Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 18.07.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 18.07.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis (2) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünitesi 1(1 Masa) 01 Ayaktan Tedavi Ünitesi 1 (1 Masa) 01 Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik2 (2 Oda) 02 Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim11-- Servis77-- Acil Gözlem Ünitesi44-- Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi 11-- TOPLAM13 --

5 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim1 Servis1 Ayaktan Tedavi Ünitesi 1 Ameliyathane Poliklinik TOPLAM3

6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 215,38 ÖNLİSANS 215,38 LİSANS 861,54 YÜKSEKLİSANS 1 7,69 DOKTORA 00 TOPLAM Tablo 4: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 0 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 35, ⇨ % 0 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 1, ⇨ % 0,30 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bana verilen görevler bazen çok zor ve karmaşık oluyor121,831,19 Bu kurumda çalışmaktan gurur duyuyorum122,081,38 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici122,081,08 Bu kurum çalışanlarını daha ileri pozisyonlar için hazırlar.122,171,11 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum122,251,54 Bu kurumda kendimi geliştiremediğimi düşünüyorum123,331,23 Yöneticimle iş arkadaşımın istekleri arasında bocalıyorum123,751,06 Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum123,751,22 Bu kurumda hoşlanmadığım kişilerle birlikte çalışmak zorunda kalıyorum123,831,11 Yöneticim benimle ilgili konularda bana bilgi vermeden karar verir124,001,04 TOPLAM ÖLÇEK122,850,68

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İhtiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İhtiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 410,0216, ,0 Profesyonel Davranış 866,7433,3 975,0325,0 İletişim ve İşbirliği 758,3541,7 650,06 Hasta Bakımı 758,3541,7 1083,3216,7 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 975,0325,0 1083,3216,7 Eğitim ve Danışmanlık ,0 216,7975,018,3 Araştırma 216,7866,7216,7 758,3541,7 Yönetime Katılma 541,75 216,718,31191,7 GENEL 758,3641,7 975,0325,0

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıÇok BaşarılıBaşarılı Kendisi Yönetici n%n%n%n% İletişim 2100,0150,01 Profesyonel davranış 150, Kuruma/işe bağlılık 2100,0150,01 Uygulama 2100,0 150,0 Kalite bilinci 150, Vizyonerlik 2100,0150,01 Memnuniyeti Sağlama 2100,0150,01 Koçluk yapma 2100,0 2 Problem çözme 2100,0 2 Ekip Liderliği 2100,0 2 Yönetsel değişim 2100,0 2 GENEL 150,01 1 1

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7: Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:1016) Tanıtım ve Bilgilendirme 40840,249648,8737,2373,620,2 İletişim ve İlişkiler 42041,351350,5636,2181,820,2 Bakım ve Tedavi 44944,248047,2484,7353,440,4 GENEL MEMNUNİYET 37637,050149,311811,6191,920, (N:1252) Tanıtım ve Bilgilendirme 56745,356445,0887,0282,250,4 İletişim ve İlişkiler 60348,257245,7614,9141,120,2 Bakım ve Tedavi 62449,853042,3614,9302,470,6 GENEL MEMNUNİYET 58346,658146,4665,3191,530,2

12 Tablo 8: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:3) ,1 Oral Mukozit (n:0) ,0 Düşme (n:1) ,311,10,1 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) ,0

13 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Yok İTF Hastanesine Bağlı Yok 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

14 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1 Hemşire (2 Hafta Teorik Bilgilendirme) Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 4 Eğitim – 14 Hemşire CPR Eğitimleri ⇨ 2 Eğitim – 2 Hemşire Sempozyum-Kongre ⇨ 1 Kongre,1Sempozyum- 5 Dinleyici Kurslar ⇨ 1 Öğrenci Eğitimleri ⇨ 8 Öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 28 Öğrenci Stresle Başetme Eğitimi ⇨ 2Hemşire 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI

15 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar:Yok 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

16 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar Yılbaşı kutlaması,Bayram kutlamaları,Doğum günü kutlamaları,Emeklilik törenleri, Ev ziyaretleri, Düğün törenleri,Hasta ziyaretleri, Tiyatro,Sinema, Piknik Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak ve atık toplama faaliyetleri

17 FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Plastik Cerrahi Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 37 Yatan Hasta Sayısı: 54 Hemşire Sayısı:7

18 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi25 (8 SUT) (17 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı2732 (799 SUT) (1933 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Max:482 (İ.V Enjeksiyon) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 2.845TL TL (454 İşlem) TL (354 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL 5.867TL

19 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2732 : 7 gün = 390 (Bir günlük işlem; 24 saat) 390 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 6 saat 30 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

20 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 1.421TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (3.1 kat artış)

21 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 68 / 12 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 16.3 PLASTİK CERRAHİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

22 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Ücret yetersizliği ve gelir dağılımında eşitsizlik; çalışanların motivasyonunu azaltmakta, başka iş arayışına sevk etmekte,çalışan devir hızını arttırmakta kaliteyi ve kuruma aidiyet duygusunu azaltmaktadır. Ücretlerde artış ve performans gelirlerinin adil dağıtılması çalışanlar üzerinde olumlu etki yaratacaktır. 22

23 Eleman yetersizliği; iş yükü artışı,stres,izinlerin kullanılmasında güçlük yaşanmasına, hizmet kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Yeni kadrolar açılmalı, açılamadığı takdirde küçülmeye gidilmeli, Hemşirelik görevleri dışındaki işlerin üzerimizden alınarak hasta bakımına yönelik çalışmalarımıza olanak sağlanmalı. Belirsizlik ortamı; mesleğimizin ve hastanemizin geleceğine duyulan kaygı, mesleğimizin eğitim seviyesinin değişkenliği çalışanlar üzerinde olumsuz etki yaratmakta moral ve motivasyonu düşürmektedir. Mesleğimizle ilgili yasal düzenlemeler yapılmalı eğitim seviyesindeki değişkenliğe son verilmelidir. Hastanenin yeni yapılanması ile ilgili tüm bilgiler bütün çalışanlara ulaştırılmalıdır

24 Çalışma ortamının fiziki koşullarının kötü olması ; eski ve sağlıksız binalar,eski iç donanımlar,alanların darlığı,kliniklerin sınırlı alanları ortak kullanmak zorunda olmaları çalışmayı güçleştirmektedir. Hastanenin ivedilikle yeniden yapılandırılması ve küçülmeye gidilmesi gerekmektedir

25 2.2.Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Sayısal yetersizlik bakımın kalitesini düşürmekte,günlük iş akışı içerisinde hemşirelik bağımlı fonksiyonlarına öncelik verilmesine neden olmaktadır.Hemşire sayısının iyileştirilmesi ve asli görevimiz olan bakım faaliyetlerini yerine getirmemize imkan sağlanması, yapılan tüm hemşirelik girişimlerinin maddi karşılığının olması sağlanmalıdır. Bu gerçekleştiğinde hemşirenin motivasyonu, iş doyumu ve performansı artacaktır

26 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Komite ve komisyonların kurulması ve çalışmaları desteklenmeli, bunlara katılım teşvik edilmeli,uygun ortam ve maddi destek sağlanmalı.Faaliyetlerden tüm çalışanlar haberdar olmalı. Komite ve komisyonlarda görev alanlar ödül ve takdir yöntemi ile teşvik edilmelidir

27 3.EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Hastane genelinde ortak konularda verilecek eğitimler arttırılmalı. Etik kurulda hemşire üyenin bulunması sağlanmalı. Eğitim ve araştırma faaliyetlerinin artması için olumlu ortam yaratılmalı ve maddi destek sağlanmalı. Hemşirelerin eğitim ve araştırma faaliyetlerine katılabilmeleri için sayısal yetersizlik sorunu aşılmalıdır

28 4.SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Katılımcılar teşvik edilmeli(izin,takdir) Sosyal sorumluluk faaliyetleri için farkındalık geliştirilmeli. Faaliyetlerden herkesin haberdar olması için çeşitli iletişim kanalları kullanılmalı.(Her çalışanın e mail adresine bilgilendirme gönderilmeli.) Mesleki örgütlenmemiz güçlenmelidir

29 5.FİNANSAL PERFORMANS Ücret yetersizliği Yapılan her hemşirelik girişimi faturalandırılabilmeli. Sutta düzenlemeler yapılmalı,kapsamı genişletilmeli. Sut ücretlerinde artış yapılmalı. Girişimlerin kayıtlarında kaçaklar olmaması için sistem geliştirilmeli


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 18.07.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları