Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gıda Fotoğrafları İştah Açan Fotoğraflar. Global Markalar Global Markalar Yerel İşletmeler Yerel İşletmeler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gıda Fotoğrafları İştah Açan Fotoğraflar. Global Markalar Global Markalar Yerel İşletmeler Yerel İşletmeler."— Sunum transkripti:

1 Gıda Fotoğrafları İştah Açan Fotoğraflar

2 Global Markalar Global Markalar Yerel İşletmeler Yerel İşletmeler

3 Satış Artırma Satış Artırma İmaj Oluşturma İmaj Oluşturma

4 ürünlerin kalitesi, ürünlerin kalitesi, ucuzluğu, ucuzluğu, kendine has spesifik özellikleri, kendine has spesifik özellikleri, tadı, tadı, özel pişirme yöntemleri, özel pişirme yöntemleri, pratikliği vb. nitelikler pratikliği vb. nitelikler

5 ürünlerin ambalajlarında, ürünlerin ambalajlarında, yemek tarifi yapılan kitaplarda, yemek tarifi yapılan kitaplarda, afiş, broşür, el ilanı ve takvimlerde afiş, broşür, el ilanı ve takvimlerde restoran menüsünde restoran menüsünde

6 alışveriş tercihlerinde, sofraya konulan birçok gıda ürününde tüketilmesinde bu fotoğrafların önemli katkısı bulunmaktadır alışveriş tercihlerinde, sofraya konulan birçok gıda ürününde tüketilmesinde bu fotoğrafların önemli katkısı bulunmaktadır

7 tüketicilerin reklamı yapılan gıda ürününe yönelik yeme ya da içme güdülerini harekete geçirmesi istenmektedir tüketicilerin reklamı yapılan gıda ürününe yönelik yeme ya da içme güdülerini harekete geçirmesi istenmektedir

8 Tat, koku alma duyularıyla ihtiyaç ve istekler ortaya çıkarken, reklamlarda görselliğin etkili ve cazip bir biçimde kullanılmasıyla, görme duyusu aracılığı ile de yeme ya da içme güdüleri harekete geçirilmektedir. Tat, koku alma duyularıyla ihtiyaç ve istekler ortaya çıkarken, reklamlarda görselliğin etkili ve cazip bir biçimde kullanılmasıyla, görme duyusu aracılığı ile de yeme ya da içme güdüleri harekete geçirilmektedir.

9 Susayınca su, ayran, meyve suyu gibi doğal içecekler yerine Efes bira, Coca Cola, Fanta gibi endüstriyel ve yapay içecekler reklamlarda bu ihtiyacı gidermek için ideal çözüm olarak sunulmaktadır. Susayınca su, ayran, meyve suyu gibi doğal içecekler yerine Efes bira, Coca Cola, Fanta gibi endüstriyel ve yapay içecekler reklamlarda bu ihtiyacı gidermek için ideal çözüm olarak sunulmaktadır.

10 ürünle birlikte cazip bir biçimde gösterilen yaşam tarzı sunumları ve etkili sloganlar aracılığıyla hedef kitleye temel ihtiyaç ürünleriymiş gibi sunulmakta, ve onların davranış ve tutumlarını etkilenmektedir ürünle birlikte cazip bir biçimde gösterilen yaşam tarzı sunumları ve etkili sloganlar aracılığıyla hedef kitleye temel ihtiyaç ürünleriymiş gibi sunulmakta, ve onların davranış ve tutumlarını etkilenmektedir

11 Temel olarak fotoğrafı çekilen yiyecek ya da içecek ürününün, fotoğraflarda tüketicinin zihninde ihtiyaç uyandıracak ve bu ihtiyacı giderecek şekilde sunulması gerekmektedir. Temel olarak fotoğrafı çekilen yiyecek ya da içecek ürününün, fotoğraflarda tüketicinin zihninde ihtiyaç uyandıracak ve bu ihtiyacı giderecek şekilde sunulması gerekmektedir.

12 Yemek ve gıda ürünleri konusunda uzmanlaşmış stilistlerle çalışmak Yemek ve gıda ürünleri konusunda uzmanlaşmış stilistlerle çalışmak

13 Yine fotoğrafçının gıda ürünlerinin çekimleri konusunda deneyimi, teknik bilgisiyle birlikte uzmanlaşmış olması fotoğrafların iştah kabartan niteliğine bürünmesinde önemlidir. Yine fotoğrafçının gıda ürünlerinin çekimleri konusunda deneyimi, teknik bilgisiyle birlikte uzmanlaşmış olması fotoğrafların iştah kabartan niteliğine bürünmesinde önemlidir.

14 Reklamı yapılacak bir gıda ürünü tat ve lezzet olarak bir haz yaratsa da, görsel olarak çekici olmayabilir. Reklamı yapılacak bir gıda ürünü tat ve lezzet olarak bir haz yaratsa da, görsel olarak çekici olmayabilir. Her zaman rastladığımız gündelik ürünlerin görsel potansiyelini saptamak ve kullanmak için bir sanatçı gözüne ve onun hayal dünyasına ihtiyaç bulunmaktadır. Her zaman rastladığımız gündelik ürünlerin görsel potansiyelini saptamak ve kullanmak için bir sanatçı gözüne ve onun hayal dünyasına ihtiyaç bulunmaktadır.

15 Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir. Gıda maddelerinin fotoğraflarında kullanılan ürünler taze, canlı, parlak görünmeli, ürünün türüne göre sıcak ya da soğuk hissini vermelidir.

16 Çekim süresinde ve kullanılan ışıklar bu niteliklere sahip bir görüntüyü elde edebilmeyi engeller. Çekim süresinde ve kullanılan ışıklar bu niteliklere sahip bir görüntüyü elde edebilmeyi engeller. Bu nedenle gıda ürünleri pişmemiş ya da az pişirilerek fotoğrafları çekilir. Bu nedenle gıda ürünleri pişmemiş ya da az pişirilerek fotoğrafları çekilir.

17 Dondurma çabuk eriyor. Dondurma fotoğrafı çekimlerinde yapay dondurma kullanılıyor Dondurma çabuk eriyor. Dondurma fotoğrafı çekimlerinde yapay dondurma kullanılıyor

18 Yemeklerde kullanılan soslarda gıda boyaları kullanılıyor. Sıvı sosu unla koyulaştırılıyor. Yemeklerde kullanılan soslarda gıda boyaları kullanılıyor. Sıvı sosu unla koyulaştırılıyor.

19 İçecek fotoğrafı çekerken de bardağın içerisinde hiçbir zaman gerçek içecek bulunmuyor. İçecek fotoğrafı çekerken de bardağın içerisinde hiçbir zaman gerçek içecek bulunmuyor. Coca Colayı çekerken rengi ortaya çıksın diye sulandırılıyor. Coca Colayı çekerken rengi ortaya çıksın diye sulandırılıyor.

20 Kırmızı şarapta da aynı yöntemi uygulanıyor. Beyaz şaraba boya karıştırıp sarartılıyor. Şampanyanın içine gazoz ve buzlu çay karıştırılıyor. Kırmızı şarapta da aynı yöntemi uygulanıyor. Beyaz şaraba boya karıştırıp sarartılıyor. Şampanyanın içine gazoz ve buzlu çay karıştırılıyor.

21 Kızarmış tavuk 15 dakika sıcak bir fırında kalır, şişer ve daha sonra fırından çıkartılır. İçinde karamel olan macun kıvamındaki özel bir malzemeyle tavuğu boyanır ve içine biraz da bulaşık detarjanı koyulur. Deterjan yağı kesiyor. Kızarmış tavuk 15 dakika sıcak bir fırında kalır, şişer ve daha sonra fırından çıkartılır. İçinde karamel olan macun kıvamındaki özel bir malzemeyle tavuğu boyanır ve içine biraz da bulaşık detarjanı koyulur. Deterjan yağı kesiyor.

22 Ürünlerin nitelik ve özelliklerinin vurgulanması kadar, onları estetik bir biçimde göstermek ve tüketicinin iştahını harekete geçirmek etkili bir aydınlatma ile mümkün hale gelmektedir. Ürünlerin nitelik ve özelliklerinin vurgulanması kadar, onları estetik bir biçimde göstermek ve tüketicinin iştahını harekete geçirmek etkili bir aydınlatma ile mümkün hale gelmektedir.

23 Gıda ürünlerinin çekimleri ürünün kullanıldığı doğal mekanlar kadar çoğunlukla stüdyo ortamlarında da yapılmakta ve yapay aydınlatma kaynakları kullanılmaktadır. Gıda ürünlerinin çekimleri ürünün kullanıldığı doğal mekanlar kadar çoğunlukla stüdyo ortamlarında da yapılmakta ve yapay aydınlatma kaynakları kullanılmaktadır.

24 Yedek malzeme bulundurma, deforme olan, görünümü değişen ürünler yerine yenisiyle çekime devam etmek gerekebilir. Yedek malzeme bulundurma, deforme olan, görünümü değişen ürünler yerine yenisiyle çekime devam etmek gerekebilir. Gıda çekimlerinde ürünlerin taze görüntüsünü elde edebilmek ve ışıktan etkilenmemesi için hızlı çalışmak da çok önemlidir. Gıda çekimlerinde ürünlerin taze görüntüsünü elde edebilmek ve ışıktan etkilenmemesi için hızlı çalışmak da çok önemlidir.

25 Gıda ürünlerinin fotoğraflarında kullanılan aydınlatma tekniklerinde genelde kontrast bir görüntü elde etmek için sert ışık yayan ışık kaynakları kullanılmaktadır. Gıda ürünlerinin fotoğraflarında kullanılan aydınlatma tekniklerinde genelde kontrast bir görüntü elde etmek için sert ışık yayan ışık kaynakları kullanılmaktadır.

26 Bunun yanında parlak ve ışığı yansıtma özelliği bulunan yüzeylere ve ambalajlara sahip ürünlerin çekiminde ise yumuşak ışık kaynakları ya da indirect aydınlatma kullanılmaktadır. Bunun yanında parlak ve ışığı yansıtma özelliği bulunan yüzeylere ve ambalajlara sahip ürünlerin çekiminde ise yumuşak ışık kaynakları ya da indirect aydınlatma kullanılmaktadır.

27 Gıda fotoğraflarında her zaman ürün gösterilmeyebilir. Reklamda vurgulanmak istenen özelliğine bağlı olarak çeşitli anlatım yöntemleri uygulanabilir. Gıda fotoğraflarında her zaman ürün gösterilmeyebilir. Reklamda vurgulanmak istenen özelliğine bağlı olarak çeşitli anlatım yöntemleri uygulanabilir.

28 Metafor Kullanımı Metafor Kullanımı

29

30

31

32

33

34

35


"Gıda Fotoğrafları İştah Açan Fotoğraflar. Global Markalar Global Markalar Yerel İşletmeler Yerel İşletmeler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları