Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT 16.04.2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT 16.04.2012."— Sunum transkripti:

1 UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT 16.04.2012

2 Toplantı Gündemi 1.UÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) 2.Bologna Süreci 3.Bologna Sürecinin Kurumumuzdaki Geçmişi (Prof. Dr. M. Ayberk KURT) 4.Diploma Eki/AKTS/Ulusal Yeterlikler Çerçevesi (Prof. Dr. İsmail Naci CANGÜL) (4 OCAK 2012)

3 Toplantı Gündemi Bologna Süreci 1.Hedeflerimiz nelerdir? 2.Hangi çalışmaları gerçekleştireceğiz? 3.Bu çalışmaları NEDEN gerçekleştirmeliyiz? 4.Çalışmaları nasıl yürüteceğiz? 5.Çalışma takvimimiz nedir? (12 ŞUBAT 2012)

4 Toplantı Gündemi 1.Hedefler? Ne? Neden? Neredeyiz? Bugünden sonra? (Prof. Dr. M. Ayberk KURT) 2.Ders Öğretim Planının Otomasyona Aktarımı (Prof. Dr. İlkin Çavuşoğlu) 3.Yüksek Lisans ve Doktora Programları (Prof. Dr. Lale Karabıyık) 4.Soru-Cevap (16 Nisan 2012)

5 HEDEFLERİMİZ ? (1)

6 Hedeflerimiz? 1.Tüm Eğitim Programlarımızı Eleştirel bakış açısı ile değerlendirmek, Olası sorunları ve iyileştirmeye açık alanları tespit etmek, Çözümleri düşünmeye/uygulamaya başlamak, Sürekli iyileştirmeye yönelik “yaşayan” mekanizmalar kurmak.

7 Hedeflerimiz? 2.Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında Üniversitemizde yapılması gereken çalışmaları tamamlamak 3.Diploma Eki Etiketi ve AKTS Etiketi başvuru sürecini tamamlamak

8 NE YAPIYORUZ? (2)

9 Ne? 1)BEK 2)E/F/B/P yönetimi ve Bologna Çalışma Kurulları 3)Ders Koordinatörü/Yürütücüsü/Öğretim Üyesi KİM?

10 Ne? İŞ PAKETİ-1SORUMLU 1. Çalışma YÖNTEMİNİN belirlenmesiBEK 2. Bologna Çalışma Kurullarının oluşturulması BEK 3. UÜ BOLOGNA SÜRECİ WEB SAYFASI, YARDIMCI REHBER ve DOKUMANTASYON ALT YAPISI’nın oluşturulması BEK 4. Çalışma öncesi, sırası ve sonrasında BİLGİLENDİRME ve DESTEK sağlanması BEK

11 Ne? İŞ PAKETİ-2SORUMLU 1. Program EĞİTİM AMAÇLARI’nın hazırlanması/güncellenmesi E/F/B/P yönetimi 2. Program YETERLİLİKLERİNİN belirlenmesi/güncellenmesi E/F/B/P yönetimi 3. Her programın TANITICI BİLGİLERİNİN hazırlanması/güncellenmesi Elektronik Ortama Aktarımı  WEB ortamına aktarımı E/F/B/P yönetimi 4. Program DERS PLANLARININ hazırlanması/güncellenmesi, E/F/B/P yönetimi 5. DERS PLANLARININ Senatoda onaylanması ve Elektronik Ortama Aktarımı

12 Ne? İŞ PAKETİ-3SORUMLU 1. Her bir ders için “ÖĞRENME KAZANIMLARININ” hazırlanması/güncellenmesi Ders Koor. 2. Ders öğrenme kazanımlarının, program yeterlilikleri ile ilişkilendirmesi Ders Koor. 3. Ders öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için gerekli iş yükünün ve AKTS kredilerinin hesaplanması Ders Koor. 4. DERS ÖĞRETİM PLANLARININ hazırlanması Ders Koor. 5. Ders Öğretim Planlarının Elektronik ortama aktarımı Ders Koor.

13 Ne? (Geri Kalanlar) İŞ PAKETİ-3SORUMLU 5. Ders Öğretim Planlarının Elektronik ortama aktarımı Ders Koor. İŞ PAKETİ-2SORUMLU 3. Her programın TANITICI BİLGİLERİNİN  WEB ortamına aktarımı için son kontrolünün yapılması ve onaylanması E/F/B/P yönetimi 4. Program DERS PLANLARININ Senatoda savunulması E/F/B/P yönetimi İŞ PAKETİ-1SORUMLU 4. Çalışma öncesi, sırası ve sonrasında BİLGİLENDİRME ve DESTEK sağlanması BEK

14 NEDEN YAPIYORUZ ? (3)

15 Neden? 1.Tüm Eğitim Programlarımızı yeniden nesnel bir bakış açısı ile değerlendirme, sorunlarını görme, çözümler düşünme ve iyileştirme fırsatı sağladığı için 2.Öğrencilerimize ve topluma olan sorumluluğumuzu daha nitelikli/güncel hale getirmeye yönelik bir araç olduğu için 3.Eğitim programlarımızın ulusal ve uluslar arası düzeyde görünürlüğünü, tanınırlığını ve güvenilirliğini sağlayacak için bir ortam yarattığı için

16 Neden? 1.Diploma Eki ve AKTS Etiketi almak ve bu sayede; Yeni ve daha nitelikli ikili anlaşmalara imza atmak Daha fazla öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliği sağlamak için

17 Neden? ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINDAN FAYDALANANLAR (2003-2011) GİDENGELEN ÖĞRENCİ1721169 ÖĞRETİM ÜYESİ8092 FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMINDAN FAYDALANANLAR (2009-2012) GİDENGELEN ÖĞRENCİ182120

18 Neden? 1.Gelecekte; ihtiyaç duyacağımız kadro ve bütçe tahsis taleplerimizin karşılanmasını güvence altına almak için 2. “YÖK yap dedi yaptık” dememek için

19 NEREDEYİZ? (4)

20 Neredeyiz? PROGRAM YÖNETİCİLERİ AÇISINDAN: 1.Program Tanıtım Bilgileri hazırlandı ve otomasyon sistemine girildi 2.Ders programları (Müfredatlar) Senatoya sunulmak hazırlandı 3.Senato onayı sonrasında; 1.Ders Programları otomasyona girilecek 2.Ders Koordinatörleri/yürütücüleri ile dersler otomasyon sisteminde ilişkilendirilecek

21 Neredeyiz? DERS KOORDİNATÖRLERİ/YÜRÜTÜCÜLERİ AÇISINDAN: 1.Ders Öğretim Planları hazırlandı 2.Otomasyon sistemi alt yapısı hazır hale getirildi 3.Senato onayı sonrasında tüm öğretim üyelerine bir yardım kılavuzu eki ile birlikte bir duyuru e-postası gönderilecek ve otomasyon sistemine girişler açılacak

22 Neredeyiz? BEK AÇISINDAN: 1.Otomasyon alt yapısı hazırlandı.Otomasyon alt yapısı hazırlandı 2.Program Tanıtım Bilgilerinin Web aktarımına uygun alt yapı oluşturuldu.Web aktarımına uygun alt yapı 3.Çalışmaların bundan sonraki aşamasında her türlü destek verilmeye devam edilecek

23 Neredeyiz?

24 BUGÜNDEN SONRA? (5)

25 Bugünden Sonra? PROGRAM YÖNETİCİLERİ AÇISINDAN: 1.Öğrenci Otomasyon sisteminde iletişim bilgilerini kontrol etmek/yoksa girmek 2.Program Tanıtım Bilgileri otomasyonda “Webde Yayınlanma Onayı” sekmesine girerek programlarına yönelik son kontrolleri, gerekli düzeltmeleri yapıp webde yayınla butonuna tıklayarak onay vermek 3.Programları senatoda savunmak

26 Bugünden Sonra? DERS KOORDİNATÖRLERİ/YÜRÜTÜCÜLERİ AÇISINDAN: 1.Öğrenci Otomasyon sisteminde iletişim bilgilerini kontrol etmek/yoksa girmek 2.Senato onayı sonrasında bir yardım kılavuzu eki ile birlikte gönderilecek olan e-posta sonrasında, hazırlanmış olan Ders Tanıtım Bilgilerinin otomasyon sistemine aktarmak 3.Son kontrolleri yaptıktan sonra web ortamına aktarmak üzere onay vermek

27 Bugünden Sonra? BEK AÇISINDAN: 1.Program ve Ders bazında hazırlanan tüm bilgilerin web ortamına aktırım işlemleri için gereken çalışmaları yürütmek, olası hataları/sorunları gidermek 2.Çalışmaların bundan sonraki aşamasında her türlü destek vermeye devam etmek

28 Bugünden Sonra? TÜM ÜNİVERSİTE AÇISINDAN: Bu zorlu ve kısa süreç içerisinde saptadığımız sorunları, yaptığımız hataları, görülen eksikleri her geçen gün ve her eğitim yılında daha iyiye taşımak

29 Özet Müfredatların Güncellenmesi ve Senatoya sunumu Program Eğitim Amaçları/Yeterlilikleri/ Tanıtım Bilgilerinin Hazırlanması Ders Öğretim Planlarının Hazırlanması 2 Mart 13 Nisan Senato Onayı 13 Nisan Onay DEĞERLENDİRME ve GERİ BİLDİRİMLER DEĞERLENDİRME ve GERİ BİLDİRİMLER

30 "Biz Batı medeniyetini bir taklitçilik yapalım diye almıyoruz, onda iyi olarak gördüklerimizi, kendi bünyemize uygun bulduğumuz için, dünya medeniyet seviyesi içinde benimsiyoruz " M. Kemal ATATÜRK Son Söz (4 OCAK 2012)

31 "Herkes dünyayı değiştirmeye çalışıyor ama kimse kendini değiştirmeye çalışmıyor " (Nabî) Son Söz (12 ŞUBAT 2012)

32 "Hatadan korkan insan hiçbir şey yapamaz " (Lincoln) TEŞEKKÜRLER... Son Söz (16 NİSAN 2012)


"UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT 16.04.2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları