Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press."— Sunum transkripti:

1

2 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

3

4

5 Çoklu Ortam Öğrenme Temelinde Bilişsel Kuram Sözcükler Çoklu Ortam Sunumu Kulaklar Duyusal Bellek Sözcük Seçme Sesler Sözel Model Sözcük Düzenleme Çalışan Bellek Bütünleştirme ResimlerGözlerİmajlar Görsel Model İmaj Düzenleme İmaj Seçme Var olan Bilgi Uzun Süreli Bellek

6 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Değişkenler

7 Değişkenler ― Devamlılığını sağlamak: Ağaçların ve yapıların üzerine çıkmak için yukarı doğru merdiven denildiğinde; aşağı doğru basamaklar halindeki merdiven resmini hatırlaması. ― İşlemek: Yukarı doğru basamaklar halindeki resmi işlemesi.

8 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

9

10

11

12 İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Testteki doğru oranı Temel etki olarak bilgi (Knowledge as main effect) Ön bilgisi fazla Ön bilgisi az

13 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf telafi edici olarak bilgi Ön bilgisi fazla Ön bilgisi az

14 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Geliştirici olarak bilgi Ön bilgisi fazla Ön bilgisi az

15 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Sesler Sözel Model Sözcük Düzenleme Çalışan Bellek Bütünleştirme İmajlar Görsel Model İmaj Düzenleme Var olan Bilgi Uzun Süreli Bellek

16 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

17

18

19 İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Uzaysal yeteneği yüksek Uzaysal yeteneği düşük

20 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Uzaysal yetenek düzeyi düşük olan bireylerin hedeflenmesi İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf u.y. yüksek u.y. düşük

21 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Uzaysal yetenek düzeyi yüksek olan bireylerin hedeflenmesi İyi tasarlanmış bir çoklu ortamda uzaysal yeteneği yüksek düzeyde olan bireyler avantaj sağlar. Çoklu ortam tasarımının zayıflığı hem yüksek hem de düşük düzeyli bireyleri olumsuz etkiler. İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Testteki doğru oranı U.Y. yüksek U.Y düşük

22 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

23

24

25

26

27

28

29

30

31 Teşekkürler…


"Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları