Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ"— Sunum transkripti:

1 ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ LEONARDO DA VİNCİ PROJESİ PROJE NO: TR1-LEO Proje konusu:Kaynakçılık Alanında Avrupa Deneyimi Proje Adı: Polietilen boru kaynakçılığı

2 PROJE BİLGİ FORMU AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) LEONARDO DA VİNCİ ( HAREKETLİLİK –IVT, PLM, VETPRO ) MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMI OKULUN/KURUMUN İRTİBAT BİLGİLER PROJE ORTAĞI KURULUŞUN / OKULUN AÇIK ADI : ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ OKUL MÜDÜRÜNÜN/KURUM BAŞKANININ: ADI SOYADI :SIDIKA BAŞBUĞA Okul Müdürü ADRES /POSTA KODU /İL-İLÇE :ATATÜRK BULVARI NO: ALTINDAĞ/ANKARA TEL / FAX NUMARASI / GSM :TEL: FAX VERGİ DAİRESİ / VERGİ NO:Kızılbey/ WEB ADRESİ: PROJE TEMAS / İRTİBAT KİŞİSİ:ADI – SOYADI :İRFAN BAYDEMİR GÖREV /ÜNVAN / BÖLÜM :Müdür Yar./Metal Tek Alanı Uzman Öğretmeni TEL / GSM : E-MAİL

3 LEONARDO DA VINCI HAREKETLİLİK PROJELERİ
2013 TEKLİF ÇAĞRISI DÖNEMİ LEONARDO DA VINCI HAREKETLİLİK PROJELERİ YURTİÇİ ORTAĞA AİT NİYET MEKTUBU PROJE BİLGİLERİ Başvuru Sahibi Kurumun Adı: PURSAKLAR İMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Proje Başlığı: KAYNAKÇILIK ALANINDA AVRUPA DENEYİMİ Proje Konusu:POLİETİLEN BORU KAYNAKÇILIĞI Yurtiçi Ortak Kurumdan Projeye katılan Katılımcı Sayısı:15 Refakatçi Sayısı: 2 Okul Müdürü AHMET ÖZDEMİR Proje İrtibat Kişisi:HAYDAR ÇELEBİ/Metal Teknolojisi Alanı Öğretmeni KATILIMCI GÖNDEREN YURTİÇİ ORTAK BİLGİLERİ Kurumun Adı:ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Yasal Statüsü: Kamu Vergi Numarası: Adresi:ATATÜRK BULVARI NO: 9 ALTINDAĞ/ANKARA Telefon: Web Sayfası:

4 POLİETİLEN BORU KAYNAKÇILIĞI
T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 2013 YILI HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI LDV HAREKETLİLİK PROJELERİ (KABUL LİSTESİ) SIRA NO:49 PROJE TÜRÜ:IVT PROJE NO: TR1-LEO PURSAKLAR İMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ/ ANKARA KAYNAKÇILIK ALANINDA AVRUPA DENEYİMİ POLİETİLEN BORU KAYNAKÇILIĞI Kabul Edilen Katılımcı Sayısı: 30/ Kabul Edilen Refakatçi Sayısı: 4/1.316 Kabul Edilen Engelli Katılımcı Sayısı: 0/714 Kabul Edilen Hibe Tutarı: 51419/ ,50 (Euro)

5 1. AKIŞ: ALMANYA 23/02/2014-08/03/2014 2 HAFTA
T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 1. AKIŞ: ALMANYA 23/02/ /03/ HAFTA 10 KATILIMCI ÖĞRENCİ/1 REFAKATÇİ ÖĞRETMEN 2. AKIŞ: ROMANYA 09/03/ /03/ HAFTA 5 KATILIMCI ÖĞRENCİ/1 REFAKATÇİ ÖĞRETMEN

6 Katılımcı seçiminde kriterlerimiz;
- Metal Teknolojileri Alanı ve 11. ve 12. sınıf öğrencisi olmak - Not ortalamasının 5.00'lik sistemde 4.00 ve üzeri olması - Temel düzeyde İngilizce bilmek - Daha önce disiplin cezası almamış olmak Öğrenmeye, gelişmeye ve yaygınlaştırma çalışmalarında yer almaya istekli olmaktır. - Bedensel ve ruhsal rahatsızlığı olmamak. -Davranışları ile okulumuzu ve ülkemizi yurt dışında temsil edebilecek niteliklerde olmak

7 Refakatçi Öğretmen/ Müdür Yardımcısı
I. AKIŞ ALMANYA’YA GİDECEK KATILIMCI LİSTESİ TARİH: 23/02/ /03/2014 SIRA GÖREVİ TC NO ADI SOYADI İLETİŞİM 1 Refakatçi Öğretmen/ Müdür Yardımcısı İrfan BAYDEMİR SIRA SINIF NO DOĞUM TARİHİ TC NO ADI SOYADI İLETİŞİM 1 ML12/C 1105 19/11/1996 YAVUZ DEVELİ 2 630 20/10/1995 FURKAN GÜNAYDIN 3 632 08/05/1996 MUHAMED ENES ŞEN 4 1168 18/01/1996 YUSUF ARSLAN 5 1148 09/03/1996 AHMET CAN USLU 6 1191 10/05/1995 EREN ÜZÜM 7 ML11/C 1360 23/06/1997 OSMAN DİNÇER 8 1149 05/08/1996 HAKAN ÇAĞLAR 9 1225 23/02/1997 SERGEN BAKIR 10 1229 28/08/1997 FATİH POLAT

8 ROMANYA’YA GİDECEK KATILIMCI LİSTESİ
2.AKIŞ ROMANYA’YA GİDECEK KATILIMCI LİSTESİ TARİH: 09/03/ /03/2014 SIRA GÖREVİ TC NO ADI SOYADI İLETİŞİM 1 Refakatçi Öğretmen/ Müdür Yardımcısı Lütfi ŞAHİN SIRA SINIF NO DOĞUM TARİHİ TC NO ADI SOYADI İLETİŞİM 1 ML11/C 1203 21/05/1997 İSMAİL EROL 2 619 13/01/1997 ONUR YILMAZ 3 1410 04/03/1997 ORHAN DİŞLİ 4 1268 09/06/1997 OSMAN CAN GÜNEY 5 1147 28/02/1996 HÜSNÜ USTA

9 11/01/2014 TARİHLİ VELİ VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

10 ALMANYA VE ROMANYA’YA GİDECEK ÖĞRENCİLER VE VELİLERİ

11 ALMANYA’YA GİDECEK ÖĞRENCİLER

12 KURUM Yasal Adı: PURSAKLAR İMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Kurumun Türü:Mesleki Eğitim Okul, Merkez ve Kurumu Yasal Statüsü: Kamu Ekonomik Sektör:Teknik ve mesleki ortaöğretim Adres:Merkez Mahallesi Gülyazı Caddesi Saray Sokak No:21 Pursaklar/ANKARA Tel:(312) Fax: (312) İnternet Adresi:

13 PURSAKLAR IMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
KURUM TANITIMI PURSAKLAR IMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Okulumuzda eğitim öğretim 2003–2004 eğitim öğretim yılında start almıştır. İlk sene endüstri meslek lisesinde Elektrik Bölümü, Elektronik Bölümü, Metal İşleri Bölümü ve Mobilya Dekorasyon Bölümü olmak üzere 4 bölüme öğrenci kaydı yapılmıştır yılında Anadolu Meslek Lisesi Bilgisayar Donanım Bölümü okulumuz bünyesinde 30 öğrenci ile açılmıştır yılında Anadolu Teknik Lisesi bünyesinde Bilişim Teknolojileri Alanı 30 öğrenci ile 2008 yılında Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı 24 öğrenci ile açılmıştır. MEGEP projesi ile bölümler alanlara çevrilmiş, Elektrik ve Elektronik Bölümleri Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı adı altında birleştirilmiştir. Metal İşleri Bölümü Metal Teknolojisi Alanı, Mobilya ve Dekorasyon Bölümü Ahşap Teknolojisi Alanı, Bilgisayar Bölümü Bilişim Teknolojileri Alanı olarak isim değiştirmiştir yılı itibari ile Endüstri Meslek Lisesinde Bilişim Teknolojileri Alanında web programcılığı dalı ve bilgisayar teknik servisi Dalı, Elektrik Elektronik Teknolojisi Alanında elektrikli ev aletleri dalı, güvenlik sistemleri dalı ve elektrik tesisatçılığı ve pano montörlüğü dalı, Metal Teknolojisi Alanında Kaynakçılık ve Metal Doğrama, Ahşap Teknolojisi Alanında Ahşap Doğrama ve Mobilya İmalatı Dallarında eğitim öğretim faaliyetleri devam ettirilmektedir. Okulumuzun misyonu gelişen teknoloji ile birlikte iş dünyasının ihtiyaç duyduğu uluslararası standartlarda mesleki ve teknik eğitimin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip, çözümleyici, mühendis ve teknikerlerle köprü kurabilecek üstün nitelikli ara eleman yetiştirmek için çağdaş eğitim ortamını sağlamaktır

14 ORTAK KURUMLAR Rolü: Ev sahibi Ortak
Yasal Adı: Colegiul Tehnic "Gheorghe Cartianu" Piatra-Neamt Kurumun Türü:Mesleki Eğitim Okul, Merkez ve Kurumu (EDU-VET) Ekonomik sektör: Teknik ve mesleki ortaöğretim Büyüklük (Çalışan Sayısı): kişi Adresi: B-dul Traian Nr.165, Piatra Neamţ Ülke: RO – Romanya Şehir: Piatra Neamţ Tel : Fax: E-posta: İnternet Adresi:

15 Colegiul Tehnic "Gheorghe Cartianu" Piatra-Neamt

16 Colegiul Tehnic "Gheorghe Cartianu" Piatra-Neamt

17 ORTAK KURUM Rolü:Ev sahibi ortak
Yasal Adı: Horstmeschanische WERKSTATT Kurumun Türü: Küçük ve Orta Ölçekli İşletme (< 500 çalışan) Ticari Yönelim: Kar amaçlı (P) Faaliyet Bölgesi: Ulusal (N) Yasal Statüsü: Özel (PR) Ekonomik Sektör: C24 - Basit Metal Üretimi Büyüklük (Çalışan sayısı): 1 – 20 kişi Adres: Ostendstr Ülke: Almanya/Berlin Bölge: BADEN-WÜRTTEMBERG Tel 1: Tel 2: Fax: E-posta: İnternet sitesi:

18 KURUMUN TANIMI Makine, mühendislik, ticaret ve sanayi alanlarında faaliyet gösteren şirket Almanya'nın Berlin şehrinde konumlanmıştır. Şirkette kaynak, CNC, tamir, bakım onarım, üretim ve teknik destek hizmeti son teknolojiyle donatılmış atölyelerde verilmektedir. Uluslararası alanda birçok proje deneyimi olan şirket, alanında Avrupa'nın önde gelen şirketlerinden biridir. Üretim, bakım, tamir faaliyetlerinin yanında çalışanlarının sürekli gelişimi için mesleki eğitimler düzenleyen kurumda her yıl çeşitli okullardan stajyerler gelmekte ve mesleki eğitim çalışmalarına katılarak deneyim kazanmaktadır. Dünyanın birçok ülkesinden stajyerler yetiştirmiş kurumdan her sene Mercedes, Audi ve Ferguson gibi dünyaca ünlü şirketler stajyer talep etmektedir. Zira kurum verdiği hizmet ve yaptığı üretimlerin yanında eğitime gösterdiği özeni de belli bir kalite standardına kavuşturmuştur ve sektöre hizmetlerinin yanında nitelikli eleman kazandırarak da katkı sağlamaktadır.

19 ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK
LİSESİ’NİN TANITIMI Kurumumuz 1905 yılında Sanayi Mektebi adı altında mesleki eğitim vermek üzere açılmıştır. Lise ve dengi düzeyinde okuyan öğrencilere Bilişim Teknolojileri, Elektrik-Elektronik Teknolojileri,Metal Teknolojileri, Mobilya ve İç Mekan Tasarımı, Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme Alanlarında eğitim vermekle birlikte UMEM gibi teknik konularda mesleki eğitimin etkinlik ve verimliliğini arttırılmasını hedefleyen projeler ve kurslarla gençleri vasıflandırma ve işgücü piyasasının ara eleman gediğini karşılama doğrultusunda çalışmaktadır.Okulumuzda faaliyette her türlü değişen ve gelişen teknolojiye uygun araç gereçlerle donatılmış 5 adet atölyemiz 8 adet bilgisayar odamız , tüm ihtiyaçları karşılayacak nitelikte dersliklerimiz ve 1 adet konferans salonumuz bulunmaktadır.Kadromuz eğitim görmekte olan yaklaşık 1400 öğrencimize yeterli ölçüde her alanda ihtiyaçlarını karşılayacak kalifiye kendi alanlarında uzman kişilerden oluşmaktadır. Bahsi geçen alanlarla okulumuz eğitim ve öğretime teknolojik gelişmeleri de takip ederek devam etmekte ve sanayinin ihtiyacı olan vasıflı elemanlar yetiştirmeye gayret sarf etmektedir.

20 PROJE TANIMI Projemiz, – tarihleri arasında Almanya’da, – tarihleri arasında, iki akış şeklinde, Romanya’da gerçekleşecektir.Projemiz, okulumuz ve yerel ortağımız Ulus Teknik ve Meslek Lisesi'nde Metal Teknolojileri bölümünde 11. ve 12. sınıfta eğitim-öğretim gören 30 öğrenciye yöneliktir. Katılımcılarımızın tamamı 18 yaşından küçük olduğu için katılımcılarımıza her akışta 2 öğretmen refakat edecektir. Toplamda 4 refakatçi öğretmen katılımcılarımıza akışlar sırasında eşlik edecektir. Öğrencilerimiz Romanya’da ve Almanya’da Polietilen Boru Kaynakçılığı konusunda 2 hafta süreyle eğitim alacaklardır. 7 Ekim sayılı resmi gazetede yayınlanan 5544 sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu ile Metal Teknolojisi alanının dallarından biri olan Kaynakçılık dalında Ulusal Meslek Standartlarına uygun olmayan eleman çalıştırılması yasaklanmıştır. Mezun olan öğrencilerimizin Ulusal Meslek Standartlarına uygun elemanlar olarak iş hayatına atılabilmeleri için mesleki ve teknik kapasitelerini geliştirmeleri, bu alandaki gelişmeleri takip etmeleri, yeni tesisat, cihaz ve makineleri tanımaları, gelişmiş ülkelerde kullanılan teknikleri öğrenmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Projemiz kapsamında hareketliliğe katılacak olan öğrencilerimiz Avrupa’da iş sağlığı ve güvenliği ile çevresel önlemlerin alınması, kalite sistemleri çerçevesinde tesisatın kaynak yönteminin belirlenmesi, boru hattının kaynak işlemine uygunluğunun kontrol edilmesi, gazlı hattı kaynak işlemine hazırlama, kaynak işlemini ve testlerini yapma konularında eğitim alacak ve uygulama yapacaklardır. Öğrencilerimiz aldıkları teorik eğitimler ve yaptıkları uygulamalar sonucunda Polietilen Boru Kaynakçılığı ile ilgili yeterlikleri kazanmış ve deneyimli bireyler olarak iş hayatına atılacaklardır.

21 GEREKÇE Projemize okulumuz Pursaklar İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Metal Teknolojileri bölümünde 11. ve 12. sınıfta okuyan 15 ve ortağımız Ulus Teknik ve Meslek Lisesi Metal Teknolojileri bölümünde 11. Ve 12. Sınıfta okuyan 15 öğrenci katılımcı olacaktır. Öğrencilerimiz akışlara 15 kişilik gruplar halinde katılacaktır. Romanya’daki akışa okulumuzdan 10, ortağımızdan 5 öğrenci, Almanya’daki akışa okulumuzdan 5, ortağımızdan 10 öğrenci katılacaktır. Öğrencilerimize akışlarda her gruba 2 olmak üzere toplamda 4 refakatçi öğretmen eşlik edecektir. Refakatçi öğretmenlerimiz eğitimlerde öğrencilerimizin yer aldığı bütün etkinliklere katılacaktır. Akışlara seçilen öğrenciler kendilerini geliştirmeye hevesli, alanlarında uzmanlaşma yolunda başarı gösteren,uyumlu, keşfetmeyi ve keşfettiklerini uygulamayı seven, aktif öğrencilerdir. Proje sayesinde okullarımızdaki öğrencilerin mesleki becerilerini arttırarak, kurumumuzu cazibe merkezi haline getirmek ve özelikle bölgenin gelişen teknolojik yapısına ayak uydurabilecek kalifiye eleman yetiştirilmesi planlanmaktadır. Yeni ve farklı bir kültürle tanışan öğrencilerin ön yargılarının yıkılmasına, iş hayatında ve özel hayatta kültürel farklılıkların önemsiz olduğunu kavramalarına ve bu çerçeveden hayata bakış açılarını değiştirmelerine yardımcı olunacaktır. Bu sayede öğrenciler değişen dünyaya daha kolay uyum sağlayabileceklerdir. Bunun yanında öğrenciler yurt dışına çıkarılmadan önce dilsel, kültürel ve pedagojik eğitim alacaklardır. Bu sayede kullanılan kılavuzlarda karşılaşılabilecek mesleki dili anlayabilecekler ve kültürel uyumdaki sıkıntıları halledebileceklerdir. Bütün bunların sonunda bireyler özgüvenleri artarak nitelikli bir eleman olmanın yanı sıra hayata daha net bakabilen bireyler haline gelebileceklerdir.

22 GEREKÇE Projemizin katılımcıları Metal Teknolojileri alanında öğrenim görmektedir. Projemiz dahilinde toplamda 30 öğrencinin polietilen boru kaynakçılığı konusunda kalite sistemleri çerçevesinde tesisatın kaynak yöntemini belirleyebilmeleri, boru hattının kaynak işlemine uygunluğunu kontrol edebilmeleri, gazlı hattı kaynak işlemine hazırlayabilmeleri, kaynak işlemini ve testlerini yapabilmeleri ve bu alandaki yenilikleri öğrenip uygulama yapabilmeleri, akışlar esnasında dilsel becerilerini geliştirmeleri, yeni dostluklar edinerek sosyalleşmeleri, farklı kültürler tanıyarak hoşgörü kazanmaları ve ufuklarını genişletmeleri hedeflenmektedir. Projemiz sayesinde teknolojik anlamda sürekli gelişmekte olan dünyada ulusal ve uluslararası alanda çalışabilecek nitelikli elemanlar yetişecektir. Akışlar sonrasında deneyim kazanmış elemanlar olarak ülkemize dönecek olan katılımcılarımızın istihdam edilebilirliği artacak, bu sayede ilimize ve bölgemize dolayısıyla ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunulacaktır. Projede yer alacak olan öğrencilerimiz yalnızca mesleki anlamda kendilerilerini geliştirmekle kalmayıp, dilsel ve kültürel anlamda da büyük kazanımlar sağlayacaktır. Daha önce yurtdışına çıkma imkanı bulamayan öğrencilerimiz farklı kültürler tanıyacak, farklı insanlarla iletişime geçerek sosyalleşecek ve insan ilişkilerini geliştireceklerdir. Bu sayede öğrencilerimiz hızla değişen dünyaya daha çabuk uyum sağlayabileceklerdir Eğitim faaliyetlerinin yabancı dilde yapılacak olması öğrencilerimizin mesleki dil becerilerini geliştirmelerine büyük fayda sağlayacaktır. Ders kitaplarında İngilizcesini görüp anlamadığı mesleki terimleri öğrenecek olan öğrencilerimiz, yabancı dillerini geliştirmek için daha hevesli olacaklardır.

23 PROJENİN AMAÇLARI VE STRATEJİ
Projemizdeki en temel amaç katılımcıların ülkemizin kaynakçılık alanında henüz sahip olamadığı kalite standartlarını görmeleri, polietilen boru kaynakçılığı ile ilgili cihaz ve donanımları görüp bu tesisatlarda uygulama yapabilmeleri ve uluslar arası deneyim kazanarak sektörlerinde istihdam edilmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda projemizin amaçları şu şekildedir: • Öğrencilerimizin kaynakçılık alanındaki mesleki uygulamaları, çeşitlilikleri, kullanılan araç-gereçleri, ekipmanları, yenilikleri ve kolaylıkları alanlarında uzman uygulamaları olduğu bilinen Avrupa ülkelerinde uygulamalı öğrenmelerini sağlamak ve bu çerçevede ulusal ve uluslar arası iş piyasasında çalışabilecek, ilgili sektörlerin gereksinim duyduğu iş becerisi ve kalitesi yüksek, nitelikli elemanlar yetiştirmek. • Ülkemizin işsizlik sorununu sektörlere kaliteli elemanlar sağlayarak çözmek. • Projemiz kapsamında hareketlilik programına katılan öğrencilerimize kültürleri dışında farklı bir kültürle tanışma fırsatı sağlayarak özellikle çalışma sahasında dil, ırk, inanç gibi kültürel farklılıkların önemsiz olduğu bilincini aşılamak. • Avrupa’yı ve Avrupa hayat tarzını tanımalarını sağlamak. • Öğrencilerimizin mesleki yabancı dil alanında gelişmesini sağlamak.

24 PROJENİN AMAÇLARI VE STRATEJİ
Projemiz bir IVT projesi olup 2'şer hafta sürecek 2 akış şeklinde planlanmıştır. Öğrencilerimizin polietilen boru kaynakçılığı konusunda alacağı eğitimin süresine ortaklarımızla işbirliği içinde karar verilmiştir. İlk olarak okulumuz ve yerel ortağımızla konular belirlenmiş ve taslak eğitim programı hazırlanmıştır. Daha sonra ev sahibi ortaklarımızla eğitim alınacak konular ve program hakkında iletişime geçilmiştir. Ev sahibi kurumların eğitim programları, kurumların öğrenci kapasiteleri ve proje konumuz ortaklarla beraber değerlendirilmiştir ve 2 haftalık sürenin bu proje için uygun olduğuna karar verilmiştir. Projemizde ev sahibi kurumları seçerken alanlarının metal teknolojisi ve kaynakçılık konusunda ağırlık kazanmış olmasına dikkat edilmiştir. Ev sahibi ortaklarımızdan Horstmeschanische WERKSTATT makine, muhendislik, ticaret ve sanayi alanlarında faaliyet göstermektedir ve kaynak, CNC, tamir bakım onarım hizmetleri vermektedir. Almanya'nın dünyaca ünlü Mercedes, Audi, Aeg, Bosch, Porsche ve Siemens gibi metal ve kaynakçılığı üretimlerinde büyük oranda kullanan şirketlere sahip olduğunu düşündüğümüzde metal teknolojileri alanında ne kadar başarılı olduğu görülmektedir. Almanya'daki ev sahibi kurumumuz da Mercedes, Audi ve Ferguson gibi Alman firmalarına her sene stajyer sağlamaktadır. Büyük firmalarla sürekli ilişki içinde olan şirket, bu konudaki deneyimlerini verdiği mesleki eğitimlerle çalışanlarına aktarmaktadır, projemiz sayesinde Horstmeschanische WERKSTATT şirketinde staj yapacak olan öğrencilerimiz de bu deneyimden faydalanacaklardır. Diğer ev sahibi ortağımız Romanya bulunan Colegiul Tehnic Energetic "Dragomir Hurmuzescu"dur. Okul ağırlıklı olarak elektrik, mekanik, elektromekanik, elektronik, otomasyon, metalcilik alanlarında mesleki eğitim vermekte ve öğrencilerine mesleki yeterlilik sağlamaktadır. Son yıllarda yenilediği atölye ve araç-gereçleriyle dünya standartlarında uygulamalı eğitimler vererek öğrencilerini piyasanın ihtiyaçları doğrultusunda yetiştirmektedir. Ev sahibi ortaklarımız eğitim verdikleri alanlarla, yetiştirip piyasaya sundukları elemanların alanlarında önemli yerlerde çalışmasıyla projemize ev sahipliği yapmaya uygun olduklarını kanıtlamış ve okulumuza bunu teyit etmişlerdir.

25 ÖĞRENME ÇIKTILARININ GEÇERLİLİĞİ VE TANINMASI
Ev sahibi yabancı ortaklarımız tarafından katılımcılarımıza 2 haftalık eğitim görmüş olduklarına dair, eğitimin içeriğini de belirten, sertifikalar eğitim sonunda verilecektir. Ulusal Mesleki Yeterlik Kanununa göre meslek alanlarındaki yeterlikler belirlenmektedir ve meslek erbabı kişiler TURKAK tarafından belirlenen kurum ve kuruluşlar tarafından akredite edilmektedir. 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre sektörde Ulusal Meslek Standartlarına uygun olmayan eleman çalıştırılması yasaklanmıştır. Ev sahibi ortaklarımızın katılımcılarımıza vereceği sertifikalar okulumuzda ve yerel ortağımızda oluşturulacak bir komisyon tarafından onaylanacaktır ve bu sertifikalar ile öğrencilerimizin Ulusal Meslek Standartları kapsamında akredite olmaları için TURKAK'a başvurulacaktır. Bunun yanında hareketlilik programına katılacak olan öğrenci ve refakatçilerimiz için yurtdışına çıkmakla görevlendirildiklerini ve proje faaliyetlerinin içeriğini bildiren görevlendirme yazısı Milli Eğitim Müdürlüğü vasıtasıyla Valilikten alınacaktır. Ayrıca ev sahibi yabancı ortak kurumlardan projenin eğitim organizasyonlarına katılan her katılımcı için Europass Sertifikası alınabilmesi adına gerekli işlemler başlatılarak Ulusal Europass Merkezi’ne başvurulacaktır. Ev sahibi ortaklarımızın sağlamış olduğu sertifika, Europass Sertifikası ve akreditasyon katılımcılarımızın mezun olduklarında istihdam edilebilme olanaklarını artıracaktır. Ayrıca katılımcılarımızın akışlardan önce aldıkları dil kursu da belgelendirilecek, katılımcılarımıza dil yeterliliğini kanıtlayan sertifikalar kursun bitiminde verilecektir.

26 PURSAKLAR IMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
GÖREV TANIMI PURSAKLAR IMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Proje sahibi kurum olarak projenin hazırlanması ve organizasyonundan sorumlu olacaktır. • Projeye 15 katılımcı ve 2 refakatçi gönderecektir. • Proje Yönetim Ekibi'nde yer almak üzere 2 öğretmen, Proje Yürütme Ekibi'ne yer almak üzere 2 öğretmen görevlendirecektir. • Proje Yönetim Ekibini ve Proje Yürütme Ekibini seçecektir. • Katılımcıların pedagojik, kültürel ve dilsel hazırlık programlarını hazırlayacak ve bu programların yerel ortakla birlikte yürütülmesini ve zamanında tamamlanmasını sağlayacaktır. • Proje süresinde Ulusal Ajansla iletişim kurulması, sözleşmenin imzalanması ve bütçenin katılımcılara tahsisinden sorumlu olacaktır. • Katılımcıların pasaport, vize ile ilgili işlemleri için Valilik ve gerekli kurumlardan izinleri alacaktır. • Proje sürecinde katılımcıların izlenmesi, evrakların takibinin yapılması ve raporların hazırlanmasından sorumlu olacaktır. • Katılımcıların eğitimlerinin belgelendirilmesi için gerekli başvuruları yapacaktır. • Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması çalışmalarını bütün ortaklarla işbirliği içinde yürütecektir. • Katılımcıların önceden belirlenen kriterlere sadık kalınarak seçilmesini sağlayacaktır. • Katılımcıların pedagojik, dilsel ve kültürel hazırlıklarını tamamlayacaktır.

27 Colegiul Tehnic "Gheorghe Cartianu" Piatra-Neamt
GÖREV TANIMI Colegiul Tehnic "Gheorghe Cartianu" Piatra-Neamt Katılımcıların konaklama, havaalanı transferleri ve şehir içi ulaşımlarından sorumlu olacaktır. • Akışlardan önce yapılacak olan bilgilendirme toplantıları için materyaller sağlayacaktır. • Eğitimler süresinde derslik ve atölyelerini öğrencilerimiz için hazırlayacaktır. • Teknik ve kültürel gezileri organize edecektir. • Eğitimlerin tamamlanmasının ardından katılımcılarımıza sertifika düzenleyecektir. • Yaygınlaştırma çalışmalarında yer alacaktır. • Daha önceki proje deneyimlerini okulumuzla paylaşacak ve projenin yürütülmesine destek olacaktır.

28 Horstmeschanische WERKSTATT
GÖREV TANIMI Horstmeschanische WERKSTATT Öğrenciler ve velileri için düzenlenecek olan bilgilendirme toplantılarına materyaller sağlayacaktır. • Katılımcılarımız için teknik ve turistik geziler organize edecektir. • Eğitimlerde katılımcılarımıza eşlik edecek rehber eğitmenleri görevlendirecektir. • Akışlarda oluşabilecek problemlere karşı önlemler alacak, problem olması durumunda çabuk çözülebilmesi için çaba gösterecektir. • Katılımcılarımızın konaklama ve havaalanı transferlerinden sorumlu olacaktır. • Katılımcılarımızın sertifikalarını düzenleyecektir. • Yaygınlaştırma çalışmalarının yürütülmesine katkıda bulunacaktır.

29 Ulus Teknik ve Meslek Lisesi
GÖREV TANIMI Ulus Teknik ve Meslek Lisesi Ortaklarla görev ve sorumlulukları paylaşarak projenin yürütülmesinde gerekli desteği sağlayacaktır. • Projeye 15 katılımcı ve 2 refakatçi gönderecektir. • Eğitim programlarının içeriğinin hazırlanmasına katkıda bulunacaktır. • Katılımcılara ve ailelerine akışlar öncesinde bilgilendirme toplantıları düzenleyecektir. • Katılımcıların izin, pasaport, sigorta işlemlerini yürütecektir. • Yaygınlaştırma çalışmalarını ortaklarla birlikte yürütecektir. • Proje Yönetim Ekibi'nde yer almak üzere 2 öğretmen, Proje Yürütme Ekibi'ne yer almak üzere 2 öğretmen görevlendirecektir.

30 İŞBİRLİĞİ VE İLETİŞİM Projemize ortak bulma aşamasında ilk olarak Metal Teknoloji Bölümü öğretmenlerimizle ilimiz ve bölgemizdeki aynı bölümde eğitim veren okullar araştırılmıştır. Bu araştırmalar sonucunda Ulus Teknik ve Meslek Lisesi yönetimiyle ve meslek öğretmenleriyle iletişime geçilerek onların da bu projede yer almak istedikleri karşılıklı yazışmalar ve sonrasında yapılan toplantılarla kararlaştırılmıştır. Daha sonra yerel ortağımızla öğrencilerimizin eğitim almaları gereken konular ve eğitimin süresi üzerinde uzlaşmaya varılmıştır. Projemize ev sahibi ortak bulma aşamasında yerel ortağımızla birlikte ulusal ajansın vermiş olduğu ortak arama sitelerinin adresleri incelenmiştir ve internet yolu ile ev sahibi ortaklarımızla iletişime geçilmiştir. Ev sahibi ortaklarımız daha önce proje deneyimleri olan ve Kaynakçılık konusunda Avrupa’da önde gelen kurumlardandır. Yapılan görüşmeler sonucu ev sahibi ortaklarımızdan alanlarında yetkin oldukları ve projemize her türlü desteği sağlayacakları konusunda teminat alınmıştır.Eğitim programlarının belirlenmesinin ardından ev sahibi ortaklarımızla yurtdışındaki eğitim süresi boyunca katılımcılarımızın yapacağı her türlü teknik, tarihi-turistik gezi, kültürel faaliyetler hakkında görüşülerek bu etkinliklerin öğrencilerimizin derslerini aksatmaması amacıyla hafta sonu yapılması kararlaştırılmıştır. Projemizin kabul edilmesinin ardından ortaklarımızla internet yoluyla ve telefon ile görüşülerek gerekirse ders programı ve akış tarihleri revize edilecektir. Projemiz kapsamında toplam 30 öğrenci eğitim alacaktır. Hareketlilikler 2 hafta sürecek 2 akış şeklinde gerçekleşecektir.

31 HAZIRLIK İlk olarak kültürel hazırlık çalışmaları başlayacaktır. Katılımcılarımıza Romanya ve Almanya'daki eğitim sistemleri, ülkelerin yönetim şekilleri, coğrafi özellikleri ve gelenekleri anlatılarak ülkeler tanıtılacak ve öğrencilerimizin gittikleri ülkeye daha çabuk adapte olmaları sağlanacaktır. Bu çalışmalarda Romanya ve Almanya'daki ev sahibi kurumlarımızın göndereceği materyallerden yararlanılacaktır. Pedagojik hazırlık kapsamında öğrencilerimize Polietilen Boru Kaynakçılığı konusunda ülkemizde, Almanya'da ve Romanya'da kullanılan cihaz ve tekniklerin özellikleri, farklılıkları ve alandaki yeniliklerin anlatıldığı bir sunum yapılacaktır. Ortaklarımızla birlikte vereceğimiz kararlar doğrultusunda katılımcılarımızın uygulama yapacakları alandaki teorik açıkların giderilmesi için gerekli altyapı oluşturulacaktır. Proje bütçesinden ayrılan para ile yabancı dil kursları araştırılacak ve bu kurslardan alınacak teklifler değerlendirilecektir. En uygun teklifi veren kurs ile 100 ders saatini içeren anlaşma yapılacaktır. Dil kursu, öğrencilerimizin hem mesleki terimleri öğrenecekleri dersleri hem de günlük hayatta kullanacakları pratik İngilizce bilgisini kapsayacaktır. Kurs bitiminde öğrencilerimize kursu veren kurum tarafından sertifika düzenlenecektir.

32 YÖNETİM Okulumuzdan 2 öğretmen ve yerel ortağımızdan görevlendirilecek 2 öğretmen ile Proje Yönetim Ekibimiz oluşturulacaktır. Katılımcılarımızın pasaport, izin, vize, sigorta işlemleri Proje Yönetim Ekibimiz tarafından yürütülecektir. Pasaport, izin ve vize işlemleri hakkında her aşamada katılımcılarımız bilgilendirilecektir. Öğrencilerimize refakat edecek öğretmenler için valilikten görevlendirme belgesi alınacak, öğrencilerimiz için ise velilerinden izin belgesi alınacaktır. Katılımcılarımıza tüm seyahat süresini kapsayan seyahat sigortası en uygun fiyatı veren firma ile yapılacaktır. Katılımcılarımızın konaklayacağı otellere ortaklarımızla birlikte karar verilecektir. Konaklama ve havaalanı transferlerini ev sahibi ortaklarımız üstlenecektir. Konaklama yapılacak oteller belirlendikten sonra otellerin iletişim bilgileri öğrencilerimize ve ailelerine bildirilecektir. Katılımcılarımızın yurtdışında geçirecekleri sürede ihtiyaç duyacakları her türlü araç-gereç ev sahibi kurumlarımız tarafından karşılanacaktır. Akışların sorunsuz ilerlemesi için Okulumuz, Proje Yönetim Ekibimiz ve ev sahibi ortaklarımız sürekli iletişim halinde olacaktır. Yaşanacak herhangi bir sorunda ev sahibi ortaklarımızın ilgileneceği ve çözülebilmesi için yardımcı olacağı konusunda kulumuzdan 2 öğretmen ve yerel ortağımızdan görevlendirilecek 2 öğretmen ile Proje Yönetim Ekibimiz oluşturulacaktır. Katılımcılarımızın pasaport, izin, vize, sigorta işlemleri Proje Yönetim Ekibimiz tarafından yürütülecektir. Pasaport, izin ve vize işlemleri hakkında her aşamada katılımcılarımız bilgilendirilecektir. Öğrencilerimize refakat edecek öğretmenler için valilikten görevlendirme belgesi alınacak, öğrencilerimiz için ise velilerinden izin belgesi alınacaktır.

33 DEĞERLENDİRME Projemizin kalite değerlendirme sürecini katılımcı düzeyinde; Katılımcı Takip Çizelgesi ve günlük değerlendirme toplantıları ile yapılacaktır. Katılımcı Takip Çizelgesi ile eğitimlerin programa uygun bir şekilde yürütülüp yürütülmediği denetlenecek, öğrencilerin eğitim ve faaliyetlerdeki kazanımları ve edindikleri beceriler değerlendirilebilecektir. Akışlar süresinde öğrencilerimizin, refakatçi öğretmenlerin ve ev sahibi kurumun görevlendireceği rehber eğitmenin katılacağı gün sonu değerlendirme toplantıları sonucunda oluşturulacak özet raporlar sayesinde de projemizin sonuçlarını somut olarak değerlendirilebilecektir. Proje düzeyinde kalite değerlendirme süreci projenin kabulü ile başlayacak ve nihai raporun Ulusal Ajans'a teslimine kadar sürecektir. Proje Yönetim Ekibimiz ve Proje Yürütme Ekibimiz değerlendirme sürecinden sorumlu olacaktır. Akışlar başlamadan önce ve bitiminde yapılacak olan toplantılar, akışlar sırasında refakatçi öğretmenlerimizle yapılan toplantılar ve görüşmeler, yaygınlaştırma sürecinde yapılacak olan çalışmalar projenin genel olarak değerlendirme sürecini oluşturacaktır. Projemizin her aşaması raporlanarak sürdürülecektir. Elde ettiğimiz sonuçlar yaygınlaştırma çalışmalarında kullanılmak üzere çoğaltılacaktır. Tutulan raporlar CD'ye aktarılacaktır ve bu CD'ler ilimizde ve bölgemizdeki meslek liselerine dağıtılarak projede yer alamayan okullarla bu deneyim paylaşılacak ve bütün öğrencilerin projenin kazanımları hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır. Projemizden elde ettiğimiz sonuçlar yerel ve ulusal medya ile paylaşılacaktır ve bu sayede projemizin sonuçlarının, katkılarının geniş bir kitleye duyurulmasına çalışılacaktır.

34 SONUÇLARIN YAYGINLAŞTIRILMASI
Projemiz sonunda öğrencilerimiz Avrupa’da iş sağlığı ve güvenliği ile çevresel önlemlerin alınması, kalite sistemleri çerçevesinde tesisatın kaynak yönteminin belirlenmesi, boru hattının kaynak işlemine uygunluğunun kontrol edilmesi, gazlı hattı kaynak işlemine hazırlama, kaynak işlemini ve testlerini yapma konularında bilgi ve beceri kazanmış, bu konuların uygulamasını yapabilen deneyimli ara elemanlar olarak ülkemize dönecektir. Projemiz sayesinde istihdam kapasitesi olduğu halde uygulama yapmayı bilmediği için iş bulamayan gençlerimizin üretimdeki katma değerlerini artırmış olarak ülkemiz istihdamına katkılarını sağlamış olacağız. Ülkemizde kaynakçılık alanında özellikle polietilen boru kaynakçılığı konusunda üretim yapan ve faaliyet gösteren şirketlerin genelde yabancı sermaye ağırlıklı şirketler olduğu düşünüldüğünde hareketlilik sonrası yabancı dillerini geliştirmiş olan öğrencilerimiz bu şirketlerde rahatlıkla iş bulacaklardır ve farklı kültürlerin bir arada bulunduğu ortamlarda çalışırken adaptasyon sorunu ve kültür çatışması yaşamadan çalışmalarını sürdüreceklerdir. Projemiz sayesinde öğrencilerimize sağlanan bu imkan çevremizdeki meslek okullarında okuyan gençlerimize de örnek teşkil edecektir. Projemizde elde edilen tüm raporlar, video kayıtları ve fotoğraflar yaygınlaştırma çalışmalarında kullanılacaktır. İlimizdeki ve bölgemizdeki meslek liselerine ve mesleki eğitim veren kurumlara dağıtılmak üzere akışlarda çekilen fotoğrafların ve projenin içeriğinin yer aldığı broşürler bastırılacaktır. Bastırılan broşürler bölgemizdeki işletmelere ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili birimlerine de gönderilecektir. Bölgemizdeki okullarda seminer düzenlemek için okulların yöneticileriyle görüşülerek, katılımcı öğrencilerimizin ve refakatçi öğretmenlerimizin katılacağı etkinlikler düzenlenecektir.

35 1.AKIŞ ALÜMİNYUM POLİETİLEN (ALPEX) BORULAR VE KAYNAKTA KULLANIMI, MAKİNE VE TAKIMLARIN BAKIMI 23/02/2014 – 08/03/2014 tarihleri arasında Almanya'da gerçekleşecektir 1. HAFTA Gün Ev sahibi kurumda tanışma toplantısı Eğitim içeriğinin gözden geçirilerek katılımcıların program hakkında bilgilendirilmesi Değerlendirme toplantısı 2. Gün Alüminyum polietilen borular ve çeşitleri Alüminyum polietilen boruların kullanıldığı yerler ve uygulama alanları 3. Gün Eritme kaynağında kaynak kabiliyeti ölçümü Borunun ölçüsünün alınması ve kesimi 4. Gün Boru hattının kaynak işlemine uygunluğunun kontrol edilmesi Kaynak makinesinin ve tüplerin hazırlanması 5. Gün Alüminyum polietilen borularda kaynak uygulaması Haftalık değerlendirme toplantısı Hafta sonu: Tarihi-turistik gezi, dinlenme 2. Hafta 1. Gün Oluşabilecek polietilen kaynak hataları Kaynak metali çatlaklarının ve dış yüzey hatalarının giderilme yöntemleri 2. Gün Alüminyum polietilen boru kullanımında oluşabilecek kaynak hataları ve giderilme yöntemleri 3. Gün Kaynak sırasında çevre güvenlik tedbirleri Elektrot ve kaynak tellerinin bakımı 4. Gün Alüminyum polietilen kaynakta kullanılan takımların bakımı Kaynak makinesinin bakımı 5. Gün Alüminyum polietilen kaynak tekniği kullanan işletmelere teknik gezi Hafta sonu: Ülkeden ayrılış

36 2. AKIŞ POLİETİLEN KAYNAK YÖNTEMLERİ, POLİETİLEN KAYNAK MALZEMELERİ TEST VE KONTROLÜ 09/03/2014 – 22/03/2014 tarihleri arasında Romanya'da gerçekleşecektir. 1. HAFTA 1. Gün Ev sahibi kurumun katılımcılara tanıtılması Program içeriğinin gözden geçirilmesi Katılımcıların programla ilgili bilgilendirilmesi Değerlendirme toplantısı 2. Gün Polietilen borular ve çeşitleri Polietilen boruların ek parçaları 3. Gün Polietilen kaynakta kullanılan malzemeler Polietilen boru işçiliği kullanım alanları 4. Gün Boru kesme ve birleştirme aletleri Ftings ve kolektörler 5. Gün Polietilen boru kaynakçılığı uygulayan işletmelere teknik gezi Haftalık değerlendirme toplantısı Hafta sonu: Turistik yerlere gezi, dinlenme 2. HAFTA 1. Gün Boru tesisatının kalitesinin ölçülmesi Gerilme ve distorsiyon esasları 2. Gün Borunun ölçüsünün alınması ve kesimi Polietilen kaynak yöntemleri 3. Gün Polietilen kaynak yöntemi uygulaması 4. Gün Kaynak bölgesinde iş sağlığı ve güvenliğinin oluşturulması Polietilen kaynakta kullanılan testler ve son kontrol teknikleri 5. Gün Polietilen kaynak tekniği kullanan işletmelere teknik gezi Haftalık değerlendirme toplantısı Hafta sonu: Ülkeden ayrılış


"ULUS TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları