Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

STRATEJİK YÖNETİMDE PİLOT UYGULAMALAR I. KAMU KALİTE SEMİNERİ Stratejik Yönetim Uygulamaları ve Bilgi Paylaşımı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "STRATEJİK YÖNETİMDE PİLOT UYGULAMALAR I. KAMU KALİTE SEMİNERİ Stratejik Yönetim Uygulamaları ve Bilgi Paylaşımı."— Sunum transkripti:

1 STRATEJİK YÖNETİMDE PİLOT UYGULAMALAR I. KAMU KALİTE SEMİNERİ Stratejik Yönetim Uygulamaları ve Bilgi Paylaşımı

2

3 SUNUŞUN İÇERİĞİ NEDENStrateji; NİÇİNStratejik Yönetim; NASILStratejik Planlama ve Tecrübelerimiz;

4 STRATEJİ: Belirlenmiş hedeflere ulaşmak için izlenen yol. STRATEJİK YÖNETİM: Bir organizasyonun ne yaptığını, varlık nedenini ve gelecekte ulaşmak istediği hedefleri ortaya koyan bir yönetim tekniği. STRATEJİK PLANLAMA: Belirlenen hedeflere hangi sürelerde, hangi kaynaklarla ve nasıl erişilebileceğinin ortaya konması.

5 Stratejik Yönetim, bu günü analiz edip, yarını tasarlamaya ve gerçekleştirmeye yardım eden bir bakış açısı, bir düşünme yöntemidir. Stratejik yönetim, bir organizasyonun gelecekte varmak istediği hedefleri ve bu hedefe nasıl ulaşılacağını gösteren süreci analiz eder (Barry) Stratejik yönetim bir teknikler yığını değildir. Analitik düşünme ve kaynakları eyleme dönüştürme kararlılığıdır (Drucker) STRATEJİK YÖNETİM NEDİR ?

6 “Başkasını ve kendini bilirsen sen, yüz kere savaşsan da tehlikeye düşmezsin; Başkasını bilmeyip, kendini bilirsen bir kazanır bir kaybedersin; Ne kendini ne de başkasını bilirsen, girdiğin her savaşta tehlikedesin demektir.” Sun Tzu

7 GELENEKSEL ANLAYIŞ Merkezi planlamaStratejik planlama Merkezden yönetim Yerinden yönetim Hiyerarşik yönetim Katılımcı ve paylaşımcı Kuralcı ve bürokratik Saydam ve hesap verebilir Girdi odaklı Çıktı ve sonuç odaklı Mevzuata uygunlukPerformans denetimi denetimi MODERN ANLAYIŞ

8 Alice: “Nereye gideceğim çok da fark etmez” Kedi : “O zaman hangi yolu takip edeceğin de fark etmez” Alice: “... bir yere ulaştığım sürece...” diye açıklar... Kedi : “Şüphe yok ki bunu yapabilirsin... çok yürümeyi göze aldığın sürece...” Alice: “Lütfen söyler misin, hangi yoldan gitmeliyim? Kedi : “Bu büyük ölçüde nereye ulaşmak istediğine bağlı” NEDEN STRATEJİK PLANLAMA ?

9 DüzeyDüzeyAraçAraç Birey Stratejik Düşünce BireyselDönüşüm Stratejik Plan / Yönetim Yeni Yönetim Anlayışı/Yönetişim KurumsalDönüşüm Toplumsal Gelişme AmaçAmaç NEDEN STRATEJİK PLANLAMA ? Kurum Toplum

10 Stratejik planlama; Kurumların mevcut durum, misyon ve temel ilkelerinden hareketle; Bir vizyon oluşturulması, Bu vizyona uygun amaç ve hedeflerin saptanması, Ölçülebilir göstergeler geliştirerek, Başarının izlenmesi ve değerlendirilmesi sürecini ifade eden katılımcı ve esnek bir planlama yaklaşımıdır. KURUM DÜZEYİNDE STRATEJİK PLANLAMA

11 SÜRECİN PLANLANMASI Kuruluşa yönelik: Yöneticilerin desteği var mı ??? Yöneticilerin desteği var mı ??? Kuruluşun geleceği hakkında kararlar alma Kuruluşun geleceği hakkında kararlar alma isteği var mı? Stratejik plan geliştirebileceğine inanç var mı? Stratejik plan geliştirebileceğine inanç var mı?

12 SÜRECİN PLANLANMASI Kişilere yönelik: Planlama nasıl yönetilecek: takımda kimler olacak? Bireysel stratejik planlama!!! Çalışanlar hangi aşamada nasıl katkıda bulunacak? Sürekli geri bildirim!!! Dışarıdan destek/danışmanlık/hizmet ne ölçüde alınacak? Süreç danışmanlığı!!!

13 Stratejik Planlama Ekibinin Seçimi Ekip üyelerimiz; Ekibin değer ve ilkelerini benimser. Ait olduğu birimi temsil eder. Çalışmalara gönüllü olarak katılır. Çatışma durumunda uzlaşma yeteneği vardır... Oluşturduğumuz ekipte; Temel hizmet birimleri temsil edilmiştir. İç paydaşlar temsil edilmiştir. Farklı uzmanlık alanlarında bulunan kişiler dahil edilmiştir. Üst yönetim yeterince temsil edilmiştir...

14 Stratejik Planlama Ekibinin Seçimi

15 EKİP NORMLARIMIZ Toplantılar vaktinde başlar ve biter. Herkesin fikri değerlidir. Toplantıda konuşulanlar burada kalır. Toplantıların raporlanması esastır. Toplantıda telefonlar kapatılır. Toplantıda bir sonraki gündem belirlenir. Toplantılarda sigara içilmez.

16 SÜRECİN PLANLANMASI Çalışmaya ne kadar vakit ayrılacak? Nasıl bir uygulama modeli öngörülecek? Hangi çıktılar/sonuçlar elde edilecek?

17 NEREDEYİZ ? DURUM ANALİZİ PAYDAŞ ANALİZİ GZFT ANALİZİ STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ

18 STRATEJİK KONULAR Analiz sonuçları değerlendirilerek 13 stratejik konu belirlendi: 1 Personel 2 Denetim 3 Yetki Devri 4 Otomasyon 5 Motorbot Hizmetleri 6 Mevzuat ve İşlemlerin Kolaylaştırılması 7 Tedavi Hizmetleri 8 Maliye Kontrollü Bütçe 9 Ödeme Sistemlerinin Gözden Geçirilmesi 10 Ulaştırma ve Turizm Sektöründeki Gelişmeler ile Seyahat Sağlığı Hizmetleri 11 İletişim ve Tanıtım 12 Denizcilik Sektöründeki Uluslararası Rekabetin İncelenmesi 13 Teknik İmkansızlıklar

19 Arzu edilen gelecek VİZYON Orta vadede ulaşılacak amaçlar Spesifik, somut ve ölçülebilir hedefler STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLER NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ ? STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ

20 Uzun vadede ulaşılmak istenen yeri ve ilerlenecek yönü gösterir. Kuruluşa ilişkin düşlenen bir geleceği tasarlayabilmedir. Gerçekleri kurgulayarak gelecek yaratabilmek ve riske girebilmektir. Vizyon, Bilimsel Bir Hayaldir. VİZYON (Öz bakış, Öz görüş)

21 Aşağıdaki sorular cevaplanarak bir vizyon oluşturuldu. Ufuktaki amacımız nedir? Gelecekte ülkemiz ne durumda olacak ve bizim yerimiz ne olmalı? Gelecekte dünya ne durumda olacak, biz bu dünyanın neresinde yer alacağız? Önümüzdeki on yıllarda nerede olmalıyız?

22 “Uluslararası temasın olduğu yerlerde, esnek yapılanma ve kalite anlayışına sahip, uluslararası normlarda, etkin sağlık denetimi yapan, sağlık hizmeti veren ve norm belirleyen şeffaf, saygın bir otorite olmak” VİZYONUMUZ

23 Kuruluşun varoluş nedeni; Kuruluştan beklenen görev; Tüm çalışanlar tarafından paylaşılan ortak bir değer; Kuruluşu diğerlerinden ayırt etmeye yarayan bir kimlik kartı. MİSYON (ÖZGÖREV)

24 Aşağıdaki sorularının cevaplarına göre bir misyon ifadesi oluşturuldu. Niçin varız? Kim için varız? Neleri nasıl yapıyoruz? Biz olmasaydık neler eksik kalırdı? Diğerlerinden farkımız ne?

25 “Ülkemiz ve dünya sağlığının korunmasına katkıda bulunmak amacıyla, uluslararası anlaşmalardan kaynaklanan yetki ve gelirleri kullanarak, Türk boğazları ile hudut ve sahillerde sağlık denetimleri yapmak, uluslararası geçerliliği olan sertifikaları düzenlemek ve uluslararası yayılma gösteren bulaşıcı ve salgın hastalıkların ülkemize girmesini ve çıkmasını önlemektir.” MİSYONUMUZ

26 STRATEJİ : Kuruluşun vizyonuna ulaşmak için izlemesi gereken rota. AMAÇ : Vizyona ulaşmada belirlenen temel adımlar. HEDEFLER : Amaca ulaşmak için yapılması gereken ölçülebilir faaliyetler. STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER

27 STRATEJİK AMAÇ :1 “Uluslararası temasın olduğu yerlerde sağlık denetimlerinin, standartlara uygun, etkin ve eksiksiz olarak yerine getirilmesi.”

28 “2009 yılı sonuna kadar seyahat sağlığı hizmeti alanların sayısı üç katına çıkarılacaktır.” HEDEF 2.1 :

29 Ölçme yöntemlerinin belirlenmesi Performans göstergeleri PERFORMANS ÖLÇÜMÜ Raporlama Karşılaştırma Geri besleme İZLEME VE DEĞERLENDİRME BAŞARIMIZI NASIL TAKİP EDER VE DEĞERLENDİRİRİZ? STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ

30 “Stratejik planla uyumlu bütçelerin oluşturulmasını ve kaynakların bu plandaki hedefler doğrultusunda kullanılmasını sağlayan, performans göstergeleri ile uygulama sonuçlarını takip ve kontrol eden bir bütçeleme tekniğidir.” PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME

31 FAALİYET ANALİZİ BİRİM MALİYETLER PERFORMANS HEDEFLERİ

32 Samimiyet Üst yönetimin tutumu ve kararlılığı Süreç zaman alıcı Kurum çalışanlarının sahiplenmesi ve motivasyonu Katılımcılık Süreklilik ve sürdürülebilirlik Bireysel ve Kurumsal kültür değişimi (reform talebi) “ Ters gidebilecek her şey ters gider.” (Murphy Yasası) RİSKLER

33 Eğer problem başlangıçta saçma görünmüyorsa onun için umut yoktur! (Einstein)

34 YABANCI ÜLKE ÖRNEKLERİ

35 İNGİLTERE “İDARENİN MODERNİZASYONU” – “BEYAZ KİTAP” Beyaz kitap 5 ana ilke tanımlıyor: 1- Politika oluşturmayı günlük krizlere yönelik olmaktan çıkarıp uzun süreli sorunlara ve toplum için somut sonuçlar üretecek bir anlayışa odaklamak. 2- Hizmetleri, yurttaşın beklentilerine uyumlu olarak sunmak. 3- Verimli, etkin ve yüksek kaliteli hizmet sunmak. 4- Yeni teknolojiyi kullanmak. 5- Kamu hizmetini değerlendirmek ve yüceltmek.

36 “BÜROKRASİYİ AZALTMA GÜNÜ” Her yıl Ekim ayının son Perşembe günü çeşitli etkinliklerle "Bürokrasiyi Azaltma Günü” nü kutluyor. O gün Başbakan, hükümetin bürokrasiyi azaltmak ve idareyi çağdaşlaştırmak amacıyla aldığı bazı karar ve uygulamaları açıklıyor. Yine aynı gün, yıl içinde başarılı olmuş reformculara ve birimlere ödüller veriliyor. PORTEKİZ

37 “KAMU YÖNETİMİ REFORMU HAREKETİ" Kamu yönetiminin imajını iyileştirmek ve yeniden prestij kazandırmak. Kamu çalışanlarını onurlandırmak, çalışma koşullarını düzeltmek, yetenek ve niteliklerini iyileştirmek İdareyi yurttaşa yöneltmek ve sunulan hizmet kalitesini arttırmak. Yetkileri topluma çok daha yakın olan alt kademelere kaydırmak. PORTEKİZ

38 “KAMU HİZMETİ YASASI” Yetkiyi kurumların en üst yöneticilerine kaydırıyor; Yöneticileri yönetimlerinden sorumlu tutuyor; Yönetim tarzından dolayı hesap vermeye çağırıyor; AVUSTRALYA

39 "AÇIK PERSONEL SİSTEMİ" Açık Personel Sistemi rekabet ve yarışma öğesini getiriyor. Üstkademelerdeki kadrolar için (Müdür, Genel Müdür vb.) yarışmaya izin veriliyor. Devlet Başkanı'na bağlı bir komisyon oluşturuluyor. KORE

40 “YÖNETİCİ YETENEĞİNİ KEŞFEDİP GELİŞTİRMEK” Kuruluşlar üst kadrolarının geleceğini güvenilir ve yetenekli ellere teslim edip garanti altına almak için kendi bünyelerindeki potansiyeli araştırmaya öncelik vermelidirler. Kuruluşun en üst noktasındaki kişi "potansiyel" kavramını sahiplenerek saydam bir yöntem izlemelidir. FİNLANDİYA

41 “Efendiler, Uygarlık yolunda başarı yenileşmeye bağlıdır. Toplumsal yaşamda, iktisatta, bilimde ve fende başarılı olmak için tek gelişme ve ilerleme yolu budur. Milletimiz mazisinden değil artık istikbalinden mesuldür” Mustafa Kemal Atatürk SON SÖZ

42 Teşekkürler...


"STRATEJİK YÖNETİMDE PİLOT UYGULAMALAR I. KAMU KALİTE SEMİNERİ Stratejik Yönetim Uygulamaları ve Bilgi Paylaşımı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları