Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit."— Sunum transkripti:

1 Neler Yapılmalı?

2 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit ölüm: Meraksızlık! "Sorunları da çözümlerini de biliyoruz; ama uygulama gücümüz yok" yargısı yaygın bir örnektir. Halbuki şu soruları sorsaydık: Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

3 1. En önemli ihtiyaç: Yargıların askıya alınması (deferred judgement) (Bilgi, tahmin, sanı, değer yargısı, inançları askıya alarak sorgulama) Kritik aydın kütlesi, ancak yargılarını askıya almış olanlarca oluşabilir. Büyük resim ancak bundan sonra sorgulanabilir. Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

4 2. Önemli ihtiyaç: Yeni kavramların toplumsal kavram dağarcığına ve kullanıma girmesi.. Birkaç kritik kavram: 1. Koz Koz 2. İstismara Açık Alan 3. Öğrenme Devrimi Öğrenme Devrimi 4. Maksim Maksim 5. ve Yaşam Alanı Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

5 Bunlar iyi ama, parçalı etkiler süreci tersine çevirmeye yetmez! Parçalı / sürdürülebilir olmayan girişimler, etki dağılmasına yol açar. inovasyon(lar)a ihtiyaç var. Neler olabilir? 1. Topluma rol model olabilecek bir kurumun, bu kavramları topluca benimseyip kullanması (TSK gibi) 2. Çeşitli STK’lar arasında, değişik kapsamlı işbirlikleri oluşturulmasıoluşturulması 3. Innocentive benzeri bir yaklaşım. Innocentive Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

6 Teşekkür Ederiz Tüm sunumları adresindeki “Yüksek Sevk ve İdare Akademisi Konferansı” başlığı altında bulabilirsiniz.


"Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları