Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.turkpdr.com D ERS DERS T AKTİKLERİ Ç ALIŞMA. www.turkpdr.com 8 ADIMDA DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ Nasıl ders çalışacağını bilmemek bir öğrencinin en ciddi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.turkpdr.com D ERS DERS T AKTİKLERİ Ç ALIŞMA. www.turkpdr.com 8 ADIMDA DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ Nasıl ders çalışacağını bilmemek bir öğrencinin en ciddi."— Sunum transkripti:

1 D ERS DERS T AKTİKLERİ Ç ALIŞMA

2 8 ADIMDA DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ Nasıl ders çalışacağını bilmemek bir öğrencinin en ciddi problemidir. Ders çalışmanın inceliklerini öğrenerek yaşamınızı kolaylaştırabilir- siniz. Etkili ders çalışmak, çok ciddi bir sanattır. Tıpkı diğer sanatlar gibi bir takım incelikleri ve kuralları vardır. İşte en önemli 8 kural;

3 1. KURAL: Dersi Derste Öğrenin: Ders dinlerken çeşitli nedenlerle dersten kopmalar olur. “Neyse ben bu konuyu evde daha detaylı çalışır, anlarım ” gibi alternatif çözümler başlar. Böylece konular “sonra” faktörüne güvenerek derste yarım yamalak anlamalar başlar. Evde ise ya çalışmaya fırsat bulunamaz ya da başarılamaz. Bu durum “dersi derste anlama” tekniğini kaybettirdiği gibi, kişi bunun bir hastalık olduğunun da farkında değildir. Hiç bir zaman derse alternatif aramayın ve mutlaka dersi sınıfta öğrenin. Unutmayın ki; sınıf ortamında sadece 12 öğrencisiniz. 2. KURAL : İlk Defa Dinliyor Gibi: Bir konuyu yeterince bildiğinizi düşünebilirsiniz. O konu anlatılırken yine de “ilk defa dinliyor” gibi dikkat kesilmelisiniz. Aksi takdirde “ben zaten biliyorum” rahatlığı dersi yarım kulak dinlemenize yol açacak, ilginizi neredeyse hiçe indirecektir. Anlatılan bilgiler içinde eksik ya da yanlış bildiğiniz noktalar büyük olasılıkla vardır. İyi dinlemezseniz eksiklerinizi düzeltme ya da tamamlama şansını kaybedersiniz. Böyle bir durum yoksa bile bilgilerinizin pekişmesi size hiçbir şey kaybettirmez, aksine kalıcılığı sağlar.

4 3. KURAL : Ön Yargılarınızdan Kurtulun : Çeşitli nedenlerle bazı dersler ya da konular önyargıların kurbanı olur. Oysa zor ders yoktur. Sadece diğerlerine göre daha fazla ilgi ve gayret isteyen dersler vardır. “Her derse eşit davranalım” derseniz, bazı derslere haksızlık yapmış olursunuz. Böylelikle kendinize zor dersler üretirsiniz. Unutmayalım; her sınıfın dersi kendi seviyesindedir. Hiç kimse kaldırmayacağınız yükleri taşımanızı istemiyor. Ama ağırlıkları farklı olabilir. Anlamsız önyargılarınızı bir tarafa bırakarak, her dersin beklediği ilgiyi gösterin. 4. KURAL : Problemli Derslerinize Daha Çok Çalışın : Öğrenciler sevdiği, kolay bulduğu derse daha çok çalışırken, zorlandığı dersten kaçmak için binbir türlü bahaneler bulur. Dersten kaçtıkça uçurum büyür ve zorluk yerini imkansızlığa bırakır. Aksine, kişi problem yaşadığı derse daha çok çalışmalıdır. Bu başlangıçta işkence gibi gelebilir; ama gerektiği gibi çalışıldığında üstesinden gelinmeyecek hiç bir ders yoktur ve o dersler de diğerleri gibi zevkli hale gelmeye başlar. Zaten dersten kaçmak çözüm değil aksine sorunların katlanmasıdır. Problemli dersten kaçmak yerine ısrarla ve inatla üstüne gidin. Göreceksiniz ki zafer sizin olacaktır.

5 5. KURAL : Tekrar Edin : Bir konu ne kadar net ve güzel anlaşılsa da sadece derste öğrenildiğiyle kalırsa suya yazılan yazıya benzer. Çok kolay akıldan çıkar. Aynı zamanda tekrarın yanlış ya da eksik öğrenilen yerleri düzeltme gibi çok önemli bir yönü vardır. Tekrar, sanıldığı gibi çok zaman da almaz. İki derste anlatılan konunun tekrarı ortalama 10 dk. Sürer. Bu yüzden gözde büyütülmemelidir. Konuları çok iyi algıladığınızı düşünseniz bile, mutlaka tekrar edin ki kalıcı olsun. 6. KURAL : Düzen Ve Kararlılık : Düzen ve kararlılık birçok konuda olduğu gibi ders çalışmanın da vazgeçilmezlerindendir. “Mermeri delen, suyun gücü değil, damlaların sürekliliğidir,” “Çok Çalışın” hiç de anlamlı değildir. Ama az da olsa “düzenli ve sürekli çalışın” anlamlıdır. Günün belli zamanı sizin için ders çalışma zamanı olmalıdır. Ve bu her gün devam etmelidir. Gerçek şu ki, başarının anahtarı sistemli bir şekilde vazgeçmeden, ertelemeden, kararlı çalışmaktır.

6 7. KURAL : Her Gün Aynı Zamanda Ders Çalışın : Ders çalışmak için kendinize her gün düzenli olarak çalışabileceğiniz bir zaman belirleyin. Belli bir süre sonra bu zaman alışkanlık haline gelecek, ders çağrışımı yapacaktır. Böylece çok daha kolay dersin başına oturabilirsiniz. 8. KURAL : Öğrenme Amaçlı Çalışın : Dersleri ve ödevleri bir yük ve eziyet gibi görerek, “bitirip kurtulayım” havasına girmeyin. Yoksa çektiğiniz sıkıntı ile kalırsınız. Her ödevi, dersi daha iyi anlamak için bir fırsat bilin. Böyle bir düşünce git gide ödevleri renkli hale getirecektir.

7 UNUTMAYI UNUTUN ! Sevgili öğrencilerimiz, performansı yüksek ve güçlü bir bellek istiyorsanız, uygulaması kolay bellek geliştirme formülleri tam size göre..... Telefon numaranızı, ev adresinizi, formülleri, coğrafi kavramları, bir eşyanızı nereye koyduğunuzu anımsayamadığınız zamanlar oluyor mu? Kimse unutkan biri olarak tanımlanmak istemez. Çoğu kez “dilimin ucunda” deyimiyle durumu kurtarmaya çalışır. Peki böyle bir durumda çözüm ne? Çözüm belleği keşfetmek ve geliştirmektir. “Bilim insanları, Röntgenler, psikologlar;” insan belleği nasıl daha güçlü olur bunun üzerinde çalışıyorlar. Uzmanlar, ortalama bir insanın belleğinin yalnızca %10’ unun kullanıldığını bununla birlikte içimizdeki zihinsel gücümüzden %100 yararlanmanızı sağlayacak bir yetenek olduğunu söylüyorlar.

8 NASIL UNUTUYORUZ? Uzmanlar, unutmanın iki türü olduğunu söyler: Bunlardan ilki, tamamen yani bir daha anımsanamaz biçimdeki unutmadır. İkinci ise, daha çok yerini yeniden bulamamak biçiminde ortaya çıkar. Bunlar belleğe kaydedilmiş ve depolanarak saklanmış olan bilgilerdir. Ancak bazı ara hücrelerin engellenmeleri sonucunda bloke edilirler ve onlara ulaşmak mümkün olmaz. Belleğimizi geliştirmek için bazı formüller Beynimiz karbon kağıdı olmadığı için gelen bilgilerin kalıcı olmasında iş yine bize düşüyor. Uzmanlar bellek geliştirme ilkelerini şöyle sıralıyorlar

9 1. Anlamlılık Anımsanması gereken malzemenin, birey için anlamlı hale gelmesi. Bu malzemelerin anımsanmasını kolaylaştırır. 2. Organizasyon Bilgi, belleğe belirli bir organizasyon içinde kaydedildiği zaman gerektiğinde bu organizasyona göre, sistematik bir biçimde geri getirilmesi mümkündür. 3. Çağrışım Bellek, daha önce hazır bulunan malzemelerle,belleğe yeni kaydedilenler arasında çağrışım kurar. 4. Dikkat ve İlgi Belleğin gücü için mümkün olduğu kadar dikkat çekici ve ilginç çağrışımlar kullanmak gerekir. Bu durumda karmaşık görünen formüller, şekiller bellekte daha kolay kalacaktır. 5. Tekrar Belleğimizi geliştirmenin en önemli yolu tekrar yapmaktır. Bilgilerimizin uzun süreli bellek kısmına geçebilmesi için bilgileri düzenli tekrarlamak gerekir.

10 FORMÜLLERİ ANIMSAMA TEKNİĞİ İLE İLGİLİ ÖRNEK Birinci adım : Kendinize şu andan itibaren, öğrendiğiniz her formülü anımsayacağınıza dair söz verin. İkinci adım : Gördüğünüz andan başlayarak formülü doğru yazdığınıza ve anladığınıza emin olun ve tekrar edin. Üçüncü adım : Ders boyunca formülü tekrar edin ve yazın. Dördüncü adım : Formülü bir olay veya bir kişiyle özleştirin. Saçma, anlamsız olabilir ama anımsamanız kolaylaşır. Beşinci adım: Öğrendiğiniz formülü bir bloknota not edin ve zaman içerisinde, dolmuşta, otobüste, yolda, tenefüste tekrar edin.

11 KISA ZAMANDA ÖĞRENMENİN PÜF NOKTALARI Öğrenmeyi öğrenmek, neyin nasıl öğrenileceğini ve öğrenilenlerin nerede, nasıl kullanılacağını bilmektir. Bu da az zamanda çok şey öğren- menizi ve böylece kendi öğrenme stratejinizi geliştirmenizi sağlar. Eğitimciler genel olarak, öğrenmeyi “yaşantı ürünü, kalıcı, izli davranış değişikliği” olarak tanımlar. Öncelikle öğrenmeyi öğrenmek gereklidir, başarılı bir öğrenme süreci için 4 farklı boyutu bilmeniz gerekir. Bu boyutlar şunlardır: 1. Öğrenme hakkında olumlu tutum ve algılama geliştirme. 2. Bilgiyi edinme ve onu zihinle bütünleştirme. 3. Bilgiyi genişletmek için örnek soru çözme. 4. Bilgiyi anlamlı şekilde doğru yerde kullanabilme yani problem çözebilme. Öğrenmenin en etkili yolu; kendinizi, öğrenme kapasitesinizi, başarı ile kullandığınız ve kullanmaya ihtiyacınız olan yöntemi, konuyla ilgili bilginizi ve ilginizi bilmekten geçer. Örneğin; sizin için fiziği öğrenmek kolay, matematiği öğrenmek zor olabilir. Ancak bir gerçek var ÖSS için tüm gücünüzü kullanmanız gereklidir.

12 5 N YÖNTEMİYLE BAŞARI SİZİN 5N kuralı; n eyi, n erede, n e zaman, n asıl, n için yapacağını bilen bir öğrenci başarılı olur. Bu kuralı uygulamak başarılı bir ders çalışma programı ile olabilir. Başarılı bir ders çalışma programı, öğrencinin kendini doğru tanıması ile mümkün olmaktadır. Ders çalışma programı hazırlanırken, öğrencinin anlamakta güçlük çektiği konu ya da dersler, iyi anlamaya yönelik saatler olarak bilinen sabahın erken saatlerine yerleştirilmelidir. Çalışmaya ne kadar zaman ayrılacağı da önemlidir. Zaman ayrımında, dersin önemi, anlaşılabilirliği ve ağırlığı göz önünde bulundurulmalıdır. Dersin, özet çıkartılarak mı, soru çözülerek mi, okuyarak mı, çalışılacağı da bireysel özelliklere göre farklılık gösterecektir. Öğrenmeyi öğrenirseniz, az zamanda, az enerji ve az çabayla bir çok konuyu öğrenebilirsiniz ve öğrendiklerinizi uygularsınız.


"Www.turkpdr.com D ERS DERS T AKTİKLERİ Ç ALIŞMA. www.turkpdr.com 8 ADIMDA DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ Nasıl ders çalışacağını bilmemek bir öğrencinin en ciddi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları