Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ ÇIKIŞGİRİŞ ÇIKIŞ Copyright©Merve Aydın.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ ÇIKIŞGİRİŞ ÇIKIŞ Copyright©Merve Aydın."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ ÇIKIŞGİRİŞ ÇIKIŞ Copyright©Merve Aydın

2 GİRİŞİLERİ Sunuya girişi sağlar Bir sonraki slayta geçisi sağlar Bir önceki slayta geçişi saglar Sunuyu bitirmenizi saglar YÖNERGELER GERİÇIKIŞ

3 İLETİŞİM NEDİR? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. İLERİÇIKIŞGERİ

4 İLERİ İLETİSİM SÖZLÜ İLETİŞİM Kullanılan sözcükler Yaratılan ses tonu ve vurgular Konusma anındakı ses inis ve çıkıısları SÖZSÜZ İLETİŞİM Beden dili Jestler Mimikler GERİÇIKIŞ

5 İLERİ Doğru Bir Şekilde Anlaşılmak İstiyorsanız 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür. 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür. ÇIKIŞGERİ

6 İLERİ İLETİSİMİN TEMEL KURALLARI  Konuşulanları yarıda kesmemek  Dinlerken başka şeyler yapmamak  Kişileri karar vermeye,yorum yapmaya zorlamamak  Savunmaya geçmemek ve sadece dinlemek  Yargılamamak ve eleştirmemek. ÇIKIŞGERİ

7 İLERİ  Daha iyi anlamak için sorular sormak  Dikkatli bir şekilde dinlemek ve dinlediğinizi davranışınızla belli etmek.  Geribildirim vermek  Empatik sabırlı ve kabul edici olmak  Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapmak ve gülümsemek İLETİSİMİN TEMEL KURALLARI (devam) ÇIKIŞGERİ

8 İLERİ İLETİSİMİN TEMEL KURALLARI  Çok fazla konuşmamak  Anlatılanlara gülmemek; insanları utandırmamak  Saldırgan tavırlar takınmamak  Duyguları gizlemeye çalışmamak  Zıtlaşmamak ve tartışmamak  Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmama (devam) ÇIKIŞGERİ

9 İLERİ BEDEN DİLİ Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüzyüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır. ÇIKIŞGERİ

10 İLERİ BAZI TİPİK DAVRANIŞLAR ÇIKIŞGERİ

11 İLERİ BEDEN DİLİ AÇIK AVUÇLAR Tarih boyunca açık avuç gerçek, dürüstlük, sadakat ve teslimiyetle bağdaştırılmıştır. Pek çok yemin el kalbin üzerindeyken edilirken mahkemelerde tanıklık ederken avuç havada tutulur. ÇIKIŞGERİ

12 İLERİ BEDEN DİLİ KOL KAVUŞTURMA Hoş olmayan bir durumdan 'saklanma' girişimi olarak her iki kol da göğüste kavuşturulur. ÇIKIŞGERİ

13 İLERİ AYAK KİLİTLEME Bir ayağın üst kısmı savunma tavrını güçlendirmek amacıyla diğer bacağın etrafına kilitlenir ve bu hareketle karşılaştığınızda kadının tamamen kabuğuna çekildiğinden emin olabilirsiniz. BEDEN DİLİ ÇIKIŞGERİ

14 İLERİ BEDEN DİLİ BACAK KENETLEME Bir tartışmada katı bir tavrı olan birisi bacaklarını 4 şekline getirirken bir veya iki elini kullanarak da bacağını sabitleyecektir. ÇIKIŞGERİ

15 İLERİ ÇIKIŞ GERİ KAYNAKÇA Gazi üniversitesi beden dili sunumundan yararlanılmıstır Altın Egitim aile iletişimi sunusu


"İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ ÇIKIŞGİRİŞ ÇIKIŞ Copyright©Merve Aydın." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları