Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar Yrd.Doç.Dr. Cihad Demirli Sunu içeriği kaynağı: Pete Loshin & John Vacca, Electronic Commerce, Fourth Edition,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar Yrd.Doç.Dr. Cihad Demirli Sunu içeriği kaynağı: Pete Loshin & John Vacca, Electronic Commerce, Fourth Edition,"— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar Yrd.Doç.Dr. Cihad Demirli Sunu içeriği kaynağı: Pete Loshin & John Vacca, Electronic Commerce, Fourth Edition, Copyright 2004 by CHARLES RIVER MEDIA, INC.

2 E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar 1. Doğru web adresi ve çevrimiçi kimlik oluşturmak 2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak 3. Sağlıklı web server oluşturmak ya da hosting hizmeti almak 4. Güvenli bir site oluşturmak 5. Ödemelerin tüm türlerini kabul etmek ve yönetmek 6. Siteyi test etmek, ve test etmek, ve.. 7. Sitenin tanıtımını ve reklamını yapmak 8. Satışlara başlamak

3 1. Doğru web adresi ve çevrimiçi kimlik oluşturmak  İlk adım, sitenin adını (bir bakıma adresini) seçmektir.  Internet ortamında bu isim nasıl rahatlıkla bulunur, müşteriler nasıl telafuz ederler...?  Adres, markanızın kimliğidir-çekirdeğidir.  Bu çevrimiçi kimlik tamamen benzersiz olmalı...

4 1. Doğru web adresi ve çevrimiçi kimlik oluşturmak İsim belirlemede ipuçları ??  Unutulmaz (kolay hatırlanır)  İşi tarif eden (basit ve mantıklı biçimde)  Kısa – uzun olmayan (akılda kalıcı)

5 2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak  Sitenin dikkatli biçimde planlanması  Doğru web tasarım araçlarının seçimi  E-Ticaret web sitesi tasarımına yönelik ipuçlarının kullanımı

6 2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak  Sitenin dikkatli biçimde planlanması  Müşteri bilgilerinin kayıtlı olduğu veri tabanı (sipariş ve satış yönetimi, müşteri ilişkileri ve satış politikalarını belirleme...)  Ürün / hizmet bilgilerinin kaydı (çeşit/fayda, açıklama, pazar ve stok durumu, tedarik süresi, fiyatlandırma,...)  Referanslar (örnek çalışmalar, başarı hikayeleri, müşteri görüşleri, tercih oranı, memnuniyet derecesi, puanlama,...)  Etkin yardım, sıkça sorulan sorular (ortak sorunlara cevaplar, müşterilere özel yardım,...)

7 2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak  Doğru web tasarım araçlarının seçimi  İleri yazılım teknolojisi (güvenlik, tasarım kolaylığı, erişim hızı, yenileme,...)  Görsel tasarım (yüksek erişim hızı, farklı görsel öğe kullanımı,...)  Platform desteği (farklı web browser destekleme, uygun görnüm,...)

8 2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak  E-Ticaret web sitesi tasarımına yönelik ipuçlarının kullanımı  Favori e-ticaret sitelerin izlenmesi  Mevcut stratejileri, tasarım unsurları, ürün ve hizmet portföyü...  Ana sayfa: vitrin, şirketin ön kapısı  Şirket adı, logosu, sloganı,  Şirket hakkında bilgi, kurumsal kimlik  Yenilikler, iletişim bilgileri, gizlilik bildirimi, sertifikalar..  Etkili navigasyon, kolay erişim (menü,arama araçları, vitrin, spot,..) Dikkat: Tasarım öğeleri ürün/hizmetin önüne geçmemeli  Dikkat dağıtmayan bir tasarım (renk, yazı, resim, şekil, buton, grafik vd kullanımı gözü yormayan, kuru kalabık yapmayan)  Hız, hız, hız (hızlı yükleme/erişim, hızlı sipariş süreci, hızlı işlem adımları...)

9 3. Sağlıklı web server oluşturmak ya da hosting hizmeti almak  Web sunucu oluşturmak ve yürütmek için yeterli donanım (bağlantı, depolama alanı, vs...)  Web sunucu yönetimi ve güvenliği (yönetim, şireleme, SSL, 7/24 hizmet, vd...)  Bunları sağlamak mı? Hizmet satın almak mı? mali açıdan uygun..

10 4. Güvenli bir site oluşturmak  Güvenli site ~= müşteri güvenini kazanmak  Spoofing: Meşru işletmeleri taklit eden profesyonel görünümlü yasadışı yapımlardır.  Yetkisiz açıklama: Meşru işletme adına satın alma bilgilerini para karşılığında açıklama  Yetkisiz eylem: Rakip ya da hoşnutsuz bir müşterinin işletmenin sitesine müdehalesi  Gizli dinleme: Özel işleme ait bir içeriğin internet üzerinde takip edilmesi  Veri değişikliği: Bir işlemin içeriğinin veri iletim yolunda değiştirilmesi  Gizlilik ihlali: Kötü niyetli kimselerin müşteri kayıtlarına erişmesi  Veri bütünlüğünü kırma: Müşterler ile şirket arasındaki iletişimde üçüncü sahışların art niyetli devreye girmesi Not: Sınıfta dağıtılan SET ve SSL açıklama dokümanını inceleyiniz.

11 5. Ödemelerin tüm türlerini kabul etmek ve yönetmek  Taraflar ve yapı  Müşteri: Tipik olarak, bir ödeme aracının (kredi kartı, banka kartı ya da elektronik çek gibi) sahibi  İhraçcı: Bir ödeme aracı ile müşteri sağlayan finans kurumu (banka). İhraçcı kart sahibinin borcunu ödemekle yükümlüdür.  Tüccar: Web sitesi aracılığıyla kart sahibine mal veya hizmet satan e-ticaret sitesi. Ödeme kartları kabul eden bir tüccarın bir Internet ticaret hesabı olması gerekir.  Ödeme ağ geçidi: Bir üçüncü taraf sağlayıcı tarafından işletilen geçit sistemi. e-ticaret sitesi ve alıcının finansal işlem sistemi arasında bir arayüz sunarak ticari ödemeleri işler.

12 6. Siteyi test etmek, ve test etmek, ve... Uzun uğraşlar sonucu tasarlanan siteyi bir an önce başlatmak için istekli olunabilir, ancak yeterli inceleme için zaman ayrılmalıdır. İlk izlenim önemlidir...  İletişim bilgileri ve dil hataları, tasarım aksaklıkları, çalışmayan linkler, cevap vermeyen istekler tespit edilmeli  Sipariş verme ve ödeme adımları kontrol edilmeli,  Sistem farklı web görüntüleyiciler ve farklı hız bağlantıları altında denemeler yapılmalı  Hata bildirim mesajları ve yönelendirmeler kontrol edilmeli  Ürün / hizmet ayrıntıları gözden geçirilmeli  Müşteri destek ve hizmet yapıları kontrol edilmeli  Pilot kullanıcılara test ettirilmeli

13 7. Sitenin tanıtımını ve reklamını yapmak  Arama motorlarına kayıt yapın  Arama motorlarına kayıt için gerekli tüm süreçleri tamamlayın  Her yerde adınız geçsin  Adınızı anımsatacak ve göz önünde bulunduracak her türlü promosyon ürünü potansiyel müşterilerinize ulaştırın (basın açıklaması, etkileyici başlangıç kampanyası, bilboard afişleri, kartvizitler, şapka, t-shirt...)  Reklam yapın  Çeşitli favori sitelerde reklam bannerleri yayınlatın

14 9. Satışlara başlamak Nihayet, Web'in rekabetçi dünyasında başarılı olmak için;  Bir online kimlik,  Web sunucu  Göz alıcı, profesyonel görünümlü web mağazası,  Katı güvenlik, kolay kullanımı ile ödeme yönetimi  Sağlam promosyonlar ve etkili reklamlar eşliğinde hayata geçirilmeye hazır bir e-ticaret ortamı...

15


"E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar Yrd.Doç.Dr. Cihad Demirli Sunu içeriği kaynağı: Pete Loshin & John Vacca, Electronic Commerce, Fourth Edition," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları