Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ."— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

2 Bilgisayar Ve İnternetin Çocuklar Üzerindeki Etkisi • Bilgisayar Ve Okul Öncesi Eğitimi • Çocukları Bilgisayarla Ne Zaman Tanıştırmalıyız? • Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı • Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? • Öğretmenin Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Kullanımı İle İlgili Rolü • Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar • Çocuklar Üzerindeki Etkileri

3 Bilgisayar Ve Okul Öncesi Eğitimi • Bilgisayar kullanımı fırsat eşitliği sağlar. • Bilgisayarlar yardımcı araçlardır. • Uygun yer, zaman yazılımlar ve uygun donanımlar ile ilgi çekici ve eğlenceli öğrenme aracıdır. • Bilgisayarlar; ▫ Bilgiyi bireyselleştirerek iletebilme kapasitesi, ▫ Sistematik olarak aşamalı bilgiler iletebilmesi, ▫ Anında dönüt verebilmesi, ▫ Motivasyonu arttırması, ▫ Etkinliğe dikkati yöneltebilmesi, ▫ Tekrar ve yeniden değerlendirmeye olanak vermesi, ▫ Bilgiyi depolayabilmesi, ▫ Çok geniş kapsamlı bilgiler iletebilmesi özelliklerinden dolayı tercih edilirler.

4 Çocukları Bilgisayarla Ne Zaman Tanıştırmalıyız? • Okul öncesi dönem çocukların çok meraklı oldukları ve her şeyi öğrenme hevesinde oldukları bir dönemdir. • Bilgisayar başında ne kadar zaman geçirecekleri, bağımlılık yapıp yapmayacağı ve ekranın zarar verip vermeyeceğine dikkat edilmelidir. • 3 yaşın altındakiler için uygun değil! • Oyunlar, çocukların haz alma kaynağıdır ve diğer öğrenmeler için güç oluşturur.

5 Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı • Okul öncesi eğitimde bilgisayar öğrenme ortamının parçası olarak kesinlikle yer almalıdır. • 6 yaş öncesi için günde 5-7 dakika, 6 yaş sonrası için günde dakika. • Bilgisayar ve müfredat bir birine entegre edilmelidir. • 10 çocuğa 1 bilgisayar uygundur. • Laboratuar yerine sınıfta olması sosyalliği olumsuz etkilemez. • Öğrenme objeleri ve etkinlikleri beraber içermelidir.

6 Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı • İki çocuğun bir arada çalışması desteklenmelidir. • Fikir paylaşımı ve birbirinden öğrenme için “Sen bunu nasıl yaptın?” gibi sorular sorulmalıdır. • Bağımsız olarak keşfetmeyi ve öğrenmeyi desteklemelidir. • Olumlu pekiştireç olarak kullanılmalıdır. • Çocuğun yaptıkları teşhir edilmelidir. • Okuma yazma bilmediği için özel yazılımlar kullanılmalıdır.

7 Okul Öncesi Eğitimde Çocukların Bilgisayar Ve İnternet Kullanımı • İnternet, öğrencilere yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılmasında önemli bir yere sahiptir. • Bilgiye ulaşım ve iletişim için önemlidir.

8 Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? • Bilgisayarların düzeni, seçilen yazılımların niteliği öğrenme sürecini etkiler. ▫ Bilgisayarlar oyun alanının dışında nereye yerleştirilebilir? ▫ Çocuklar hangi alanda dikkatlerini daha iyi toplayabilir? ▫ Elektrik alt yapısı nerede daha uygun ve güvenli? ▫ Işıklandırma nerede daha iyi?

9 Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? • İletişimin kaybolmamasına dikkat etmeliyiz. • Neler yapılmalıdır? ▫ Öğrenciler için öğrenmeyi zevkli hale getirilmeli. ▫ Önceden yüklenmesi gereken etkinlikleri ders öncesi yapmaya özen gösterilmelidir. ▫ Öğrencilere adım adım yardım edilmelidir. ▫ Davranışlar sıkça pekiştirilmeli ve ödüllendirilmelidir. ▫ Güvenlik kurallarına uyulması öğretilmelidir.

10 Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi Nasıl Olmalıdır? • Sosyo-duygusal gelişim açısından ▫ Diğerleriyle işbirliği içinde çalışıyor mu? ▫ Sorumluluk alabiliyor mu? ▫ Sabırlı mı? ▫ İşi tamamlamaktan kıvanç duyuyor mu? • Bilişsel gelişim açısından ▫ Nesneleri rengine, biçimine ve büyüklüğüne göre tanımlayıp sınıflayabiliyor mu? ▫ Sıralama yapabiliyor mu? ▫ Neden sonuç ilişkisi kurabiliyor mu? ▫ Yaratıcılığı gelişmiş mi? • Fiziksel gelişim açısından ▫ Küçük kas becerileri gelişmiş mi? ▫ El göz koordinasyonu gelişmiş mi? ▫ Görsel becerileri gelişmiş mi?

11 Öğretmenin Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Kullanımı İle İlgili Rolü • Bilgisayar fayda sağlayacaksa kullanılmalı • Bilgisayar çevre ile uyum sağlamalı • Çocukların aktif olması sağlanmalı • Öğretilen ders programının bir parçası olmalı • Motivasyonu artırıcı olarak kullanılmalı • Ailede sürece dahil edilmeli • Öğretmen rehber rolünü unutmamalı • Yol gösterici olmalı • Model olmalı • Yazılım ve donanım seçimlerinde karar alabilmeli

12 Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar • Dikkatli ve özverili davranmak gereklidir. Bazı noktaları göz önüne almak önemlidir. ▫ El ve göz koordinasyonu ve el becerilerinin geliştirilmesi, ▫ Dikkat yoğunlaştırma, ▫ Oyunlar ile günlük yaşam ve eğitimi ile öğrendiklerini pekiştirme, ▫ Hızlı karar vermeyi sağlayan problemler ile problem çözme becerisi verme, ▫ Yetişkinlerin yardımı.

13 Çocuklar Üzerindeki Etkileri • Yararları ▫ Zihinsel, dilsel, sözlü ve sözsüz yetenekler, kavram gelişimi, problem çözme becerisi ve uzun süreli hatırlama, el-göz koordinasyonu ve el becerilerinin geliştirilmesi, ▫ Oyunlar ile günlük yaşam ve eğitimi ile öğrendiklerini pekiştirme, ▫ Kendine güven, kendilerini yönetme ve karar verme becerilerinin geliştirilmesi, ▫ Yaratıcılığın geliştirilmesi, ▫ Şekil, renk, sayı gibi kavramları daha kolay öğrenebilmesi, ▫ Birbirleri ile iletişimi sağlaması.

14 Çocuklar Üzerindeki Etkileri • Sakıncaları ▫ Yaş ve gelişim dönemine uygun olmayan yazılım veya donanımlar kullanılması, ▫ Uzun süreli bilgisayar kullanma ile oluşan göz kusurları, radyasyon alması ve iskelet yapısında bozulmalar, ▫ Şiddet içeren yazılımların ruhsal durumlarını etkilemesi, ▫ Hiperaktif davranışların oluşması, ▫ İçe kapanık, arkadaşsız, asosyallik


"BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları