Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI 2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI 2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU."— Sunum transkripti:

1 ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU

2 İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ VİZYONUMUZ DEĞERLERİMİZ DEĞERLERİMİZ PAYDAŞLARIMIZ PAYDAŞLARIMIZ MEVCUT DURUMUMUZ MEVCUT DURUMUMUZ Öğretim Elemanı Sayısı Öğretim Elemanı Sayısı ÖSS Sonuçlarına Göre ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Öğrenci Sayısı Öğrenci Sayısı Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı BÖLÜMÜMÜZDE VERİLEN DERSLER BÖLÜMÜMÜZDE VERİLEN DERSLER SWOT / GZFT ANALİZİ SWOT / GZFT ANALİZİ Güçlü Yanlarımız Güçlü Yanlarımız Zayıf Yanlarımız Zayıf Yanlarımız Fırsatlar Fırsatlar Tehditler Tehditler STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ

3 MİSYONUMUZ Ameliyathanede kullanılan tüm cerrahi malzemelerin hazırlanmasını ve ameliyat sırasında kullanılmasını sağlayabilecek, bütün ameliyat ekiplerinde doğrudan yer alabilecek, cerraha ameliyat sırasında asistan sağlayabilecek, bu alanda ihtiyacı duyulan tecrübeli yardımcı cerrahi sağlık personeli yetiştirmektir Ameliyathanede kullanılan tüm cerrahi malzemelerin hazırlanmasını ve ameliyat sırasında kullanılmasını sağlayabilecek, bütün ameliyat ekiplerinde doğrudan yer alabilecek, cerraha ameliyat sırasında asistan sağlayabilecek, bu alanda ihtiyacı duyulan tecrübeli yardımcı cerrahi sağlık personeli yetiştirmektir

4 VİZYONUMUZ Ulusal ve uluslar arası düzeyde yüksek öğrenim kalitesi ile yardımcı sağlık personeli yetiştirmek. Ulusal ve uluslar arası düzeyde yüksek öğrenim kalitesi ile yardımcı sağlık personeli yetiştirmek.

5 DEĞERLERİMİZ Atatürk ilkelerine bağlılık Atatürk ilkelerine bağlılık Araştırıcılık Araştırıcılık Şeffaflık Şeffaflık Eşitlik Eşitlik Katılımcılık Katılımcılık Üretkenlik Üretkenlik Yenilikçilik Yenilikçilik Disiplin Disiplin Hasta haklarına saygı Hasta haklarına saygı Etik değerlere bağlılık Etik değerlere bağlılık Topluma Hizmet Topluma Hizmet Sorumluluk bilincine sahip olma Sorumluluk bilincine sahip olma Hoşgörü Hoşgörü

6 PAYDAŞLAR ME.Ü.Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ME.Ü.Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Mersin Üniversitesi Araştırma Ve Uygulama Hastanesi Mersin Üniversitesi Araştırma Ve Uygulama Hastanesi Akademik personel Akademik personel İdari personel İdari personel Öğrenciler Öğrenciler Aileler Aileler Mezunlar Mezunlar Kamu kuruluşları Kamu kuruluşları Özel hastaneler Özel hastaneler Sivil toplum kuruluşları Sivil toplum kuruluşları Diğer eğitim kurumları Diğer eğitim kurumları Toplum Toplum

7 MEVCUT DURUMUMUZ DERS VEREN ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI BİRİM İÇİ BİRİM DIŞI TOPLAM 1. Sınıf Sınıf 42529

8 MEVCUT DURUMUMUZ ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Puan Türü: - Puan Türü: - Taban Puan: Meslek liselerinden sınavsız geçiş Taban Puan: Meslek liselerinden sınavsız geçiş Öğrenci Sayısı: 43 Öğrenci Sayısı: 43 Öğretim Süresi: 2 Yıl Öğretim Süresi: 2 Yıl

9 MEVCUT DURUMUMUZ Anestezi Bölümü Öğrenci Sayısı 1. Sınıf 2. Sınıf Kız Öğrenci Erkek Öğrenci Kız Öğrenci Erkek öğrenci Toplam : 20 Toplam : 23 Genel Toplam : 43

10 MEVCUT DURUMUMUZ ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı: 0,7

11 Acil Hasta Bakımı –I Acil Hasta Bakımı –I 105 Acil Yardım Ve Kurtarma Çalışmaları –I 105 Acil Yardım Ve Kurtarma Çalışmaları –I Ambulans Ve Servis Eğitimi – I Ambulans Ve Servis Eğitimi – I Anatomi Anatomi Fizyoloji Fizyoloji Sağlık Hizmetleri Yönetimi Sağlık Hizmetleri Yönetimi Acil Hasta Bakımı –III Acil Hasta Bakımı –III Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi I Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi I Türk Dili I Türk Dili I İngilizce I İngilizce I Beden Eğitimi Beden Eğitimi Fiziksel Uygunluk Fiziksel Uygunluk Psikoloji Ve Davranış Bilimleri Psikoloji Ve Davranış Bilimleri Acil Bakım Uygulamaları Acil Bakım Uygulamaları PROGRAMIMIZDA VERİLEN DERSLER

12 Acil Hasta Bakımı –II Acil Hasta Bakımı –II Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları–II Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları–II Ambulans Servis Eğitimi II Ambulans Servis Eğitimi II Bilgisayar Kullanımı Bilgisayar Kullanımı Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları –III Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları –III Ambulans Servis Eğitimi III Ambulans Servis Eğitimi III Patofizyoloji Patofizyoloji Farmakoloji Farmakoloji Deontoloji Ve Tıbbi Etik Deontoloji Ve Tıbbi Etik Tıbbi Terminoloji Tıbbi Terminoloji Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi II Tarihi II İngilizce II İngilizce II Temel Bilgi Teknolojileri Temel Bilgi Teknolojileri PROGRAMIMIZDA VERİLEN DERSLER

13 SWOT / GZFT ANALİZİ G üçlü yanlarımız G üçlü yanlarımız Z ayıf yanlarımız Z ayıf yanlarımız F ırsatlar F ırsatlar T ehditler T ehditler

14 GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Okulumuzun Mersin sınırları içerisinde olması nedeniyle ulaşım imkanlarının rahat olması, Okulumuzun Mersin sınırları içerisinde olması nedeniyle ulaşım imkanlarının rahat olması, Ders veren öğretim elemanlarının konusunda uzman olması, Ders veren öğretim elemanlarının konusunda uzman olması, Öğrencilerin Tıp Fakültesi Araştırma Uygulama Hastanesi ve 112 Acil servislerde uygulamalı ders görmeleri, Öğrencilerin Tıp Fakültesi Araştırma Uygulama Hastanesi ve 112 Acil servislerde uygulamalı ders görmeleri,

15 ZAYIF YÖNLERİMİZ Tıp Fakültesi Araştırma Uygulama Hastanesi ve 112 acil servislere okulumuzun uzak olması, uygulamalı eğitim gören öğrencilerimiz tarafından geliş gidişlerde zorluk teşkil etmektedir. Tıp Fakültesi Araştırma Uygulama Hastanesi ve 112 acil servislere okulumuzun uzak olması, uygulamalı eğitim gören öğrencilerimiz tarafından geliş gidişlerde zorluk teşkil etmektedir. Kadrolu öğretim elemanımızın az olması nedeniyle mesleki derslerde ME.Ü. Tıp Fakültesi öğretim üyeleri derslere girmektedir, okulumuzda mevcut araç gereçlerin yeterli düzeyde olmaması. Kadrolu öğretim elemanımızın az olması nedeniyle mesleki derslerde ME.Ü. Tıp Fakültesi öğretim üyeleri derslere girmektedir, okulumuzda mevcut araç gereçlerin yeterli düzeyde olmaması.

16 FIRSATLAR Mesleki eğitimin öneminin giderek artması Mesleki eğitimin öneminin giderek artması Avrupa birliği fonlarının eğitim amaçlı kullanılabilmesi, Avrupa birliği fonlarının eğitim amaçlı kullanılabilmesi, Erasmus ve Da Vinci programları ile öğrenci ve öğretim elamanı değişimi yapılabilmesi, Erasmus ve Da Vinci programları ile öğrenci ve öğretim elamanı değişimi yapılabilmesi, Sağlık sektöründe devam eden özelleştirmeler dolayısı ile ara insan gücüne olan ihtiyacın artması. Sağlık sektöründe devam eden özelleştirmeler dolayısı ile ara insan gücüne olan ihtiyacın artması. Ülkemizde dalımda tek bölüm olması nedeniyle iş imkanlarının özel ve devlet sektöründe kolay olması Ülkemizde dalımda tek bölüm olması nedeniyle iş imkanlarının özel ve devlet sektöründe kolay olması

17 TEHDİTLER Sınavsız öğrenci alınması dolayısı ile öğrenci kalitesinin düşmesi, Sınavsız öğrenci alınması dolayısı ile öğrenci kalitesinin düşmesi, Kamu personeli sınav kitapçığında teknikerlik kadrosunun tanımlanmaması, Kamu personeli sınav kitapçığında teknikerlik kadrosunun tanımlanmaması, Mevcut uygulama alanlarının artan öğrenci sayısı ile yetersiz kalması, Mevcut uygulama alanlarının artan öğrenci sayısı ile yetersiz kalması, Üniversite bütçesinin giderek kısıtlanması, Üniversite bütçesinin giderek kısıtlanması,

18 STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Akademik programların güçlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi. Hedefler Bir yıl içinde;, programın verimliliğini değerlendirmek (geçme-kalma oranı, kredi ortalaması), program içeriğinin buna göre güncellenmesini sağlamak Bir yıl içinde;, programın verimliliğini değerlendirmek (geçme-kalma oranı, kredi ortalaması), program içeriğinin buna göre güncellenmesini sağlamak Üç yıl içinde; mezunların istihdam edilmesi ulusal ve uluslar arası kuruluşlarda asgari giriş ve ileri düzey mesleki becerilerini araştırmak Üç yıl içinde; mezunların istihdam edilmesi ulusal ve uluslar arası kuruluşlarda asgari giriş ve ileri düzey mesleki becerilerini araştırmak Beş yıl içinde; 3-5 yıl deneyimi olan mezunlarla program değerlendirmesi ile ilgili araştırma yapmak Beş yıl içinde; 3-5 yıl deneyimi olan mezunlarla program değerlendirmesi ile ilgili araştırma yapmak

19 STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Tanımlanmış temel kriterlerden yola çıkarak verimlilikteki değişimin yıllık olarak ölçülmesi, performansın değerlendirilmesi ve alanda önde gelen kurumlarla kıyaslama yapılması Hedefler Bir yıl içinde; öğretim elemanlarının yaptığı proje sayısının arttırılması Bir yıl içinde; öğretim elemanlarının yaptığı proje sayısının arttırılması Üç yıl içinde; ulusal ve uluslararası mali desteği arttırmak Üç yıl içinde; ulusal ve uluslararası mali desteği arttırmak Beş yıl içinde; kalite belgesine sahip olmak için çalışmaların tamamlanması ve bu çalışmaların belli bir sisteme oturtulması Beş yıl içinde; kalite belgesine sahip olmak için çalışmaların tamamlanması ve bu çalışmaların belli bir sisteme oturtulması


"ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI 2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları