Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak."— Sunum transkripti:

1

2 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

3 Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor  Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk  Türkiye’de 12 sn 

4 Türkiye’de “Hızlı okuma”  20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor okumamak  Türkiye’nin problemi “okumamak” hızlı oku  Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin niçin  Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez hedef  Okumak için “hedef” olmalı 

5 Sizin hedefiniz: Başarmak..!

6 Başarmak insan doğasında var

7 Dahilerin ortak özellikleri  Deha bir çekirdek halinde herkeste olabilir  Kullanmasını bilirseniz,  Geliştirirseniz,  Başarılı olursunuz..!

8 Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein

9 GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? Önce hızınızı ölçünüz..  Bu bölümü anlayarak okuyunuz

10 1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

11 Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

12 Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

13 2. Geri sıçrama Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. Daha hızlı okumak daha kolaydır.

14 Duyum ve Algı  Duyum: Sesi duymak  Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek 1.Algıda seçicilik 2.Algıda organizasyon 3.Tamamlama 4.Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması

15 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

16 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

17 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

18 Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz. Odaklanma  Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!  Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler..  Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

19 4. Gözün hız kazanması

20 Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

21 AB CD 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3

22 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor.

23 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi

24

25            içinizdeki  devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

26 içinizdeki devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

27  Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek  Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün Sabit Bakış

28

29 Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

30 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

31 4 BuSenSevmekBilmemekSevebilmekİzmirli misinçok erken değil miHızlı kitap okuyor musunKendini geliştirdin miİç ve dış iletişiminde iyimsermisinSempatik olabiliyor musunİstanbullumusunuzGeç mi kaldınÖğrenmekGitmekBizŞu

32 20 saniye içinde ezberleyin •Ahmet •Kutlu •Gökyüzü •Ateş •Bulut •Hava •Saman •Devran •Yağmur •Bahar

33 Şimdi hatırlayın •Şimşek •Parçalı •Yağmur •Nail •Barış •Bardak •Bulut •Çiçek •Alacak •okumak •Ahmet •Kurnaz •Buluş •Nihal •Sobacı •Tambur •Sıcak •Ateş •Başarı •Kutlu

34 20 saniye içinde ezberleyin •4444 •6974 •2947 •1894 •2001 •2617 •3926 •1286 •3286 •9888

35 Şimdi hatırlayın •2816 •3849 •9652 •1286 •1954 •2894 •9768 •2865 •8751 •4444 •2167 •9888 •2874 •8791 •5843 •2489 •3826 •2001 •1436 •8674

36 İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır

37 5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

38 İçten seslendirmeyi önlemek  Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz  Sabah akşam göz hareketi yapınız  Müzik eşliğinde kitap okuyunuz  Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 


"HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları