Sunuyu indir
1
BASILI MATERYALLER
2
YARARLARI Temini kolaydır Taşınması kolaydır
Uygun tasarlanmış olanların kullanımı kolaydır Üretimi ve satın alımı ucuzdur
3
SINIRLILIKLARI Okur-yazarlık gerektirir
Konu ile ön koşul bilgisi olmayanlara bilgi aktaramaz Ezberlenmenin desteklenmesine neden olabilir Bazı metinlerde az bir yerde çok sayıda sözcük ve kavram sunması öğrencilerde bilişsel yükün artmasına yol açar Gelişi güzel materyal seçimi, amaçlara yeterince ulaştırmayabilir
5
DERS KİTAPLARININ YARARLILIKLARI
Kolay taşınabilir Öğrencilere istedikleri her yerde kullanma olanağı sağlar Öğrenci yada öğretmen kolaylıkla ders kitabını inceleyebilir, ileride başvurmak amacı ile saklayabilir Değerli bir yapıt yada fotoğraf kolaylıkla ders kitaplarına basılabilir Ders kitapları ekonomik bir şekilde basılabilir, çoğaltılabilir ve güncelleştirilebilir Öğrenciye bireyselleştirilmiş eğitim olanağı sağlar Öğrenciler ders çalışırken kendi hızlarına ve düzeylerine göre ilerleyebilir ve öğrenebilir
6
DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI
Renkli fotoğrafların basımı yüksektir Tek bir kitapta sunulan yoğun dersler öğrenciyi sıkar Dikkat edilmediğinde kitap zarar görebilir, kaybolabilir
7
EL KİTAPLARI ÇALIŞMA KİTAPLARI ÇALIŞMA KILAVUZLARI HİKAYE VE ROMANLAR
8
GÖSTERİM YÜZEYLERİ 2
9
TAHTALAR Sınıflarda kullanılan en yaygın gösterim yüzeyleridir. Tüm okullarda tahta bulunmaktadır. Temini kolaydır. Siyah beyaz yeşil renkleri mevcuttur
10
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Tahtayı temiz tutmak gerekir Tahtanın nasıl kullanılacağını önceden planlamak gerekir Yazı ve çizimler temiz ve anlaşılır olmalı Yazı ve çizimleri her öğrenci kolaylıkla görebilmeli Yazı yazarken sol üst köşeden başlanmalı Konu bitiminde tahta yeniden temizlenmeli Tahta gereksiz yazı ve çizimlerden arındırılmalı
11
TAHTANIN YARARLARI Konunun ana hatlarını sunmada, sözcük yada kavramları sunmada soru ve yanıtları yazmada soyut veya somut sembolleri iletişim ve öğretim aracı olarak sunmada kullanılır Ucuz bir öğretim aracıdır.
12
SINIRLILIKLARI Etkili bir biçimde kullanımı her zaman kolay değildir
Yazı ve çizim için kullanılan tebeşirler sağlığa zarar verebilir Tahtayı her öğrenci rahatça göremeyebilir
13
TAHTA ÇEŞİTLERİ PAZEN TAHTA ÇOK AMAÇLI TAHTA DOSYA TAHTA BÜLTEN TAHTA
ELEKTRONİK TAHTA ETKİLEŞİMLİ TAHTA
14
RESİMLER SOYUT GÖRÜŞLERİ DAHA GERÇEKÇİ ANLATIR
15
DÜZ RESİMLER İnsanları, yerleri, nesneleri gösteren resimlerdir
16
ÇİZİMLER Kişileri yerleri kavramları ve nesneleri göstermede kullanılır EDA - CAN SEMA – CEM ÖĞRETMEN MASASI AYŞE - ALİ FATMA
17
ŞEMALAR SOYUT İLİŞKİLERİN GÖRSEL OLARAK GÖSTERİMİDİR
18
GRAFİKLER Sayısal verilere ilişkin görsel sunum sağlar
19
ÇİZGİ RESİMLER Çizgi resimlere karikatür de denir,
20
POSTERLER Resim çizgi renk ve sözcükten oluşan sözel bileşimlerdir.
21
GERÇEK NESNELER Bazı konuların sunumunda gerçek eşya ve nesnelerden yararlanmak öğrenilecek konuyu somutlaştırır ve daha etkili hale getirir. Ayrıca gözlem yapma olanağı bulamadığımız konuları da somutlaştırır.
22
Gerçek Nesnelerin YARARLARI
Yaparak ve yaşayarak öğrenme söz konusu olduğundan somut izli ve kalıcı öğrenme sağlar Yaratıcılığı özendirir ve geliştirir Her öğrencinin kendi hızına göre öğrenmesini sağlar
23
Gerçek Nesnelerin SINIRLILIKLARI
Derslerin kapsam ve zaman yönünden planlanmasını ve yürütülmesini güçleştirir Zaman bazen de yüksek miktarda para gerektirebilir Öğrencilerin aynı öğretim düzeyinde tutulmasını güçleştirir
24
MODELLER Modeller gerçek bir nesnenin üç boyutlu gösterimidir.
25
Modellerin YARARLARI Karmaşık yapıları kolay ve anlaşılır hale getirir
Duyu organlarının algı sınırını aşan araç ve cisimlerin algılanabilmesini sağlar Yanına yaklaşılamayan yada zaman ve uzaklık yönünden ulaşılamayan araç cisim olgu ve olayların incelenebilmesini sağlar Gerçek olmayan soyut düşünce tasarı ve kavramların açıklanmasına yardımcı olur
26
Modellerin SINIRLILIKLARI
Bazı modeller dayanıksız olabilir Bazı modeller pahalı ve bakım maliyeti gerektirebilir Yanlış büyüklük renk yapı ve yapı maddesi kavramı veremeyebilir
27
ÇOKLU ORTAM SETLERİ Birden fazla araç içeren ve bir konu etrafında organize edilen öğretim, öğrenme materyallerinin fonksiyonudur. Bu setlerin temel amacı öğrenciye ilk kaynaktan öğrenme şansı vermesidir.
28
Çoklu Ortam Setlerinin YARARLARI
İlgi çekicidir Küçük gurupların proje çalışmalarında ortaklaşa çalışmalarını sağlar. Paketlenebilir nitelikte olduğundan kolay taşınabilirler
29
Çoktan Ortam Setlerinin SINIRLILIKLARI
Geleneksel teknoloji ve materyallere göre pahalıdır. Üretim ve onarımı zaman alıcıdır Kaybolan bölümler setlerin kullanılmasını önler
30
ALAN GEZİLERİ Bu tür geziler daha çok gerçek süreçlerin, insanların ve nesnelerin çalışması amacıyla sınıf dışında yapılır Öğrencilerin ilk elden deneyim kazanmaları amacı ile yapılır Öğrencilerin sınıfa getirilemeyen konuları görmesini sağlar
31
Alan GezilerininYARARLARI
Öğrencilerin zengin ve anlamlı yaşantılar kazanmalarına yardım eder Öğrencilerde dikkat ve gözlem yapma becerisini geliştirir Okul ile çevre arasında ilişkiler kurmaya ve geliştirmeye yardım eder İyi hazırlanan bir gezi kalıcı izli olur Gurupla çalışmanın kural ve ilkelerimin öğrenilmesine yardım eder
32
GÖSTERİLER Bir olgu, bir düşünce veya bir olayın çeşitli duyu organlarını etkileyecek biçimde gösterilerek anlatılmasıdır. Gösteri içinde bir çok öğretim teknoloji materyalinin kullanıldığı bir iletişim biçimi ve öğretim etkinliğidir
33
GösterilerinYARARLILIKLARI
İşlem becerilerinin izlenilerek öğrenilmesini sağlar Öğrencileri daha etkin hale getirir İzleyicilerin sayısı ve düzeyine göre uygun öğretim teknoloji materyallerinin ayrı ayrı yada birlikte kullanılmasına olanak verir ve öğrenmenin daha kalıcı ve daha izli olasını sağlar
34
Gösterilerin SINIRLILIKLARI
Hazırlanması zaman alıcıdır Genellikle maliyetlidir Her öğrenci aynı oranda izleyemeyebilir Bilgi ve beceri gerektirir
35
SERGİLER Öğretim amacıyla çeşitli nesne ve görsellerin gösterimidir
36
Sergilerin YARARLILIKLARI
Belli bir konuya yada alana karşı ilgi ve merak uyandırır Öğrencilerin düzenlediği sergiler, onların iletişim ve sanat yeteneklerini geliştirir. Derse güdülenmelerini sağlar Belli bir konu yada alana karşı olumlu yada olumsuz tutum geliştirmesine veya var olan tutumunu değiştirmeye yardımcı olur İlgileri belirli bir konu yada alandaki program proje çalışma yada araştırmaların sonuçlarından haberdar eder
37
Sergilerin SINIRLILIKLARI
Hazırlanışı pahalı ve zaman alıcıdır İçeriği ve düzeyi her zaman öğrenci düzeyine uygun olmayabilir
38
UCUZ VE ÜCRETSİZ MATERYALLER
Posterler Oyunlar Broşürler Kitaplar Haritalar Filmler Video kasetleri Çoklu ortam setleri Bunlardan bazılarıdır.
39
Ucuz ve Ücretsiz Materyallerin YARARLILIKLARI
Genelde ders kitaplarında yer almayan güncel bilgiler verir Konuların ayrıntılı ele alınmasını sağlar Öğrencilerin etkin olmasına katkı sağlar Öğretmenin ve öğrencilerin sınıftaki sunumlarını zenginleştirerek öğrencileri güdüler
40
Ucuz ve Ücretsiz Materyallerin SINIRLILIKLARI
Ücretsiz ve ucuz olduğundan önyargı ve reklama neden olabilir Sınıftaki her öğrenciye yetecek kadar temin edilemeyebilir
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.