Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı! Tartışma Soruları: •Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur? •Sorunun.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı! Tartışma Soruları: •Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur? •Sorunun."— Sunum transkripti:

1 9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı! Tartışma Soruları: •Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur? •Sorunun nedenlerini açıklayınız? Fark edilen tehlike faktörleri hangileridir? •Bu tehlikelerden korunmak, olayı engellemek için olay kişilerine düşen sorumluluklar nelerdir? •Bu olayda hangi trafik güvenliği kuralının kaza ve kayıplardan koruyucu olacağını belirtiniz. Doktor hastaneye giderken yaralandı Haseki Hastanesi doktorlarından Kemal Y, geçirdiği trafik kazasında çeşitli yerlerinden yaralanırken, sürücü ve diğer yolcu kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Kaza, Cerrahpaşa yakınlarında meydana geldi. Yağış nedeniyle kayganlaşan yolda direksiyon hakimiyetini kaybeden sürücü Ayten A. bariyerlere çarptı. Araçta bulunan Kemal Y, çarpmanın etkisiyle çeşitli yerlerinden yaralanırken, diğer yolcu ve sürücü kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Kazayı gören vatandaşlar durumu itfaiye ve sağlık ekiplerine haber verdi. Kısa sürede olay yerine gelen sağlık ekipleri kazada hafif yaralananları alarak hastaneye kaldırırken, araçta sıkışan doktor için itfaiye ekipleri seferber oldu. Yaklaşık 20 dakika süren çalışmalar sonucu Kemal Y. sıkıştığı yerden çıkarılarak ambulansa bindirildi. Ayağından ve başından yaralanan Kemal Y. ambulansla hastaneye kaldırıldı. Kazayı gören vatandaşlar yağmur nedeniyle aracın kayarak bariyerlere çarptığını belirtti. Hayati tehlikeyi atlattığı öğrenilen Kemal Y’nin tedavisi sürüyor. Doktor Haklan bey, sabah muayenesine yetişmek üzere hızla hastaneye doğru yürüyordu. Cep telefonu çaldı, arayan hemşire Ayten hanımdı. -Hakan bey, kaza geçirdik. Doktor Kemal bey yaralandı! - Sakin olun Ayten hanım. Neredesiniz, nerede oldu kaza? -Hastanenin iki sokak aşağısındayız. Ben kullanıyordum, nasıl oldu anlamadım. Bariyerlere çarptık, ben ve Şadiye hanım iyiyiz, ama doktor beyin durumu kötü. Arkada oturuyordu, ön koltuğun boşluğunda yatıyor. Nasıl oldu anlamadım! Galiba sol bacağında kırık var. Kendinde değil. -Hemen geliyorum Ayten hanım, ambulansa da haber veriyorum. Siz sakin olun! Bu örnek olay Elif Sungur tarafından gerçek bir hikayeye dayandırılarak yazılmıştır.

2 Örnek olay konusuÖrnek olayın içeriğiMüfredata göre ilgili kazanım numarası Sağlayacağı kazanım 9-Emniyet kemeri kullanımı Araç içinde emniyet kemeri takmanın önemi Güvenli yolculuk yapmak için alınacak diğer önlemler 12,13 -Emniyet kemeri ve çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın gerekliliğini açıklar -Güvenli yolculuk için gerekli önlemleri alır

3 Emniyet kemeri •Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntıdan korur •Kemer, kaza anında meydana gelen çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, çarpma etkisinin vücutta tek noktada toplanmayıp dağılmasını sağlar •Çarpma ve çarpışma anında koltuktan fırlamayı engeller •Hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek korur

4 Emniyet kemeri • Özel araçlarda meydana gelen ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 azaltmaktadır • Hafif kamyon sürücüleri arasında araç içi ölümleri yüzde 60, ağır yaralanmaları ise yüzde 65 azaltmaktadır İkinci çarpışma/beden çarpışması • Çarpışmalar veya ani frenleme sonucunda duran araçta, araç içindeki kişilerin duramayarak aracın torpido, ön cam, direksiyon gibi kısımlarına çarpmalarıdır • Emniyet kemeri, ikinci çarpışmadan korur

5 Emniyet kemeri ve önlediği riskler • Emniyet kemeri takmadığınızda kaza ve çarpışma anında vücut araçla aynı hızda hareket eder • Vücudun ileriye hareketini emniyet kemeri durdurur • Emniyet kemeri takılmamışsa kişi aracın tavanı, direksiyon simidi ya da cama çarpar, araçtan dışarı da fırlayabilir •Bunun sonucu ölüm ya da yaralanmadır

6 Ne zaman ve nerede emniyet kemeri takmalı? ŞEHİRİÇİ ŞEHİRDIŞI ÖLÜ YARALI YARALI İstatistikler, her zaman emniyet kemeri takmanın gereğini ortaya koyuyor.

7 Kısa mesafede emniyet kemeri kullanılmalı mı? • Ölümcül kazaların yüzde 75’i, kişinin evinden 30 kilometre uzaklığa kadar alanı kapsayan yollarda meydana geliyor • Bu nedenle şehir içinde ve kısa mesafeli seyahatlerde de emniyet kemeri takılmalıdır

8 Emniyet kemeri • Kullanılmaması durumunda • 30 km/saat hızda olan çarpışmalarda vücutta oluşan hasar 1 birim ise, 50 km/saat olan çarpışmalarda bu hasar 9 katına çıkmaktadır • Ölümle sonuçlanan kazalarda oluşan yaralanmalar incelendiğinde yoğunlaşma, • Yüzde 48 ile baş-boyun yaralanmaları • Yüzde 37 ile göğüs-karın-kalça yaralanmaları • Yüzde 8 ile omurga ve göğüs duvarı yaralanmalarıdır • Bir kaza sonrası aracın içinde kalmak kişileri ölümden kurtarabilir • Emniyet kemeri kullanılmadan karışılan bir kazada, araç dışına fırlama halinde ölüm riski tam 25 kat artar

9 Emniyet kemeri her zaman ve her yerde kullanılmalıdır

10 Hava yastığı •Hava yastıkları önden ve yandan çarpmalar için tasarlanmış güvenlik donanımlarıdır •Hava yastığı kafa ve göğüs yaralanmalarını azaltmak üzere ve çarpmanın şiddeti orta veya ciddi düzeyde ise açılacak şekilde tasarlanmıştır •ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Dairesi tarafından yapılan bir çarpışma deneyi, emniyet kemeri ve hava yastığının birlikte kullanımının ciddi kafa çarpmalarının yüzde 75’ini, ciddi göğüs yaralanmalarının yüzde 66’sını önlemede etkili olduğu göstermektedir

11 Hava yastıkları ve emniyet kemeri Hava yastıkları ve emniyet kemeri kombinasyonu: • Ciddi kafa yaralanmalarını yüzde 75 oranında • Ciddi göğüs yaralanmalarını ise yüzde 66 oranında azaltmaktadır Sadece hava yastığı kullanımında: • Ciddi kafa yaralanmaları sadece yüzde 23 oranında azalmaktadır Hava yastıkları: • Emniyet kemerlerine yardımcı güvenlik sistemleridir • Kemer kişinin kontrollü bir şekilde hava yastığına çarpmasını sağlar

12 Çocuk bağlama sistemleri • Trafik kazasına bağlı ölümlerde 0-9 yaş arasındaki çocukların yüzde 46’sı uygun koltuk ve bağlama sistemleri kullanılmaması sebebiyle yaşamını yitiriyor • Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine göre, doğumdan itibaren çocuk oto güvenlik koltuğu kullanımının zorunlu olduğu gelişmiş ülkelerde trafik kazalarında çocuk ölüm oranı yüzde 3’lere geriliyor

13 Çocuk güvenlik koltuğu •Boyu 150 santimetrenin, ağırlığı da 36 kilogramın altındaki çocukların güvenlik koltuğunda seyahat etmeleri zorunludur Kendine yetemeyen bireylerin trafikte güvenliğinin sağlanmasından hepimiz sorumluyuz.


"9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı! Tartışma Soruları: •Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur? •Sorunun." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları