Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

2 AKIŞ ŞEMASI Yeni Sınav Sisteminin TanıtılmasıVerimli Ders Çalışma Teknikleri Amaç Belirlemek Beyni Öğrenmeye Hazırlamak Zamanı Doğru Kullanabilmek Ders çalışmanın ve başarılı olmanın püf noktaları

3 TEOGS (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ)

4 eğitim - ö ğretim yılından başlayarak altı temel ders i ç in 8. sınıfta ö ğretmen tarafından d ö nemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak ger ç ekleştirilecek.

5 Ortak değerlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak

6 BU DERSLER HANGİLERİDİR???

7 T ü rk ç e(2.yazılısı) Matematik(2.yazılısı) Fen ve Teknoloji(2.yazılısı) T.C. İnkılap Tarihi ve Atat ü rk çü l ü k(1.yazılısı) Yabancı Dil(2.yazılısı) Din K ü lt ü r ü ve Ahlak Bilgisi(1.yazılısı)

8 Ortak değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek.(Kasım ayının son haftası) Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek. Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak

9 Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak

10 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır.

11

12 Dikkatimizin dağılmamasına Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder. AMAÇ BELİRLEME:

13 HİKAYE

14

15 BAŞARILI OLMAK İÇİN AMACIMIZI BELİRLEMELİYİZ PEKİ AMA NASIL…?

16 Ne İstiyorsunuz? Niçin İstiyorsunuz? Hayatınızda Olmasını İstemediklerinizi Belirleyin Kendinizi Tanıyın Durumunuzu Tespit Edin Beyninizi Amaçlarınızı Gerçekleştirmeye Şartlayın Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Amaçlarınızı Kesinleştirin

17 BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Düzenli uyuyun

18 2. Psikolojik Hazırlık Konuyu Netleştirin Konunun Önemini Belirleyin Yönteminizi Belirleyin Harekete Geçin

19 ÇALIŞMA PROGRAMIMI HAZIRLARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİM? “Unutmayın ki verimli çalışmak programlı çalışmaktır…”

20

21 Çalışma programınız; ”Ne zaman çalışmalıyım?, Neyi çalışmalıyım?, Nasıl çalışmalıyım?” sorularını yanıtlamalıdır.

22 Hangi günlerde hangi saatlerde çalışılacağı kararlaştırılmalıdır. Öncelikle konuları tam olarak öğrenmeye çalışın. Her dersten çalışmanız gereken konular, çözmeniz gereken test miktarını belirleyin.

23 Ders çalışma programını dengeli yapınız. Sevdiğiniz veya başardığınız derslere ayırdığınız süre kadar diğer derslere de zaman ayırınız. Öğrenmekte veya başarmakta güçlük çektiğiniz dersleri en iyi öğrendiğiniz zamanlarda çalışmaya özen gösteriniz. Haftalık programlarınızda sadece ders çalışmalara değil varsa hobilerinize de yer veriniz.

24 ZAMANI DOĞRU KULLANABİLME. Güne erken başlayın Zaman dilimleri halinde ve programlı çalışın dk. çalıştıktan sonra 10 dk. dinlenin

25 TEKRAR ETME Düzenli tekrar yapmazsanız, öğrendiklerinizi unutursunuz ve yeni öğrendiğiniz bilgiler ile bağlantı kurmanız güçleşir. Tekrar yapmayıp biriktirilen bilgi ders çalışma isteğinizin azalmasına neden olur. Unutmuş olduğunuz bilgileri yeniden öğrenmek için tekrar çaba sarf etmeniz gerekir. (tekrarlarınız günlük, haftalık ve aylık olmalıdır.)

26 Öğrenmek İstediklerinizi; Okuyun, Yazın, Yüksek sesle tekrarlayın… Birinin size soru sormasını sağlayıp; cevaplamaya çalışın.

27 DERS ÇALIŞMANIN VE BAŞARILI OLMANIN PÜF NOKTALARI

28 DERS ÇALIŞIRKEN VERİMLİ OLDUĞUNUZ ZAMANLARI KEŞFEDİN

29 DERS ÇALIŞIRKEN AYRI BİR ODANIZ VEYA SİZE AİT BİR DERS ÇALIŞMA KÖŞENİZ OLSUN

30 SANDALYEMİZ Ders çalışırken kullandığımız sandalye veya koltuk çok rahat olmamalı. Çünkü gereğinden fazla rahatlarız, uyku getirebilir. Çalışmak için sandalye her zaman koltuktan daha kullanışlıdır.

31 MÜZİK DİNLEME MÜZİK DİNLEME Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler. Gerçek maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir, ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir. O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur.

32 SİZİ ÇALIŞMANIZDAN ALIKOYACAK KİŞİLERE, DURUMLARA “HAYIR” DEMESİNİ BİLİN

33 TELEVİZYON Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. Televizyonda mutlaka izlemek istediğimiz bir program varsa günlük programımız içerisine alabiliriz.

34 TELEFON Ders çalışma esnasında çalan telefon çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzde telefon konuşma süresini kısa tutmak gerekir. Telefon, ödev sorma amacıyla dahi açılıyorsa yine kısa tutulmalı yada boş vakitte açılmalı.

35 Çok sıcak ve soğuk ortamlarda, Çok aç ve tokken, Yorgunken, Yatarak ve uzanarak, Yemek yerken, bir şeyler atıştırırken, Televizyon seyrederken, DERS ÇALIŞMAYIN!!!

36 Çalışmaya başlamadan önce çalışma sırasında gerekli olacak bütün malzemenin el altında bulunması, dikkatte kopmalara yol açacak kesintileri önlemek açısından yararlıdır.

37

38 Yapacağınız çalışmalar sonrasında kendinize bir ödül verin

39


"ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları