Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ W.HOLMES “” Kitap okumakla insan zekası gelisirir“”. diyor.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ W.HOLMES “” Kitap okumakla insan zekası gelisirir“”. diyor."— Sunum transkripti:

1

2 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

3 W.HOLMES “” Kitap okumakla insan zekası gelisirir“”. diyor.

4 Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor  Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk  Türkiye’de 12 sn 

5 Türkiye’de “Hızlı okuma”  20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor okumamak  Türkiye’nin problemi “okumamak” hızlı oku  Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin niçin  Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez hedef  Okumak için “hedef” olmalı 

6 Sizin hedefiniz: Başarmak..!

7 Başarmak insan doğasında var

8 Etkili ve Hızlı Okuma Teknikleri  Okumaya vakit ayırın  Çünkü Okumak;  Düşünceyi Besler, geliştirir ve çabuklaştırır.  Bilgi ve Sözcük dağarcığımızı zenginleştirir.  Anlama Gücümüzü ve Konuşma Yeteneğimizi güçlendirir.  Genel Kültürümüzü Artırır.  Dünyaya Bakış Açımızı Geliştirir.  Okul Hayatındaki Başarıları Pekiştirir.  Hayal Gücümüzü Geliştirir.  Sınavlardaki başarımızı Artırır.

9 Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein

10 GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? Önce hızınızı ölçünüz..  Bu bölümü anlayarak okuyunuz

11  Öğrendiğimiz bilgilerin % 80’ni okuyarak öğrendiğimizi söyleyebiliriz.Eğer okuma ve anlama hızınızı geliştirmek için bugüne kadar herhangi bir şey yapmadıysanız, gecikmeden, öğrenmek niyetiyle yapacağınız okumaları aşağıda vereceğimiz teknikler doğrultusunda düzenleyin. Böylece hem konu çalışırken daha hızlı ilerleyebilecek hem de sınavlarda soruları daha hızlı çözebileceksin

12 UNUTMAYIN; BAŞARILI İNSANLAR OKUYANLAR ARASINDAN ÇIKAR  Yavaş Okuma; anlama, kavrama ve bellemeyi de olumsuz etkilemekte, bunun sonucunda öğrenciler şu sorunları yaşamaktadır:  Sınavlarda zamanın yetmemesi,  Sınavda, soruları okurken anlamakta zorluk çekilmesi,  Ders çalışırken veya kitap okurken okuduğunu anlamakta güçlük çekilmesi,  Özellikle pragraf sorularında ana düşünceyi bulmakta zorlanılması,  Çalışmaya ayrılan zamanda, çalışılması gereken kısımların bitmemesi,  Yavaş okumadan dolayı kaygı ve gerilimin artması

13 Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

14 OKUMA PROBLEMLERİNİN BELİRLENMESİ TESTİ  Bu testte karşılaşılan en yaygın okuma sorunlarına yer verdik.  Soruları cevaplandırarak kendiniz de bu sorunlardan hangilerinin bulunduğunu anlayabilirsiniz.  Testi cevaplandırdıktan sonra yorum anahtarını inceleyerek yaşadığınız okuma sorunlarını gidermeye yönelik önerileri uygulamaya çalışın

15 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

16 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

17 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

18 Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz. Odaklanma  Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!  Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler..  Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

19 OKUMA HIZINIZI % 100 ARTIRABİLİRİSİNİZ!!!!!!!!!!! OKUMA HIZINIZI ARTIRIN Okuma hızınızı ölçmek için kendinize zaman ayırın. Çalışma masanıza bir saat koyun. Hazır olunca önceden hazırladığınız metni kesintisiz bir şekilde okumaya başlayın.

20 DEĞERLENDİRME:  Dakikada okuduğunuz sözcük sayısı:  ÇOK İYİ  İYİ  ORTALAMA  KÖTÜ  119 VAHİM  Eğer bu konu üzerinde durursanız okuma hızınız 2 kat artar. Anlama yüzdeniz % 20 gelişir.

21 TEMEL OKUMA YANLIŞLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ  Hece Hece, sözcük sözcük Okumak  Cümlede verilmek istenen mesajın kaçırılmasına neden olur. Süre kullanımını olumsuz etkiler.  NE YAPMALI?  Uygun bulduğunuz bir yazı seçin.Her satırdaki sözcükleri ikişer sözcüklük gruplar haline getirin.  SESLİ OKUMAK  Dudak kıpırdatıyor, mırıldanarak veya sesli okuyorsanız, hızlı okuyamazsınız.

22 Ne Yapmalı?  İki dişinizin arasına kurşun kalem alın, ağzınız meşgul olurken okuma hızınızı gitgide artırın.

23 4. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

24 AB CD 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3

25 Ayrıntılara Takılmak, Ana Düşünceyi Yakalayamamak Ayrıntılara Takılmak, Ana Düşünceyi Yakalayamamak  Her zaman önemli bir şey vardır, o da ana düşünce. Yeterince okuma alışkanlığı olmayanlar, okurken neyin önemli, neyin de önemsiz olduğunu ayırt etmekte güçlük çekerler.  Ne Yapmalı  Her yazının, ana düşüncesini içeren bir cümlesi vardır.Cümleyi bulup (A) işareti koyun. Her metni okurken içerdiği bilgiler açısından zorunlu, faydalı ve gereksiz bölümlere bir sonraki tekrarlarınızda kolaylık olması için Z,F,G gibi işaretler koyun

26 Amaçsız, Plansız, Yöntemsiz Okumak  Beyninize neyi öğrenmeniz gerektiği konusunda yeterli ipucu verirseniz, aradığınız şeyi kolayca bulursunuz. Ne zaman, ne kadar okuyacağınıza karar verin. Canınız istediği zaman okumak gibi belirsiz, plansız, süresiz okumalar, okuma istediğinizi ve verimliliğinizi öldürür.  Ne Yapmalı?  Okuyarak yapacağınız çalışmalara ne kadar zaman ayırabileceğinizi ve bunun amacınız için yeterli olup olmayacağını tespit edin. Rastgele değil, planlı okuyun

27 Pasif okumak  Bilinçsiz ve sonuç almadan uzak okuma biçimine “pasif okuma”denir.  Ne Yapmalı?  Konuya kuşbakışı bakma alışkanlığı geliştirin. Birkaç sayfa ilerledikten sonra, okuduklarınızdan anlşadıklarınızı bir dakika değerlendirin. Aynı hızda ve tekdüze okumayın. Seçerek okuma alışkanlığı edinin. Önemli olanı önemsiz olandan ayırt etme yeteneğinizi geliştirin.  Pasif okuma durumundan çıkıp aktif bir okuyucu olamak.

28  ORTAMDAN DOĞAN VERİMSİZ OKUMA ENGELLERİ  Dağınık oda ve dağınık masa, dağınık zihin demektir.Yatarak çalışma uyku getirir. Odanın duvarlarına astığınız ders dışı afişler sizi hayal kurmaya sürükler. Televizyon açıkken ders çalışmak ise zaman kaybından başka bir şey olmaz.  Ne Yapmalı.  Çalışma ortamını yeniden düzenleyin.

29 OKUMA PSİKOLOJİSİNDEN KAYNAKLANAN ENGELLER  1. Konsantre Olamamak:  Okurken en çok karşılaşılan sorunlardan biri olan konsantrasyon, sanıldığı gibi doğuştan gelen bir yetenek değil, geliştirilebilen bie beceridir.  Ne Yapmalı?  Konsantrasyonunuzu engelleyen gündemimizi tespit ederek bunlardan uzak durma stratejileri arayın.  Dikkatinizi dağıtan en önemli etken; okuma sırasında başka şeyler düşünmeniz, hayallere dalmanızdır. Kendinize hayal kurmak, plan yapmak için zaman ayırın. Böylece okuma sırasında aklınızın dağılmasını önlemiş olursunuz.

30 2.Motive Olamamak:  Ders çalışmak sıkıcı olabilir; ama bu çalışmanın sonucunda iyi bir Lise ve Üniversitede okumak ta bu sıkıntının ödülüdür.  Ne Yapmalı?  Motivasyonun temeli iç disiplindir.Bunu anlamı, yapmanız gerekenleri yapılması gereken zamanda ertelemeden yapmanızdır.

31 3. Sık Sık Geri dönüşler Yapmak:  Daha hızlı okumak için daha hızlı okumaya kendinizi zorlamalısınız.Geri dönüşler okuma ritmini kesintiye uğratır ve aynı zamanda göz, okumayı kesip geriye döndüğü yeri bulmaya çalışırken zaman kaybeder.  NE YAPMALI?  Okuyacağınız yazıyı belli bir sürede bitirme kararı alın. Okurken satırı takip ederek gözünüzü kalemin hareket hızında okumaya şartlandırın. Bu durumda gözünüz bazı sözcüklere takılmak istese de engellenecektir. Okuduğunuz satırlara tekrar dönüşü engellemek için, onları beyaz bir kağıt ile kapatın.

32 4.HIZLI OKURSAM ANLAYAMAM KAYGISI  Okuma hızı 200 sözcük olan bir öğrenci okurken zihninde ya aynı sözcükleri tekrar edecektir.aslında zihnimiz dakika da 40’ den fazla sözcük okuyabilecek kapasiteye sahiptir.  Ne Yapmalı?  Daha hızlı daha iyi anlayabilirim, düşüncesine odaklanın, Yeterince anlaşılmaya metinleri hızınızı düşürmeden bir daha okuyun.

33 OKURKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?  Test çözerken, kitap okurken, ders çalışırken, göz sağlığımızı korumak için ve okuduğumuzdan aldığımız verimi artırmak için dikkat etmeniz gereken noktalar:  Okurken dikkat edilmesi gereken en önemli husus göz sağlığımızı korumaktır. Bunun için:  Okuduğunuz kitap ile gözlerinizin arasında30-40 cm lik bir mesafe olsun,  Işık doğrudan gözlerinize değil okuduğunuz yazıya gelsin.  Okurken arada durun ve uzağa bakın.Bu durumda yorulan gözleriniz dinlenmiş olur.

34  Okuma işlemini çok uzun tutmayın. Gözlerinizin ağrıdığını hissettiğinizde ara verin ve yüzünüzü yıkayın.  Okumanın hayatınızın vazgeçilmez değerlerinden biri olduğu inancını geliştirin ve kendinize okuma saati belirleyin.  Okurken önemli bulduğunuz yerlerin altını çizin.sayfa kenarlarına notlar alın. Unutmayın ki bazı kitapları bir okumak yeterli değildir. Bu durumda öncelikle altını çizdiğiniz yerleri okumak, eski bilgilerinizi zihninizde canlandıracaktır.

35  Çok yorgun olduğunuz saatler de okumayın  Zihninizi geliştirmek için yapabileceğiniz en iyi şey okumaktır.  Okunacak şeyler sınırsızdır.ama zaman sınırlıdır. Bu nedenle okuyacağınız eserleri titizlikle belirleyin.  Okurken bazen kısa süreli aralar verin ve okuduklarınızı aklınızdan özetleyin, zihniniz de yorumlar ve kıyaslamalar yapın.  Kilit bilgilerin % 80”i yazılı metnin % 20 sinde bulunur. Peki % 20 nerededir???Bu yazının öncelikli başlık alt başlıklarını okumak yazı hakkında zihnizide bir fikir oluşur. Aynı zaman da her pragrafın ilk cümlesini okumak, o pragrafın içeriği hakkında bir düşünce verir.

36 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor.

37            içinizdeki  devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

38 içinizdeki devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

39  Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek  Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün Sabit Bakış

40

41 Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

42 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

43 4 BuSenSevmekBilmemekSevebilmekİzmirli misinçok erken değil miHızlı kitap okuyor musunKendini geliştirdin miİç ve dış iletişiminde iyimsermisinSempatik olabiliyor musunİstanbullumusunuzGeç mi kaldınÖğrenmekGitmekBizŞu

44 20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

45 Şimdi hatırlayın Şimşek Parçalı Yağmur Nail Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

46 Şimdi hatırlayın Şimşek Parçalı Yağmur Nail Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

47 20 saniye içinde ezberleyin

48 Şimdi hatırlayın

49 Şimdi hatırlayın

50 İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır

51 5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

52 İçten seslendirmeyi önlemek  Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz  Sabah akşam göz hareketi yapınız  Müzik eşliğinde kitap okuyunuz  Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

53 Kitaba uzak bir toplum fikirsiz toplumdur.Fikirsiz toplum ise toplum degil, sadece bir yı ğ ındır. Çilesiz,kimliksiz ve baskaları tarafından kullanıla gelen bir toplum.


"HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ W.HOLMES “” Kitap okumakla insan zekası gelisirir“”. diyor." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları