Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Multiplayer Games (Çoklu Oyuncu Oyunlu Oyunlar) Duygu MUTLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Multiplayer Games (Çoklu Oyuncu Oyunlu Oyunlar) Duygu MUTLU."— Sunum transkripti:

1 MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Multiplayer Games (Çoklu Oyuncu Oyunlu Oyunlar) Duygu MUTLU

2 MULTIPLAYER GAMES Motivasyon 1 Birçok oyun geliştirici multiplayer oyunların gerçek rekabeti yaşatma avantajını gördüler. Bunun sonucunda farklı birçok mücadele sunulabilen çok oyunculu oyunlar geliştirilmiştir. Aslında bunu sağlayan daha çok gerçek rakiplere sahip olmaktır. Oyuncular için gerçek rakiplerle mücadele; sosyal deneyim, övülme hakkı, içsel bir ödül ve derin bir etkileşim deneyimi sağlar. Tasarımcı oyun üzerinde çalışırken bu güçlerin ne kadar önemli olduğuna dikkat etmeli ve tasarım sırasında bunları kaliteli bir şekilde vermeye özen göstermelidir.

3 MULTIPLAYER GAMES Motivasyon 1 Yapay zeka mücadele ve zafer imkanları sunmasına rağmen, oyuncular aynı rakiple, aynı yöntemle sosyalleşmeyi ya da rol oynamayı istemeyeceklerdir. Bu nedenle farklı rakiplerle mücadele etme olanağı sunan multiplayer oyunlar, oyuncuyu daha fazla motive edecektir. Multiplayer oyunlarda, oyunculara oyunu diğer kişilerle daha etkileşimli oynama ve bilgisayarla oynamaktan çok daha dinamik deneyimler kazanma şansı vermiş olursunuz.

4 MULTIPLAYER GAMES Yapılar 2 Multiplayer oyunlara baktığımızda, oyunun kendi içinde iki grup sunduğunu görürüz: oyunların birçok oyuncu tarafından oynandığı aynı ortam, beraber konuşarak oynayabildikleri aynı bilgisayar ya da konsolda, ve online oynanabilen, oyuncuların birbirlerinden farklı ortamlarda olabildikleri oyunlar. Bu iki oyun yapısı da kesinlikle multiplayer deneyimler sunmasına rağmen, ikisi de birbirinden oldukça farklı ve kendi içlerinde ayrı tasarım ortamlarına sahip.

5 MULTIPLAYER GAMES Yapılar 2 Tek Sistem Multiplayer Her ne kadar network sınırlılıkları olsa da multiplayer oyunlar tek bilgisayar sistemlerinde ya da ticari olarak kendini ayakta tutabilecek kadar uzun zaman popüler olabiliyor. Multiplayer tek sahneli oyunlarda bir oyuncunun bir diğer oyuncuyu, eylemi yapması için beklemesi sınırlılıklardandır. Farklı sahneler ise oyunların orijinal tasarlanmış ağ üzerinden oynanan tek makineli adaptasyonu için daha yaygın olarak kullanılır. Her oyuncunun oyun durumları hakkında aynı bilgilere erişemediği oyunlarda farklı sahneleri kullanmak adaletli olmayacaktır.

6 MULTIPLAYER GAMES Yapılar 2 Online Multiplayer Ağ üzerinden oynanan oyunlar insanların kendilerini oyuna daha fazla kaptırmalarını sağlar, bunun bir nedeni oyuncuların görünmez olmasıdır. Oyuncular kendi mekanlarında oyunu oynadıkları için, onların ne yaptıklarını ya da ne söylediklerini rakipleri asla bilemeyecektir. Bu tarz online oyunlar insanların hiç tanımadıkları kişilerle güçlü bağlar kurmasını ve etkileşime girmesini sağlar. Bu oyunlarla oyuncular kendi mekanlarında kalarak sosyal deneyimler kazanmış olurlar.

7 MULTIPLAYER GAMES Yapılar 2 Online Multiplayer Online oyunlardan bazıları tartışma ortamı için chat odalarına sahiptirler. Oyuncular ya da icq yoluyla da iletişim kurabilirler ama bu oyunu oynamaya teşvik eden bir yol olmaz. Chat alanlarını oyun ekranında oyunla birlikte vererek oyuncuların hem oyunu takip etmelerini hem de iletişim kurabilmelerini sağlayabiliriz.

8 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Multiplayer oyunlar tasarımda tek oyunculu oyunlardan daha farklı mücadelelere sahiptir. Örneğin; multiplayer oyunlarda hız denetiminde duraklayabilmek için tüm oyuncuların aynı zamanda duraklaması gerekir. Bu tarz farklı mücadeleler ile multiplayer oyunlarda tansiyonu daha yüksek tutabilirisiniz. Eğer mümkünse oyunun önceden ne kadar süreceği hesaplanıp avaraj bir süre belirlenip oyuncuya verilmelidir. Bu oyuncunun oyunu bitirse bile daha kısa sürede bitirmek için tekrar oynamasını sağlar.

9 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Oyunlar, kişiye diğer oyuncuların çok ilerisinde olma imkanı verirse kaybeden oyuncuların kazanma şansı elde etmesi için uzun ve sıkıcı bir oyun sonu gerektirecektir. Bunun bir yolu daha iyi durumda olana bazı negatif geribildirim sistemleri uygulamak olabilir.

10 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Single player (tek oyunculu) oyunlarda olduğu gibi multiplayer oyunlarda da oyunu bitirme ve seçim şansının olması önemlidir. Oyuncu multiplayer oyunlarda “Tasarımcı benden neyi yapmamı bekliyor?” düşüncesi yerine, “Hangi taktik beni diğer zeki oyunculardan öne geçirecektir?” düşüncesi üzerinde duruyorlar. Eğer oyun tasarımınız oyunculara kendi taktiklerini geliştirebilecek ulaşılabilir yeterince alan sağlamıyorsa acemilerin oyuna karşı ilgisi çabucak yok olacaktır.

11 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Oyuncular arası mücadeleler söz konusu olduğu için multiplayer tasarımcılar oyunculara daha az katı kontrol şartları vermiş olurlar. Oyuncuların kendi kontrol durumları daha fazladır. Bunu çok iyi tanımlayıp oyunculara daha fazla yetki vermek için uğraşmalılar. Oyunculara oyun dünyasında avatarlarını uyarlama şansı vermelisiniz, bu onlara oyunda gerçekten yer alıyormuş hissi verecektir. Bu basit olarak kendi isimlerini koyma ya da renklerini seçme hakkı vermek olabilir. Farklı kişiler farklı sınıflara yönelecektir. Bu sebeple oyunculara farklı vücut yapıları, ten renkleri ve kıyafet seçimleri sunmalısınız.

12 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Acemi Oyuncuları Oyunda Tutabilmek Acemiler en hassas oyunculardır ve oyun tasarımcısının görevi onları oyunun mekaniğini ve taktiklerini tanıyana kadar oyunda yeterince uzun tutmaktır. Oyunu hazırlayanların oyuncuların öğrenme yaşantıları üzerinde kontrole sahip olduğu tek oyunculu oyunların aksine, çok oyunculu oyunlarda yeni oyuncular kendilerine oyunun ilk çeyreğini bile göstermeyecek kadar deneyimli oyuncuların merhametindedirler.

13 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Daha Güçlü Oyun Çoğunlukla tasarımcılar tekli oyunculu oyunlardan çoklu oyunculu oyunlara geçerken düşündükleri ilk şey yapay zeka ile yönlendirilen rakipleri insanla yönlendirilenlerle değiştirmektir. Bu daha çekişmeli ve gerçekçi bir deneyimi garanti eden seçeneklerden birisidir. Oyuncular arasındaki koordinasyon her multiplayer oyunun temel parçası olsa da, oyuncuların görevlerini yapmasını sağlamak da tamamen başka bir problemdir.

14 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Daha Güçlü Oyun Oyuncuları birbirinden millerce uzakta yer alan bir online oyun ve bu oyuncular gerçek dünyada da belki bir daha hiç bir multiplayer oyunda karşılaşmayacak. Bununla beraber daha başarılı online oyunlar kendi yapısı içinde oyunculara sosyal bir ortam sunmakta ve böylece oyun içinde sosyal etkileşim daha da zenginleşmektedir. Bu birbiriyle koordine taktikler geliştiren oyunları kapsayan takım tabanlı Counter-Strike veya Battlefield 1942 gibi multiplayer oyunları ortaya çıkarmıştır.

15 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Sosyalleşme Oyuncuların multiplayer oyunlara ilgi duymasının başlıca nedenlerinden biri diğer oyuncularla sosyalleşmektir. Kesinlikle günümüzde büyük bir çoğunluk sosyalleşmek için EverQuest gibi çoklu katılım oyunları oynuyor. Bu da oyunların niçin daha fazla kadın bazlı fanları çektiğini açıklıyor, çünkü kadınlar erkeklere göre sosyalleşmekten daha fazla hoşlanıyorlar. Oyuncuların aileleriyle birlikte bir oyunu oynamaları onların oyun kurgusundan etkilenmelerinden çok birbirleriyle vakit geçirme yani sosyalleşme isteklerinden kaynaklanmaktadır.

16 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Sosyalleşme Özellikle online oyunlarda tasarımcı sosyalleşmenin sınırlarını zorlamalıdır. Bunu sağlamanın ilk adımı aralarında konuşabilecekleri bir arayüz hazırlamaktır. Şimdilerde neredeyse her online oyun bunu sağlıyor. Bu chat ortamını sadece oyun kurgusunun aktif olduğu zamanlarda değil, her bölümde kullanılır halde tasarlamalıyız. Konuşmayı keyboard yoluyla oyun ekranı içerisinde vermek oyuncuların hem oyuna devam edip hem de konuşabilmelerini sağlar.

17 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Sosyalleşme Oyuncuların birbirlerine yakın yerlerde örneğin aynı binada bulunmaları ya da telekonferans yoluyla görüşebildikleri oyunların daha sosyal bir ortam hazırladığı söyleniyor. Bu ses yoluyla sosyalleşme olarak belirtilmiştir. Oyun içerisinde verilen sesler de buna etki etmektedir. Diğer önemli konu ise oyunculara iletişim kurmak için zaman vermektir. Yani oyuncu kendini güvende hissettiği anda konuşabilecek şekilde bir ortam hazırlanmalıdır. Death match oyun tarzında bu konu önemlidir, oyuncu ölüm tehlikesi olmadığı anlarda ve yeterince süre verilmiş şekilde iletişim kurabilmelidir.

18 MULTIPLAYER GAMES Tasarımın Önemi 3 Sosyalleşme Oyunumuza oyuncuların iletişim kurabilmesi için olanaklar sağlamalıyız. Bu text yoluyla ya da ses yoluyla sağlanabilir. Oyunculara internette rasgele tanıştıkları kişilerle oynamak mı, yoksa tanıdıkları kişilerle oynamak mı daha çekici gelecektir?

19 MULTIPLAYER GAMES Geliştirme Konusu 4 Oyunun geliştirici grubu öncelikle ne tip oyun yapacaklarına karar vermeliler. Multiplayer ya da single player??? Oyunu geliştirme aşamasında oyuncuların girişimlerini tahmin etmeniz mümkün değildir. Oyunu kendi seyrine bıraktığınızda, konular sizin başarısız tahminlerinizin üstesinden gelemeyecektir. Eğer oyunda oyuncuların ne sorunlar yaşadığını deneyerek çok çabuk fark edemezse, oyuncular oyunu terk edip daha iyi geliştirilmiş bir oyunu tercih edeceklerdir.

20 MULTIPLAYER GAMES Geliştirme Konusu 4 Oyun düzenleme kısmında oyunun durumu nasıl, hangi oyuncular bu oyunu oynarken eğleniyor, hangileri eğlenmiyor sorularının cevaplarını anlamak gerekir. Bunu belirlemede oyuncunun direkt geribildirimlerini dinlemek yardımcı olacaktır.


"MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Multiplayer Games (Çoklu Oyuncu Oyunlu Oyunlar) Duygu MUTLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları