Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye E-Ticaret Sistemleri E-Ticaret Sorunları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye E-Ticaret Sistemleri E-Ticaret Sorunları."— Sunum transkripti:

1

2

3 Türkiye E-Ticaret Sistemleri

4

5 E-Ticaret Sorunları

6 Dağıtılan bilgi üzerindeki denetim eksikliği Bilginin çalınması ve yayılması üzerindeki denetim eksikliği Bilgiye ulaşmada karşılaşılan sorunlar Katılımda gecikme Yanlış teknoloji seçimi

7 Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

8 E-ticaret sitesi açmadan önce, hedef kitlenizi belirlemeli, iş planınıza karar verip, pazarlama stratejileri oluşturmalısınız ve daha da önemlisi kuracağınız e-ticaret sitesinin altyapısını çok iyi oluşturmalısınız. Online alışveriş 7/24 hizmet veren bir sektör olduğu için sitenizin İsviçre saati gibi çalışıyor olması gerekiyor. Ürün görselleri, satın alma linkleri ve ödeme sayfalarında çıkacak bir problem kullanıcıların doğrudan sitenizi terk etmesine sebep olabilir.

9 E-Ticaret Süreçleri

10 E-Ticaret Tarafları Alıcılar Satıcılar Üretici / İmalatçılar Komisyoncular Sigorta Şirketleri Nakliye Şirketleri Özel sektör bilgi teknolojileri Onay/Denetleme kurumları Sivil toplum kuruluşları

11 E-Ticaret Sitesi İnşasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

12 Finansal Konular Gümrük ve Vergiler Özel Hayatın Korunması Telekomünikasyon Altyapısı İçerik Kullanım ve üyelik şartları Yasal Mevzuat Piyasaya kolay ulaşım Elektronik ödeme sistemleri Enformasyon Teknolojisi Geniş kitleye ulaşım Satış sonrası destek Sözleşme oluşturmak

13 Finansal Konular Herkesin kolay ve ucuz ulaşacağı bir ortam oluşturulmalıdır Uluslararası e-ticarette verginin tahsilatı, ödeme araçlarının geliştirilmesi, gümrük süreçleri basit, kuralları net ve dinamik yapıda olmalıdır. Vergi kayıp ve kaçakçılığı önleyici nitelikte olmalıdır Elektronik fon ve para transferine ilişkin ödeme araçları oluşturulmalıdır.

14 Yasal Mevzuat Tüketici hakları e-ticaret açısından yeterli olmalıdır. Elektronik ödeme araçlarının yasadışı faaliyetler için kullanımı engellenmelidir. Servis sağlayıcıların sorumluluğu ve kapsamı düzenlenmelidir. Kişisel verinin gizliliği sağlanmalıdır. Fikir ve Sanat Eserleri Kanununda yer alan telif hakları ve komşu haklar değerlendirilmelidir. Haksız rekabet ve aldatıcı reklamlar

15 Sözleşme Oluşturmak Elektronik ortamda, çoğunlukla da internet ortamında yapılan en yoğun sözleşme mal ve hizmet satımı olarak meydana gelir. Yazılı sözleşmelerde karşılıklı imza ve onay bulunur. İnternet ortamında taraflar karşı karşıya gelemediklerinden onay ve/veya imza dijital olarak gerçekleşmektedir.

16 Kullanım ve Üyelik Şartları Alım satım yapabilme yetkisi, sadece e-Ticaret sitesine üye olmak kaydıyla onaylayan alıcılarda bulunmalıdır. Üye olmak için reşit olmak, istenen kimlik bilgilerini eksiksiz olarak sunmak yeterlidir. Reşit olmayan kişiler hizmetlerden faydalanmamalıdır Ayrıca, geçici olarak uzaklaştırılmış veya süresiz yasaklanmış kullanıcılar kontrol edilmeli ve engellenmelidir.

17 Ürün Sergileme/İçerik Sergilenen tüm ürünler uygun kategori içinde listelenmelidir. Satıcı ürünün tanıtımı amacıyla yazılı bilgilerin yanı sıra resim ve grafikler de kullanabilir. Ürünün boyutu, rengi, markası, modeli vs. aynı olmalıdır.

18 Telekomünikasyon Altyapısı E-Ticaret Sitesi için (Host ve domain almak) “SSL” teknolojisi; Secure Sockets Layer ya da Güvenli Giriş Katmanı olarak çevirebileceğimiz sistemdir.

19 Satış Sonrası Destek Sağlıklı bir satış sonrası hizmet sunmak için müşteriyi anlayarak onunla empati kurmak ve müşteride güven hissini oluşturarak, kişinin sorununa çözüm bulunacağı hissini yaratmak oldukça önem taşıyor. Yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de KOBİ’lerin yüzde 73 ′ ünün ana sayfasında iletişim bilgileri, yüzde 98 ′ inde ise harita veya yol tarifi yer almıyor. Yapılan bir araştırmaya göre

20 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bu sebeple de internet siteniz üzerinde farklı iletişim kanallarının olmasına özen göstermenizde yarar var. Online destek hatları, çağrı merkezleri ya da iletişim kutunuzdan e-posta gönderimi gibi farklı iletişim kanalları sunabilirsiniz.


"Türkiye E-Ticaret Sistemleri E-Ticaret Sorunları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları