Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ M.SELAHATTİN ÇOLAK İLKOKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ M.SELAHATTİN ÇOLAK İLKOKULU."— Sunum transkripti:

1 TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ M.SELAHATTİN ÇOLAK İLKOKULU

2

3  Tüm gücünüzle koştuğunuzu düşünün. Eğer size iki adım uzaklıkta aniden bir duvar önünüzde belirirse durabilir misiniz?  Bu durum sizin saatte 25 km/s hızla seyrederken önünüzdeki aracın herhangi bir şeye çarpmasıyla karşı karşıya kalacağınız durumla aynıdır.

4  Peki ya, aracınızla ani fren yaparak, ya da öndeki araca çarparak durursanız?  Eğer emniyet kemeri kullanmıyorsanız, siz ve araç içindeki yolcuların bedenleri aynı hızla yol almaya devam eder.  Ta ki direksiyon, torpido veya ön cam sizi durduruncaya kadar.

5 İlk Çarpma  Başka bir taşıt veya diğer bir nesneyi kapsamaktadır; ağaç, levha, çukur, bir insan ya da bir hayvan vs. gibi.  İkinci Çarpma  Emniyet kemeri takmayan yolcu ile taşıtın iç yüzeyi arasında meydana gelmektedir; örneğin sürücünün göğsünü direksiyona ya da başını pencereye çarpması.  Üçüncü Çarpma Vücudun iç organlarının göğüs iç duvarına ya da iskelet yapısına çarptığında meydana gelmektedir.

6  Emniyet kemeri takmayan bir kişi taşıtın çarpma öncesindeki seyir hızı ne idiyse o hızda hareketine devam eder ve taşıttan dışarı fırlar.

7

8 EMNİYET KEMERİ TAKILI EMNİYET KEMERİ TAKILI DEĞİL

9  Araçtan dışarı savrulan kişi, yumuşak bir zemine düşmüyor.

10  Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor.  Bunu yapmak için öncelikle çok güçlü kol kaslarına sahip olması gerekiyor.  Bir duvara 50 km/s hızla çarpma esnasında DÖRT TON’ luk bir etki oluşuyor.  Kol kasları bunu engelleyemiyor.  Ancak! emniyet kemeri, kol ve bacakların kırılmasını önleyebilmektedir.

11

12  Taşıttan dışarı fırlamak bir çarpışmada bireyin başına gelebilecek en tehlikeli durumlardan birisidir ve bu kişilerin %75'i hayatını kaybetmektedir.

13  Çarpışmadan 26 milisaniye sonra Sürücü yolcular emniyet kemeriyle bağlı değillerse 80 km/s süratle araç içinde harekete devam ederler.  44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.  92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, camdan dışarı fırlar.  200 milisaniyeden daha kısa süre içerisinde her şey biter.

14  Emniyet kemerinin rahat ya da kullanışlı olmadığının düşünülmesi.  Emniyet kemerinin araçta sıkışmalara yol açacağından endişesi edilmesi.  Sürücülerin, sürücülük becerilerinin iyi olduğunu düşünerek kaza yapmayacaklarına inanmaları.

15  Taşıttan fırlamanın araç içerisinde kalmaktan daha güvenli olduğunu düşünmeleri.  Şehir içinde emniyet kemeri kullanmaya gerek olmadığının düşünülmesi,  Emniyet kemeri takmadan taşıtın arka koltuğunda yolculuk etmenin güvenli olduğunun düşünülmesi.

16  Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını asıl gerektiren kısa mesafe ve düşük hızlardaki yolculuklardır.  Çünkü ölümlü trafik kazalarının yüzde 80′ i sürücülerin evlerine kilometre uzakta ve saatte kilometre hızın altında gerçekleşiyor.

17  Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35′ i şehir içinde ve günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor.  Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 km/s hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor.

18  Taşıt içi emniyet kemeri hatırlatma sistemlerini devre dışı bırakmak için aparat kullanılması  Emniyet kemerinin boş bağlanarak üzerine oturulması  Emniyet kemerinin yükseklik ayarının doğru yapılmaması.

19  Edirne'de meydana gelen trafik kazasında üniversite öğrencisi iki genç ölümden döndü.  Kazada aracın ikaz sesini susturmak için emniyet kemerini boş bağlayan sürücü ağır yaralanırken, kemeri takılı olan arkadaşı kazayı hafif sıyrıklarla atlattı.

20  Emniyet kemeri alt şeritinin göbek üzerinden değil kalçaların hizasından, çapraz şeritin ise omuzun üzerinden ve göğsün ortasından geçirilmesi.  Emniyet kemeri şeritlerinin gergin olması.  Emniyet kemerini bağlarken üzerinizde palto vs. gibi kalın giysiler olmaması doğru kullanım olacaktır.

21

22  Öğretmenler olarak önce biz örnek olalım ve emniyet kemerimizi takalım

23

24  2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 78 ve Karayolları Trafik Yönetmeliği 150. Maddesi gereğince araçlarda «Emniyet Kemeri» bulundurulması ve kullanılması zorunludur.

25

26

27  Dinlediğiniz için teşekkürler.  Lütfen kontağı açmadan önce Emniyet Kemerinizi Bağlayın.  Çünkü bizim için değerlisiniz


"TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ M.SELAHATTİN ÇOLAK İLKOKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları