Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Materyal Materyal, yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belge olarak tanımlanmaktadır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Materyal Materyal, yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belge olarak tanımlanmaktadır."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

2 Materyal Materyal, yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belge olarak tanımlanmaktadır.

3 Öğretim materyalleri Öğrenmeyi kolaylaştırır, etkileşimi artırır, öğrenme sürecinin daha etkili yönetilmesine yardımcı olur.

4 Materyaller, bazı öğretim durumlarda öğrenmeyi destekleyici biçimde kullanılırken, bazı durumlarda ise içeriğin öğretmen olmadan öğrenene doğrudan aktarılması işinde kullanılmaktadır.

5 Öğretim materyallerinin geliştirilmesi ya da seçilmesi sırasında öncelikle,  materyalin öğretim programıyla uyumlu olmasına  materyalin öğrencilerin gelişim düzeyine uygun olmasına  materyalde kullanılan dilin açık ve düzgün olmasına  materyalin öğretim sürecine katkıda bulunabilmesine dikkat edilmelidir.

6 Öğretim sürecinde farklı türlerde öğretim materyalleri kullanılmaktadır.

7 Modeller Modeller gerçek cisimden daha büyük, küçük ya da aynı büyüklükte olabilen başka bir maddeden yapılmış örneklerdir. Modeller soyut kavramların somutlaştırılarak öğrenilmesinde oldukça yararlıdır.

8 Numuneler Numuneler doğal ortamdan ya da bir bütünden alınıp, sınıfa getirilmiş küçük parçalardır. Somut kavramların öğrenilmesinde oldukça yaralı olan bu materyaller, öğrencilerin dokunarak, koklayarak, tadarak yaşantı geçirmelerini sağlarlar.

9 Posterler Posterin amacı dikkat çekmek ve vermek istediğimiz mesajı kısa yoldan göndermektir. Etkili posterler öğrencinin öğrenme ve hatırlamasını hızlandırır.

10 Şemalar Şemalar soyut ilişkileri göstermek için kullanılırlar. Örgüt, sınıflama, zaman şeridi, akış gibi türleri vardır.

11 Grafikler Grafikler sayısal bilgileri görselleştirmek için kullanılır.

12 Filmler Filmler genellikle öğrencinin ilgisini çeker ve gerçek yaşamda göremeyecekleri olay ya da sahneleri görme imkanı verir. Filmi hızlandırıp yavaşlatmak suretiyle, özellikle bazı konularda öğrencinin dikkatini çekmek mümkündür.

13 Kitaplar Kitaplar en yaygın biçimde kullanılan görsel materyallerdir. En önemli artıları her zaman kullanıma hazır olmalarıdır.

14 Çalışma Yaprakları Öğrencilerin, belli bir konuyla ilgili öğrenmelerini tekrarlamalarını ya da öğrendiklerini yeni durumlarda kullanmalarını sağlayan öğretim materyalleridir. Ödev olarak ders dışında kullanılabileceği gibi, ders içinde alıştırma ya da değerlendirme amacıyla da kullanılabilir.

15 Yansılar Yansılar aracılığı ile içerik geniş bir ekrana yansıtılabilmektedir. Yansıların en önemli avantajı üzerinde metin, hareketli ve durağan görsellerin yanı sıra işitsel öğeleri de barındırabilmesidir. Yansı kullanılarak yapılan sunular küçük ya da büyük gruplara yönelik olabilir.

16 Öğrenme nesneleri Kullanımı son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan öğrenme nesneleri daha çok ise elektronik ortamlarda tekrar kullanılma özelliğine sahip materyalleri ifade etmektedir.

17 Kaynaklar Seferoğlu, S. S. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PEGEMA. retim%20Materyalleri.ppt


"Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Materyal Materyal, yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belge olarak tanımlanmaktadır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları