Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti www.mustafasagsan.com/blogs capemetrorail.co.za web.jhu.edu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti www.mustafasagsan.com/blogs capemetrorail.co.za web.jhu.edu."— Sunum transkripti:

1 m.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu

2  Bil(e) b i l m e d e n  Bil(e) b i l m e d e n.... ...hiyerarşisiden... ...türlerinden... (örtük ve açık) ...bilgiden...  Öğren(e) b i l m e d e n  Öğren(e) b i l m e d e n....  Bireysel ve örgütsel öğrenme  Öğren(e)meme: hem birey hem de örgüt suçlu!  Biliş(e) b i l m e d e n  Biliş(e) b i l m e d e n....

3

4 BASAMAKLAR İŞLEMLER Fiziksel Süreç Çevresel Tarama Veri Düzenleme Sıraya koyma Enformasyon Kıyaslama Anaiz etme Bilgi Deneyim- leme Akıl Erdem Karar verme N E S N E L O N T O L O J İ K Ö Z N E L E P İ S T E M OL O J İ K

5

6

7 knowledgecompass.wordpress.com

8  BİLİŞSEL  TEKNİK

9 Nonaka, I. Ve Takeuchi, H. (1995). Knowledge Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York, s.71.

10 Kaynak: Crossan, Lane ve White, 1999.

11 -Pozisyonum neyse ben o’yum -Düşman dışarıda -Sorumluluk üstlenme kuruntusu -Olaylara takılıp kalma -Haşlanmış kurbağa masalı -Tecrübeyle öğrenme hayali -Yönetici takım miti Bireyin doğuştan kişiliğinde var olan savunmacı davranışları, örgütün sınırlı öğrenmesine yol açar. -Keşif (körlük ve yansıma) -Yaratıcılık (Aşırı alçak gönüllülük ve çoklu kişilik bozukluğu) -Üretim (felç ve yabancı el belirtisi) -Genelleştirme (bellek yitimi ve boş inanç bozukluğu) -Kusurlu zihinsel modeller -Hatalı yapılan analizler -Yetersiz adanmışlık -Engellenmiş bilinç Eğitimci, yetersizliği olan kişiyi -Algılamalı ve farkına varmalı -Zaman ve yöntem olarak farklı öğrenme tarzı uygulamalı -görmelerine, işitmelerine ve bir işi yapabilmelerine yönelik eğitim tarzları gerçekleştirmelidir.

12 bilme  Hem öğrenme + hem bilme  Enformasyonu bilgiye dönüştürebilme bilme  Yetkin olabilme bilme  Beceri ve yetenekleri tutuma çevirebilme bilme  Profesyonel iş yaşamında entelektüel kapasiteyi kullanabilme bilme (?)  Sosyal medyadan uzak durabilme (?)  KISACA NE BİLDİĞİNİZİ BİLEBİLME?

13

14


"M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti www.mustafasagsan.com/blogs capemetrorail.co.za web.jhu.edu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları