Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ İyi bir Sürücü Kimdir? Bütün Trafik Kurallarına Uyan. Uymayanları Uyaran Sürücüdür.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ İyi bir Sürücü Kimdir? Bütün Trafik Kurallarına Uyan. Uymayanları Uyaran Sürücüdür."— Sunum transkripti:

1

2 GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ İyi bir Sürücü Kimdir? Bütün Trafik Kurallarına Uyan. Uymayanları Uyaran Sürücüdür.

3 Bir şöförü iyi bir şöför yapan nekadar hızlı gittiği değil hem kendisi hemde çevresindekiler açısından aracını nedenli dikkatli ve güvenli kullandığıdır.

4 GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİĞİ NEDİR? Sürücünün sürüşün her anında aracına tam olarak hakim olması, araç dışından gelen olaylara seri şekilde cevap vermesidir. Sürücünün aracının limitlerini ve kendisini iyi tanımasıdır.

5 GÜVENLİ SÜRÜŞ NE DEĞİLDİR? 1. Hız Limitlerinin aşılması 2. Emniyet kemerinin takılmaması 3. Uykusuz ve yorgun yola çıkılması 4. Başkalarına saygısız davranılması 5. Kaza yapmak veya yaptırmak 6. Aracımda ABS, ASR, AİR var diye hız limitinin aşılması DEĞİLDİR.

6 HAYATTA KALMA TEKNİKLERİ Ülkemizde trafik kazaları insan hayatını tehtid eden en büyük faktördür. Ülkemizde trafik kazaları insan hayatını tehtid eden en büyük faktördür. Trafik kazalarının %95 nedeni sürücü bilgi ve beceri eksikliğidir. Trafik kazalarının %95 nedeni sürücü bilgi ve beceri eksikliğidir. Yollarımızın iyileştirilmesi, araçlardaki güvenlik önlemlerinin arttırılması, eğitim, denetim ve ilkyardımın arttırılması. Yollarımızın iyileştirilmesi, araçlardaki güvenlik önlemlerinin arttırılması, eğitim, denetim ve ilkyardımın arttırılması. Sürücü kursları; trafik kurallarını, araçların temel fonksiyonlarını ve bir yerden başka biryere gidebilmeyi öğretir. Derinlemesine eğitimi zaman içinde öğrenilir. Sürücü kursları; trafik kurallarını, araçların temel fonksiyonlarını ve bir yerden başka biryere gidebilmeyi öğretir. Derinlemesine eğitimi zaman içinde öğrenilir.

7 -Sürücü kursları bu arada acil bir durumdan nasıl kurtulacağını ve bu duruma düşmemek için gerekli önlemleri öğretemez. -Ülkemizde araç kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Bu durumda sürücünün şansı maalesef yoktur.

8 SÜRÜŞ TEKNİKLERİ Hızınızı viraja girmeden azaltınız. Hızınızı viraja girmeden azaltınız. Hızınızı yolun gerçek şartlarına göre ayarlayınız. Hızınızı yolun gerçek şartlarına göre ayarlayınız. Hız arttıkça daha uzağa bakınız. Hız arttıkça daha uzağa bakınız. Her hızda fren duruş mesafesini tahmin ediniz. Her hızda fren duruş mesafesini tahmin ediniz. Mümkün oldukça diğer araçlara yakın hızda seyrediniz. Mümkün oldukça diğer araçlara yakın hızda seyrediniz. Emniyet mesafesini unutmayınız. Emniyet mesafesini unutmayınız.

9 Otomobil kullanırken yalnız yola konsantre olunuz. Otomobil kullanırken yalnız yola konsantre olunuz. Yüksek hızda ani manevralardan kaçının. Yüksek hızda ani manevralardan kaçının. Güvenli ve profosyonel bir sürüş mest olmuş halde değil otomobilin kontrolünü elde tutarak yapılır. Güvenli ve profosyonel bir sürüş mest olmuş halde değil otomobilin kontrolünü elde tutarak yapılır. İki elinizide herzaman direksiyon üzerinde tutunuz. İki elinizide herzaman direksiyon üzerinde tutunuz. Değişken zeminlerde yol tutuşunu değerlendirmek için uygun ortamda frenleri deneyiniz. Değişken zeminlerde yol tutuşunu değerlendirmek için uygun ortamda frenleri deneyiniz.

10 AŞAĞIDAKİ UYARILARA DİKKAT EDİNİZ… Başa gelebilecek hertürlü duruma karşı çözümleri önceden tasarlayınız. Başa gelebilecek hertürlü duruma karşı çözümleri önceden tasarlayınız. Aquaplanning etkisinde gazı kesin direksiyonu düz tutun. Aquaplanning etkisinde gazı kesin direksiyonu düz tutun. Sollama ile ilgili çalışmaları takip mesafesini iyi bilerek yapınız. Sollama ile ilgili çalışmaları takip mesafesini iyi bilerek yapınız. Önünüzdeki araç ani bir manevra yaparsa sizde onun izinden gidiniz. Önünüzdeki araç ani bir manevra yaparsa sizde onun izinden gidiniz.

11 SÜRÜŞ POZİSYONU Koltuk Arkalığı Ayarı. Koltuk Arkalığı Ayarı. Kol ve bacak mesafesi Kol ve bacak mesafesi

12 SÜRÜŞ FİZİĞİ Kamm dairesi: Otomobillerin tekerleklerine normal koşullarda doğrusal ve yanal kuvvet etki eder. Bu kuvvetler hareket edildiğinde, frene basıldığında ve virajlarda oluşur. Eğer kuvvetlerin toplamı dairenin dışına çıkarsa güç aktarım sınırı aşıldığı için araç kaymaya başlar. Kamm dairesi: Otomobillerin tekerleklerine normal koşullarda doğrusal ve yanal kuvvet etki eder. Bu kuvvetler hareket edildiğinde, frene basıldığında ve virajlarda oluşur. Eğer kuvvetlerin toplamı dairenin dışına çıkarsa güç aktarım sınırı aşıldığı için araç kaymaya başlar.

13 DÖNEMEÇLERE GİRİŞ Yavaş gir hızlı çık teorisini unutmayalım.

14 DİKKAT VE KONSANTRASYON Asla alkollü araç kullanmayınız. Alkol insan vücudunu her yönden zayıflatan bir etkendir. Dikkat ve konsantrasyonun bir numaralı düşmanıdır. Asla alkollü araç kullanmayınız. Alkol insan vücudunu her yönden zayıflatan bir etkendir. Dikkat ve konsantrasyonun bir numaralı düşmanıdır. Yapılan incelemelere göre seyir halinde telefonla görüşmek alkollü araç kullanmanın 4 katı zararlı olduğu görülmektedir. Yapılan incelemelere göre seyir halinde telefonla görüşmek alkollü araç kullanmanın 4 katı zararlı olduğu görülmektedir. Uykusuz araç kullanmayınız. Uykusuz araç kullanmayınız. Uykusuzluğa çare ilaç değil uyumaktır.

15 PSİKOLOJİK HAZIRLIK İyi sücülük güvenli araba kullanmayı bilmektir. İyi sücülük güvenli araba kullanmayı bilmektir. 2 saat 120 ile gitmek, 1 saat 90 la, 1 saat 150 ile gitmekten daha güvenlidir. 2 saat 120 ile gitmek, 1 saat 90 la, 1 saat 150 ile gitmekten daha güvenlidir. Arabanızı herzaman siz kullanın. Arabanızı herzaman siz kullanın. Sizi yönlendirmelerine izin vermeyin. Sizi yönlendirmelerine izin vermeyin. GAZA GELMEYİN GAZA GELMEYİN Diğer yaya ve sürücülere saygılı olun hata yapanları uyarın.

16 EMNİYET KEMERİ Tehlikenin nezaman ve hangi şekilde meydana geleceği belli değildir. Emniyet kemerinin hayat kurtarma oranını öğreniniz. Tehlikenin nezaman ve hangi şekilde meydana geleceği belli değildir. Emniyet kemerinin hayat kurtarma oranını öğreniniz.

17 OTOBÜSLERDE Tarihine kadar üretilmiş minübüs ve otobüslerin bütün koltuklarında zorunlu olmayıp, Tarihine kadar üretilmiş minübüs ve otobüslerin bütün koltuklarında zorunlu olmayıp, sürülerin yanında oturan yolcuların emniyet kemeri takması mecburidir.Otobüslerde sürücü yanında oturan,ön koltukta oturan,en arkada oturup önü boş olan sürücü ile iki katlı şehirlerarası otobüslerde en önde oturan yolcuların emniyet kemeri takması mecburidir. sürülerin yanında oturan yolcuların emniyet kemeri takması mecburidir.Otobüslerde sürücü yanında oturan,ön koltukta oturan,en arkada oturup önü boş olan sürücü ile iki katlı şehirlerarası otobüslerde en önde oturan yolcuların emniyet kemeri takması mecburidir.

18 Arka başlığı doğru olarak ayarlanmayan araçlarda bu şekilde oluşan kazaların %95 inde boyun zedelenmesine maruz kalınmaktadır. Arka başlığı doğru olarak ayarlanmayan araçlarda bu şekilde oluşan kazaların %95 inde boyun zedelenmesine maruz kalınmaktadır. Aracınızla ani fren yapmanız durumunda yolcuların boyun kaslarının vücudunuza gelebilecek darbeyi emmesi imkansızdır.Kaslarda gerilme ile kemiklerde,damarlarda ve sinirlerde hasara yol açabilir.Bu durumun oluşması için 10 km/saat hızla çarpılması veya ani durulması yeterlidir. Aracınızla ani fren yapmanız durumunda yolcuların boyun kaslarının vücudunuza gelebilecek darbeyi emmesi imkansızdır.Kaslarda gerilme ile kemiklerde,damarlarda ve sinirlerde hasara yol açabilir.Bu durumun oluşması için 10 km/saat hızla çarpılması veya ani durulması yeterlidir.

19 Emniyet kemeri sadece önde oturanlar için değil arkada oturanlar içinde gereklidir. Emniyet kemeri sadece önde oturanlar için değil arkada oturanlar içinde gereklidir. 50 km/saat hızla oluşan bir kazada arka koltukta oturan bir yetişkin 3,5 ton ağırlıkla öne savrulur.(Bu bir fil ağırlıdır.) 50 km/saat hızla oluşan bir kazada arka koltukta oturan bir yetişkin 3,5 ton ağırlıkla öne savrulur.(Bu bir fil ağırlıdır.) Hayati tehlike sadece öne fırlayan yolcuda değil aynı zamanda çarpacağı sürücü veya önde oturan yolcuda da olacaktır. 3,5 ton ağırlıkla ön koltuğa çarpan yolcu ön koltuğu kıracak ve öndeki yolcuya da zarar verecektir. Hayati tehlike sadece öne fırlayan yolcuda değil aynı zamanda çarpacağı sürücü veya önde oturan yolcuda da olacaktır. 3,5 ton ağırlıkla ön koltuğa çarpan yolcu ön koltuğu kıracak ve öndeki yolcuya da zarar verecektir.

20 HAMİLE BAYANLAR EMNİYET KEMERİ HAMİLE BAYANLAR EMNİYET KEMERİ

21 ÇOCUKLAR İÇİN Otomobil,arazi taşıtı,kamyonet,yük arazi taşıtları kamyon ve çekicilerde 150 cm den kısa ve 36 kg altındaki çocukların taşınması sırasında çocukların ağırlığına uygun ve bu yönetmelikte yer alan çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. Otomobil,arazi taşıtı,kamyonet,yük arazi taşıtları kamyon ve çekicilerde 150 cm den kısa ve 36 kg altındaki çocukların taşınması sırasında çocukların ağırlığına uygun ve bu yönetmelikte yer alan çocuk bağlama sistemlerinin kullanılması zorunludur. Ancak 135 cm den uzun çocuklar çocuk bağlama sistemleri yerine ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerini kullanabilirler. Ancak 135 cm den uzun çocuklar çocuk bağlama sistemleri yerine ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerini kullanabilirler. Çocuk bağlama sistemleri olmayan otomobil,yolcu arazi taşıtı,kamyonet,yük arazi taşıtı,kamyon ve çekicilerde 3 yaşın altındaki çocuklar taşınamaz. Çocuk bağlama sistemleri olmayan otomobil,yolcu arazi taşıtı,kamyonet,yük arazi taşıtı,kamyon ve çekicilerde 3 yaşın altındaki çocuklar taşınamaz.

22 Çocuklarınızı otomobilinizin her zaman arka koltuğuna ve emniyet kemeri takılı bir şekilde oturtunuz ve küçük çocuklar mutlaka onlar için üretilmiş araç koltuğuna oturmalıdırlar. Çocuklarınızı otomobilinizin her zaman arka koltuğuna ve emniyet kemeri takılı bir şekilde oturtunuz ve küçük çocuklar mutlaka onlar için üretilmiş araç koltuğuna oturmalıdırlar. 50 km /saat hızla meydana gelen kazada 4 yaşındaki bir çocuk öne doğru 400 kg bir ağırlığa eşit güçle savrulur. 50 km /saat hızla meydana gelen kazada 4 yaşındaki bir çocuk öne doğru 400 kg bir ağırlığa eşit güçle savrulur. Doğru şekilde araç koltuğuna bağlı çocukların kazada %75 zarar görmedikleri, Doğru şekilde araç koltuğuna bağlı çocukların kazada %75 zarar görmedikleri, % 67 oranında da korundukları tespit edilmiştir. % 67 oranında da korundukları tespit edilmiştir.

23 3 yaştan küçük çocukların koruma koltukları arkada ve gidiş istikametinin tersine bakacak şekilde monte edilir. 3 yaştan küçük çocukların koruma koltukları arkada ve gidiş istikametinin tersine bakacak şekilde monte edilir. Minübüs ve otobüslerde seyahat eden yolcular koltuklarına oturduklarında ve araç hareket ettiğinde emniyet kemerini bağlamaları hususunda Minübüs ve otobüslerde seyahat eden yolcular koltuklarına oturduklarında ve araç hareket ettiğinde emniyet kemerini bağlamaları hususunda -Sürücü tarafından, -Sürücü tarafından, -Muavin veya grup lideri tarafından, -Muavin veya grup lideri tarafından, -Görsel işitsel cihazlarla ve her oturma pozisyonunda görülcek şekilde uyarılır. -Görsel işitsel cihazlarla ve her oturma pozisyonunda görülcek şekilde uyarılır.

24 LASTİKLER Yol ile olan en önemli hayat bağınızdır. Eksik ve yanlış lastik havası kazalara davetiye çıkarır. Yol ile olan en önemli hayat bağınızdır. Eksik ve yanlış lastik havası kazalara davetiye çıkarır. Yağmurda Lastik diş kalınlığı Yağmurda Lastik diş kalınlığı Sıcak havada Yazın 1.6 mm Sıcak havada Yazın 1.6 mm Karda Kışın 3.00 mm Karda Kışın 3.00 mm

25 FREN Acil Fren Acil Fren Konfor Fren Konfor Fren ABS Fren ABS Fren El Freni El Freni Ve Bakımları. Ve Bakımları.

26 MOTOR Aracınızın motoru, aracın kalbidir. Motoru yıpratan başlıca neden aşırı ısı ve soğuk olarak bilinir. Aracınızın motoru, aracın kalbidir. Motoru yıpratan başlıca neden aşırı ısı ve soğuk olarak bilinir.

27 DEBRİYAJ Debriyaj motordan gelen hareketi aktarma organlarına bağlayan veya ayıran sistemdir. Debriyaj motordan gelen hareketi aktarma organlarına bağlayan veya ayıran sistemdir. Hızla basılır, yavaşca ayak çekilir. Hızla basılır, yavaşca ayak çekilir.

28 SÜSPANSİYON Araçların güvenli sürüş ve konforunu sağlayan amortisör ve yaylardır. Araçların güvenli sürüş ve konforunu sağlayan amortisör ve yaylardır. Bozuk yüzeylerde yavaş gidilmeli, tekerlekler çukur ve kasislere girerken fren bir an bırakılmalı, yay ve amortisörlerin açılması sağlanmalıdır. Bozuk yüzeylerde yavaş gidilmeli, tekerlekler çukur ve kasislere girerken fren bir an bırakılmalı, yay ve amortisörlerin açılması sağlanmalıdır.

29 SİLECEKLER Silecek lastikleri her 6 ayda bir değiştirilmelidir. Silecek lastikleri her 6 ayda bir değiştirilmelidir. Islak yolda sollama yapmadan önce silecekler son hızla çalıştırılmalıdır. Silecek suyu devamlı kontrol edilmeli ve soğuk bölgelerde donmayı önleyecek bazı malzemeler suya ilave edilmelidir. Islak yolda sollama yapmadan önce silecekler son hızla çalıştırılmalıdır. Silecek suyu devamlı kontrol edilmeli ve soğuk bölgelerde donmayı önleyecek bazı malzemeler suya ilave edilmelidir. Görülmeyen tehlikelerin önlemi alınamaz. Görülmeyen tehlikelerin önlemi alınamaz.

30 AYNALAR İyi ayarlı ve temiz aynalar trafiği 360 derece görmeyi sağlar. İyi ayarlı ve temiz aynalar trafiği 360 derece görmeyi sağlar. Şerit değiştirirken görünmeyen ölü nokta omuz arkasına bakılarak kontrol edilmelidir. Şerit değiştirirken görünmeyen ölü nokta omuz arkasına bakılarak kontrol edilmelidir. Kabin içinde aynaya asılan süsler dikkati dağıtır. Kabin içinde aynaya asılan süsler dikkati dağıtır.

31 FARLAR Görmek Görmek Görülmek Görülmek Mesaj vermek içindir. Mesaj vermek içindir.

32 KORNA Yayaları ve sürücüleri uyarmak amacıyla kullanılır. Yayaları ve sürücüleri uyarmak amacıyla kullanılır. Havalı kornalar yerleşim yerlerinde kullanılmaz. Havalı kornalar yerleşim yerlerinde kullanılmaz. Korna tek sesli ve çevreyi rahatsız etmicek şekilde olmalıdır. Korna tek sesli ve çevreyi rahatsız etmicek şekilde olmalıdır. 93/118 desibel arasında olmalıdır. 150m’den duyulabilmelidir 93/118 desibel arasında olmalıdır. 150m’den duyulabilmelidir

33 YEDEK MALZEMELER Reflektör Reflektör Çekme halatı Çekme halatı Takoz Takoz Kriko Kriko Stepne Stepne Yangın söndürme cihazı Yangın söndürme cihazı İlkyardım çantası İlkyardım çantası Akü takviye kablosu Akü takviye kablosu Bijon anahtarı Bijon anahtarı Hava kontrol saati. Hava kontrol saati. Sis gözlüğü. Sis gözlüğü.

34 GİYSİLER Vücudu sıkmayan hareket ve görüşü kısıtlamayan rahat giysiler tercih edilmelidir. Vücudu sıkmayan hareket ve görüşü kısıtlamayan rahat giysiler tercih edilmelidir. Ayakkabılar; kalın, geniş tabanlı ve topuklu olmamalıdır. Mümkünse pedalı ayağınızla hissetmelisiniz. Ayakkabılar; kalın, geniş tabanlı ve topuklu olmamalıdır. Mümkünse pedalı ayağınızla hissetmelisiniz.

35 EŞYALAR Bagajda yer değiştirmeyecek şekilde yerleştirilmelidir. Bagajda yer değiştirmeyecek şekilde yerleştirilmelidir. Eşya hiçbir zaman görüşü engelleyecek yerlere, arka cam önüne, iki koltuk arasına, ön torpido üzerine konulmamalıdır. Eşya hiçbir zaman görüşü engelleyecek yerlere, arka cam önüne, iki koltuk arasına, ön torpido üzerine konulmamalıdır. Dışarıya konulan eşyalar aracın dengesini bozmayacak şekilde ve hava akımını etkilemeyecek biçimde yerleştirilmelidir bu eşyalar düşmeyecek ve diğer araçları tehlikeye sokmayacak şekilde olmalıdır. Dışarıya konulan eşyalar aracın dengesini bozmayacak şekilde ve hava akımını etkilemeyecek biçimde yerleştirilmelidir bu eşyalar düşmeyecek ve diğer araçları tehlikeye sokmayacak şekilde olmalıdır.

36 Arka camın önünde herhangi bir şey bırakmışsanız ki bu sadece 1 kg ağırlığında bir ajanda bile olabilir, siz durduğunuz halde o hala 50 kg saat hızla seyahat etmeye devam ettiği için 40 kg dan fazla bir ağırlıkla kafanızı çarpacaktır.Aracınıza sizin can güvenliğiniz için konmuş olan hava yastıkları ve aktif gergili emniyet kemerleri siz araç içinde gerekli tedbirleri almadığınız sürece yeterli olmayabilir. Arka camın önünde herhangi bir şey bırakmışsanız ki bu sadece 1 kg ağırlığında bir ajanda bile olabilir, siz durduğunuz halde o hala 50 kg saat hızla seyahat etmeye devam ettiği için 40 kg dan fazla bir ağırlıkla kafanızı çarpacaktır.Aracınıza sizin can güvenliğiniz için konmuş olan hava yastıkları ve aktif gergili emniyet kemerleri siz araç içinde gerekli tedbirleri almadığınız sürece yeterli olmayabilir.

37


"GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ İyi bir Sürücü Kimdir? Bütün Trafik Kurallarına Uyan. Uymayanları Uyaran Sürücüdür." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları