Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okulumuz 1942-1943 Öğretim yılında “BÖLGE SANAT OKULU” olarak Tesviyecilik, Demircilik ve Marangozluk bölümleriyle eğitim ve öğretime açılmıştır. 1947-1948.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okulumuz 1942-1943 Öğretim yılında “BÖLGE SANAT OKULU” olarak Tesviyecilik, Demircilik ve Marangozluk bölümleriyle eğitim ve öğretime açılmıştır. 1947-1948."— Sunum transkripti:

1

2 Okulumuz Öğretim yılında “BÖLGE SANAT OKULU” olarak Tesviyecilik, Demircilik ve Marangozluk bölümleriyle eğitim ve öğretime açılmıştır Öğretim yılında okulun adı “ERKEK SANAT ENSTİTÜSÜ” olarak değiştirilmiştir yılında Elektrik bölümü açılmıştır. Kız öğrenci kaydı ile okul adı “SANAT ENSTİTÜSÜ” olarak değiştirilmiştir. ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Orta dereceli okulların ikinci devrelerinin lise kapsamına alınması sonucunda okulumuzun adı “ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ” olarak değişmiş ve bu değişikliğe bağlı olarak okulumuzda; Ağaç İşleri, Elektrik, Metal İşleri ve Tesviye bölümlerinde eğitim ve öğretim faaliyetleri devam etmiştir. TARİHÇEMİZ

3 öğretim yılında Motor, öğretim yılında ise Elektronik ve Makine Ressamlığı bölümleri açılarak öğrenci kaydı yapılmıştır. 30 Mayıs 1983’de ilimiz 19 meslek dalında çıraklık eğitim kapsamına alınması sonucu aynı yıl ÇIRAKLIK EĞİTİM MERKEZİ okulumuz bünyesinde açılarak faaliyetini 25 Ocak 1989 tarihine kadar sürdürmüştür. Bu tarihte bağımsız duruma gelen Çıraklık Eğitim Merkezi okulumuz bünyesinden ayrılarak kendi binasında eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmiştir. ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Eğitim öğretim yılında “TEKNİK LİSE” Makine bölümü ile eğitim faaliyetine başlamıştır. Bu okul bünyesinde öğretim yılında Elektrik, öğretim yılında ise Elektronik bölümü açılarak öğrenci kaydı yapılmıştır.

4 Öğretim yılında Anadolu Meslek Lisesi bünyesinde Bilgisayar bölümü, Endüstri Meslek Lisesi bünyesinde de Kalıp bölümü açılmıştır Öğretim yılında Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğine göre okulumuzda Gazi Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu öğrencileri Endüstriyel Elektronik, Elektrik, Mobilya ve Dekorasyon bölümleri atölyelerinde ders görmektedirler. ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 13 Ekim 2004 tarihinde ELGİNKAN Şirketler Topluluğu (ECA, SEREL, ELBA, EMAŞ, ODEKSAN) tarafından okulumuza “DOĞALGAZ ve SINHHI TESİSAT LABORATUVARI” kurulmuş ve teçhiz edilerek hizmete açılmıştır Öğretim yılında Endüstri Meslek Lisesi bünyesinde Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme bölümü, açılmıştır öğretim yılından itibaren ‘MERKEZ’ olarak bilinen okulumuzun adı “ÇORUM” olarak değiştirilmiştir.

5 OKULUMUZDAKİ ALANLAR MEGEP uygulaması ile birlikte MODÜLER eğitim sistemine geçilmiş ve Öğretim Yılından itibaren; ÇORUM ANADOLU TEKNİK LİSESİNDE; 1.Bilişim Teknolojileri Alanı 2.Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı ÇORUM TEKNİK LİSESİNDE; 1.Bilişim Teknolojileri Alanı 2.Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı, 3.Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı, 4.Makine Teknolojisi Alanı,

6 ÇORUM ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİNDE 1.Bilişim Teknolojileri Alanı 2.Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı, 3.Makine Teknolojisi Alanı, 4.Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı, 5.Ahşap Teknolojisi Alanı, 6.Metal Teknolojisi Alanı, 7.Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme Alanı, OKULUMUZDAKİ ALANLAR

7 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ OKULUMUZUN GİRİŞİ

8 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

9 OKULUMUZUN GİRİŞİ VE ATATÜRK KÖŞEMİZ

10 OKULUMUZUN GİRİŞİ ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

11 OKULUMUZDAN BİR KORİDOR-İDARİ BÖLÜM ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

12 OKUL BAHÇEMİZ ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

13 OKULUMUZ UN YERLEŞİM MAKETİ ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

14 OKULUMUZUN GİRİŞİ ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

15 OKULUMUZDA BİR PANO

16 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ OKULUMUZ BİLGİSAYAR LABORATUVARINDA ÖĞRENCİLERİMİZ DERS GÖRÜRKEN

17 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ OKULUMUZ BİLGİSAYAR LABORATUVARINDA ÖĞRENCİLERİMİZ DERS GÖRÜRKEN

18 Ahşap Teknolojisi Alanı, 1945 yılında Ağaç İşleri adı ile kuruldu öğretim yılında Ahşap Teknolojisi Alanı adını alan bölümümüzde, ilimizdeki resmi kurumların tüm mobilya ihtiyaçları ve Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı okulların sınıf donatımları yapılmaktadır. Döner Sermaye sistemi ile, piyasaya istek doğrultusunda ahşap ürünleri (mobilya) yapılmakta, döner sermayemizde çalışan öğrencilerimiz asgari ücret üzerinden ücret almaktadırlar. Öğrencilerimiz MYO (Meslek Yüksek Okulları) 'na sınavsız geçişten yararlanmakta, 11. sınıftan itibaren işletmelerde çalışmakta ve mezun olduklarında da aynı işletmede veya farklı işletmelerde iş bulabilmektedir. AHŞAP TEKNOLOJİLERİ ALANI

19 Meslekle ilgili ön lisans düzeyinde eğitim meslek yüksek okullarının mobilya ve dekorasyon bölümlerinde verilir. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olan ya da olacakların ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavı’na girmeleri gerekir. Öğrenciler yeterli “Sayısal” puanı almaları koşulu ile sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara, Y-ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Meslekî eğitimini başarı ile tamamlayanlara mobilya ve dekorasyon ön lisans diploması ve tekniker unvanı verilir. AHŞAP TEKNOLOJİLERİ ALANI

20 Ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı'nda başarılı oldukları takdirde; mobilya ve dekorasyon öğretmenliği, ağaç işleri endüstri mühendisliği, orman endüstri mühendisliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilir. Ayrıca meslek lisesinin mobilya ve dekorasyon bölümünden mezun olanlar ÖSS’ye girip yeterli sayısal puanı almaları durumunda da yine aynı bölümlere girme hakkına sahiptir. EĞİTİM VE KARİYER İMKANLARI

21 AHŞAP TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİMİZ ATÖLYE DERSİNDE

22 AHŞAP TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİMİZ ATÖLYE DERSİNDE

23 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI Bilginin egemen olacağı gelecek yıllarda önemi daha da artacak olan bilgisayarlar; kendisine programlar vasıtası ile düzenleyen, işleyen, yeni bilgiler üretebilen cihazlardır. Günümüz de öylesine geniş bir alanda kullanılmaktadır ki teknolojik bilgilerin takibi bilgisayarla yapılacaktır. Bilgisayarın girmediği alanı bulmak adeta imkânsız hale gelmiştir. Endüstride geniş kullanım alanı bulması ile birlikte beceri ve zaman yönünde kıyaslanamaz bir üstünlüğe sahiptir. Yöneticilerin düşünmeye, tasarıma, geliştirmeye, daha fazla zaman ayırmalarına sebep olmaktadır.

24 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI Öğrencilerimiz açılan dallar doğrultusunda Veri Tabanı ve Programlama, Web Tasarımı ve Programlama veya Bilgisayar Teknik servisi gibi dallarda uzmanlaşırlar. Mezun olduklarında bu alanlarda kolaylıkla iş bulabilecekleri gibi isterlerse akademik kariyerde yapabilirler. Bilişim Teknolojileri alanından mezun olan öğrencilerimize Öğrenci Seçme Sınavında, Bilgisayar Öğretmenliği bölümleri için ek puan verilir. 2002/2003 öğretim yılında açılan bilişim alanımız faaliyetlerini 1 adet 25, 1 adet yirmi, 1 adet on beş bilgisayarlı 3 laboratuarı ile alanın da iddialıdır.

25 1 ADET WEB PROGRAMCILIĞI LABORATUVARI 1 ADET VERİ TABANI PROGRAMCILIĞI VE ORTAK AĞ TEMELLERİ ATÖLYESİ 1 ADET BİLGİSAYAR ATÖLYESİ 1 ADET BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ATÖLYESİ 1 ADET DONANIM ATÖLYESİ LABORATUVARLARIN TAMAMINDA PROJEKSİYON CİHAZI BULUNMAKTADIR. LABORATUVARLARIMIZ

26 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİMİZ BİLGİSAYAR LABORATUVARINDA DERS ESNASINDA

27 ELEKTRİK TEKNOLOJİLERİ ALANI Elektrik-Elektronik sanayi, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeni ile stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadırlar.

28 ELEKTRİK TEKNOLOJİLERİ ALANI Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanında elektrik enerjisinin elde edilmesinden, kullanılabilecek duruma getirilmesi, dağıtılması, elektrikli araç ve cihazların tesisi ve montajı, bakım onarım ve kullanımının öğretildiği bir bölümdür. Bu bölümde eğitim gören öğrenciler; çağırma-bildirim tesisatları, aydınlatma tesisatları, temel elektronik, güç kaynakları, bobinaj sarımı elektrikli ev aletleri, endüstriyel elektronik uygulamaları, bir ve üç fazlı trafo sarımı, şalterler, kumanda devreleri, otomatik kumanda, tablo ve panolar, endüstriyel motorlar ve hız kontrolü ile ilgili mesleki yeterlilik kazanırlar.

29 ELEKTRİK TEKNOLOJİLERİ ALANI Bu bölümden mezun olan öğrenciler; elektrik ve kumanda işleri ile ilgili alanlarda çalışabilirler. Her türlü elektrikli araç ve cihazların tesisat, montaj, bakım ve onarımlarını yapabilirler. Az bir sermaye ile kendi işyerlerini açabilirler.

30 ELEKTRİK TEKNOLOJİLERİ ALANI DERS ATÖLYESİ

31 ELEKTRİK TEKNOLOJİLERİ ALANI DERS ATÖLYESİ

32 Metal teknolojisi; metal ve metal alaşımlarının sıcak ve soğuk olarak şekillendirildiği, çeşitli metallere ısıl işlemlerin uygulandığı, metallere değişik konumlarda kaynak, perçin ve cıvata ile birleştirmelerin yapıldığı, metal mobilya ve doğrama, metal süsleme ve çelik konstrüksiyon işlerinin yapıldığı bir alandır. Metal teknolojisi; metal ve metal alaşımlarının sıcak ve soğuk olarak şekillendirildiği, çeşitli metallere ısıl işlemlerin uygulandığı, metallere değişik konumlarda kaynak, perçin ve cıvata ile birleştirmelerin yapıldığı, metal mobilya ve doğrama, metal süsleme ve çelik konstrüksiyon işlerinin yapıldığı bir alandır. METAL TEKNOLOJİLERİ ALANI Binaların pencere ve kapıları, buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinelerinin metal kısımları, mutfak eşyaları, otomotiv ve uçak sanayi, demir-çelik endüstrisi, demiryolu ve köprü yapımı, eğlence araçları vb. işler metal teknolojisinin çalışma ve uygulama alanlarındandır. Bu alanda yapılan işlerin gelecekte de insanlar tarafından sıklıkla kullanacağı düşünülürse, mesleğin önemi daha iyi anlaşılacaktır.

33 Okulumuz Metal Teknolojileri Alanından Mezun olan öğrencilerimiz Çok sayıda makineye ve büyük sermayeye ihtiyaç duymadan küçük bir yerleşim yerinde bile kendi işletmelerini kurabilirler. Metal teknolojisi alanı altındaki kaynakçı, sanayide kaynak işlerinin yapıldığı her türlü işletmelerde çalışabilir. Metal doğramacı kapı, pencere, parmaklık, vitrin, çelik dolap, cephe giydirme işlerinin yapıldığı işletmelerde iş bulabilir. Çelik yapılandırmacı, çelik çatı, köprü, bina, gemi, uçak, makine gövdesi ve iskeleti ile ilgili işlerin yapıldığı işletmelerde istihdam edilebilir. Her türdeki Ziraat Makinelerinin imalatını, bakımını ve tamirini yapabilirler. METAL TEKNOLOJİLERİ ALANI

34 Alandan mezun olan öğrenciler, öncelikle kendi Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB) içinde yer alan veya bölgesi dışındaki meslek yüksek okulları ile açık öğretim ön lisans (2 yıllık) programlarına sınavsız olarak yerleştirilmektedir. METAL TEKNOLOJİLERİ ALANI Metal teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler Makine Hasat Sonrası Teknolojisi, Mekatronik Tarım Alet ve Makineleri, Metalürji Malzeme Metalografi ve Malzeme Muayenesi gibi meslek yüksek okulu programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Metal teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler sayısal puan türüne göre 4 yıllık (lisans) Metal Öğretmenliği programına ek puan alarak devam edebilirler.

35 METAL TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİMİZ ATÖLYE DERSİNDE

36 METAL TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİMİZ ATÖLYE DERSİNDE

37 MOTOR TEKNOLOJİLERİ ALANI Ülkemizde Motorlu Taşıtlar Sektörü ana ve yan sanayileri ile birlikte ülke ekonomisine özellikle istihdam düzeyinde önemli katkılar sağlamaktadır. Motorlu taşıtlar sektörüyle bağlantılı ana sanayindeki bir kişinin, yan sanayide beş kişiye istihdam oluşturduğu belirtilmektedir. Ayrıca, akaryakıt istasyonları, motorlu taşıtlar sektörüne yönelik reklâm ve sigorta hizmetleri, oto kiralama şirketleri, kara yolu ve deniz taşımacılığı, inşaat ve tarım hizmetleri, otopark hizmetleri, yedek parça, satış ve satış sonrası hizmetler gibi sektörle ilişkili iş kolları düşünüldüğünde geniş çaplı dolaylı bir istihdam yaratıldığı da bir gerçektir.

38 Motor Teknolojileri alanında öğrencilerimize, benzin ve dizel motorları, oto bakım, motor onarım, motor ayarları, oto boyacılığı ve kaportacılık alanlarında bilgi ve beceri kazandırılır. Gelişen endüstri teknolojisi gençlerimize yeni iş imkanları sunmaktadır. Motor bölümü öğrencileri endüstrinin çeşitli kesimlerinde servis istasyonlarında, oto tamirhanelerinde çalışabilecekleri gibi kendi işyerlerini de açabilirler. MOTOR TEKNOLOJİLERİ ALANI

39 ÖĞRENCİLERİMİZ ATÖLYE DERSİNDE

40 MOTOR TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİMİZ ATÖLYE DERSİNDE

41 MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI Teknolojinin gelişmesi insanın ve insanlığın yaşam kalitesini yükseltmek, insanın kendisine ve çevresine daha fazla zaman ayırmasını hedeflemiştir. Makineler, insanların hayatını kolaylaştıran, yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurlardan biridir. Makine teknolojisi alanı ekonomik kalkınmanın temelidir. Alan, ülkemizde ve dünyada hızla ilerlemektedir, getirisi ve katma değeri de ekonominin lokomotifi durumundadır.

42 Alanda istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde sektördeki kalifiye eleman sıkıntısı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı yoktur. Alanda çalışanların gelir düzeyleri ülke standartlarının üzerindedir. Ülkemiz, bulunduğu coğrafi bölgede makine teknolojisi alanında lider olmayı hedeflemiştir. Bugün birçok ülkeye ihracat ve teknoloji transferi yapmaktadır. MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI

43 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Endüstriyel Kalıpçılık Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı Konfeksiyon Makineleri Bakım ve Onarımı Makine İmalatı Mezun olan öğrencilerimiz yukarıdaki meslek dallarının üniversitelerdeki 4 yıllık öğretmenlik bölümlerine sayısal puan türüne ek puan alarak girebilirler MAKİNE TEKNOLOJİLERİ ALANI

44

45

46 SEMİNER VE KONFERANS SALONUMUZ ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

47 OKUL KÜTÜPHANEMİZ ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

48 ÖĞRENCİ KANTİNİMİZ

49 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİ KANTİNİMİZ

50 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİ KANTİNİMİZ

51 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ YEMEKHANEMİZ

52 ÇORUM ANADOLU TEKNİK, TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ YEMEKHANEMİZ

53 SUNUMUZ BİTMİŞTİR. İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. Çorum Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi


"Okulumuz 1942-1943 Öğretim yılında “BÖLGE SANAT OKULU” olarak Tesviyecilik, Demircilik ve Marangozluk bölümleriyle eğitim ve öğretime açılmıştır. 1947-1948." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları