Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elektromanyetik Dalgalar Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Maddenin fiziksel yapısındaki atomik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elektromanyetik Dalgalar Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Maddenin fiziksel yapısındaki atomik."— Sunum transkripti:

1 Elektromanyetik Dalgalar Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır. Dalga boyu ile frekansın çarpımı ışığın yayılma hızını verir (300000km/s). Dalga boyu ile frekansın çarpımı ışığın yayılma hızını verir (300000km/s).

2 Işık

3 Işık Herhangi bir nesnenin görülebilmesi için ya kendisinin bir ışık kaynağı olması ya daherhangi bir kaynaktan gelen ışığı yansıtması gerekir. Herhangi bir nesnenin görülebilmesi için ya kendisinin bir ışık kaynağı olması ya da herhangi bir kaynaktan gelen ışığı yansıtması gerekir. Nesne (3-Boyutlu) F. mak Işık Yansıyan ışık İmge Uzayı (2-Boyutlu)

4 Işık Fotoğrafta ışığın dört fonksiyonu vardır: 1.Konuyu aydınlatmak, 2.Hacim ve derinlik katmak, 3.Fotoğrafın atmosferini oluşturmak, 4.Aydınlık ve karanlık yoluyla desenler oluşturmak. Bunun yanında, ışığın dört tane de özelliği vardır: Parlaklık,Parlaklık, Yön,Yön, Renk,Renk, Karşıtlık (kontrast).Karşıtlık (kontrast).

5 Işık Parlaklık: Işığın yoğunluğunun ölçüsüdür.Işığın yoğunluğunun ölçüsüdür. Pozometre yardımıyla ölçülür.Pozometre yardımıyla ölçülür. Pozu belirler, makinenin elde mi tutulacağına, sehpaya mı bağlanacağına karar vermede yardımcı olur.Pozu belirler, makinenin elde mi tutulacağına, sehpaya mı bağlanacağına karar vermede yardımcı olur. Fotoğrafın rengini ve atmosferini belirler.Fotoğrafın rengini ve atmosferini belirler. Karla kaplı alanlarda şiddetli, gecenin karanlığında ise çok düşük şiddetlidir.Karla kaplı alanlarda şiddetli, gecenin karanlığında ise çok düşük şiddetlidir. Parlak ışık genellikle sert ve gerçekçidir.Parlak ışık genellikle sert ve gerçekçidir. Loş ışık ise daha gevşek, dinlendirici ve gizemlidir.Loş ışık ise daha gevşek, dinlendirici ve gizemlidir.

6 Işık Yüksek yoğunluklu aydınlatma, konuları daha yüksek kontrastlı ve renklerini daha parlak gösterir.Yüksek yoğunluklu aydınlatma, konuları daha yüksek kontrastlı ve renklerini daha parlak gösterir. Loş ışık ise bunun tam tersini yapar.Loş ışık ise bunun tam tersini yapar. Böylelikle fotoğrafçı, ışığın yoğunluğunu değiştirerek, fotoğrafın uyandıracağı duygulara hükmeder.Böylelikle fotoğrafçı, ışığın yoğunluğunu değiştirerek, fotoğrafın uyandıracağı duygulara hükmeder. Özellikle iç mekan çekimlerinde konu üzerindeki aydınlanmanın şiddeti konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafeye bağlıdır.Özellikle iç mekan çekimlerinde konu üzerindeki aydınlanmanın şiddeti konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafeye bağlıdır. “aydınlanmanın şiddeti, konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafeye bağlı karesel olarak değişir.” Ancak bu kural noktasal ışık kaynakları için geçerlidir.Ancak bu kural noktasal ışık kaynakları için geçerlidir.

7 Işık Işık Kaynakları: Güneş ışınları, açık alanda her noktayı aynı derecede aydınlatırlar.Güneş ışınları, açık alanda her noktayı aynı derecede aydınlatırlar. Nokta ışık kaynaklarından yapılan aydınlatmalarda uzaklık artıkça konuya düşen ışık şiddeti azalır.Nokta ışık kaynaklarından yapılan aydınlatmalarda uzaklık artıkça konuya düşen ışık şiddeti azalır. Arkası yansıtıcılı kaynaklar, koni şeklinde, ışık kaynağından uzaklaştıkça genişleyen bir ışık huzmesi oluştururlar.Arkası yansıtıcılı kaynaklar, koni şeklinde, ışık kaynağından uzaklaştıkça genişleyen bir ışık huzmesi oluştururlar. Gökyüzü, açık renkli duvar yüzeylerinden gelen dağınık ışık kaynakları şeklinde tanımlanabilir.Gökyüzü, açık renkli duvar yüzeylerinden gelen dağınık ışık kaynakları şeklinde tanımlanabilir.

8 Işık Doğal Işık: Doğada fotoğraf çekerken ışık tek bir kaynaktan yani güneşten gelir.Doğada fotoğraf çekerken ışık tek bir kaynaktan yani güneşten gelir. Flaş, lamba, ateş, ay ışığı, reflektör gibi kaynaklar gün ışığının etkisini artırmak için kullanılırlar.Flaş, lamba, ateş, ay ışığı, reflektör gibi kaynaklar gün ışığının etkisini artırmak için kullanılırlar. Işığın kalitesi; günün saati, konuya geliş yönü, ışığa müdahale veya filmin özelliklerinden etkilenir.Işığın kalitesi; günün saati, konuya geliş yönü, ışığa müdahale veya filmin özelliklerinden etkilenir. Bir nesne üzerinden yansıyan ışık, nesnenin özeliğine bağlı kalarak düzgün, dağınık, kontrastlı, sert, yumuşak, donuk, sıcak, soğuk veya kırmızıdan maviye doğru değişik anlamlar verebilir.Bir nesne üzerinden yansıyan ışık, nesnenin özeliğine bağlı kalarak düzgün, dağınık, kontrastlı, sert, yumuşak, donuk, sıcak, soğuk veya kırmızıdan maviye doğru değişik anlamlar verebilir. Genellikle donuk, mat mavimsi ışık sakin ve durağan bir anlam verir.Genellikle donuk, mat mavimsi ışık sakin ve durağan bir anlam verir. Koyu ve sıcak ışık daha fazla heyecan ve enerji verir.Koyu ve sıcak ışık daha fazla heyecan ve enerji verir. Doğru ışıktan yaralanmak için ışığı çok iyi okuyabilmeliyiz. Bu da artan tecrübe ile olur.Doğru ışıktan yaralanmak için ışığı çok iyi okuyabilmeliyiz. Bu da artan tecrübe ile olur.

9 Işık Yön: Nesne üzerine düşen ışığın yönü, gölgelerin konumunu ve yoğunluğunu belirler. 5 farklı yönden söz edilebilir.

10 Işık

11 Işık

12 Işık

13 Işık

14 Işık

15 Işık Renk: Saçılan ışık homojen değildir yani farklı dalga boylarına sahiptir.Saçılan ışık homojen değildir yani farklı dalga boylarına sahiptir. Renkli filmler belli bir tür ışık altında doğru renkleri verecek biçimde üretilmesinden dolayı, farklı renkte ışık kaynağı (akkor lamba) altında pozlandırıldığında gerçek renkleri vermeyecektir.Renkli filmler belli bir tür ışık altında doğru renkleri verecek biçimde üretilmesinden dolayı, farklı renkte ışık kaynağı (akkor lamba) altında pozlandırıldığında gerçek renkleri vermeyecektir. Bu nedenle ışığın belli bir sınıflandırmaya sokulması gerekmektedir. Bu amaçla Kelvin skalası kullanılmaktadır.Bu nedenle ışığın belli bir sınıflandırmaya sokulması gerekmektedir. Bu amaçla Kelvin skalası kullanılmaktadır.

16

17 Işık

18 Işık Çeşitli ışık kaynaklarının ortalama renk dağılımları: Renksiz flaş: %24 %36 %40 Stüdyo Ampulü: %49 %34 %17 Normal elektrik ampulü: %12 %32 %56 Mum ışığı: %6 %18 %76 Gün ışığı: %33 %34 %33 Işığın Türü: Mavi Yeşil Kırmızı

19 Işık Karşıtlık (Kontrast): Bir ışık kaynağının yaydığı ışığın konunun karşıtlığı üzerine etkisi; konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafe, ışık kaynağının konuya göre etkili ya da geçerli boyu.

20 Işık RENK: Işığın doğurduğu fiziksel bir olaydır. Renk algılama duygusuna göre etkileri aşağıdaki gibi sıralanabilir: Gelen ışığın spektrum yapısı, Işığı geçiren ya da yansıtan malzemenin molekül yapısı, Renk algılama organları (göz, beyin).

21 Işık

22 Işık

23 Işık Küçük istisnalar dışında, gözümüzle gördüğümüz renkler hiçbir zaman saf değildirler. Yani gördüğümüz renkler hiçbir zaman saf değildirler. Gördüğümüz renkler, kırmızı, yeşil ve mavi gibi renklerin karışımından oluşurlar.

24 Işık Kırmızı (R) Yeşil (G) Mavi (B) Turkuaz (C) Sarı (Y) Mor (M) Beyaz (W)

25 Işık Mor (M) Sarı (Y) Turkuaz (C) Black (B) Kırmızı (R) Yeşil (G) Mavi (B)

26 Işık

27 Işık

28 Işık

29 Işık

30 Işık

31 Işık Ansel Adams Walter Fogel Immogen Cunnighan


"Elektromanyetik Dalgalar Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Maddenin fiziksel yapısındaki atomik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları