Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Reklam Fotoğrafçılığı. Tanım:  Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Reklam Fotoğrafçılığı. Tanım:  Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür."— Sunum transkripti:

1 Reklam Fotoğrafçılığı

2 Tanım:  Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür.

3  Tanıtım fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi; reklamda iletilmek istenen düşünceyi doğru algılayıp, estetik değerleri ve teknik olanakları kullanarak görselleştirmelidir.

4 Amaç:  Reklamda fotoğraf kullanmanın en büyük amacı, hedef kitlenin psikolojik açıdan etkilenmesini sağlamaktır.

5 Amaç:  Ürünü cazip bir şekilde gösterir.

6 Amaç:  İnsanlar fotoğraflara bakarak reklamı yapılan marka ya da ürünlere sahip olma isteği duyarlar.

7 Amaç: Çarpıcı ve merak uyandırıcı fotoğraflarla kitlenin ilgisi çekilir ve bu merak, kitleyi metni okumaya yöneltir.

8 Hedef: İstek uyandırma

9 Hedef:  Satışa katkı sağlama

10 Hedef:  Ürün ya da markaya ilgi çekme

11 Hedef:  Ürün ya da marka hakkında bilgi taşıma

12 Kim reklam fotoğrafçısı olabilir ?

13 Reklam Fotoğrafçısının Nitelikleri:  İyi derecede fotoğraf bilgisi

14 Yaratıcı özelliği gelişmiş olmalı

15 Kendini ifade etme yeteneği gelişmiş olmalı

16 Ekip çalışmasına yatkın olmalı

17 Hayat görüşü olmalı ve görgü kurallarını bilmeli

18 Sosyal çevresi olmalı

19 Ticareti de iyi bilmeli

20 Reklam Fotoğrafçısı ve Ekibi:  1. Asistan  2. Asistan  Bilgisayar Operatörü (photoshopçu)  Sekreter

21 Reklam Fotoğrafçısı ve takım arkadaşları  Işıkçı  Makyöz  Stilist

22 Ajans Çalışanları  Yaratıcı Yönemen  Prodüktör  Müşteri İlişkileri Temsilcisi  Grafikerler

23 Fotoğrafçıların Çalışma Biçimleri:  Ajans aracılığıyla  Doğrudan reklam veren ile

24 Ajans-Fotoğrafçı İlişkileri:  R.F. Ajansa portfolyosunu sunar  Representer /menajer  Fotoğraf Prodüksiyon ajansları  Mesleki yayınlar  Tanıdıklar aracılığıyla

25 Reklam Ajanslarının Görsel İhtiyaçları  Stok Fotoğraf  Yeni Fotoğraf Prodüksiyonu

26 Çekim Öncesi İşlemler:  Bütçe: Çekim ne kadar sürecek? Hangi mekanda? İç mekan-Dış mekan İhtiyaç duyulacak malzemeler Fotoğrafçının deneyimi ve piyasası Saat ya da Günlük ücret Çekimin uzunluğu-kısalığı, zorluğu kolaylığı

27 Prodüksiyon Giderleri:  Reklam verene ait giderler: Mekan kirası,çekimde kullanılacak aksesaurlar ve malzeme giderleri, model telifleri, set görevlilerinin ücretleri, konaklama, ulaşım, yemek,makyaj vb. giderler

28 Prodüksiyon Giderleri:  Bütçeye girmeyen kalemler: Fotoğrafçının kendine ait stüdyo,kamera, Işık vb. teknik araçların amortismanı ya da kirası, fotoğrafçının kendi elemanlarının ücretleri

29 Çekim öncesi son işlemler  Bütçe  Takvim  Brifing  Layout / Taslak  Fotoğrafçıdan beklenen yaratıcı çözümler

30 Çekim Aşaması:

31 Çekim Sonrası İşler:

32 Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:

33

34 Metafor kullanmak

35 Metonomi:

36 Düzanlam:

37 Yananlam

38 Mit’leri kullanmak

39

40

41

42


"Reklam Fotoğrafçılığı. Tanım:  Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları