Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C M.E.B KIRKLARELİ TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ GURURLA SUNAR İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C M.E.B KIRKLARELİ TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ GURURLA SUNAR İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ."— Sunum transkripti:

1 T.C M.E.B KIRKLARELİ TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ GURURLA SUNAR İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

2 ATAM... ATAM... KIRKLARELİTEKNİKVE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ OLARAK HER ZAMAN İZİNDEYİZ...

3 … İşte Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalesi... İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

4 Okulumuzun Tarihçesi Okulumuz 1946 yılında,bugün İmam Hatip Lisesi olarak faaliyet gösteren binada Erkek Sanat Enstitüsü olarak eğitim ve öğretime Ağaç İşleri,Metal İşleri ve Tesviye bölümleri olarak başlamıştır. Öğrenci sayısının artması ve okul binasının yeterli olmaması sebebiyle bugünkü yeri olan Koyunbaba yolu üzerinde,Sungurbey caddesinde,30 dönümlük bir arsa üzerinde 1969 / 1970 öğretim yılından itibaren yeni binasına taşınmıştır. İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

5 1972/1973 Eğitim ve Öğretim yılında Elektrik Bölümü açılarak bölüm sayısı 4 ‘e yükseltilmiştir. 1973/1974 Eğitim ve Öğretim yılında Teknik Lise Makine Bölümü de açılarak okulumuzun adı Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi olarak değişmiştir. Okulumuzun Tarihçesi İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

6

7 1985/1986 Eğitim ve Öğretim yılında Teknik Lisemizde Elektrik bölümü de açılarak,Teknik Lise bölümlerimizin sayısı ikiye çıkartılmış ve daha geniş bir öğrenci kitlesine hitap edilmiştir. 1992/1993 Eğitim ve Öğretim yılında 12 derslikli ek binamız faaliyete geçirilmiştir. Okulumuzun Tarihçesi

8

9

10 1992/1993 Eğitim ve Öğretim yılında Bilgisayar Bölümü, 1996/1997 Eğitim ve Öğretim yılında Elektronik Bölümleri de açılarak Endüstri Meslek Lisesi bölüm sayımız altıya yükseltilmiştir. 2002/2003 Eğitim ve Öğretim yılında Hidrolik Pnömatik Bölümü ve 2003/2004 Eğitim ve Öğretim yılında da Motor Bölümü açılmasıyla bölüm sayısı 8 olmuştur. Okulumuzun Tarihçesi

11

12 2004/2005 Eğitim ve Öğretim yılında Okulumuzda Anadolu Teknik Lisesi bünyesinde olmak üzere Bilgisayar Donanım ve Endüstriyel Elektronik bölümleri. Açılmıştır. Okulumuzun Tarihçesi İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

13 2010/2011 Eğitim ve Öğretim yılı itibarıyla halen okulumuzda Anadolu Teknik Lisesi alanları; Bilişim, Makina ve Elektrik-Elektronik Teknolojileri Teknik Lise alanları; Makina ve Elektrik-Elektronik Teknolojileri Endüstri Meslek lisesi alanları olarak da; Bilişim, Makina, Elektrik-Elektronik, Metal, Ahşap ve motor Teknolojileri olmak üzere toplam 11 bölüm ve 950 öğrenci Eğitim- Öğretime devam etmektedir. Okulumuzun Tarihçesi İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

14

15 2000/2001 Eğitim ve Öğretim yılından itibaren İlimiz Valiliği Sosyal Yardımlaşma Yurdu iken Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğüne bağlanan 150 yatak kapasiteli Erkek Öğrenci Yurdu Okulumuza devredilmiştir.Bu 150 yatak kapasitesinden 90 ‘nı parasız yatılı ve 60 ‘ı Paralı yatılı olarak tahsis edilmiştir. Okulumuzun Tarihçesi

16 Okulumuzun Bölümleri Okulumuzun Birbirinden zorlu ve güzel bölümlerini sizlere tanıtmaktan gurur duyarız... İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ

17 Bilişim Teknolojileri Alanı Bilgisayarlar kendisine programlar vasıtası ile tanımlanan yöntemleri kullanarak bilgileri depolayan düzenleyen ve istendiğinde yeni bilgiler üretebilen temel depolama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinin yanında karar modelleri üretebilen makinelerdir.

18

19 Bilişim Teknolojileri Alanı Çağrı bildirim ve aydınlatma tesisatları, temel elektronik ve baskı devresi, güç kaynakları, transistörlü yükselteçler gibi temel elektrik- elektronik konularının ardından işletim sistemleri (DOS, Windows 98), Pascal, Visual Basic ve C gibi popüler programlama dilleri, virüsler, Windows, Word, Excel, Access gibi Ofis paket yazılımlarıyla ilgili yeterlilikler kazandırılmaktadır.

20

21

22 Elektronik-Elektronik Teknolojileri Alanı Zayıf akımı ve elektromanyetik dalgaların üretilmesi, alınması, verilmesi ve bunlarla ilgili cihazların kullanılması, bakım ve onarımı alanlarını kapsar. Bu bölümde dijital ve endüstriyel elektronik, alıcı, verici ve yükselticiler, televizyon tekniği, elektronik kumanda ve bunların uygulama alanları ile ilgili temel yeterlilikler kazandırılmaktadır.

23

24 Bu bölümü bitiren öğrenciler her türlü elektronik cihazın tesisi, montajı, kullanımı, bakımı ve onarımını, ayarlarını yapabilirler. Ayrıca az bir sermaye ile kendi servislerini açabilirler.

25

26

27 Elektrik enerjisinin elde edilmesi, dağıtımı, kullanılabilecek duruma getirilmesi, elektrik araç ve cihazların tesisi, montajı, bakımı, onarım ve kullanımı ile ilgili alanları kapsar. Bu bölümde öğrencilere çağırma ve bildirim tesisatları, aydınlatma tesisatları, temel elektronik, güç kaynakları transistörlü yükselteçler, endüvi sarımı, elektrikli ev aletleri, stator sarımı, bir fazlı trafo sarımı, üç fazlı trafo sarımı, paket şalterler, otomatik kumanda devreleri, tablo ve panolar, endüstriyel motorlar, hız kontrol, kompozisyon ile ilgili temel yeterlilikler kazanmaktadırlar.

28

29 Bu bölümden mezun olan öğrenciler teknisyen unvanına sahip olmakla birlikte her türlü araç ve cihazların montaj, bakım ve onarımını yapabilirler. Az bir sermaye ile kendi işyerlerini ve servislerini kurabilirler. Elektronik-Elektronik Teknolojileri Alanı

30

31

32 Ahşap Teknolojileri Alanı Bu bölümde konutlar, büro, ofis,mağaza, iş yerlerinin diğer sosyal mekanların dekorasyonlarının tasarlanması, mobilyaların imalatı ve diğer döşeme malzemeleri ile beraber uyum içinde dekore edilmesine ait meslek eğitimi yapılmaktadır. Bu bölümde konutlar, büro, ofis,mağaza, iş yerlerinin diğer sosyal mekanların dekorasyonlarının tasarlanması, mobilyaların imalatı ve diğer döşeme malzemeleri ile beraber uyum içinde dekore edilmesine ait meslek eğitimi yapılmaktadır.

33

34 Ahşap Teknolojileri Alanı Öğrencilere mobilya imalatı, döşemecilik, ağaç tornacılığı, cila ve boya mobilya ressamlığı, mekan dekorasyonu, taban ve tavan dekorları, lambri, parke, separasyon, aydınlatma konularına ait yeterlilikler kazandırılmaktadır. Öğrencilere mobilya imalatı, döşemecilik, ağaç tornacılığı, cila ve boya mobilya ressamlığı, mekan dekorasyonu, taban ve tavan dekorları, lambri, parke, separasyon, aydınlatma konularına ait yeterlilikler kazandırılmaktadır. Bu bölümü bitirenler her türlü dekorasyon büro ve iş yerlerinde mobilya üretim aletlerinde ve fabrikalarında çalışabilirler. Bu bölümü bitirenler her türlü dekorasyon büro ve iş yerlerinde mobilya üretim aletlerinde ve fabrikalarında çalışabilirler.

35

36

37 Makina Teknolojileri Alanı Tesviyecilik, metal el aletleri ve makine ile talaş kaldırılarak işlendiği şekillendirilip mamul hale getirildiği bir meslek alanıdır. Öğrencilere el tesviyeciliği, vargel, torna, freze, alet bileme ve toplama ile ilgili temel ve ileri meslekteki yeterlilikler kazandırmaktadır.

38

39 Makina Teknolojileri Alanı Bu bölüm mezunları çeşitli makine ve parçalarını üretebilir, bakım onarım ve ayarlarını yapabilirler. Makine parça ve çeşitlerinin üretildiği iş kollarında çalışabilirler. Ayrıca kendi iş yerlerini kurabilirler.

40

41

42

43 Metal Metal Teknolojileri Alanı Metal ve metal alaşımlarının sıcak ve soğuk şekillendirildiği, oksigaz, elektrik ark kaynağı ile kaynatıldığı, bunların yanı sıra çelik konstriksiyon işlemlerinin yer aldığı meslek alanıdır. Öğrencilere soğuk şekillendirme, oksigaz kaynağı ve elektrik ark kaynağına ait temel ve ileri seviyede mesleki yeterlilik kazandırılmaktadır.

44

45

46 Metal Metal Teknolojileri Alanı Bu bölüm mezunu öğrencileri kendi iş yerlerini açabilecekleri gibi demir çelik endüstrisinde, otomotiv sanayisinde, makine imalat sanayinde, gemi inşa sanayisinde ve diğer benzeri alanlarda iş bulma imkanlarına sahiptirler.

47

48

49 Motor bölümünden mezun olan bir öğrencinin, her çeşit motorlu aracın ve sistemlerin üretildiği ülkemizde otomotiv sanayinde iş bulma imkanı çok fazladır. Yine otomotiv yan sanayi de nitelikli eleman sıkıntısı içindedir. Motor bölümünden mezun olan bir öğrencinin, her çeşit motorlu aracın ve sistemlerin üretildiği ülkemizde otomotiv sanayinde iş bulma imkanı çok fazladır. Yine otomotiv yan sanayi de nitelikli eleman sıkıntısı içindedir. Otomotiv sanayi geleceği açık iş bulma açısın da en geniş imkanlara sahip başlıca sektörlerden biri olarak, zevkli monotonluktan uzak gelişmeye açık bir sektör dalıdır. Otomotiv sanayi geleceği açık iş bulma açısın da en geniş imkanlara sahip başlıca sektörlerden biri olarak, zevkli monotonluktan uzak gelişmeye açık bir sektör dalıdır. Motor Teknolojileri Alanı


"T.C M.E.B KIRKLARELİ TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ GURURLA SUNAR İDARECİLERİMİZ BÖLÜMLERİMİZ ÖĞRETMENLERİMİZ TARİHÇEMİZ GİRİŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları