Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Neriman Karatekin EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Neriman Karatekin EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim."— Sunum transkripti:

1 Neriman Karatekin EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim İçeriğinin Sunumu

2 OYUN Fiziksel ve zihinsel yeteneklerle, sosyal uyum ve duygusal olgunluğu geliştirmek amacıyla gerçek yaşamdan farklı bir ortamda yapılan, sonunda maddî bir çıkar sağlamayan, kendine özgü belli kurallara sahip, sınırlandırılmış yer ve zaman içinde süren, gönüllü katılım yoluyla toplumsal grup oluşturan ve katılanları tümüyle etkisi altında tutan eğlenceli bir etkinliktir. Eğitici Oyun Yöntemi Eğitim İçeriğinin Sunumu

3  Mutlu iken öğrenilen bellekte kalır.  Oyun doğal bir öğrenme ortamıdır. Neden Eğitici Oyun? Eğitim İçeriğinin Sunumu

4  Öğrenmeyi kolaylaştırır.  Birden fazla duyu öğrenmeye katılır.  Katılımcılar doğal biçimde öğrenirler. Eğitici Oyun Yönteminin Avantajları Eğitim İçeriğinin Sunumu

5  Her plâna uygun oyun bulmak zordur.  Ekonomik değildir.  Her öğretmen oyun oynayamaz.  Oyunun dersle ilgisi kurulmazsa verim düşer. Eğitici Oyun Yönteminin Sınırlılıkları Eğitim İçeriğinin Sunumu

6  Öğretmen esnek bir oyun plânı yapmalıdır.  Gerektiğinde öğretmen de oyuna katılmalıdır.  Oyunda roller uygun kişilere verilmelidir.  Güven ortamı oluşturmalıdır. Eğitici Oyun Yöntemi için Rehber İlkeler Eğitim İçeriğinin Sunumu

7  Gösteri, dinleyiciye hem görebilecek hem de duyabilecekleri bir ortamda materyalin tanıtıldığı, yeniliklerin sınıfa gösterildiği, ilke ve uygulamaları açıklayan gösterilerle konunun öğretildiği bir tekniktir. Gösteri Yöntemi Eğitim İçeriğinin Sunumu

8  Öğretmen hazırlıkları  Sınıf Ortamı  Öğrenci Özellikleri İyi Bir Gösteri Yöntemi Uygulaması İçin: Eğitim İçeriğinin Sunumu

9  Farklı duyulardan yararlanılır.  Kelimelerin yetersiz olduğu fikirler, prensipler, hareketler ve kavramların açıklanması için kullanılır.  Özellikle beceriler sahasında yararlıdır.  Öğretmenin konu ile ilgili pratiği olmalıdır.  Küçük gruplar için uygundur. Gösteri Yönteminin Avantajları Eğitim İçeriğinin Sunumu

10 Aynı özellikleri taşıyan öğrencilere Aynı malzemeleri kullanarak Aynı programı uygulayan öğretmenlerin FARKLI SONUÇLAR ELDE ETMELERİNİN NEDENLERİ NE OLABİLİR? Eğitim İçeriğinin Sunumu

11 Öğretmenin öğrenciye, yeni bilgiyi kolay anlaşılır bir biçimde vermek için başvurduğu anlatım tarzına ve uyguladığı metotlara ÖĞRETİM YÖNTEMİ denir. Öğretim Yöntemi Nedir? Eğitim İçeriğinin Sunumu

12 Yöntem Seçimi Eğitim İçeriğinin Sunumu  Öğretmenin Yönteme Yatkınlığı  Zaman Ve Fiziksel İmkanlar  Maliyet  Öğrenci Grubunun Büyüklüğü  Konunun Özelliği  Öğretim Sonunda Öğrencide Geliştirilmek İstenen Nitelikler

13  Eğitim amaçlı drama; drama yaşantısını somut bir şekilde hissederek, sosyal, ahlâkî, evrensel ve soyut kavramları deneyerek öğrenmek, anlamlandırmaktır. Eğitici Drama Nedir? Eğitim İçeriğinin Sunumu

14  Çoğunlukla kuralları önceden belirlenmiş, yetişkin bir lider (örn. öğretmen) tarafından yönlendirilen ya da başlatılan, katılımcılar tarafından bir çeşit grup oyunu olarak algılanabilen etkinlikler bütünüdür. Eğitici Drama Nedir? Eğitim İçeriğinin Sunumu

15 Drama Çeşitleri  Psikodrama  Yaratıcı Drama  Eğitici (Pedagojik) Drama Eğitim İçeriğinin Sunumu

16 Oyun İle Eğitici Dramanın Karşılaştırılması Eğitim İçeriğinin Sunumu OyunEğitici Drama  Oyun kendiliğinden başlar ve eğitim amaçları belirsizdir.  Katılımcının dikkat ve enerjisi etkinlik üzerinde yoğunlaşır.  Kurallar vardır ve çoğunlukla esnek değildir.  Sonuç önemlidir.  Oyun sonunda grup tartışması yer almaz.  Eğitici drama planlıdır, amaçlar önceden belirlenir.  Katılımcının dikkat ve enerjisi etkinlik üzerinde yoğunlaşır.  Kurallar drama öncesinde belirlenir ama esnektir.  Süreç önemlidir.  Eğitici drama sonunda grup tartışması yer alır.

17 Tiyatro ile Eğitici Dramanın Karşılaştırılması Eğitim İçeriğinin Sunumu TiyatroEğitici Drama  Tiyatroda oyuncular repliklerini ezberlemek zorundadırlar.  Tiyatro seyircilere mutluluk vermek için hazırlanır.  Tiyatro yetenek gerektirir.  Sonuç önemlidir.  Tiyatro sonunda grup tartışması yer almaz.  Eğitici dramada replik yoktur. Katılımcılardan hiçbir şey ezberlemeleri beklenmez.  Her katılan dramayı kendisi için oynar. Dramanın seyircisi yoktur.  Dramada yetenek aranmaz.  Süreç önemlidir.  Eğitici drama sonunda grup tartışması yer alır.

18 Eğitici Drama Uygulamalarında Hatalı Davranışlar Eğitim İçeriğinin Sunumu  Becerikli-beceriksiz  Başarılı-başarısız  Kazanmak-kaybetmek  Ödül-ceza  Kabul etme-Kabul etmeme  Süreçte müdahale  Yarışma

19 Eğitici Drama Uygulamalarında Hatalı Davranışlar Eğitim İçeriğinin Sunumu  Dramaya ayrılan süre  Drama grubunda klikleşme  Drama için uygun yaş  Öğretmen katılımı

20 Eğitici Drama Uygulamalarında Öğretmenin Dikkat Etmesi Gerekenler Eğitim İçeriğinin Sunumu  Alan  Öğretmenin dramadaki rolü  Süreç-sonuç  Ödül-ceza  Zaman  Basit çalışmalar

21 Eğitici Drama Uygulamalarında Öğretmenin Dikkat Etmesi Gerekenler Eğitim İçeriğinin Sunumu  Katılımcılara fırsat verme  Eğitici drama konuları  Fiziksel destek  Aktif roller  Grup tartışması  Katılımcıların istekliliği

22 Eğitici Dramada Grup Tartışması Düzeyleri Eğitim İçeriğinin Sunumu  Tanımsal Düzey  Duygusal Düzey  Bilişsel Düzey  Yaşantısal Düzey

23 Eğitici Dramada Grup Tartışmasına neden gerek vardır? Eğitim İçeriğinin Sunumu  Değerlendirme  İpuçları  Öğrenmenin kalıcılığı-eğitim  Farkındalık düzeyi  Doğal ortamlar-doğal paylaşımlar

24 Grup Tartışmasına Neden Gerek Vardır? Eğitim İçeriğinin Sunumu  Soru sorma  Söyleneni yansıtma  Duygu ve ifadelerini şartsız kabul etme  Özetleme  Problemlerin incelenmesini sağlama  Tartışma sırasında geri bildirim

25 Eğitim İçeriğinin Sunumu


"Neriman Karatekin EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları