Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ"— Sunum transkripti:

1 Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2  Moodle Nedir, Nerelerde Kullanılmaktadır  Öğrenciler Açısından Moodle’a bakış  Ödev, Forum, Anket, Sınav Modülleri  Laboratuvar uygulamalarında sağladığı avantajlar  Ödev, Forum, Anket, Sınav Modüllerinin Öğretim Üyesi açısından kullanılmasının uygulamalı gösterimi  Öneriler  Sorular ve Cevaplar

3  Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi bölümündeki Laboratuvar uygulamaları için MOODLE sistemi 2 yılından beri aktif olarak yaklaşık 900 öğrenci ile birlikte kullanılmaktır.  Klasik laboratuvar uygulamalarına göre MOODLE sistemi ile birlikte yapılan laboratuvar uygulamalarında önemli avantajlar görülmüştür.  Laboratuvar uygulamalarının yanında Moodle yardımıyla verilecek olan derslerde de büyük avantaj sağlanabileceği açıktır.  Bu sunum daha önce yayınlamış olduğumuz bir bildiriden yararlanılarak hazırlanmıştır. Burak İNNER, "ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİNİN (MOODLE) ÖRGÜN ÖĞRETİM LABORATUVAR UYGULAMALARINDA KULLANILMASI", Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, UMES 2007, 2, 917, (2007)

4  Moodle = (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) = Modüler Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı  Açık kaynak kodlu bir kurs yönetim sistemidir.  sitesinden isteyen herkes ücretsiz olarak indirip kullanabilir.  70 farklı dilde, 196 farklı ülkede Moodle sistemi başarı ile kullanılmaktadır. ◦ internete dayalı asenkron eğitim ◦ ◦

5  Moodle sistemi sunucu taraflı çalışan bir yazılımdır.  İnternete bağlı bir sunucu üzerinde aşağıdaki yazılımlara ihtiyaç duyar ◦ Apache ( veya Windows IIS ) ◦ Php ◦ Mysql ( veya PostgreSQL)  Moodle.kou.edu.tr sunucumuz ◦ intel Xeon 3.00 Ghz CPU ◦ 4.0 GB RAM ◦ 100 GB RAID Disk özellikleri ile yüzlerce kişiye aynı anda hizmet verebilecek kapasitedir.

6

7  Moodle sistemine öğrencilerin giriş yapabilmesi için gerekli kullanıcı adı ve şifre öğrenci bilgi sisteminden alınmıştır.(Sadece TEF var.)  Öğrenciler şifrelerini moodle üzerinden değiştirdiğinde Öğrenci Bilgi Sistemindeki şifreler değiştirilmez. İki sistemden birbirinden farklı çalışmaktadır.  Ders ile ilgili bilgilerin öğrencilere mail olarak gönderilebilmesi için öğrenci profillerinin öğrenciler tarafından güncellenmesi gerekmektedir. Arş. Gör. Burak İNNER (Yük.Müh.) KOCAELİ Üniversitesi, Öğrenciler, kendi mail adreslerini profil sayfalarına yazmak zorundalar. Öğrenci olmayanların sisteme kayıt yapmaları engellenmiştir. İnternet üzerinden erişim imkanı vardır.

8  Öğrenci açısından Moodle sistem kullanımı açıklanacaktır.  Kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapan bir öğrenci dersin seçerek ilgili derse giriş yapar.  Derslerin web sitesine sadece o dersi alan öğrencilerin girmesi sağlanabilir veya kayıt anahtarı verilmeyerek dersler tüm öğrencilere açılabilir.

9

10  Moodle içerisinde ders, ödev, forum, duyuru, anket, wiki, sınav, günlük, sohbet, sözlük, çalıştay ve benzeri modüller hazır olarak gelmektedir.  Laboratuvar uygulamalarında bu modüllerden çoğu kullanılmış ve yapılan uygulamalar açıklanmıştır.  Moodle’ın sağladığı en büyük avantaj : ◦ Dersle ilgili ders notlarının, ödevlerin, tartışmaların ve sınavların internet üzerinden ulaşılabilecek şekilde saklanması, ◦ Sonraki senelerdeki eğitimlerde yeniden kullanılabilmesi ◦ Bir öğrenci, dönem boyunca yapılan tüm etkinlikleri takip edebilmesi ◦ Derse gelemeyen öğrencilerin o hafta neler yapıldığını Moodle üzerinden takip edebilmesi ◦ İzin verildiği taktirde internet üzerinden etkinliklerin yapabilmesi

11  Derste anlatılan teorik bilgilerden sonra uygulamalar ödev (assigment) modülü kullanılarak öğrencilere laboratuvarda sorulmaktadır.  Uygulamayı tamamlayan öğrenciler çözüm için hazırladıkları dosyaları (.doc,.cpp,.java vb.) Moodle’a yüklemektedir.  Eğer izin verilirse öğrenci laboratuvar saatleri dışında da ödevlerini gönderebilir.  Ödevler değerlendirildikten sonra öğrencilere e-posta ile bilgi verilir.

12  Böylece laboratuvar aktiviteleri ders saatleri içinde yapılan bir etkinlik değil tüm hafta boyunca yapılan bir öğrenme etkinliğine dönüştürülebilir.  Bir öğrencinin dönem boyunca yaptığı tüm etkinlikler, hangi ödevleri yapıp yapmadığının takibi çok kolaylaşmaktadır.  Ödevlerin notlandırılması ve öğrencilere duyurulması çok kolaylaşmaktadır.

13  Ders ile ilgili tüm duyurular FORUM aracılığıyla tüm öğrencilere e-posta olarak gönderilebilir.  Ödevler veya anlaşılmayan konular ile ilgili sorular forumlara sorulabilir. Öğretim üyesi veya diğer öğrencilerin bu soruları cevaplayabilir.  Soruları ve cevapları derecelendirerek aynı zamanda bu işlemlerden de not verilebilir.

14  Genel amaçlı bir forum, herkesin seçmesi zorunlu  Herkes Tek mesaj gönderebilir. Tek bir konu açılabilir, isteyen cevap yazabilir. Öğrencilerden ders ile ilgili görüşlerinin isteneceği bir forum oluşturulabilir.  Soru-Cevap formu : öğrenci foruma mesaj gönderdikten sonra diğer öğrencilerin mesajlarını görebilir  Tek bir tartışma

15  Forum modülünde hazır olarak bulunan mesajları derecelendirme özelliği sayesinde öğrencilerin ve eğitimcilerin foruma gönderilen mesajları derecelendirmesi sağlanabilmektedir.  Bu derecelendirmeler istenirse nota çevrilebilmekte böylece hem daha kaliteli ve daha etkileşimli bir ortam sağlanmakta hem de katılım sağlanmaya teşvik edilmektedir.  Dönem boyunca öğrencinin gönderdiği tüm mesajlar rahatlıkla takip edilmekte ve derse aktif katılım sağlayan öğrenciler tespit edilebilmektedir.  Sınıf içinde sözle soru sormaya çekinen öğrenciler forumlar yardımıyla rahatlıkla soru sorabilmekte ve daha sonrada bu bilgiler tekrar kullanılabilmektedir.  Bu forumlara sorulan sorular ve cevapları dönem boyunca toplanarak sıkça sorulan sorular başlığı altında derlenerek sonraki seneler içinde mükemmel bir bilgi kaynağı haline getirilebilmektedir. 

16  Moodle sisteminde bulunan anketler ile öğrencilerin belli konularda neler düşündükleri hızlı ve etkili bir şekilde tespit edilebilmektedir.  Dersin işleniş şekli, soruların zorluğu vb. gibi konularda öğrencilerin neler düşündüğü tespit edilerek konuların seyri veya ödevlerin zorluk dereceleri ayarlanmaktadır.  Ayrıca öğrenciler tarafından gelen fikirler anketler yardımıyla oylanarak sınıfın genel düşüncesi tespit edilebilmektedir.

17  Moodle sistemini laboratuvar uygulamasında en önemli etken sistem içinde bulunan gelişmiş sınav modülüdür.  Sınav ile öğrencilerin çoktan seçmeli sınav yapılması ve değerlendirilmesi anında ve zahmetsizce yapılabilmektedir.  Böylece teorik olarak anlatılan bilgilerde eksiklikler anında belirlenmekte, en fazla yanlış yapılan sorular incelenerek bu konulardaki eksiklikler giderilebilmektedir.  Sınav modülü içinde : ◦ çoktan seçmeli tek doğru yanıtlı, ◦ çoktan seçmeli birden fazla doğru yanıtlı sorular, ◦ doğru-yanlış, ◦ boşluk doldurma ◦ eşleştirme soruları ◦ matematiksel hesaplama sorularının cevaplarının girilmesi istenip, girilen değerin belli bir aralıkta ise doğru kabul edilmesi sağlanabilir.

18

19 Soru

20 1.Öğrenciler soruların cevaplarını klavyeden giriyorlar. 2.Daha sonra eğitimci bunları tek tek okuyarak notlandırıyor.

21 Sınav ayarları Sınav ile ilgili açıklamalar, hatırlatmalar Sınavın hangi tarihler arasında açık olması isteniyor Sınavın süresi (isteğe bağlı) Sınavın kaç kere uygulanabileceği Her sayfadaki en fazla soru sayısı Soruların yerlerini karıştır Soruların cevap şıklarının yerlerini karıştır Sınav parolası Sadece okuldan giribilsin mi ?

22  Sadece ders saatleri içinde sınav uygulaması yapılabildiği gibi ders saatleri dışında da sınavlar yapılabilmesi mümkündür. Sınavlar internet üzerinden öğrencilerin evlerinden yapabileceği şekilde de ayarlanabilir.  Fakat eğitimci gözetiminde laboratuvarda yapılacak sınavlarda hem soruların yerleri hem de cevapların yerleri rasgele olarak değiştirildiğinden tam olarak doğru ve adil bir ölçme ve değerlendirme yapıldığından emin olunabilmekteyiz.  Öğrenciler sınav sonucunu anında öğrenebilmekte, verdikleri yanlış cevaplarla ilgili hazırlanmış ise geri beslemeleri okuyabilmekte ve doğru cevapları öğrenmeleri sağlanabilmektedir.

23  Fakat bu sınavlar aynı zamanda bir öğrenme aktivitesine de dönüştürülebilmektedir.  Bunun için sınav sonunda öğrencinin vermiş olduğu yanlış cevapları tekrar yanıtlayabilme imkanı verilebilmektedir.  Bu şekilde öğrenci yanlış yaptığı bir soruyu tekrar gözden geçirebilmektedir.  Tekrar yanıtlanan sorular içinde bir ceza katsayı uygulanarak sorudan alınan puanın düşürülmesi sağlanabilmektedir.

24  Ders notları için web sitesi oluşturulabilir  Web sitesi içinde başka sitelere bağlantılar verilebilir  Web sitesi içinde herhangi bir dosyaya bağlantı verilebilir  Ders notları.doc  Dersteki sunum.ppt vs.

25  Moodle’ın tüm özelliklerinin kullanıldığı örnek bir ders Features DEMO  Sistemi kullanabilmek için Öğretim elemanlarının kullanıcı adı ve şifresi alması gerekiyor.  Ders için istekte bulunduktan sonra ilgili ders açılacak ve öğretim elemanı Eğitimci olarak bu derse atanacaktır.  Eğitimci istediği gibi Dersin sayfasına bilgiler ekleyebilir, sınav yapabilir, forumdan mesaj gönderebilir.

26 Dinlediğiniz için teşekkürler. Moodle sistemini kullanabilmemiz için bir sunucu tahsis eden ve bu uygulamalarımızda desteğini esirgemeyen (UZEM) Kocaeli Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü ve aynı zamanda Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölüm başkanımız Prof. Dr. Kadir Erkan’a teşekkür ederiz

27


"Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları