Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİMDALI 06.04.2015 1 Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİMDALI 06.04.2015 1 Anabilim Dalı ismi eklenecektir."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİMDALI Anabilim Dalı ismi eklenecektir

2 ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ Bu slayta ekleme yapılmayacaktır

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2(31) 0 Yoğun Bakım - -- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit Ayaktan Ted. Ünit. 3(12) - Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane - -- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik1(4) - Tetkik Birimi 1 -1 Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 11- Servis Yoğun Bakım --- Acil Gözlem Ünit. --- Ayaktan Ted. Ünit. 22- Ameliyathane --- Poliklinik --- Tetkik Birimi --- TOPLAM * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ - - ÖNLİSANS 2 18,18 LİSANS 8 72,72 YÜKSEKLİSANS 1 9,10 DOKTORA - - TOPLAM ,00 Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (NRP) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % ⇨ %17,3 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ %0, ⇨ %1,521 DEVİR HIZI ORANI 2012 : 3 kişi ortalama 27 gün rapor 2013 : 3 kişi ortalama 45,5 gün rapor 2012 : 1 kişi kurum dışı 2013 : 2 kişi kurum dışı

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 91, ,3- -- Çalışma Ortamı 25, , Yönetim 91,71008,3- -- HHM Kurum Politikaları 58, ,7- -- İşin Kendisi 66,79033, Başarı Duygusu 83,310016,7- -- Saygı ve Kabul Görme 100, GENEL MEMNUNİYET 83, ,7- --

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisi KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm İletişim 71,485,728,614, Profesyonel davranış 71,410028, Kuruma/işe bağlılık 85,7 14, Uygulama 71,410028, Ekip anlayışı 71,485,728,614, Hasta ve yakınını bilgilendirme 71,410028, Enfeksiyon kontrolü 85,710014, Kalite bilinci 42,971,457,128, Vizyonerlik 71,4 28, Koçluk yapma 57,185,742,914, Problem çözme 71,485,728,614, GENEL 71,410028,

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme 98,4 1,6 -- İletişim ve İlişkiler 97,097,72,62,30,3- Bakım ve Tedavi 98,797,31,32,7-- GENEL MEMNUNİYET 97,798,4 2,31,6 --

10 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri475296,100 Oral Mukozit , Düşme ,1042 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon ,3 Flebit ,16 Giriş Yeri Enfeksiyonu Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı CPR Komitesi:1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi:2 Sosyal Komite:1 Acil Bakım Koordinasyon Komitesi (ABAK): 2 Araştırma Geliştirme Komitesi (AGEK) : 2 CTF Hastanesine Bağlı …………. Anabilim dalından katılan hemşire sayısı yazılacaktır. 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

12 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1hemşire  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1(10 hemşire) 2013: ort: 7,25min: 5 max: 12,5  Diğer AD Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 8 (12 hemşire)  CPR Eğitimleri ⇨ 1 hemşire  Sempozyum ⇨ kurum dışı 2 hemşire  Kurslar ⇨ 0  Öğrenci Eğitimleri ⇨ −Hemşire öğrenci:6 −Tıp öğrencisi(Tıbbı Beceri):30  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ (-) 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13 Yapılan araştırmalar:1 “Pemfigus Vulgarisli Hastalarda Düzenli Olarak Yapılan Ağız Bakımının Oral Lezyonlara Etkisi” Destek olunan araştırmalar: Birim dışından 10 araştırmacıya anket doldurma Anabilim dalında hekim araştırmalarına hemşirelik işlevi Anabilim dalında uzmanlık tez çalışmalarında hemşirelik işlevi konusunda destek olundu. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

14 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Organizasyonlar:  Maşukiye Kır gezisi  İftar yemeği  Yıl sonu kutlaması  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri:  Mavi kapak kampanyası

15 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 16 Yatan Hasta Sayısı: 12 Hemşire Sayısı: 5 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Nemlioğlu Servisi

16 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ29 ( 10 SUT ) ( 19 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI1954 (968 SUT) (986 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT: min;1*(mesane sonda uygulama) max; 60 (Gluko test) SUT DIŞI: min: 1*(hasta kabulu) max:119 (vital bulguların takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN 2186,0 TL 574,8 TL (165 İŞLEM) 1611,2 TL ( 803 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 2213,0 TL 4399,0 TL

17 FİNANSAL PERFORMANS 1954 : 7 gün = 279 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 279 : 3 vardiya = 93 ( 8 saatlik işlem) 93 x 3 dk = 279 dk 279 / 60 = 4,6 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

18 FİNANSAL PERFORMANS 1 Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Tahmini Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir : TL (SUT dışı) Tahmini Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 574,8 TL Tahmini Yıllık Gelir = 574,8 TL x 52 hafta = ,6 TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir TL TL = TL FARK: ,6 = ,4 Artış Oranı (Fark/Fatura edilebilen SUT geliri): ,4/ ,6 = % 665,3 (6.65 Katı )

19 19 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İşlem çeşidi: 14 SUT’a girilen toplam işlem sayısı: Fatura edilen SUT tutarı: ,50 TL AD TOPLAM GELİR: ,13 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %2, Çalışma İşlem Çeşidi: 29 BİR SERVİSİN TAHMİNİ FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 574,8 TL x 52 hafta = TL İKİ SERVİSİN YILLIK SUT GELİRİ: ,2 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x2 = yılı AD toplam gelirine göre tahmini hemşirelik girişimlerinin oranı: SUT % 3 TÜM % 22,9 DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ

20 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

21 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi: 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Sorunlar Öneriler Sağlık problemi olan(% 72) hemşirelerin bulunması Kişilerin performansına uygun ünitelerde ve vardiyada çalıştırılması Sağlık problemi olan hemşirelerin iş yoğunluğu nedeniyle gündüz vardiyasında etkin çalışamaması Esnek çalışma saati uygulanması Hemşirelerin % 70’inin 20 yıl ve üzeri çalışıyor olması nedeniyle gece vardiyasında çalışmak istememesi Gece vardiyasında çalışan personele ek performans verilmesi Kreş ve vardiyada çalışanlara ulaşım (servis kullanma) sağlanmaması nedeniyle motivasyonun düşmesi ve iş gücü kaybına neden olması Servis ulaşım imkanlarının gece vardiyasında çalışan personel için kullanılması ve kreş imkanının mutlaka sağlanması

22 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi: 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Ek performans alımı olmadığından rapor ve izin kullanımında artma olması Motivasyonu sağlamak ve iş gücü kaybını önlemek adına ek performans dağılımının adil şekilde yapılması Saat 16.00’dan sonra ayaktan acil hasta kabulünün serviste yapılması nedeniyle nöbetçi hemşirenin iş yükünde artış Ayaktan tedavi ünitelerinin kurulması Personel ve hemşire yetersizliği nedeniyle hasta işlerinin takibinde refakat kullanımının artması İdari bölümlerde fazla olan personellerin hasta bakımı için servislere alınması, haberleşmede mümkün olduğunca mail yolunun kullanılması getir götür işinin en aza indirilmesi

23 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Ayaktan infüzyon tedavilerinin yapılamaması İnfüzyon hastalarının günü birlik servise yatış yapılarak uygulanması Ayaktan hastaların tetkik ve tedavi uygulamalarına hemşirenin asiste edememesi Doluluk oranı düşük olduğu durumlarda servis kapatılarak ayaktan ünitelerin desteklenmesi Hasta eğitimlerinde ve kayıtlarda eksikliklerin gözlenmesi Yatak sayısının azaltılması, hemşirenin kayıt ve eğitime zaman ayırması

24 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Personel sayısının yetersizliği nedeniyle hemşirelik dışı uygulamalar için çok fazla zaman kaybının yaşanması Hastanelerde hastalara yardımcı olmak üzere gönüllü yardım severlere yer verilmesi * Almanya genelinde 10 binin üzerinde Yeşil Hanım ve Bey, hastalara hizmet ediyor; Onları dinleyip, hikâyeler anlatıyor ve sohbet ediyorlar.

25 YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Ekstra iş yükü getirdiği için komisyonlarda yer almada isteksizlik Komisyon ve Komitelerde yer alan hemşirelerin çalışma gün ve saatlerinin önceden belirlenip bildirilmesi ve çalışma planının yapılması Komisyon ve komite çalışmalarına katılanlara ek performans verilmemesi Ek performans ile motive edilmesi veya kongreye gönderme gibi ödüllendirme sistemlerinin olması

26 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ: 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Hemşire sayısının yeterli olmamasından ve işlerin aksamasından dolayı eğitimlere katılamama Hemşirelerin eğitime tam gün olarak değil 1-2 saat olmak üzere planlamasının yapılması Araştırmalarda hemşire – hekim iş birliğinin ve finansal desteğin olmaması Hemşirelerin bilimsel faaliyetlere katılabilmesi için birimlerde bütçe ayrılması ve uygulamaya yönelik çalışmalarda hekimler tarafından da destek olunması Araştırma yapma ve istatistik değerlendirme konusunda yetersizlik Belirli aralıklarla istatistik ve araştırma nasıl yapılmalı konularında eğitim verilmesi ve destek olunması

27 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

28 FİNANSAL PERFORMANS: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Yatan hastaların otomasyon kayıtlarının eksik yapılması Kliniklerde tıbbı kayıtların yapılabilmesi için tıbbı sekreter bulunması Ayaktan hastaların otomasyon girişlerinin eksik yapılması Kliniklerde tıbbı kayıtların yapılabilmesi için tıbbı sekreter bulunması, SUT sınırlamasını aşan uygulamaların epikrizde açık olarak belirtilmemesi Kliniklerde tıbbı kayıtların yapılabilmesi için tıbbı sekreter bulunması,

29 FİNANSAL PERFORMANS: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Hemşirelik bakımında yer alan işlevlerin ücretlendirilmemesi Hemşirelik bakım standartlarının geliştirilmesi ve otomasyon sisteminde yer alarak kayıt işlemlerinde zaman kaybının önlenmesi Kan alma işleminin hemşire adına ücretlendirilmemesi Hemşirelik işlevi dışında yapılan tüm hizmetlerin belirlenmesi ve bu hizmetlerin görev alanına giren ilgili kişiler tarafından yapılmasının sağlanması Atık yönetiminde minimizasyon sağlanamaması Atık yönetimini etkin uygulayan kliniklerin duyurularak farkındalık oluşturulması ve kliniklerin ödüllendirilmesi

30 FİNANSAL PERFORMANS: BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SorunlarÖneriler Hasta yatışının sağlanabilmesi için serviste yeterli hemşire sayısının olma gerekliliği Yaz dönemlerinde izin kullanım nedeniyle küçülmeye giderek servis kapatılması, hasta tedavi ve bakımının kaliteli bir şekilde yapılması Etkin olmayan stok yönetimine bağlı gelir kayıplarının olması Planlı stok yönetimi ile malzeme alımının tedavi ve bakımı aksatmayacak şekilde yapılması ve klinikler arası malzeme transferine olanak sağlanması

31

32


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİMDALI 06.04.2015 1 Anabilim Dalı ismi eklenecektir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları