır Raspalanmış bloklar çevredeki olası toz ve tuz kirliliğine karşı korunmalıdır Yıkama gerekli ise kullanılacak tatlı suyun güvenilir olmasına dikkat edilmelidir Raspa öncesi yağ kirliliği giderilmelidir. -Deterjan yıkaması

66 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Boya

67 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Boya Cugul içi role ile yapılan kestirme uygulaması örneği Kontrol aynası

68 Marine & Protective Coatings Kaynaklarda Fırça ile yapılan kestirme uygulaması örneği 5. Pratik Uygulama – Boya

69 Marine & Protective Coatings Cugul deliklerinde ve kaynak dikişlerinin tamamen boyanması hususu dikkatle ele alınmalıdır 5. Pratik Uygulama – Boya

70 Marine & Protective Coatings Kestirme katları için doğru karışım oranı uygulanmalıd ır 5. Pratik Uygulama – Boya

71 Marine & Protective Coatings Aşırı tinerleme ince boya film kalınlığına sebebiyet verir 5. Pratik Uygulama – Boya

72 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Boya Tavsiyeler: 2 kestirme katı role ya da fırça ile yapılmalıdır Cugul deliklerinde sadece role kullanılmalıdır Cugul deliklerinin tamamen boyandığına emin olunmalıdır -Kontrol aynası kullanılmalıdır -Kestirme uygulamacıları eğitilmelidir Kestirme kat malzemesi -Doğru karışım oranı kullanılmalıdır -Tiner tipi ve miktarının imalatçı tarafından tavsiyesine uyulmalıdır -Karışım ömrü süresi geçirilmemelidir

73 Marine & Protective Coatings 5. Practical Implementation – Coating * Ancak 2x160μm’ dan daha az olamaz *

74 Marine & Protective Coatings Düşük boya kalınlığı 5. Pratik Uygulama – Boya

75 Marine & Protective Coatings Grit muhteviyatı örneği 5. Pratik Uygulama – Boya

76 Marine & Protective Coatings Tavsiyeler 320 μm DFT ‘nin 90/10 kuralıyla IMO PSPC’ye uygun olarak uygulandığından emin olunmalıdır Düşük DFT alanlarına dikkat edilmelidir. -Maximum 10% ölçüm <320 μm olmalıdır. -Hiçbir ölçüm <288 μm’dan az olmamalıdır Yüksek DFT alanlarına dikkat edilmelidir -Boya üreticilerinin tavsiyeleri doğrultusunda Tavsiye edilen tip ve miktarda tiner kullanılmalıdır Tüm boya işleri öncesi,iskelelerden grit’in uzaklaştırılmış olmasından emin olunmalıdır 5. Pratik Uygulama – Boya

77 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim

78 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim Birleşimden sonra hasarlara etki eden ana etkenler: 1.Birleşim dikişleri 2.Yanık hasarları 3.Donatım& Yapısal tamir 4.İskele 5.Mekanik hasarlar 6.Blok hizalama

79 Marine & Protective Coatings Birleşim dikişi Rezerv kaynağı 200mm 300mm 100mm 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Kaynaklar)

80 Marine & Protective Coatings Birleşim ek bölgesi Hasarlı alana dahil edilir 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)

81 Marine & Protective Coatings 200mm 300mm 100mm 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)

82 Marine & Protective Coatings Birleşim bölgesi Hasarlı alana dahil edilir 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)

83 Marine & Protective Coatings 40mm 4. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)

84 Marine & Protective Coatings Hasarlı alana katılır 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yanık Hasarları)

85 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yanık Hasarları)

86 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yanık Hasarları)

87 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Donatım)

88 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yapısal Tamir)

89 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yapısal tamir)

90 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele)

91 Marine & Protective Coatings Birleşim sonrası 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele)

92 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele) Asma veya yüzen iskele örnekleri… Bu tip iskeleler temas noktalarını azaltır.

93 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele) İskeleyi yerinde tutmak için paslanmaz braketler kaynaklanır,braketl er ve iskele ikincil yüzey hazırlığından önce sabitlenir

94 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama– Birleşim (Mekanik Hasarlar)

95 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Mekanik Hasarlar)

96 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Blok hizalama)

97 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Alan Hesabı) Sürekli Hasarlar Birbirlerine yakın ancak temas halinde olmayan hasarlar <100mm’den küçük ayrık hasarlar bir bütün alan olarak hesaplanır apart are classed as one whole area >25m 2 veya >2% ‘den büyük tank alanları raspa gerektirir.

98 Marine & Protective Coatings Toplam tank alanının <2% ‘sinden küçük alanlardaki hasarlar: St3 (veya Sa2½) Sürekli hasarlar >25m 2 veya >2% toplam tank alanı: Sa2½ 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Alan Hesabı)

99 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yüzey hazırlığı) Mekanik Hazırlık(aletli) St3 standardında minimum yüzey profili gereksinimi tanımlanmamıştır Ancak… Mekanik yüzey hazırlığının yapıldığı yerlerde,Antikorozif astarın yüzeye iyi tutunabilmesi için kaynaklar ve çevresindeki bölgeler parlatılmaktan kaçınılmalıdır. Mekanik yüzey hazırlığıyla elde edilen yüzey

100 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulamalar – Birleşim Tavsiyeler: Tekrar oluşabilecek işçilikleri azaltmak için blok düzenlemeleri doğru ve kesin olarak yapılmalıdır Ana raspa öncesi mümkün olduğunca çok donatım işi tamamlanmalıdır. Mekanik hasarların azaltılması için mıntıka temizliğinin iyi yapılması gerekmektedir İskele -Temas noktasının minimize edilmesi -Montaj ve söküm esnasında hasar oluşmaması için gerekli önlemler alınmalıdır Ana raspa öncesi tüm tavlama(düzeltme) işlemleri yapılmalıdır Tank bitimi sonrası toplam hasarlı alanların değerlendirilmesi yapılmalıdır completion -Eğer >2%’den büyük ise IMO PSPC’yi sağlamak için raspa yapılmalıdır

101 Marine & Protective Coatings 5. Pratik Uygulama – Muhtelif

102 Marine & Protective Coatings Boyanın tip onay sertifikası uygunluk Teknik ürün bilgi föyleri. Tersane çalışma kayıtları,yer,zaman,yüzey hazırlığı,ortam şartları. Boya enspektörünce hazırlanan boya kayıt defteri. Kontrol prosedürleri ve tersane kontrol raporları. Servis bakım tavsiyeleri. COATING TECHNICAL FILE ANA ELEMANLARI 6. Kontrol Gereksinimleri

103 Marine & Protective Coatings Boya spesifikasyonu ve kontrol prosedürü hakkında gemi sahibi,tersane ve boya firması arasında yapılan anlaşma. Düzeltme kaydı üzerinde anlaşılmış boya spesifikasyonu ve uygulama detayları Yeni inşaa ve serviste uygulanacak tamir prosedürleri Tersane çalışma prosedürleri Kontrol prosedürü Boya çalışma onay sertifikası Boyanacak tanktaki inşaa ve boya listesi Ürün onay sertifikaları.Product approval certificate(s) Ürün teknik bilgi föyü(shop primer ve boyalar)Material technical datasheet (shop primer and coatings) Ürün Teknik emniyet bilgi föyü Boya performans kayıtları dökümanları Blok bazında kontrol raporları Her tank için sapma(değişim) listesi Düzeltme kayıtları Serviste bakım onarım tavsiyeleri prosedürleri COATING TECHNICAL DOSYASI İÇERİĞİ 6. Kontrol Gereksinimleri

104 Marine & Protective Coatings TEŞEKKÜRLER


"Marine & Protective Coatings KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 04 ARALIK 2011 SEMİH." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları