Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü."— Sunum transkripti:

1 1 ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2 2 Öğrenme nedir? Nasıl gerçekleşir? Öğretimle ilişkisi nedir?

3 3 ÖĞRENME, Yaşantı ürünü değişmedir.

4 4 Öğrenme bireyin, etkileşimli ortamlarda kendi öznel bilgi ve anlamını oluşturmasıdır.

5 5 Bilgiyi İşleme (Öğrenme) Süreci 7 Duyusal Kayıt Kısa Süreli Bellek Uzun Süreli Bellek 1. Anısal 2. Anlamsal 3. İşlemsel  Dikkat  Algı (Seçici)  Anlamlı Kodlama DAVRANIŞ

6 6 Uyarıcılar Çevremizden bize ulaşan ve bizi düşünsel, duygusal ya da fiziksel bir eyleme yöneltme potansiyeline sahip olan her şey uyarıcıdır. Bunlardan, herhangi bir özelliği açısından farklı olan ya da ihtiyacımıza uygun düşen dikkatimizi çeker ve ona yönelmemizi sağlar.

7 7 RENK HAREKET UYARICI BELİRSİZLİK SES KOKU TAT O halde öğretim süreçleri, öğrenilecek olana(uyarıcı), onu diğerlerinden farklı kılacak özellikler kazandırma çabalarıyla başlamalıdır.

8 8 Kısa Süreli Bellek (Çalışan Bellek) Duyusal kayıttan, dikkat ve seçici algı süreçlerinden geçerek, gelen uyarıcı burada işlenir. Kapasitesi ve süresi sınırlıdır. Gruplama yoluyla, işleyebileceği birim sayısı artırılmalıdır. Tekrarlarla, uyarıcının bellekte kalış süresi uzatılmalıdır. Bilişsel yükü azaltıcı önlemler alınmalıdır. Görsel ve sözel uyarıcılar birlikte sunularak kapasitesi tam kullanılmalıdır.

9 9 Bilişsel Yük Bilişsel yük, belli bir zaman dilimi içinde kısa süreli belleğin gerçekleştirmek durumunda kaldığı ya da bırakıldığı zihinsel etkinlik miktarına işaret eder. Bilişsel yükü belirleyen temel faktör, çalışan belleğin yönelmesi gereken öğe miktarıdır. Aşağıdaki ifadelerin her birine birkaç saniye süreyle bak ve sayıları sırasıyla hatırlamayı dene

10 10 YARATICILIK HERKESİN İÇİNDE FARKLI OLMAKTIR YARATICILIK FARKLILIKLARI ÖDÜLLENDİRMEKTİR

11 11 Uzun Süreli Bellek Kısa süreli bellekte işlenen ve dönüştürülen uyarıcının depolanıp, saklandığı bellek birimidir. Kapasitesi ve süresi sınırsızdır. Anlamlı kodlama süreci ve uyarıcıyla etkileşimin niteliği öğretim açısından iki önemli boyutu oluşturmaktadır. Öğrenilenin daha önce öğrenilmiş olanla ve yaşamla ilişkisi kurulmalıdır. Yeni öğrenilenler arasında ilişkiler kurulmalıdır. Benzer ve farklı örneklerle transfer kolaylaştırılmalıdır. Grafikler ve kavram haritalarıyla bilgilerin örgütlenmesi kolaylaştırılmalıdır. Bazı örgütlenmiş bilgi örnekleri

12 12

13 13

14 14

15 15

16 16 Öğrenme Materyali Çeşitleri, Örnekleri Kuramsal Temelleri Geliştirme Süreci Bilginin (İçeriğin) Organizasyonu Görsel Tasarım İlkeleri Bilgiyi İşleme Kuramı ve Bellek Mimarisi Bilişsel Yük Kuramı İkili Kodlama Kuramı Gerçek Eşyalar Tasarımlar

17 17

18 18 YARATICILIK VAZGEÇMEMEKTİR

19 19

20 20 Öğrenmenin ne olduğu ve nasıl gerçekleştiğini bilmek, öğretim faaliyetlerini yönlendirebilmenin önkoşuludur. Örneğin öğretim süreçlerinin bir dikkat çekme etkinliği ile başlamasını zorunlu kılan öğrenme gerçeği, bireyin yalnızca dikkatini çeken uyarıcıyla ilgileniyor oluşudur. Öğrenme- Öğretme.ppt


"1 ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları