Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ISO 9000 PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME 2014-2015 GÜZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ISO 9000 PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME 2014-2015 GÜZ."— Sunum transkripti:

1 ISO 9000 PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME GÜZ

2 ISO 9000 o ISO 9000 standardı 1987 yılında (ISO) Uluslararası Standart Kuruluşu’nca, uluslararası standart olarak onaylayıp yayınlanan ve birçok ülkede uygulanmakta olan bir uluslararası yönetim kalitesi standardıdır 2

3 ISO 9000 o Organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış olan bir standartlar bütünüdür 3

4 ISO 9000 o ISO 9000 Standartlar Serisi 4 temel standardı içerir: o ISO 9000 : Kalite Yönetim Sistemleri - Temel Terimler ve Sözlük o ISO 9001 : Kalite Yönetim Sistemleri - Şartlar o ISO 9004 : Kalite Yönetim Sistemleri - Performansın İyileştirilmesi İçin Kılavuz o ISO19011 : Kalite ve Çevre Yönetim Sistemleri Tetkik Kılavuzu 4

5 ISO 9000 o Uluslararası Standartlar örgütü (ISO-International Organization for Standardization) tarafından yayınlanan ISO9000 standartları referans alınarak oluşturulmuş bir yönetim sistemi, her sektördeki ve her boyuttaki kuruluşlara sayısız faydalar sağlar TS EN ISO 9001 o Ülkemizde de Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından tercüme edilmiş ve TS EN ISO 9001 standardı olarak yayınlanmıştır o Dünya üzerinde birçok kuruluş, etkin ve verimli çalışmanın, müşteri memnuniyetini sağlamanın ve sürekli iyileştirmenin anahtarı olarak ISO9000 standartlarını görmekte ve uygulamaktadır 5

6 ISO 9000 Kalite yönetim sisteminin faydaları o İç Yararlar: o Yönetimin etkinliği o Olumlu kültürel değişim o Kalite bilincinin oluşması o Daha iyi bir dokümantasyon o Sistematikleşmek o Standardizasyon ve tutarlılık o Etkinlik ve üretkenlik artışı o Maliyetlerin azaltılması 6

7 ISO 9000 Kalite yönetim sisteminin faydaları o Dış Yararlar: o Kuruluşun imajının güçlenmesi o Müşteri memnuniyeti o Müşteri artışı o Rekabet gücünün artması o Daha iyi tedarikçi ilişkileri 7

8 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri Müşteri odaklılık Liderlik Çalışanların katılımı Süreç yaklaşımı Sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Gerçeklere dayalı karar verme Tedarikçilerle karşılıklı çıkar ortaklığına dayalı ilişki 8

9 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri 9 o Müşteri Odaklılık o Kuruluşlar, müşterilerine bağlıdır o Bu nedenle; müşterinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli, müşteri beklentilerini aşmaya istekli olmalıdır o Liderlik o Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini oluşturur o Kişilerin, kuruluşa ait hedeflerin başarılmasına tam katılımını sağlayan iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir

10 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri 10 o Çalışanların Katılımı o Her seviyedeki kişiler, bir kuruluşun özüdür o Çalışanların tam katılımı, yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar o Süreç Yaklaşımı o Faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses gibi yönetildiği taktirde, arzulanan sonuçlar daha verimli elde edilir

11 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri 11 o Sistem Yaklaşımı o Hedeflerin başarılmasında, birbirleriyle ilişkili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkıda bulunur o Sürekli İyileştirme o Kuruluşun toplam performansını sürekli iyileştirmesi, devamlı hedefi olmalıdır

12 ISO 9000 standartlarının temel prensipleri 12 o Gerçeklere Dayalı Karar Verme o Etkili kararlar, veri analizine ve bilgiye dayanır o Tedarikçilerle Karşılıklı Çıkar Ortaklığına Dayalı İlişki o Kuruluş ve tedarikçi arasındaki yarar ilişkisi, her iki tarafa da artı değer yaratma imkanı verir


"ISO 9000 PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME 2014-2015 GÜZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları