Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MENOPOZ VE BESLENME MENOPOZ VE BESLENME. MENOPOZ Doğurganlık yeteneğinin kaybolduğu 48-55 yaş arası dönemdir. Beslenme durumu, Sosyo-ekonomik durum, Aşırı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MENOPOZ VE BESLENME MENOPOZ VE BESLENME. MENOPOZ Doğurganlık yeteneğinin kaybolduğu 48-55 yaş arası dönemdir. Beslenme durumu, Sosyo-ekonomik durum, Aşırı."— Sunum transkripti:

1 MENOPOZ VE BESLENME MENOPOZ VE BESLENME

2 MENOPOZ Doğurganlık yeteneğinin kaybolduğu yaş arası dönemdir. Beslenme durumu, Sosyo-ekonomik durum, Aşırı alkol ve kahve içilmesi menopozu etkileyen faktörlerdir.

3 MENOPOZDA OLUŞAN DEĞİŞİKLİKLER: Halsizlik, yorgunluk Psiko-endokrin değişiklikler: Başağrısı Sinirlilik, depresyon, Uyku bozuklukları, Aşırı terleme,

4 Deride gevşeme, incelme, damarların belirginleşmesi, yaraların geç iyileşmesi ve morluklar Ciltte oluşan değişiklikler: Epidermal tabakada incelme Kolojen içeriğinde azalma

5 Enerji metabolizmasında değişiklikler: Enerji harcaması ve metabolik hız azalır.

6 Üregenital Sistemdeki Değişiklikler Öströjen eksikliğinde vajen epiteli incelir, mikroorganizmaların üremesine uygun hale gelir.

7 Kemik mineral kitlesindeki azalmaya paralel olarak kemik kaybı oluşur. Vücut kompozisyonundaki değişiklikler: Vücut toplam yağ yüzdesi artar. İntrasellüler sıvı miktarında azalma olurken Yaş ilerledikçe ekstraselüler sıvının toplam vücut sıvısına olan oranında artış olur. Toplam vücut proteininde azalma olur.

8 OSTEOPOROZİS Kemiklerde kalsiyum kaybının artması sonucunda kemiklerin kolaylıkla kırılması hastalığıdır.

9 Kolaylıkla oluşan kemik kırıkları ( el bileğinde, bel ve kalça kemiğinde,... ) Belirtileri: Bel kemiğinde ve bacaklarda eğrilikler,

10 Yatağa bağımlı olan hastalarda. Aşırı tuzlu besin tüketenlerde Kimlerde sık görülür: Menopoza girmiş kadınlarda Yaşlılarda Fiziksel aktivitesi az olan kişilerde

11 Öneriler: Her yaş döneminde yeterli kalsiyum tüketilmelidir yaş  800 mg yaş  1200 mg Daha sonraki yaş  800 mg D vitamini gereksinimi karşılanmalıdır.

12 Beden kitle indeksi 25’ in altına inmemelidir. Diyet enerjisinin ; % ‘ı karbonhidratlardan % ‘si proteinlerden % ‘u yağlardan gelmelidir.

13 İçme ve kullanma sularının flor içeriği litrede mg düzeyinde olmalıdır. 1,5-4 mg./gün yetişkin için yeterlidir. Mineral içeriği yüksek olan sert suların içilmesi tercih edilmelidir. ( Sert sularda mg/lt kalsiyum vardır. )

14 Aşırı protein tüketiminden kaçınılmalıdır gr./kg Sigara içilmemelidir. Aşırı tuz alımından kaçınılmalıdır. ( Aşırı tuz idrarla kalsiyum atımını arttırır.) Aşırı posa tüketiminden kaçınılmalıdır. Çinko emilimini azaltır. ( Ortalama günlük alım gr)

15 Her gün 35 dakika veya Haftada 3 gün 1 saat yürüyüş yapılmalıdır. Düzenli fiziksel aktivitede bulunulmalıdır. Fiziksel aktivite kemik yoğunluğunu arttırır, yaşlılıkta kemik kaybını önler.

16 Kemik oluşum hücrelerini harap eder ve kalsiyum emilimini bozarlar. Aşırı alkol ve kafein alımından sakınılmalıdır.

17 Bir Günde Tüketilmesi Gereken Besin Grupları Süt ve Türevleri Süt yoğurt---2 Su bardağı Peynir dilim Et, Kurubaklagil, Yumurta Et porsiyon et veya 16 kaşık kurubaklagil Yumurta ---- Haftada 3 gün bir adet Tahıllar Ekmek dilim Tahıllar porsiyon Sebze Meyva 5-7 posiyon

18 MENAPOZDA BESLENME DE;  Az yağlı besinlere  Sebze ve meyvelere  Kurubaklagillere  Pekmeze  Kafeinsiz içeceklere  Az tuzlu yiyeceklere diyetinizde yer verin.


"MENOPOZ VE BESLENME MENOPOZ VE BESLENME. MENOPOZ Doğurganlık yeteneğinin kaybolduğu 48-55 yaş arası dönemdir. Beslenme durumu, Sosyo-ekonomik durum, Aşırı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları