Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi I.Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi II.Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi III.Duyuşsal Davranışlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi I.Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi II.Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi III.Duyuşsal Davranışlar."— Sunum transkripti:

1

2  Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi I.Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi II.Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi III.Duyuşsal Davranışlar ve Araç Gereç seçimi  Araç Gereçlerin Özellikleri

3 Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık. Newby ve Diğerleri, 1996

4 Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi Kullandığımız bütün araç gereçler öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmalıdır. Kullanacağımız araç gereçlerin tek olmaması daha fazla materyal ile öğretim hedeflerini gerçekleştirmeye çalışmamız gerekir.

5 1.Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Sözel Bilgi a)Sözel bilgilerin öğretiminde kullanılabilecek araçlardan biri yazılı materyallerdir. Ancak öğrencilerin ilgisini çekmek için görseller kullanılmalıdır. b)Grafikler öğrencilerin bilgiyi anlama ve hatırlamalarını kolaylaştırır. c)Bilgisayar özel ders yazılımları, uygun bir biçimde tasarlandıklarında, sözel bilgilerinin öğretilmesinde etkili bir araçtır. d)Ses kayıtları, mesajın istenildiği kadar tekrarlanmasına imkân sağladığından sözel bilgilerin öğretiminde yararlı bir araçtır.

6 Ayırt Etme Becerileri a)Gerçek eşyaların kullanılması, ayırt etme becerilerinin öğretiminde etkili bir yaklaşımdır. b)Orijinalleri olmadığı zaman, eşyaların modelleri ya da resimleri ayırt etme becerilerinin öğretiminde etkili olur. c)Eğer renk ayırt edilebilecek nesnelerin önemli bir özelliği ise, materyallerin tasarımında kesinlikle kullanılmalıdır.

7 Kavram Öğrenme a)Gerçek örnekler kullanılmalıdır. b)Resimler, gerçek eşyaların yerine kullanılabilir ve bazen elde etmesi ve kullanılması daha kolaydır. c)Soyut bazı kavramlar modeller ve görsel analojilerin kullanılmasıyla açık hale getirebilir.

8 2.Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Psiko-Motor becerilerin öğretiminde hareket gösteren araçlar yararlıdır. a)Film ve video bölümleri kritik hareketlerin detaylı olarak algılaması açısından çok hızlıdır. b)Videolu mikro öğretim tekniği – öğretmen beceriyi gösterir, gösteri videoya çekilir ve yeniden incelemek için oynatılır, yararlı bir geri bildirim metodudur.

9 3.Duyuşsal Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Duyuşsal davranışların nasıl öğrenildiğine yönelik araştırmalara göre, en etkili yöntemlerden biri yaptıklarından dolayı ödüllendirilen ve saygı duyulan birini gözlemektir. a)Sınıfa konuşmak üzere uygun kişiler davet edilebilir veya bu kişilerin konuşmaları bir videoya çekilerek sınıfta öğrencilere izlettirilebilir. b)Hareketsiz resimler daha az etkili olmakla birlikte, tartışmayı başlatmak amacıyla kullanılabilir. c)Uygun tutumların geliştirilmesi için bireyler hakkında yazılmış materyallerin okunması, ses kayıtlarının dinlenmesi de etkili bir yöntemdir.

10 Araç Gereçlerin Özellikleri Araç gereç seçimini etkileyen en önemli değişkenlerden biride araç-gereçlerin özellikleri, avantaj ve dezavantajlarıdır.

11 Öğretim Araçlarının Özellikleri


" Öğretim Hedefleri ve Araç Gereç Seçimi I.Bilişsel Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi II.Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi III.Duyuşsal Davranışlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları