Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTORSİKLET KULLANMANIN ALTIN KURALLARI Motorsiklete Binmeden Önce; Kask, korumalı ceket,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTORSİKLET KULLANMANIN ALTIN KURALLARI Motorsiklete Binmeden Önce; Kask, korumalı ceket,"— Sunum transkripti:

1 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTORSİKLET KULLANMANIN ALTIN KURALLARI Motorsiklete Binmeden Önce; Kask, korumalı ceket, bellik, eldiven, dizlik motorsiklete binmeden önce daima takılması gereken ekipmanlardandır. Gitmek istediğiniz yine konsantre olun ve.evrenizdeki trafiğin hareketi ile beraber her zaman mesafeleri koruyunuz. Mümkün olduğunca uzağı girebilecek şekilde başınızı dik tutunuz. Gözlerinizi hareket etmeye zorlayın ve sık sık aynalara,sağa, sola kısa aralıklarla kaydırarak çevrede ne olup bittiğini sürekli takip ediniz.

2 MOT0RSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Motordan ne zaman dönülür;  Blok ön fren yaparsanız,düşersiniz.  Durduğunuz yerde kayganlık varsa,düşersiniz.  Duruş anında bir çukura denk gelirseniz,düşersiniz.  Kum veya kaygan zeminde,yüksek devirde dönüş yaparsanız,düşersiniz.  Motorsiklet tecrübesi olmayan heyecanlı bir yolcuyu arkanıza alırsanız,düşersiniz.  Dönüşlerde motorsikleti ağırlık merkezinden kaçırırsanız düşersiniz.  Serin havalarda eldivensiz uzun kullanımda,elin hassasiyetini kaybetmesi sonucu düşersiniz.  Alkollü motosiklete binerseniz,sonunda düşersiniz.  Arka yolcuyu ikaz etmeden hareket etmeyin.Ani kalkışta arka yolcuyu düşürebilirsiniz.  190 Km.hızla otobüsün arkasına yaklaştığınızda türbülansa girerseniz.  Yeni lastiklerin yola alışma Km'si vardır.En az 100 km.Aksi halde kayıp düşersiniz.  Uzun yolda kaska veya ceketin içine arı girdiğinde heyecanlanıp düşebilirsiniz.  Çamlık alanlan geçerken,yola serpilen çam yaprakları buz gibi kaygandır dikkat edilmelidir.  Tek teker yapmaya özenirseniz düşersiniz.  Motordan inerken çalışır vaziyette viteste unutursanız,düşersiniz.

3 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Yağmurlu havada motosiklet sürüşü;  Motorsikletin önü camlı olmalı,ve turing tipi olmalıdır.  Lastikler bakımlı,diş derinlikleri yeterli olmalıdır.  Sürüşten önce tüm stop,sinyal ve farlar çalışır olup olmdığı kontrol edilmelidir.  Yağmurluğunuz ve çizmelerinizin su geçirmez olduğuna dikkat etmeniz gerekir.  Tam kapalı kaskınız olmalı ve eldivenlerinde başparmak dışı yada işaret parmağı iş kısmının süet olması lazım çünkü vizörınızı silebilesiniz.  Sürüşe başlarken uzun farlarınızı yakmanız gerekir.  Gece ve yağmurda sürüş güvenli değildir.  Gördüğün kadar gitmek.  Uygun takip mesafesi

4 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTOSİKLET KAZALARI VE ÖNLEMLERİ 1990 yılında tüm dünyada yaralanmalara bağlı 5 milyon kişi ölmüştür yılında ise beklenen ölüm 8.4 milyon kişidir Trafik kazaları ülkemizde yaralanmalara bağlı ölüm nedenlerinin ilk sırasında yer alır. Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksektir. Araba kazalarında yaralanma oranı %20 iken motosiklet kazalarında bu oran %80'in üzerindedir. Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riskine sahiptir. Araba kazalarında sürücü ve yolcu güvenliğini artıran çok sayıda donanım vardır: kapı barları ve kaportası, emniyet kemerleri, hava yastıkları gibi. Motosikletlerde ise en önemli koruma malzemesi koruma başlığıdır. Yine deri ceket, pantolon ve eldiven yanında uygun ayakkabılar ve koruma gözlükleri de önemlidir. Motosiklet kazaları şiddetli olaylardır, motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur. Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller.

5 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmalarıdır: Bu nedenledir ki birçok ülkede koruma başlığı kullanılması yasalarla zorunlu kılınmıştır ve uygulanmaktadır. Tüm Avrupa Birliği ülkelerinde koruma başlığı kullanmayan motosiklet sürücüsü görmeniz mümkün değildir. Motosiklet kullanırken koruma başlığı kullanmak ülkemizde de zorunludur. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde gerekli yasal düzenleme yapılmıştır yılı trafik cezalarına bakıldığında 78/1-b maddesine göre Trafik polislerinin ve diğer yetkililerin “Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcu iken koruma başlığı bulundurmayan ve kullanmayanlara” 41,200,000 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulaması gerekmektedir. Ne yazık ki ülkemizde bu kurala hiç uyulmamaktadır. Koruma başlıklarının yararı nedir? Koruma başlıkları hayat kurtar, yaralanmaları azaltır, halkın ödediği vergilerin önlenebilir nedenlere boşa harcanması engellenir. Koruma başlığı takılması ile ilgili birkaç rakama bakarsak kullanılmasının önemini çok daha kolay anlarız: Koruma başlığı orta, ciddi ve ölümcül kafa yaralanmalarını %60 ile %75 arasında azaltır.

6 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Koruma başlığı kullanmayanlar kullananlarla karşılaştırıldığında: kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kaldıkları, 1.5 kat daha fazla hastaneye yatış gerektiren yaralanmalarla sahip oldukları, 2 kat daha fazla ölümcül olmayan kafa yaralanmalarına maruz kaldıkları görülür. Boyun omurgası yaralanmasının görülmesi kullanmayanlarda kullananlara göre %7'den %10'a çıkar. Araştırmalar motosiklet kazalarında koruma başlıklarının ölümcül yaralanmalardan korunmada %29 etkili olduğunu göstermiştir, diğer bir deyişle motosiklet kazası geçirdiyseniz, koruyucu başlık takmayanlara oranla %29 hayatta kalma şansına sahipsinizdir. Ciddi beyin dokusu yaralanmalarında ise bu oran %67'dir. Koruyucu başlıklar yaralanma ve ölümü azalttığı gibi hastane masraflarının, işgücü kaybının, yasal ve mahkeme giderlerinin ve toplumun net kaybının azalmasını sağlar. Tüm bu giderler dikkate alındığında 1994 yılında ABD'de maliyetin 48 milyon doları bulduğu bilinmektedir.

7 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Koruyucu başlık kullanmayan sürücülerin kazalarındaki hastane maliyetlerinin ve yatış oranlarının daha çok, hastanede kalış sürelerinin ve rehabilitasyon sürelerinin daha uzun olduğu bilinmektedir. Hastane ve rehabilitasyon maliyetlerinin ve işgücü kaybının vergi ödeyenler tarafından karşılandığını unutulmamalıdır. Motosiklet kazalarına bağlı gelişen kafa yaralanmalarının hastane maliyeti diğer kafa yaralanmalarına göre 2 kat fazladır. Bu kafa yaralanmaları bir koruyucu başlık kullanımı ile azaldığında her yıl trilyonlarca liranın kar edileceği açıktır. Koruyucu başlıklar kullanan sürücülerin trafiği görmesini engellemez, diğer şeritleri kontrol etme süresini uzatmaz. Ayrıca sürücünün işitmesini azaltmaz. Koruma başlıklarının etkili olması için belirli standartlara göre üretilmiş olması gereklidir. Yeterli şekilde darbeyi emebilecek sertlikte ve görmeyi etkilemeyecek şekilde tasarlanmalıdır. Trafik kazalarını önleme programları yanında motosiklet kazalarını önleme programları da başlatılmalıdır. Kazaları önleme, kaza sırasında yaralanmaların azaltma, yaralılara hızlı acil tıbbi bakımı ulaştırma ve uygun tıbbi bakımı sağlama konusunda etkinlikler düzenlenmelidir.

8 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Motosiklet kazalarında yaralanmanın şiddeti ve zaman önemlidir. Koruyucu başlık kullanılması ciddi kafa yaralanmalarını azaltması sayesinde tıbbi müdahalede bulunacak ekibe zaman da kazandırır. Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

9 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Motosiklet sürücülerinin kazalarda korunma ihtiyacı açıktır, koruyucu başlıklar sadece kullanıldıkları zaman etkili olurlar. Koruyucu başlık kullanımını artırmanın en etkili yöntemi ise yasaların çıkartılması ve bunların uygulanmasıdır. George Washington Üniversitesi Acil Tıp Departmanı profesörlerinden Dr. Tilman Jolly'ni şu sözü çok önemlidir: Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder.” Trafik polislerinin bu kuralın uygulanması konusunda gösterecekleri duyarlılık ve kararlılık ile hekimlerin kurtarabileceğinden daha çok hastayı kurtarma şansına sahip oldukları da unutulmamalıdır. Yasal düzenlemenin yapıldığı ülkemizde bu kurallara uyulmasını sağlamak ve denetlemek de görevimizdir. Trafik polislerinin üzerlerine düşen görevi yapmaları sağlık çalışanları beklentimizdir.

10 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTOSİKLET TÜRLERİ Aynı arabalar gibi motosikletler de kendi içlerinde çeşitli gruplara ayrılırlar. Bu gruplar sayesinde beğendi?imiz motosikletin karakterini çok daha kolay anlayabiliriz. Motosikletler ufak hacimli fakat devirli motorlarıyla meraklıları için iki tekerlekli bir ulaşım aracından çok, bir yaşam tarzı anlamına geliyor. Fakat buna karşın motosikletler bugün hala bir çok insanın ilgisini çekmiyor. Bunun başlıca sebebi bu araçların kullanım alanının dar olarak düşünülmesi ve güvensiz olduğu fikri. Motosikletler artık o kadar çok çeşitli bir hale geldi ki, her zevke ve her amaca uygun bir tane bulmak mümkün oluyor. SCOOTER Scooterlara motosikletlerin en ufağı diyebiliriz. Tekerlekleri diğer motosikletlere göre küçük olan scooterların silindir hacimleri 50cc`den baslayıp, 600cc`ye kadar çıkabilir. Fakat genelde piyasada 50cc ile 250cc arasındakiler bulunur. Düşük silindir hacimleri yüzünden scooterlar diğer motosiklet türlerine göre çok daha az yakıt tüketir. Scooterların son süratleri ise 90 km/s ile 180km/s arasında, motorun hacmine göre değişir.

11 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU SUPERSPORT (RACING) Supersport motosikletler isminden de anlaşılacağı gibi spor kullanıma en uygun motosikletler olarak bilinir. Diğer motosiklet türlerinden seriliği ile hemen ayırt edilebilir. Supersport motosikletler modifiyeye çok uygun olur. Düzenlenen bütün motosiklet sürat yarışlarında bu tür motosikletler kullanılıyor. Supersport motosikletlerin silindir hacimleri genelde 600cc den başlayıp 1300cc`ye kadar ulaşır. Supersport türü bir motosikletten konfor beklemek yanlış olur. Supersportlar aynen spor otomobiller gibi serttir. Tabii sunduğu yüksek süratin yanında böyle bir dezavantajın olması çok doğal. Bütün bu özellikler dışında supersport motosikletlerin başka bir özelliği ise oturaklı; yanü ağır olmasıdır. TOURING Touring motosikletleri tüm yönleri ile uzun yol kullanımı için düşünülmüş. Touring motosikletlerinde selenin yerinde büyük bir koltuk, esya koymak için bagaj yeri hatta bazı modellerde havalandırma ve müzik seti bulunuyor.Touringler'in bir özelliği de ön camlarının çok yüksek olması. Bu sayede sürüc uzun yollarda sürekli rüzgara maruz kalmıyor. Motor hacimleri 600cc ile 1800cc arasında değişiyor. Süratleri ise 260 km/s`ye kadar çıkabiliyor

12 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU CHOPPER Chopperlar gürültülü motor sesleri, büyük gövdeleriyle hemen dikkat çeker. Chopper denince akla ilk ismi bu türle özdesleşen Harley-Davidson motosikletleri gelir. Chopper selelerinin alçaklığı sebebiyle diğer motosiklet türlerine göre yere daha yakın olur. Bu sebepten oturması çok rahattır. Buna karşın direksiyon yapısı dolayısı ile rahatsızlık verir. Chopperlar'ın motor hacmi 125cc ile 1800cc arasında değişir. Çok seri bir motosiklet olmasa bile km/s civarinda son sürate rahatlıkla erişebilirler. CROSS Cross motosikletler tamamiyle arazi kullanımı için tasarlanmiş. Kutu arazi şartlarına uyum sağlayabilmek için fren sistemi, amortisörleri özel olarak üretilmiş. Cross motosikletleri yerden yüksekligi ile diğer motosikletlerden kolayca ayrılır. Gövdelerinde ise fazla parça bulunmaz. Buna kısaca çıplak da diyebiliriz. Genelde hıza yönelik bir motosiklet olmadığından, motor hacimleri genelde düşüktür.

13 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU ENDURO Enduro tipi motosikletler hem caddede hem de arazi şartlarında kullanılmak amacı ile tasarlanmış. Crosslar kadar kötü arazi şartlarına giremeseler bile ?ay?r, patika gibi yerlerde rahatlıkla yol alabilir. Bugün polislerin kullandığı motosikletlerin bir çogu endurodur. Enduroların motor hacmi 125cc`den başlayip, 1300cc`ye kadar çıkabilir. Son süratleri ise 240 km/s`ye kadar ulaşabilir. CROSS Cross motosikletler tamamiyle arazi kullanımı için tasarlanmiş. Kutu arazi şartlarına uyum sağlayabilmek için fren sistemi, amortisörleri özel olarak üretilmiş. Cross motosikletleri yerden yüksekligi ile diğer motosikletlerden kolayca ayrılır. Gövdelerinde ise fazla parça bulunmaz. Buna kısaca çıplak da diyebiliriz. Genelde hıza yönelik bir motosiklet olmadığından, motor hacimleri genelde düşüktür.

14 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTOSİKLETE BİNERKEN UNUTMAMANIZ GEREKİR Koruyucu giysiler giyin Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantolon, motosiklet çizmesi veya lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir. Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır. Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.

15 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Yakıt : Depo dolu olmalı. Motor Yağı : Tamam olmalı. Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı. Jantlar : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı. Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu mm olmalıdır. Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır. Frenler : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu mm, arka fren pedal boşluğu mm olmalıdır. Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu mm olmalıdır. Far, sinyaller,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır. Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı. Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı. Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.

16 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER Kalkış Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır. Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır. Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır. Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.

17 MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU Dönme Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin. Doksan derecelik viraj Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız. Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin. Geniş açılı viraj Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın. Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır. Tam dönüşlü virajlar İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz.

18 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

19 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

20 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

21 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

22 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

23 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

24 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

25 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

26 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

27 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

28 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

29 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU

30 MOTRSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU


"MOTORSİKLET Başarı Dileklerimizle-Ümraniye MEYDAN SÜRÜCÜ KURSU MOTORSİKLET KULLANMANIN ALTIN KURALLARI Motorsiklete Binmeden Önce; Kask, korumalı ceket," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları