Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley"— Sunum transkripti:

1 AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım siaksu@hacettepe.edu.tr Arzu Akkoyunlu Wigley arzus@hacettepe.edu.tr HÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu, AKTS Kurum Danışmanları

2 AVRUPA KREDİ TRANSFER VE SİSTEMİ (AKTS)  AKTS Avrupa yükseköğrenim alanında Bologna sürecine üye tüm ülkelerde kullanılan bir kredi sistemidir.  Bologna sürecinin en önemli temel taşlarından birisi olup, birçok ülke yasal düzenlemelerle AKTS sistemini tamamen benimsemiştir.  Akreditasyon süreci için pek çok Avrupa ülkesinde zorunluluk haline gelmiştir  Diğer kıtalarda da kullanımı yaygınlaşmaktadır

3 AKTS’nin temel özellikleri Öğrenme çıktıları ve öğrenme sürecinin şeffaflığını temel alan öğrenci-merkezli bir sistemdir.

4 AKTS’nin AMAÇLARI  Öğrenci hareketliliğini attırmak  Mümkün olduğunca adil bir şekilde eğitimlerin tanınmasının kolaylaşması (formal-nonformal),  Akademik tanınma için eğitim programlarının şeffaflığını sağlamak  Öğrenci başarısı üzerine temellendirilmiş iyi uygulama kurallarını ortaya koymak

5 AKTS’nin AMAÇLARI-2  Kredi ve notlandırma konularında Avrupa çapında standartlaşmayı sağlamak, böylelikle Avrupa bütünleşmesinin eğitim boyutunu güçlendirmek.  Yükseköğretim kurumlarının kalite güvencesi uygulamasında yardımcı bir araç oluşturmak

6 Yeterlilikler Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS AKTS ve Öğrenme Çıktıları (Learning Outcomes)

7  Öğrenme çıktıları: Öğrencinin öğrenme sürecini başarıyla tamamladıktan sonra “ne bileceği, ne anlayabileceği, ne yapabileceği”ni ifade eden beceriler setidir.  AKTS kredisi: Hedeflenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmek amacıyla her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren sayısal değerdir (1-60)

8 AKTS ve Düzey tanımlayıcıları (Level Descriptors)  AKTS, European Qualifications Framework (EQF) ve Qualifications Framework-Life Long Learning (QF-LLL) ile uyumludur  Türkiye Yeterlikler çerçevelerindeki düzey tanımlayıcılarıyla ilişkilidir!

9 Kısa Kademe (Ön Lisans)120 AKTS Birinci Kademe (Lisans)240 AKTS İkinci Kademe ( Yüksek Lisans)120 AKTS Üçüncü Kademe (Doktora) 180-240 AKTS

10 AKTS ve İŞYÜKÜ Öğrencinin iş yükü: Öğrenim çıktılarına ulaşmak için öğrencinin harcadığı zamana/emeğe denir.  Ders Saati (Teorik)  Sınavlar  Ödevler  Sözlü Sunum  Seminerler  Uygulama (Laboratuar çalışması)  Alan Çalışmaları  Projeler  Bireysel Çalışmalar  ………………………….

11 Bir Dersin AKTS Kredisi Nasıl Hesaplanır? 1 Yarıyıl = 30 AKTS  1 Yıl = 60 AKTS  4 Yıl = 240 AKTS  Bir yarıyıl 750-900 saat  Bir yıl 1500-1800 saate  1 AKTS = 25 – 30 saatlik iş yüküne karşılık gelir.

12 İş yükünün hesaplanması Öğretim Üyesinin Öğrenci İş Yükünü Tahmin Ederken Sorması Gereken Sorular – Dersimde öğrenciye hangi program çıktılarını kazandırmayı amaçlıyorum? – Dersimin öğrenme çıktıları nelerdir? – Dersimle ilgili hangi öğrenim aktiviteleri mevcut? – Öğrenme çıktılarını nasıl ölçüp değerlendiriyorum? – Bu öğrenme çıktılarını kazanması için öğrencinin tahmin edilen çalışma süresi nedir?

13 AKTS ve İŞYÜKÜ  Öğretim programındaki dersleri AKTS’ye göre tasarlarken veya yenilerken; öğretme biçimlerini ve öğrenme yöntemlerini çeşitlendirerek ve öğrencinin harcadığı tüm zamanı hesaplayarak öğrenci iş yükünü yeniden tanımlıyoruz

14 Nasıl? Etkinlikler SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü Haftalık ders saati (Kuramsal)14228 Haftalık ders saati (Uygulama)14228 Okuma236 İnternette tarama, kütüphane çalışması 248 Materyal tasarlama, uygulama5315 Rapor hazırlama188 Sunu hazırlama188 Sunum133 Ara sınav ve ara sınava hazırlık166 Genel sınav ve genel sınava hazırlık110 Toplam İş Yükü120 Toplam İş Yükü / 30120/30 Dersin AKTS Kredisi4

15 Haftalar 1234567891011121314 TOPL AM Öğrenme Çıktıları IIIIIIIVVVI VII VIIIIX X, XI Haftalık Ders Saati (Kuramsal ) 22222222222222 28 saat H aftalık Ders Saati (Uygulama) 22222222222222 28 saat Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Uygulama larla İlişkili ) Okuma İnternet tarama, Okuma Kütüphane araş. Materyal tasarlama Materyal tasarlama Ara sınav hazırlık Materyal tasarlama Materyal tasarlama, uygulama Materyal tasarlama, uygulama Rapor hazırlama Sunu hazırlama Sunum Final sınavı hazırlık 64 saat 334433633388310 TOPLAM 7788771077712 714 120 saat

16 DersSaat/hafta Tahmin Edilen İş Yükü (saat/yarıyıl) AKTS Kredisi A21074 B41606 C41556 D31705 E52037 F21052 Toplam2090030 AKTS Kredilerinin Belirlenmesi Bir yarıyılda verilen dersler

17 Uygulamada bazı kredi hesaplamaları  1 AKTS nin 30 saatlik işyükü olarak kabul edildiği bir lisans programında;  Seçmeli dersler: 240 AKTS ‘nin %25’i olan 60 AKTS’lik dersten oluşmalıdır  240-60=180 AKTS’lik zorunlu ders  180-16 (ortak zorunlu dersler)=164 AKTS (Bölüm tarafından verilen zorunlu ders kredisi)

18 öneriler  Zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında bir ilişki yoktur.  Dersin kredisi statü veya prestije bağlı değildir. Öğretim üyesinin prestiji veya dersin statüsü kredileri belirlemekte kullanılamaz.  AKTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar.  Öğretim üyesi ders ücretlerinin hesaplanmasında, dersin AKTS kredisi dikkate alınmaz.

19 ORTAK ZORUNLU DERSLER KODU ADITEORİKPRATİKKREDİAKTS AİT103 ATA. İLK. VE İNK.TAR.I2022 AİT104 ATA. İLK. VE İNK.TAR.II2022 AİT203 ATA. İLK. VE İNK.TAR.I2022 AİT204 ATA. İLK. VE İNK.TAR.II2022 İNG127 TEMEL İNGİLİZCE I2233 İNG128 TEMEL İNGİLİZCE II2233 TKD103 TÜRK DİLİ I2022 TKD104 TÜRK DİLİ II2022 BEB65 0 TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKN. KULLANIMI0212 2012-2013 Öğretim Yılından geçerli olmak üzere, ortak zorunlu derslerin AKTS kredisi (04.06.2012)

20 öneriler  Farklı teorik saat ve farklı uygulamalarla aynı çıktı elde edilebilir.  Zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne AKTS kredisi verilir.  İzlenen programdan mezun olabilmek için alınması zorunlu olan tez çalışması, proje çalışması veya staj gibi çalışmalar varsa, bunlara da AKTS kredisi verilmelidir.  Ortak servis derslerine aynı AKTS verilmelidir.  Bir dersin AKTS’si o dersin yerel kredisinin altında olamaz.

21  Pilot çalışmada; Programda yeni ve eski kayıtlı öğrenciler için 08.08.2012 tarihli senato kararı; http://www.hubologna.hacettepe.edu.tr/yazis ma/150812intibak.pdf http://www.hubologna.hacettepe.edu.tr/yazis ma/150812intibak.pdf

22 AKTS Kredilerinin Hesaplanmasının Sağladığı Faydalar Nelerdir?  Öğretim üyeleri, derslerine AKTS kredisi verirken derslerin içeriklerini de gözden geçirmek durumda kalmaktadırlar.  Dersin öğrenim hedeflerini ve dersin öğrenciye olan mesleki katkısını ortaya koyar.  Öğrencinin çalışma süresini esas alarak, her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösterir.  Dersin AKTS Kredisinin hesaplanmasında öğrenci görüşlerinin de alınması, uygulamanın kalite güvencesini ve kabul edilebilirliğini arttırır.

23  Öğretim üyesinin girdilerine değil, istenilen öğrenim çıktılarına/kazanımlarına dayalıdır.  Öğrencilerin yabancı üniversitelerde almış oldukları eğitimlerin, kendi ülkelerindeki yükseköğretim kurumları tarafından tanınmasını sağlar.  Öğrencilerin Avrupa ülkelerinde daha üst düzeyde programa devamlarında kolaylık sağlar,  Mezunların Avrupa ülkelerinde çalışmalarında (istihdamlarında) ve dolaşımlarında kolaylık sağlar.

24 Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)  Y üksek öğretim diplomasına yapılan bir ek olup uluslarası şeffaflığın geliştirilmesi, elde edilen diploma, derece, sertifika gibi kazanımların akademik ve profesyonel anlamda tanınmasını kolaylaştırmayı sağlayan belgedir. diploma ile birlikte geçerliliği  DE normalde verilen diplomaya eşlik eder ve ancak diploma ile birlikte geçerliliği vardır

25 DE  DE yüksek öğrenimde şeffaflığı sağlar. Ayrıca değişim ve yaşam boyu öğrenime girişe yardımcı olur.  Diploma eki, bir üniversitede derecesini tamamlayan ve diploma almaya hak kazanan öğrencilere Avrupa’da yaygın konuşulan dillerden birinde ve ücretsiz olarak verilir.

26 DE'nin 8 kısmı vardır:  kişi hakkında bilgiler,  alınan derece hakkında bilgiler,  derecenin seviyesi konusunda bilgiler,  kazanılan sonuç ve içerik hakkında bilgiler,  derecenin kullanım alanları (fonksiyonu) hakkında bilgiler,  ek bilgiler,  diploma ekinin onaylanması,  ulusal yüksek öğretim sistemi hakkında bilgi.

27 Öğrenciler için DE’ nin yararları nedir?  Daha kolay anlaşılabilir ve yurtdışında daha kolay kıyaslama yapılabilir bir belgedir.  Çalışma süresi boyunca elde edilen becerilerin, akademik çalışmaların tam tanımlamalarını içerir.  Elde edilen başarıların ve yetkinliklerin objektif ve adil bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.  Yurt dışında iş olanakları veya daha ileri eğitim için kolaylık sağlar

28 Kolaylıklar dileğiyle teşekkür ederiz.


"AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları