Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Stok Fotoğrafçılığı. Firmaların Görsel İhtiyacı •Yeni yapılacak prodüksiyon •Stok fotoğrafı kullanarak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Stok Fotoğrafçılığı. Firmaların Görsel İhtiyacı •Yeni yapılacak prodüksiyon •Stok fotoğrafı kullanarak."— Sunum transkripti:

1 Stok Fotoğrafçılığı

2 Firmaların Görsel İhtiyacı •Yeni yapılacak prodüksiyon •Stok fotoğrafı kullanarak

3 Stok Fotoğrafı •Belli ihtiyaçlar için önceden çekilmiş ve kullanıma hazır arşiv görüntüleri •Stok ajanslarından •Doğrudan Fotoğrafçılardan

4 Stok Fotoğrafları •Tamamen satılmazlar •Kullanım hakkı kiralanır

5 Stok fotoğrafları nerede kullanılır •Reklam •Basın •Broşür •Multimedya •Yıllık Raporlar •Poster •Takvim •Tebrik kartı •Kredi kartı •Web

6 Stok fotoğrafı nasıl üretilir? •Daha önceden yapılmış çekimlerin telif haklarını kullanarak •Fotoğrafçılar stok kullanımlar için özel olarak yeniden çekerler

7 Stok fotoğrafının alıcılar için yararları: •Prodüksiyon çekimleri gibi masraflı değildir. (Telif ücretleri, prodüksiyon giderleri) •Zamandan tasarruf •Garanti çözümler (sonucu görerek alırsınız)

8 Fotoğrafçı için faydaları: •Tek bir işten zaman içinde daha fazla kazanç sağlarlar. •Farklı konularda çekim deneyimi kazandırır. •Görüntülerin kullanım süresi daha fazladır.

9 Stok fotoğrafının dezavantajları: •Müşteri için özel değildir. Daha önceden kullanılmış fotoğraflar. •Özel olanlar daha maliyetlidir

10 Stok fotoğrafının dezavantajları: •Ajans aracılığıyla satılan fotoğraflaın parasını daha geç alırlar •Gelirin % 50 sini ajanslar alır •Fotoğrafları hazır hale getirmek zaman ister •Kategorileştirme, başlık, anahtar kelimeler zaman alır. •Sadece stok fotoğrafı yapmanın garanti geliri yoktur. Masrafları karşılamak maliyetlidir

11 Stok fotoğrafları nereden bulunur •Geleneksel yöntemler: Ajanslardan, CD-rom, stok kitaplarından •İnternet

12 Geleneksel yöntemde (Dia-Bank) •Görüntü tanımlanarak istenir •Spesifik bilgiler verilmeli •Nerede ve hangi boyutlarda kullanılacağı bilgisi •Sözleşme: Teslim metodu, Kullanılacağı zaman ve yasal sorumlluklar •Sözleşme tarafları korur •Araştırma ücretleri

13 •Görüntünün teslimi: •Orijinal görünüye zarar verilmemesi •Zamanında geri teslim

14 •Görüntülerin kullanılması: •Bilgilendirme yapılmalı nerede ve ne boyutta kullanıldı •Ücret ödenmeli (telif hakkı kullanılmadan ödenmeli) •Geri gönderme: 21 gün

15 Elektronik stok fotoğrafçılığı •Digital ortam hem fotoğrafçılar hemde kullanıcılar için yeni problemler ve olanaklar getirdi.

16 •Pazarlama stratejileri internet üzerine kurulmuştur •Görüntü üretme, saklama ve dağıtımında değişim •Fotoğraf ekleme- çıkarma, bilgi girme, satışlar online •Fotoğrafçılar anonim •Fotoğraflar anonim

17 •Haber ve belgeselden ziyade daha geniş bir kullanım alanı açtılar •Global şirket kültürü, çağdaş yaşam, farklı bağlamda kullanılabilecek imgeler, zamansız, parlak ışıklı zengin renkler, çekici ama tanınmamış modeller fotoğrafların ortak özellikleri

18 İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları: •Alıcılar anında fotoğrafı izler ve seçer •Anahtar kelimeler aracılığıyla daha kolay seçim yapabilir •Fotoğrafın orijinalini elektronik olarak aldığı için hukuki sorumluluk altına girmez •Kurye masrafı ve gecikme ücreti yoktur.

19 İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları: •Stok ajansları için web büyük bir pazardır •Orjinal dosyalar kütüphanede tutularak bir zarar görmeden saklanabilir •Görüntüler defalarca satılabilir •Ödemeler kredi kartı veya hesap numarası verilerek garanti altına alınır

20 İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının dezavantajları: •Görüntüleri çalınması ve kopyalanması •Asıl kime ait sorunu •Güvenlik eksikliği •Holografk imzalar kullanılacak •Tarama motorları aracılığıyla izinsz kullanımları bulmak mümkün

21 Fiyatlandırmayı belirleyen unsurlar: •Sayfada kullanılan görüntünün büyüklüğü •Yerleştirildiğ yer •Teşhir süresi •Şirket büyüklüğü •Ortalama hitler •Görüntünün sayısal büyüklüğü

22 Görüntülerde aranan teknik nitelikler: •Keskinlik •Netlik •Grensiz •Temiz bir kompozisyon •Gölgesiz •İyi Pozlanmış •Basit •Yalın

23 •Model release •Property release

24 İstenmeyenler: •Logo, şirket ismi •Patentli ürünler •Sanat eserleri •Şiddet içerikli •Porno içerikli

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42


"Stok Fotoğrafçılığı. Firmaların Görsel İhtiyacı •Yeni yapılacak prodüksiyon •Stok fotoğrafı kullanarak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları