Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu 05 NİSAN 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu 05 NİSAN 2011."— Sunum transkripti:

1 S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu 05 NİSAN 2011

2 Üniversite öğrencilerinin, yetişmiş meslek erbabı insanların, münevverlerin, mütehassısların, eğiticilerin, sanayicilerin neticede aklı eren her iyi niyet sahibinin dünya gidişatını yönlendirmeye çalışan sistem ve organizasyonları daha iyi tanıyıp politikalarını ve neticelerini hesap edebilmeleri için, AMACIMIZ;

3 Düşünmede duygusal önyargıları ortadan kaldıracak bir yöntem olan kritik-analitik düşünmeyi öğrenmelerini ve bu metodolojiyi bir hayat felsefesi olarak değerlendirmelerini ve uygulamalarını hedefliyoruz. Bu amacı destekleyen seminerler, faaliyetler ve organizasyonlar düzenlemek çalışmamızın temelini oluşturmaktadır.

4

5

6 HAYATIN HER ANININ FARKINDA OLMAK İÇİN DÜŞÜNMEK

7

8 NE YAPMALIYIZ ? NE YAPMALIYIZ

9

10 SADECE GERÇEĞE BAĞLI, HİÇBİR YÖNLENDİRMENİN YÖNLENDİREMEDİĞİ; TAHMİNLERİN, DUYGULARIN, ÖN YARGILARIN BELİRLEMEDİĞİ; KİŞİYE, GRUBA, ÜLKEYE VE TÜM İNSANLIĞA RAĞMEN SADECE VE SADECE DOĞRU OLANI YAPMAK VE YAPTIRMAK İÇİN VE KENDİMİZLE YÜZLEŞMEK İÇİN İŞE DÜŞÜNCELERİMİZDEN BAŞLAMALIYIZ.

11

12 KENDİMİZİ GENÇ YA DA İHTİYAR, KADIN YA DA ERKEK AYIRIMI YAPMADAN, SUNİ MAZERETLER ÜRETMEDEN, HER GÜN, HER AN EĞİTİP SÜREKLİ GELİŞTİRMELİYİZ

13

14

15 YAŞAMIMIZIN AYARINI DAİMA DOĞRU YOLA GÖRE KONTROL VE TEFTİŞ EDİP DÜZENLEYECEĞİMİZ, KİŞİSEL HAYAT PLANIMIZI YAPMALIYIZ.

16

17

18 ÖNCE DOĞRUYU BİLMELİYİZ, ÖĞRENMELİYİZ. O ZAMAN KİMİN HAKOLDUĞUNU ANLARIZ. BİRTAKIM ŞEYLERE KÖRÜ KÖRÜNE BAĞLANMAMALIYIZ.

19

20

21 HÜR OLMALI, TEK BAŞIMIZA DA OLSAK DÜŞÜNCELERİMİZİ FİKİRLERİMİZİ ORTAYA KOYMALI VE SAVUNMALIYIZ.

22

23

24

25 KENDİMİZİ SÜREKLİ SORGULAMALIYIZ. BİLGİ DAĞARCIĞIMIZI DELİLLERLE, İLMİ DAYANAKLARLA ZENGİNLEŞTİRMELİYİZ. BÖYLECE SLOGANİK DÜŞÜNCE VE SÖYLEM TARZINDAN UZAK, DERİNLİKLİ BİR DÜŞÜNCE BÜTÜNLÜĞÜ KAZANABİLİRİZ.

26

27

28

29 MEVCUT DÜŞÜNME YETENEKLERİMİZİ GELİŞTİRMELİYİZ.BUNUN İÇİN ÖNCE SİSTEMATİK DÜŞÜNÜR OLMAYA NİYET ETMEK GEREKİR.

30

31

32 DÜŞÜNME BECERİLERİNİ KAZANMAK GERÇEKTEN ÖNEMLİDİR. ANCAK BUNDAN DAHA ÖNEMLİSİ DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRME FİKRİNE SAHİP OLMAKTIR.

33

34

35 KRİTİK- ANALİTİK DÜŞÜNMEK; BİR KONUYU, SORUNU YA DA PROBLEMİ ALT BAŞLIKLARINA AYRIŞTIRIP TÜMDENGELİMLE VE HER BİR BAŞLIĞI AYRI AYRI İRDELEYİP ELEŞTİREREK VE HER BİRİ ARASINDAKİ BAĞLANTILARI GERÇEKÇİ KANITLARIYLA ORTAYA KOYARAK, YANİ TÜMEVARIMLA DÜŞÜNMEK VE DEĞERLENDİRMEKTİR.

36

37

38 KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME; BİREYSEL KARİYERİMİZİN VEYA TOPLUMSAL HAYATIMIZIN, HER YÖNÜ HAKKINDA İYİ DÜŞÜNÜR OLMAK, BİZE ÖNERİLEN BİR ŞEYİN GERÇEĞE UYGUN OLUP OLMADIĞINI ORTAYA ÇIKARTMAK İÇİN SORGULAMAK VE TEST ETMEKTİR.

39

40

41 KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME; AYAKLARIMIZA BAKTIRIP, BİZE TOKAT ATMAK İSTEYENLERİN NİYETİNİ ANLAMAK VE GEREĞİNİ YAPMAKTIR.

42

43

44

45

46 KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME; ETKİLİ ÖĞRENMENİN VE ÜRETKEN YAŞAMANIN TEMELİDİR. YAPTIĞIMIZ İŞLERİN DOĞRULUĞU, DÜŞÜNCELERİMİZİN DOĞRULUĞU VEYA DOĞRU DÜŞÜNME YETENEĞİMİZLE ORANTILIDIR.

47

48

49 DOĞRU DÜŞÜNME BECERİSİNE SAHİP OLUNURSA İŞLERİN KALİTESİ, DOLAYISIYLE, HAYATIN KALİTESİ DE ARTAR. DÜŞÜNCELERDE MÜKEMMELLİK, SİSTEMATİK DÜŞÜNME İLE ELDE EDİLEBİLİR.

50

51 •Y•Yeni fikirlere açığız •H•Hakkında bilgi sahibi olmadığımız bir konuda yorum yapmayız •B•Bir konu hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacımız olduğunu biliriz. Kritik Analitik Düşünme Topluluğu olarak;

52

53 •G•Gerçek olanla “gerçek olabilecek” arasındaki ayrımı görürüz. •C•Cümlelerin anlam taşıyan birer kurgu olduğunu, aynı kelimelerin farklı manalar taşıyabileceğini biliriz. •K•Kendi gerekçelerimizde büyük ve yaygın hatalardan kaçınırız. Kritik Analitik Düşünme Topluluğu olarak;

54

55

56 Kritik Analitik Düşünme Topluluğu olarak; •G•Gerçeği anlayana kadar soru sorarız. •M•Matematiksel düşünce ile duyusal düşüncenin ayırımını yaparız. •D•Diğer insanları doğru anlayacak ve kendini başkalarına doğru anlatabilecek kelime hazinesine sahip olmaya çalışırız.

57

58 İnsanları düşünmeye yönlendirmek ve bunu bir hayat tarzı haline getirmelerine yardımcı olmak için VARIZ… KISACA BİZ ;

59 TEŞEKKÜR EDERİZ KRİTİK ANALİTİK DÜŞÜNME TOPLULUĞU AR-GE BİRİMİ


"S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu 05 NİSAN 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları