Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnovasyonda Değer Zinciri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnovasyonda Değer Zinciri"— Sunum transkripti:

1 İnovasyonda Değer Zinciri
İffet İYİGÜN MEYDANLI 26 Kasım 2007 MERHABA, HOŞGELDİNİZ. İNOVASYON SÜRECİNE – ÇIKTILARINA – ETKİLERİNE YÖNELİK OLARAK BUGÜN VE YARIN YOĞUN BİR PROGRAM DAHİLİNDE KONUŞUYOR OLACAĞIZ. BENİM SİZLERLE BİRLİKTE DEĞİNMEĞE ÇALIŞACAĞIM KONU İSE İNOVASYON SÜRECİNE YÖNELİK; İNOVASYONDA DEĞER ZİNCİRİ. İSO – Sanayi Kongresi

2 Akış “İnovasyonda Değer Zinciri” Arçelik İnovasyon Zinciri KONUŞMAMI,
İKİ ANA BÖLÜMDE HAZIRLADIM. ÖNCE KISACA İNOVASYONDA DEĞER ZİNCİRİ KONUSUNDAKİ YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ÖZETLERİNE GÖZATALIM. AYNI DİLBİRLİĞİNE GELELİM. DAHA SONRA ARÇELİK TEKİ UYGULAMALARIMIZI BU GÖZLE DEĞERLENDİREREK BAZI ÖRNEKLERİ PAYLAŞMAK İSTİYORUM. İSO – Sanayi Kongresi

3 İnovasyonda Değer Zinciri
Fikir, Buluş Geliştirme Fikrin Dönüşümü Yayılımı Ürün Bilgi Değer İNOVASYON SÜRECİNE BASİTÇE BİLGİDEN PARA KAZANMA SÜRECİ OLARAK BAKABİLİRİZ. MÜŞTERİ PAZARDA ÜRÜN DEĞİL ÜRÜNDE KENDİSİ İÇİN YARATILMIŞ BİR DEĞER ARAMAKTADIR. İNOVASYON; HBR’DA YAYINLANAN BİR MAKALEDE 3 AŞAMALI BİR DEĞER ZİNCİRİ İÇİNDE TARİFLENMAKTEDİR. BU ADIMLARIN İLKİ; FİKİR VE BULUŞ GELİŞTİRMEDİR. İKİNCİ ADIMI FİKİR AŞAMASINDAN UYGULAMAYA GEÇİŞ İÇİN GEREKLİ SEÇME – KAYNAK AYIRMA VE BU FİKRİ HAYATA GEÇİRME AŞAMASIDIR. ÜÇÜNCÜ AŞAMA İSE, ŞİRKET İÇİNDE FARKLI GRUPLAR İLE BU YENİLİĞİN YAYILIMINI SAĞLAYARAK FİKİRDEN BİR GETİRİ ELDE ETMEKTİR. BU MODELİ ORTAYA KOYAN YAZARLAR, MODELİN AYNI ZAMANDA BİR ÖZDEĞERLENDİRME ARACI OLARAK KULLANILABİLECEĞİNİ, HER ŞİRKETİN FARKLI İHTİYAÇLARI DOĞRULTUSUNDA FARKLI ADIMLARA KOSANTRE OLARAK İNOVASYON SÜRECİNİ İYİLEŞTİREBİLECEKLERİNİ BELİRTMEKTEDİRLER. BULUŞ GELİŞTİRME AŞAMASI OLARAK ADLANDIRILAN İLK AŞAMADA YÖNETİMDEN BEKLENEN; GEREK İÇ GEREK SE DIŞ FİKİRLERİN ŞİRKETE GİRDİ OLABİLMESİ, FARKLI FONLAMA MEKANİZMALARININ BU AŞAMADA DEĞERLENDİRİLEBİLMESİNİ ÖNGÖRMEKTEDİR. BAZI ŞİRKETLER, FİKİR ZENGİNİ OLMAKLA BİRLİKTE HAYATA GEÇİRME SORUNLARI YAŞAMAKTADIRLAR. BU ŞİRKETLERİN AĞIRLIKLI OLARAK BELİRLİ KRİTERLERLE FİKİRLERİ ELİMİNE EDEBİLMESİ, YA DA BİRLEŞTİREBİLMESİ, UYGUN KAYNAKLARI AYIRARAK FİKİRDEN GERÇEĞE YOL ALMASI BEKLENİR. İNOVASYON BİR DEĞER AKIŞI İÇİNDE SONUCA GİDEN SÜRECE SAHİPTİR. İNOVASYON KAOTİK – KARMAŞIK VE YÖNETİLEMEZ OLARAK ADLANDIRILABİLİR. HBR. The innovation value chain view presents innovation as a sequential, three-phase process that involves idea generation, idea development, and the diffusion of developed concepts. Across all the phases, managers must perform six critical tasks—internal sourcing, cross-unit sourcing, external sourcing, selection, development, and companywide spread of the idea. Each is a link in the chain. Along the innovation value chain, there may be one or more activities that a company excels in—the firm’s strongest links. Come up with better ideas Look outside the company for ideas concepts and partners Establish different funding mechanism Kaynak: M.T.Hansen, J.Birkinshaw; “The Innovation Value Chain”, HBR, Temmuz 2007 İSO – Sanayi Kongresi

4 İnovasyon Değer Zinciri
Yeni ürün ve teknoloji fikirleri Yeni iş imkanları Trend analizi Mevcut fikirlerin Gelişimi FİKİR ÜRETME Strateji ve yeni ürün ilişkisi Yeni tetiklerin sahiplenilmesi Proje onay, karar süreçleri Önceliklendirme metodları PROJE SEÇİM Tanımlanmış ve etkin aşama-geçit Süreci Planlama Kaynak atama GELİŞTİRME Pazarlama ve yatırım planı Müşteri segmentasyonu Pazara çıkış zamanlaması Reklam, tanıtım Ürün izleme TİCARİLEŞTİRME GENE BİR ÖNCEKİ KAYNAĞA BENZER ŞEKİLDE, BİR BAŞKA KAYNAK, 4 AŞAMALI BİR DEĞER ZİNCİRİ ORTAYA KOYMAKTADIR. BURADA KULLANILAN TERMİNOLOJİ DE BİR ÖNCEKİNE BENZERLİKLER GÖSTERMEKTEDİR. FİKİR İLE BAŞLAYAN DEĞER ZİNCİRİ, BU FİKİRLERİN SEÇİMİ, KAYNAK AYRILMASI, GELİŞTİRMENİN TAMAMLANMASI VE YAYILIMI YANİ TİCARİ OLARAK BAŞARI KAZANDIRACAK UYGULAMALARI İÇERMEKTEDİR. BUNDAN SONRASINDA BU AŞAMALARI AKLIMIZDA TUTARAK ARÇELİK TEKİ BAZI UYGULAMALARIMIZI PAYLAŞMAK İSTİYORUM. Kaynak: Booze Allen Hamilton,”Raising Your Return on Innovation” İSO – Sanayi Kongresi

5 İnovasyonda Değer Zinciri
BİLGİ FİKİR YARATICILIK BULUŞ SÜREÇ / ARAÇLAR YENİLİK Understand your customer Create needs Understand buying criteria Define and deliver value Manage Innovation Ensure operational excellence Understand technology and its impacts Monitor and learn from results Never be satisfied From Vector Consulting... A product should create an experience, a value for its customer Winning products are crucial to surviving in a fast changing global market Innovation has increasing financial constraints due to cost cutting, shorter payback periods and global competition for resources Good understanding of own position, periodic evalution of products and markets and a clear strategy help in allocating scarce resources Winning products depend on good collaboration between marketing/ sales/ product management/ R&D Operational excellence is key to delivering according to commitments Avoid a short run time perspective and remember that your product is what the customer perceives, and what you sell “Uncertainity is at the heart of Innovation” “Creating value and growth through distributed innovation” PAZAR / MÜŞTERİ BEKLENTİSİ DEĞER İSO – Sanayi Kongresi

6 Arçelik İnovasyon Süreci
TÜM REKABET İÇİNDEKİ OYUNCULAR GİBİ ARÇELİK DE DEĞİŞEN REKABET ŞARTLARININ FARKINDA OLARAK BU ORTAMDA BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN ÖNLEMLERİNİ DEĞİŞEN SÜREÇ YÖNETİMLERİNDE – DEĞİŞEN PROFİLİNDE ZAMAN İÇİNDE YARATMIŞTIR. ARTAN REKABET; BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE KENDİSİNİ MALİYETİ DÜŞEN – BİR YANDAN ARTAN FONKSİYON VE PERFORMANS ÖZELLİKLERİ İLE ORTAYA ÇIKARMIŞTIR. BU DEĞİŞİMİ YAŞARKEN SON 20 YILDA ARÇELİK, BİRÇOK YENİLİĞİ (ORGANİZASYONEL VE SÜREÇ OLARAK) BÜNYESİNDE DENEMİŞ VE KAZANDIRMIŞTIR. ARÇELİK TEKİ İNOVASYON ZİNCİRİNE BAKTIĞIMIZDA, SÜRECİN KALBİNİ; DOĞRU İŞİ YAPMAK OLARAK DA TANIMLAYABİLECEĞİMİZ; ÜRÜN – TEKNOLOJİ YOL HARİTALARI (BİR DİĞER DEYİMLE ÜRÜN UZUN VADELİ PLANLARI) OLUŞTURMAKTADIR. BU SÜRECİN ÖNEMLİ BİR BİLEŞENİ DE YARATICILIĞIN – YENİ FİKİRLERİN DESTEKLENMESİ, VE PROJE YÖNETİMİDİR. Yeni ürünlerden elde edilen pay Özgün ürün cirosu Kaç fikir kaç kişi Kaç disiplinlerarası proje Şirket dışı katılım: üniversite / sanayi Ürün geliştirme süreç audit Projelerin ne kadarı roadmap ten tetikleniyor Roadmap sürecinde kaynak nasıl ele alınıyor R: Müşteri talepleri nasıl önceliği etkiliyor Roadmap e teknoloji nasıl girdi sağlıyor Roadmap sürecinde kaç kişi ne kadar süre ile çalışıyor TRIZ İSO – Sanayi Kongresi

7 BAYİLER Daışmanlar Üniversiteler DIŞ MÜŞTERİLER BULUŞÇULAR Açık
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME BAYİLER Daışmanlar Üniversiteler DIŞ BULUŞÇULAR MÜŞTERİLER Açık Bilgi Kaynakları Arçelik ekosistemi içinde yer alan tüm taraflar ile DÜZENLİ İŞİRLİĞİ VE BİLGİ İLETİŞİMİ İÇİNDEDİR. MÜŞTERİ VE BAYİLER DE YAPILAN DÜZENLİ PAZAR ARAŞTIRMALARIN YANISIRA, ÖNEMLİ ÖNERİ KAYNAKLARIMIZDIR. ARÇELİK, ÖZELLİKLE ORTAYA KONULAN FİKİRLERİN YAPILABİLİRLİĞİ, ÖNCELİKLENDİRMESİ SIRASINDA PAZARA VE MÜŞTERİYE YAKIN OLMASI NEDENİ İLE OLUŞTURDUĞU BİLGİ BİRİKİMİNDEN FAYDALANMAKTADIR. ÇALIŞANLARIMIZIN TANIMLI FİKİR ÖNERİ SİSTEMLERİ – PROJE SÜREÇLERİ VE UZUN VADELİ PLANLAMA SÜRECİNDE ELE ALINMAKTADIR. FARKLI PROJE SÜREÇLERİNDE BİR ARAYA GELDİĞİMİZ VE BİRLİKTE ÇALIŞTIĞIMIZ TÜM TARAFLAR İLE ORTAYA KONULAN FİKİRLERİN YAPILABİLİRLİĞİNE YÖNELİK OLARAK BİLGİ ALIŞVERİŞİNDE BULUNUYORUZ. SON OLARAK DIŞ BULUŞÇULARIN DA ÖNERİLERİ, ÖNEREN KİŞİLERİN VE ŞİRKETİMİZİN DE HAKLARINI KORUYACAK ŞEKİLDE TANIMLANMIŞ OLAN SÜRECİMİZDE DEĞERLENDİRİLİYOR VE KENDİLERİNE GERİ BİLDİRİMDE BULUNULUYOR. (2000 YILINDAN BUGÜNE KADAR TOPLAM 200 ÜN ÜZERİNDE FİKİR VE BULUŞ SAHİBİ KİŞİ ARÇELİK E BAŞVURMUŞTUR. BU KONULARDAN NE YAZIK Kİ POZİTİF BİR SONUÇ ELDE EDİLEMEMİŞTİR).S Yurtiçinde 16 Üniversite ve 12 Yurtdışı Üniversite ve Araştırma Enstitüsü ile İşbirliği Tamamlanmış 30 Yüksek Lisans Tezi – 1 Doktora Tezi AB Çerçeve Programları Projeleri ÇALIŞANLAR Tedarikçiler İSO – Sanayi Kongresi

8 Yaratıcı Fikirler - Çözümler
Özgün, yenilikçi fikir geliştirme ekipleri Farklı birimlerden oluşan ekipler Ekiplere özel zamanlar Odaklı problem konuları Sistematik araçların kullanımı UZUN VADELİ PLANLAMA SÜRECİNDE ENTEGRE OLARAK ÇALIŞAN FARKLI BİRİMLERDEN TAKIMLARIN YANISIRA, ÖZELLİKLE SON 4 YILDIR FARKLI YARATICILIK TEKNİKLERİNİN DE KULLANILDIĞI ÖZEL PROBLEM TANIMLAMA VE ÇÖZME EKİPLERİ İÇİN TAHSİS EDİLMİŞ KAYNAKLAR BULUNMAKTADIR. ARÇELİK İN BUGÜN İÇİN GELDİĞİ NOKTADA; DÜNYA STANDARTLARINDA VE RAKİPLERİ ARASINDA ÖNE ÇIKAN ÜRÜNLERİNDE YENİLİKÇİLİĞİ YAKALAMAK, BİR SONRAKİ ÜRÜN TANIMINA GİRDİ, MÜŞTERİYE DEĞER KATACAK ÖZELLİKLERİN TAYİNİ İÇİN ÇALIŞMA GRUPLARI OLUŞTURULMUŞTUR. BU ÇALIŞMALARDAN BEKLENTİLER, ÖNCELİKLİ OLARAK SEÇİLEN KONULARDA ÇÖZÜM ÜRETEBİLMELERİDİR. BİRÇOĞUMUZUN ETKİN OLARAK KULLANDIĞI, BENCHMARKING – BEYİN FIRTINASI GİBİ TEKNİKLERİN YANISIRA ETKİN ÇÖZÜMLERİN DOĞRU PROBLEM TARİFİNDEN GEÇTİĞİNİ BİLDİĞİMİZ İÇİN, BU AMAÇLA EKİPLER FONKSİYON ANALİZİ GİBİ ARAÇLAR DA BU SÜREÇTE KULLANILMAKTADIR. SON BİR YIL İÇİNDE TRIZ KONUSUNDA YAYGIN BİR EĞİTİM PROGRAMINI TEKNİK GRUPLAR İÇİNDE TAMAMLAYARAK, BU GRUPLARIN PROBLEM TANIMLAMA VE PROBLEM ÇÖZME ARAÇLARINA TRIZ I DE EKLEMİŞ BULUNMAKTAYIZ. 10+ üzerinde ekip çalışması Kullanılan araçlar Beyin fırtınası TRIZ Benchmark Prototip Yoket / Birleştir ... patent başvurusu; ürün uygulamaları FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME İSO – Sanayi Kongresi

9 İSO – Sanayi Kongresi BİRÇOKLARINIZIN BİLDİĞİNİZ GİBİ,
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME BİRÇOKLARINIZIN BİLDİĞİNİZ GİBİ, TRIZ 1940’LARDA SOVYETLER BİRLİĞİNDE ALTSHULLER’IN ÇALIŞMALARI İLE ORTAYA ÇIKMIŞ, 1990’LARDA BU ARACA HAKM KULLANICILARIN BATILILAR TARAFINDAN KEŞFİ İLE BİRÇOK BÜYÜK FİRMADA DA KULLANILIR VE GÖZLE GÖRÜLÜR BİR GETİRİSİ OLMAYA BAŞLAMIŞTIR. BU ÇALIŞMALARIN ÖZÜ, KENDİ ÖZEL PROBLEMİMİZİ İDEAL PROBLEM TARİFİ VE ÇÖZÜMLERİNE TAŞIYARAK, KENDİ ÖZEL ÇÖZÜMÜMÜZE DOĞRUDAN ULAŞABİLMEYİ, BU ARADA FARKLI PRENSİPLERİN AYNI PRBLEME UYARLANMASI İLE BİRDEN FAZLA ÇÖZÜME HIZLA ULAŞMAYI, BİR PATENT PORTFÖYÜ OLUŞTURMAKTIR. GEREK TRIZ ÇALIŞMA EKİPLERİNDE, GEREK SE DİĞER OLUŞTURULAN GRUPLARDA STANDART İŞLER VE TANIMLANMIŞ PROJELER DIŞINDA ÇALIŞMA ZAMANLARININ AYRILMASI YÖNETİMCE DESTEKLENMEKTEDİR. İSO – Sanayi Kongresi

10 2005 yılında en fazla sayıda patent başvurusu yapan şirket olarak,
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME Patentler 2005 yılında en fazla sayıda patent başvurusu yapan şirket olarak, Arçelik A.Ş. Türkiye’de ilki Türk Patent Enstitüsü tarafından düzenlenen “TPE-Patent Ligi Ödülleri” yarışmasında “Patent Şampiyonu” oldu. Arçelik A.Ş., son üç yılda Türkiye’de üretilen patentlerin %13’ünün sahibidir. Son 3 yılda, Türkiye’den Dünya Fikri Haklar Örgütü’ne (WIPO) yapılan uluslar arası patent başvurularının %45’i Arçelik A.Ş.’ye aittir. 111 115 148 374 168 90 47 31 50 100 150 200 250 300 350 400 2003 2004 2005 Toplam Türkiye Arçelik WIPO’ya yapılan patent başvuruları TÜM BU FİKİR VE PROBLEM ÇÖZME OTURUMLARININ ARDINDAN BİR ÇOK PATENT BAŞVURUSU GÜNDEME GELMEKTEDİR. SONUCA ODAKLI EKİP ÇALIŞMASININ ETKİNLİĞİ ÜRETİLEN FİKİRLER VE PATENTLENEN FİKİRLERDEN DE İZLENEBİLMEKTEDİR. İNOVASYON DEĞER ZİNCİRİMİZDE KRİTİK ADIMLARDAN BİR TANESİ DE, ÖLÇÜLEBİLİR EN ÖNEMLİ ÇIKTILAR, FİKİRLERİ GÜVENCE ALTINA ALDIĞIMIZ FİKRİ HAKLARIN KORUNMASI SÜRECİDİR. 1990’LI YILLARDA DAHA DÜŞÜK SEVİYELERDE OLAN BAŞVURU SAYIMIZ, 2005’TE 136’YA YÜKSELMİŞTİR. SON YILLARDA TUTARLI BİR ŞEKİLDE 140’LI SAYILARA OTURTTUĞUMUZ YILLIK PATENT BAŞVURU SAYILARIMIZ TÜRKİYE İÇİNDE DE DİKKATE DEĞER BİR BÜYÜKLÜK TAŞIMAKTADIR. İLKİ 2005’TE TÜRK PATENT ENSTİTÜSÜ TARAFINDAN VERİLEN “TÜRKİYE PATENT ŞAMPİYONU” ÖDÜLÜNÜ ARÇELİK ALMIŞTIR. 2005 YILINDA PATENT ŞAMPİYONU SEÇİLEN ŞİRKETİMİZDE, ARTIK GELENEKSELLEŞEN BULUŞ GÜNÜMÜZÜN BU YIL SEKİZİNCİSİNİ KUTLADIK. AYRICA; AÇIK İLETİŞİM VE YENİLİKÇİLİĞİN DESTEKLENMESİ YÖNÜNDEKİ KÜLTÜRÜMÜZDE HER YIL BAŞARILI PROJELER DE ÖDÜLLENDİRİLEREK ÇALIŞANLARIMIZ ARASINDA YENİ FİKİR VE UYGULAMALAR TETİKLENMEKTEDİR İSO – Sanayi Kongresi

11 Ürün – Teknoloji Yol Haritaları
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME Ürün – Teknoloji Yol Haritaları Yol Haritaları, Stratejiler ile Projeler arasındaki İlişkilendirmeyi Sağlar. Pazarlama ve Teknik Grup Arasındaki İşbirliği – Bilgi Paylaşımı – Karar Platformudur. Pazar hedeflerinin gerçekleşebilmesi için çalışılacak projelerin zaman planını bize gösterir. Sektör / Pazar Ürün Teknoloji zaman DAHA ÖNCEDE BELİRTTİĞİMİZ GİBİ, İNOVASYON DEĞER ZİNCİRİMİZİN ODAĞINDA ÜRÜN – TEKNOLOJİ YOL HARİTALARI YERALMAKTADIR. SÜRECE AİT İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARINI DA SÜREKLİ SÜRDÜRDÜĞÜMÜZ, BU SÜREÇ TEMELİNDE BİZİM İÇİN, BİR İLETİŞİM VE PLANLAMA PLATFORMU OLMAKTADIR. BU PLATFORMDA, GEREK FARKLI BİRİMLERİN AYNI SÜRECE FİKİRLERİNİN ALINMASI GEREK SE ÖNCELİKLENDİRİLMESİ GEREK SE PARALEL İŞ HEDEFLERİNİN OLUŞTURULMASI SAĞLANMAKTADIR. ŞİRKET STRATEJİSİNE PARALEL OLARAK BÜYÜME GREKTİREN ALANLAR, FARKLI COĞRAFYALARIN ÖNCELİKLERİ DE GENE BU DOKÜMANIN OLUŞTURULMA SÜRECİNDE SAĞLIKLI BİR BİLGİ ALIŞVERİŞİ İLE GARANTİ ALTINA ALINMAKTADIR. İSO – Sanayi Kongresi

12 Tüketici Geribildirimleri Bayi Geribildirimleri
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME Tedarikçi Bilgileri Tüketici Geribildirimleri Satınalma Ürün Geliştirme Servis, Lojistik YOL HARİTALARI PROJE PORTFÖYÜ TEKNOLOJİ YOL HARİTALARI Yurtiçi Pazarlama Satış Yöneticileri ArGe Ülke Satış/ Pazarlama Ekipleri Ürün Yönetimi Teknolojik Trendler Tehditler Fırsatlar Patent Bilgileri YOL HARİTALARI SÜRECİNDE, TEKNİK GRUPLAR VE PAZARLAMA GRUPLARI DAHA GENEL OLARAK TÜKETİCİYE DOĞRUDAN ULAŞAN GRUPLAR BİR ARADA ÇALIŞIRLAR. HER GRUP KENDİ BİLGİ VE BİRİKİMİNİ BU PLATFORMA TAŞIR. ÜRÜNDE TÜKETİCİYE DEĞER KATACAK ÖZELLİK VE TEKNOLOJİLERİN BELİRLENEBİLMESİ İÇİN, -FİKİR ÜRETME TOPLANTILARI -BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTILARI -NİHAYETİNDE ÖNCELİKLENDİRME TOPLANTILARI YAPILARAK ÇALIŞILACAK BİR PROJE PORTFÖYÜ OLUŞTURULUR. BU SÜRECİN EN ÖNEMLİ GİRDİLERİ; TEKNOLOJİ YOL HARİTALARINDAN TETİKLENEBİLECEK YENİ TEKNOLOJİLER TÜKETİCİ GERİBİLDİRİMLERİ REKABET ANALİZİ BAYİ VE MÜŞTERİ TALEPLERİDİR. BU SÜREÇTE ANAHTAR ROLÜ ÜRÜN PLANLAMA GRUBU ÜSTLENİR. FARKLI SÜREÇLERDE ORTAYA ÇIKAN FİKİRLER, BU PALTFORMDA, ÜZERİNE EKLENEREK GENİŞ BİR PORTFÖY OLUŞTURULUR. ŞİRKET İÇİ VE DIŞI KAYNAKLARDAN İRDELENEN BİR DİZİ FİKRİN YANISIRA KARMA GRUPLAR OLUŞTURULARAK, GÜNCEL TRENDLER PAYLAŞIMI İLE BAŞLAYAN BİR GÜNLÜK TOPLANTILARDA YENİ FİKİRLER ÜRETİLMEYE ÇALIŞILIR. Bayi Geribildirimleri Müşteri Talepleri Pazar Trendleri Fuar Gözlemleri Rakip Analizleri Rekabet Bilgileri Danışmanlar İSO – Sanayi Kongresi

13 Pazar Değerlendirmesi Önceliklendirme
Yurtiçi Pazarlama Ülke Şartları Bayiler Rakipler Değerlendirme Önceliklendirme Kriterleri Yurtdışı Pazarlama Ürün Yönetimi İran İKİ KADEMELİ OLARAK ÖNCELİKLENDİRMEYE TABİ TUTULAN FİKİRLERDEN SÜRECİN SONUNDA ÖNCELİKLENDİRİLMİŞ – GETİRİSİ TANIMLANMIŞ İŞ LİSTESİ OLUŞTURULABİLİR. İLK KADEME ÖNCELİKLENDİRME VE SEÇİM, YAPILAN ÇALIŞTAYLAR SONRASI OLUŞAN FİKİRLERİN BENZERLERİ VEYA UYULU OLANLARI İLE GRUPLANDIRILMASIDIR. BU AŞAMADA TEMEL KRİTER, YAPILABİLİRLİĞİ VE İŞ PLANLARINA UYUMUDUR. BU ELEMEYİ GEÇEN FİKİR YA DA FİKİR GRUPLARI DAHA SONRA, ÖZELLİKLE PAZARLAMA GRUPLARI İLE PAYLAŞILARAK; FARKLI PAZARLARDAKİ TÜKETİCİ BEKLENTİLERİ İLE UYUMLANDIRILIR; BİR ZAMAN DİLİMİ İÇİNDE PLANLANIRLAR. AYNI ÜRETİM TESİSİ İÇİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜRETİMLER İLE 1OO’ÜN ÜZERİNDE FARKLI ÜLKEYE İHRACAT YAPAN ŞİRKETİMİZ; AYNI ZAMANDA NİHAİ TÜKETİCİYE DOĞRUDAN ÜRÜN VEREN BİR KONUMDADIR. BU NEDENLE, SOSYAL YAŞAM,TÜKETİM ALIŞKANLIKLARINDAKİ FARKLILIKLAR, REKABET, FARKLI ÜLKELER İÇİN FARKLI STRATEJİLERİN GELİŞTİRİLMESİNİ GEREKLİ KILMAKTADIR. BURADA BELİRTİLEN ÖCELİKLENDİRME SÜRECİNDE, TÜM BU FAKTÖRLER ELE ALINARAK ÜRÜNE KONULACAK ÖZELLİKLER PLANLANMAKTADIR. YILLIK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLEN, BU DOKÜMAN ÜST YÖNETİM İLE DE PAYLAŞILMKTA, SENE BAZINDA ÖNE ÇIKAN VE FARKLILAŞAN KONULARA ZAMANINDA MÜDAHALE EDİLEBİLMEKTEDİR. Zincir Mağazalar Batı Avrupa Beko-Fransa Yurtiçi Satış Yurtdışı Satış İskandinavya Beko-İtalya Beko-PLC Beko-Rusya Beko-Türkiye Beko-İspanya Beko-Almanya İSO – Sanayi Kongresi Orta Doğu Beko-Polonya Beko-Avusturya

14 Gerçekleştirme Süreci: Aşama ve Geçit
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME Gerçekleştirme Süreci: Aşama ve Geçit Teknik Fizibilite Proje Planlama Detay Araştırma G0 Kitabı G1 G2 G-1 Doğrulanmış Teknoloji Proje Kapatma Kavramsal Tasarım Detay Üretim M1 Proje Onayı M2 M3 Sonu Değerlendirme HATIRLAYACAĞINIZ GİBİ, İNOVASYON ZİNCİRİNDE BİR SONRAKİ ADIM, FİKİRLERİN HAYATA GEÇİRİLMESİ SÜRECİDİR. BU SÜREÇTE DÜNYADA BİRÇOK FİRMADA OLDUĞU GİBİ RİSKİ ADIMLARA BÖLEN, PROJENİN HAYAT EĞRİSİNDE KRİTİK NOKTALARDA GEREKLİ GÖZDEN GEÇİRMELERİ ZORUNLU KILAN AŞAMA – GEÇİT YAKLAŞIMI ARÇELİK TE DE UYGULANMAKTADIR. ÜRÜN – TEKNOLOJİ YOL HARİTASINDAKİ HER BİR FİKİR, ÜRÜN GELİŞTİRME VE ARGE BİRİMLERİMİZ İÇİN BİR TETİK OLUŞTURMAKTADIR. FARKLI FİKİR DERİNLİKLERİNDEKİ PORTFÖYÜMÜZÜ YA ÜRÜN GELİŞTİRME YA DA TEKNOLOJİ GELİŞTİRME SÜRECİNDE BİRER PROJE OLARAK ELE ALINMAKTADIR. PROJELERİMİZDE, SUNUMUN BAŞINDA PAYLAŞTIĞIMIZ YARATICI PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİNDEN DE FAYDALANILMAKTADIR. Satış Onayı İSO – Sanayi Kongresi

15 Gerçekleştirme Süreci: Aşama ve Geçit
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME Gerçekleştirme Süreci: Aşama ve Geçit TEKNOLOJİ GELİŞTİRME Teknik Fizibilite Proje Planlama Detay Araştırma G0 Kitabı G1 G2 G-1 Doğrulanmış Teknoloji Proje Kapatma Kavramsal Tasarım Detay Üretim M1 Proje Onayı M2 M3 Sonu Değerlendirme ÜRÜN GELİŞTİRME Satış Onayı İSO – Sanayi Kongresi

16 TÜRK KAHVE MAKİNASI TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
FİKİR ÜRETME PROJE SEÇİM GELİŞTİRME TİCARİLEŞTİRME Telve TÜRK KAHVE MAKİNASI TEKNOLOJİ GELİŞTİRME Ocak 2002 Mayıs 2003 Eylül 2002 TÜRK KAHVE MAKİNASI ÜRÜN GELİŞTİRME Ağustos 2004 Ağustos 2003 Mayıs 2003 8 PATENT BAŞVURUSU VE 3 MARKA TESCİLİ CookSense (pişme algılama) SpinJet (su jeti karıştırma) AntiSpill (taşma önleme sistemi) BU SÜRECİN İYİ İNCELENEBİLECEĞİ ÖRNEKLERİMİZDEN BİRİSİ DE TÜRK KAHVESİ MAKİNASI TELVE NİN GELİŞTİRME SÜRECİNDE YAŞADIKLARIMIZDIR. 2002’NİN İLK AYLARINDA ORTAYA KONULAN ÇALIŞMA KAPSAMI, BU TİP BİR MAKİNANIN YAPILABİLİRLİĞİ VE PAZAR POTANSİYELİ ÜZERİNEDİR. İLK ÇALIŞMALAR SÜRESİNCE; (KAVRAM / TEKNOLOJİ GELİŞTİRME); Türk Kahvesi kültürü araştırıldı Türk kahvesi yapımı ve tüketim alışkanlıkları incelendi ARÇELİK içi pilot anket hazırlandı ve uygulandı Patent araştırmaları yapıldı Deneysel çalışmalar yapıldı Türk Kahvesi Makinası için alternatif konseptler geliştirildi Geliştirilen konseptler için alt teknoloji araştırmaları yapıldı Ürün tanımının ve temel ürün özelliklerinin net olarak belirlenmesi 14 final prototip ile Arçelik içinde kullanımı İlk TKM patent başvurusunun yapılması. BÖYLECE, İLK PROJEMİZ SONUNDA, ELİMİZDE, FARKLI TÜRK KAHVESİ PİŞİRMEYE YARAYACAK ALTERNATİF TASARIMLARIN YANISIRA, SEÇİLEN TASARIM ÜZERİNDE; TAŞMAYI ÖNLEYİCİ; PİŞİRMEYİ ALGILAMA TEKNOLOJİLERİ DE DOĞRULANMIŞ OLARAK ELİMİZDE İDİ. BU ÜRÜNÜN, HENÜZ PİYASADA VE ARÇELİK ÜRÜN GAMINDA BULUNMAMASI NEDENİ İLE HERHANGBİR ÜRÜN YOL HARİTASINDA DA BULUNMAMASI NEDENİ İLE, ŞİRKET İÇİ KARAR MEKANİZMALARI HAREKETE GEÇİRİLEREK, PAZARLAMA VE SATIŞ GRUPLARININ PROTOTİPİN PERFORMANSINI DA DİKKATE ALARAK BİR DEĞERLENDİRME YAPMASI SAĞLANMIŞTIR. VE BU DEĞERLENDİRME SONRASINDA BU ÜRÜN İÇİN DETAY ÜRÜN GELİŞTİRME TASARIMLARININ YAPILACAĞI PROJE TETİKLENMİŞTİR. DEĞERLENDİRME SONRASI: piyasaya çıkacak ürünün endüstriyel tasarım çalışmalarının yapılması, mühendislik dizaynı (ürün-geliştirme süreci), komponent testleri, kalıplar, üretim planlama ve organizasyonU, 2. Fokus grup testi, saha testleri, patent çalışmaları, labaratuvar testleri, TSE, VDE ve diğer standartlar, pilot ve deneme üretimi, seri üretime geçilmesi... Fokus Grup Tat testi Beğeni düzeyleri Ev ziyaretleri İlk Saha Testi (Mart 2004) Geribildirimler İkinci Saha Testi (Mayıs 2004) Kahve Lezzetinin Duyusal Açıdan Tespiti Üzerine Çalışma (Tübitak – Haziran 2004) Özet sonuçlar 8 Patent: Bir Kahve Makinası Pişirme Haznesi Pompa Hava Alma Sistemi Pişirme Algoritması ve Endüksiyonlu Türk Kahve Makinası Kahve-Şeker Hatırlatma Butonu Taşma Önleme Sistemi Isıtıcı Eteği ve Su Yolu Tasarımı Su Deposu ve Fincan Ayar Metodu Marka Tescili: CookSense (pişme algılama) sistemi SpinJet (su jeti karıştırma) sistemi AntiSpill (taşma önleme sistemi) İSO – Sanayi Kongresi

17 İnovasyon; Belirsizlik. Yönetilebilmesini; Sağlayabiliriz.
Uygun araçları ve Esnek süreçleri tanımlayarak; Açık bilgi akışını şirket kültürümüzün bir parçası haline getirerek; Sağlayabiliriz. “Uncertainity is at the heart of Innovation” İSO – Sanayi Kongresi

18 Teşekkürler İSO – Sanayi Kongresi

19 Back Up İSO – Sanayi Kongresi

20 Yenilikçi Ürünler Dünyanın En Hızlı Çamaşır Makinesi
Arçelik A.Ş., “dünyanın en hızlı çamaşır makinesi” ünvanına sahip yeni çamaşır makinesini ürün grubuna ekledi. Xpress 14' – 2 kg az kirli pamuklu çamaşırı 14 dakikada yıkıyor – DÜNYANIN EN HIZLI PROGRAMI Xpress 30' – 7 kg az kirli pamuklu çamaşırı 30 dakikada yıkıyor – DÜNYANIN EN HIZLI PROGRAMI Yaraticilik, tasarim araclarimizi proje yonetim etkinliklerimizle birlestirerek bilgi ve teknolojiyi, musteriye deger katacak sekilde kullaniyoruz. Bu sekilde Arcelik olarak sektorundeki rakiplerine gore "fark"yaratiyoruz. Bu sekilde rekabetci gucumuzu de artiriyoruz.* Bu gucumuze guveniyoruz: BUNUN BİR SONUCU YENİLİKÇİ ÜRÜNLER VE SEKTÖRÜMÜZE SUNDUĞUMUZ İLK’LER. İSO – Sanayi Kongresi

21 Yenilikçi Ürünler Dünyanın En Hızlı Bulaşık Makinesi
Arçelik teknolojisi, 12 kişilik tam kapasite bulaşığı 58 dakikada, A performans ile yıkayan, “dünyanın en hızlı bulaşık makinesini” geliştirdi. EKOLOJİST BULAŞIK MAKİNESİ ÜRETİM AŞAMALARI: EN AZ SU HARCAYAN EN ETKİN YIKAMA SAĞLAYAN EN HIZLI YIKAYAN Direct Drive teknolojisi ile alinan odul, bu teknolojinin sonrasinda BM urunune entegrasyonu ve ortaya cikan "ekolojist" : Ekolojist BM once en az su tasarrufu icin tasarlandi, sonrasinda en etkin yikama ozelligi eklendi. son olarak da en hizli BM oldu. Tum bu surecler Arcelik'in inovasyona bakisini, hep ileri tasidigini, bunu yaparken de ana hedefin musteriye deger katmak oldugunu ve fark yaratarak rekabetci gucunu artirmak oldugunun alti cizilecek. 1993 – TTGV Projesi: ÇM’de Gelecek Nesil Motorlar Teknoloji Ödülü: Doğrudan Tahrikli (Brushless DC) ÇM Değişken Hızlı Kompresör  2004 Aynı temel teknolojinin BM’de Değişken Hızlı Motor olarak uyarlanması Sonuç: Ekolojist En az Su Harcayan Bulaşık Makinası En Etkin Yıkayan Bulaşık Makinası En Hızlı Bulaşık Makinası İSO – Sanayi Kongresi

22 Yenilikçi Ürünler Dünyanın TEK Tuşlu TEK Teknolojisi
Arçelik A.Ş., “dünyanın TEK tuşlu TEK teknolojisi” ünvanına sahip yeni bulaşık makinesini ürün grubuna ekledi. Bulaşıkların kirlilik durumu ve miktarına göre en az deterjan ve suyu tüketecek programı kendi belirleyerek, maksimum su ve enerji tasarrufu sağlıyor. Yük ve bulanıklık sensörleri, otomatik yenileme özelliği ile en etkili ve güvenli yıkamayı sağlıyor. İSO – Sanayi Kongresi

23 Yenilikçi Ürünler Türk Kahvesi Makinesi - Mini TELVE
Arçelik A.Ş., 2006’da kendi teknolojisiyle, tek hazneli Türk kahvesi makinesi “Mini Telve”yi geliştirdi. Bu ürün, 4 patent ile korunuyor. İSO – Sanayi Kongresi

24 Yenilikçi Hizmetler Arçelik Çağrı Merkezi
Türkiye’nin ilk “Klima Danışma Merkezi” - (1996) Türkiye’nin ilk “Otomatik Yetkili Servis Telefonu Öğrenme Hattı” - (1996) Türkiye’nin ilk “Çağrı Merkezi Memnuniyetinin Ölçüm Anketi” - (1996) Türkiye’nin ilk “Happy Call” Uygulaması - (1997) Türkiye’nin ilk “First Line Support” Uygulaması - (1999) ARÇELİK Çağrı Merkezi, 2007’de gerçekleştirilen 2.İstanbul Çağrı Merkezi Yarışması’nda “En İyi Teknoloji Kullanımı” kategorisinde birinci seçildi. Kendi sektörlerinde faklı müşteri segmentlerine hitap eden markalarımız ile ilgili satış öncesi, satış sonrası hizmetler ve müşteri sadakatini arttırma amaçlı tüm faaliyetler, çağrı merkezimiz tarafından yürütülmektedir. Bu noktada hizmeti verilen markaların çeşitliliği, sektörel içerik farklılıkları, müşteri profilindeki farklılıklar, markanın altında oluşan farklı ürün gamı, farklı yasal prosedürler nedeni ile; değişik süreçler, uygulamalar, yöntemler ve eğitimler organize edilmektedir. Ayrıca, üzerinde markalarımızdan biri olmadığı halde satışı yetkili bayilerimizce yapılan ve transfer ürünler grubuna giren marka ve ürünlerinde satış sonrası hizmet desteği ile teknik destek, yine çağrı merkezimiz tarafından verilmektedir. Yukarıda belirttiğimiz tüm markalarımıza ait ürün ve modellerimiz ile ilgili satış öncesi ve sonrası genel ve teknik bilgilendirmelerin yanı sıra, müşterilerimize telefonda birinci seviyede teknik destek(First Line Support [FLS]) ve ikinci seviye destek(Second Line Support [SLS]) hizmetlerimiz ile çağrı merkezimiz, bir maliyet merkezinden bir kar merkezine doğru yönlenmektedir . Koç Topluluğu’nun ve Türkiye’nin beyaz eşya sektöründe lider şirketi olan ve kendi sektöründe Çağrı Merkezi uygulamasını gerçek anlamda ilk hayata geçiren Arçelik A.Ş., “En İyi Teknoloji Kullanımı” dalında ödülün sahibi oldu. Arçelik A.Ş.’nin özellikle teknoloji kullanımındaki başarıların değerlendirildiği kategoride ödüle layık görülmesinin ardındaki uygulamaları ise “Callsoft” ve “c-Voice Transfer”. İSO – Sanayi Kongresi


"İnovasyonda Değer Zinciri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları