Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI. Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI. Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI

2 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller

3 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar.

4 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller Modeller; bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsillerdir… Model > Eşya Model < Eşya Model = Eşya

5 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller Ne zaman kullanmalı Üçüncü boyut Şekil İç yapı Renk Uygulama

6 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller Gerçeklik düzeyi  zor, engelleyici

7 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller Öğretmen eşya ve modelleri sınıfa getirmeden önce denemeli….

8 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller

9 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller

10 Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller

11 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır.

12 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri

13 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Avantajları: Yüzyüze iletişim Kullanım kolaylığı Kullanılabilen materyal çokluğu Kullanılan ortam zenginliği Uyarlanabilirlik Aydınlık ortam Önceden hazırlama

14 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Sınırlılıkları: Programlanamama Bireysel çalışmaya uygun değil Üretim süreci gerektirir Tepegöze bağlı

15 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Yansı Transparan Asetat Folye Tepegöz Saydamı

16 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri

17 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Tepegöz saydamlarını hazırlama ilkeleri

18 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Tepegöz saydamlarını hazırlama teknikleri

19 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler:  Aşırı kullanılmamalı  Saydamları değiştirirken açık bırakılmamalı  Yüz, öğrenciye dönük olmalı  Ekran büyük olmalı, parlak olmamalı  Ayrıntılar yansıda değil basıl materyalde olmalı  Sınıf içinde dolaşılmamalı  Odak ayarı kullanmadan önce yapılmalı

20 Dr. Serçin KARATAŞ Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler:  İçeriği gösteren bir taslakla başlamalı  Kapama tekniklerinden yararlanılmalı Kapama tekniklerinden yararlanılmalı  Perdeyi herkes görebilmeli  Tepegöz çalışırken temizlik yapılmamalı  Gerektiğinde boş saydamdan yaralanılmalı  Saydam üzerindeki bilgiler doğrudan okunmamalı  Yansıtma süresi en az 2 kere okunabilecek kadar olmalı

21 Dr. Serçin KARATAŞ

22 Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler:

23 Dr. Serçin KARATAŞ Slaytlar Slaytlar (dia); 35 mm’lik fotoğraf makinesiyle çekilmiş pozitif filmin banyo edilerek teker teker yansıtılmak üzere kesilip plastik veya kartan çerçevelere yerleştirilmesiyle elde edilen küçük, saydam fotoğraflardır.

24 Dr. Serçin KARATAŞ Slaytlar Kullanımı ve Avantajları:  Tanıtım, hatırlatma,gözden geçirme, ilgi uyandırma, dikkat çekme  Aşamalar  Küçük-büyük, orijinal  Grup eğitimleri  Üretimi kolay, maliyeti düşük  Kolay taşınır ve saklanır

25 Dr. Serçin KARATAŞ Slaytlar Kullanımı ve Avantajları:  İstenildiğinde çoğaltılır  Yeniden düzenlenebilir  Basit ifadeler  Ses bantları ile senkronize hale getirilebilir  Yansıtma zamanı ayarlanabilir  Farklı ders ve öğretim amaçlarına uygun

26 Dr. Serçin KARATAŞ Slaytlar Dezavantajları:  Fotoğrafçılık becerisi gerektirir  Kolayca düzeni bozulabilir  Toz ve el izlerini çeker  Karatmaya ihtiyaç hisseder

27 Dr. Serçin KARATAŞ Slaytlar Kullanımına Yönelik Öneriler  Başlık  Kısa ve öz  Zemin-Şekil zıtlığı  Senaryoya uygun  Konuşma üslubu  Uzaktan kumanda  Doğru sıra ve yerleştirme  Görsel çeşitlilik  Kısa açıklama  Önceden planlama  Fon müziği  Siyah slayt  başlangıç-bitiş  Süre < =20dk., Slayt sayısı <=50

28 Dr. Serçin KARATAŞ TV ve Video

29 Dr. Serçin KARATAŞ TV ve Video Avantajları: Hareket Süreç Güvenli gözlem Beceri öğrenme Dramatizasyon Duyuşsal Öğrenme Problem çözme Ortak tecrübe oluşturma

30 Dr. Serçin KARATAŞ TV ve Video Sınırlılıkları: Sabit Adım Hareketsizlik

31 Dr. Serçin KARATAŞ TV ve Video Kullanımı :  Ön inceleme 1.Zaman not edilebilir, 2.Parçalar ayrı kasetlere kaydedilebilir 3.Sadece gösterilecek kısımlar yeni kasete kaydedilebilir.

32 Dr. Serçin KARATAŞ TV ve Video Kullanımı :  Çevre Düzenleme 1.Ekrana uzaklık en az 2 m. 2.Öğrenci ekran mesafesi = ekran büyüklüğü x 12 3.Ters V 4.TV, Göz hizasının 30 derece yukarısı

33 Dr. Serçin KARATAŞ TV ve Video Kullanımı :  Öğrencilerin hazırlanması  Sunu Öğrenci katılımını sağlama

34 Dr. Serçin KARATAŞ GÖSTERİ TAHTALARI

35 Dr. Serçin KARATAŞ GÖSTERİ TAHTALARI

36 Dr. Serçin KARATAŞ GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:  Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı  Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli  Önceden yazılanlar kapatılmalı  Konuşurken sınıfa dönülmeli  Değişik sunu teknikleri kullanılmalı  Yazılar temiz ve anlaşılır

37 Dr. Serçin KARATAŞ GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:  Öğretmenin göreceği çizgiler kullanılmalı  Renkli tebeşir/kalem  Yazıların önü kapanmamalı  Işık için gerekli tedbirler alınmalı  Pergel, cetvel vb. kullanılmalı  Karton ya da tahtalardan yararlanılmalı

38 Dr. Serçin KARATAŞ Döner Levhalar Kullanımı: oKolay ve çok amaçlıdır oYazı tahtaları ~ oKağıtlar önceden hazırlanabilir oİlerisi için saklanabilir

39 Dr. Serçin KARATAŞ Döner Levhalar İpuçları ve Teknikler: oYerleşimi oGörseller önceden hazırlanmalı oYazı satırları oBasit yazı, çizim ve sembol oHarfler >= 4 cm o1<=Renk sayısı <=4 o Kalem seçimi o İzleyiciye dönük o Materyal sırası o Sayfaların sunumu o Son sayfada Özet

40 Dr. Serçin KARATAŞ Film Şeritleri

41 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller

42 Dr. Serçin KARATAŞ Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle:  Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir.  Site içi bağlantılar kullanılabilir. Hizalama Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle:  Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir.  Site içi bağlantılar kullanılabilir. Yazılı Materyaller

43 Dr. Serçin KARATAŞ Tutarlılık Yazılı Materyaller Yazı boyutu Yazı tipi

44 Dr. Serçin KARATAŞ Tutarlılık Yazılı Materyaller

45 Dr. Serçin KARATAŞ  Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni

46 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni

47 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni

48 Dr. Serçin KARATAŞ Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Üstbilgi Altbilgi Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni

49 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller – Görsel Materyaller  Basitlik  Soru türü etkinlikler  İlgili metne yakın  Detay için büyütülmüş görseller

50 Dr. Serçin KARATAŞ  Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil  Ana fikir – metnin ve paragrafın başında  Basit cümleler, yazı stili  Teknik kelimeler ~ tanımlamalar  Basit tasarımlı yazı tipi  Yazı boyu ~ punto  Satır arası boşluklar Satır arası boşluklar  Satır sonu heceleme X Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu

51 Dr. Serçin KARATAŞ  Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir.

52 Dr. Serçin KARATAŞ  Yazı boyutu  Renklendirme  Kalın yazma  İtalik yazma  Kutu içine alma yazıda vurgu Yazılı Materyaller – Vurgulama

53 Dr. Serçin KARATAŞ  Tümü büyük harf x Tümü büyük harf x  Yan başlıklar  Açıklayıcı notlar  Başlıklar için farklı yazı tipi  Altını çizme x  Tutarlılık √  Aşırılık x Yazılı Materyaller – Vurgulama

54 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller – Vurgulama TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. OKUNMASI ZOR Okunması Daha Kolay

55 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller

56 Dr. Serçin KARATAŞ Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle:  Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir.  Site içi bağlantılar kullanılabilir. Hizalama Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle:  Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir.  Site içi bağlantılar kullanılabilir. Yazılı Materyaller

57 Dr. Serçin KARATAŞ Tutarlılık Yazılı Materyaller Yazı boyutu Yazı tipi

58 Dr. Serçin KARATAŞ Tutarlılık Yazılı Materyaller

59 Dr. Serçin KARATAŞ  Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni

60 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni

61 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni

62 Dr. Serçin KARATAŞ Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Üstbilgi Altbilgi Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni

63 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller – Görsel Materyaller  Basitlik  Soru türü etkinlikler  İlgili metne yakın  Detay için büyütülmüş görseller

64 Dr. Serçin KARATAŞ  Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil  Ana fikir – metnin ve paragrafın başında  Basit cümleler, yazı stili  Teknik kelimeler ~ tanımlamalar  Basit tasarımlı yazı tipi  Yazı boyu ~ punto  Satır arası boşluklar Satır arası boşluklar  Satır sonu heceleme X Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu

65 Dr. Serçin KARATAŞ  Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir.

66 Dr. Serçin KARATAŞ  Yazı boyutu  Renklendirme  Kalın yazma  İtalik yazma  Kutu içine alma yazıda vurgu Yazılı Materyaller – Vurgulama

67 Dr. Serçin KARATAŞ  Tümü büyük harf x Tümü büyük harf x  Yan başlıklar  Açıklayıcı notlar  Başlıklar için farklı yazı tipi  Altını çizme x  Tutarlılık √  Aşırılık x Yazılı Materyaller – Vurgulama

68 Dr. Serçin KARATAŞ Yazılı Materyaller – Vurgulama TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. OKUNMASI ZOR Okunması Daha Kolay

69 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri Grafikler; sayısal verileri görselleştirerek veriler arasındaki ilişkilerin kavranması kolaylaştırmak için kullanılır.

70 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri Miktar Karşılaştırma Eğilimler

71 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk

72 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri- Pasta

73 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri- Çizgi

74 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri- Resimli

75 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri- Şemalar Şemalar; kronoloji, sayısal veriler ve hiyerarşi gibi soyut bilgileri grafik formunda özetlemek için kullanılır.

76 Dr. Serçin KARATAŞ Grafik Materyalleri- Şemalar A BCD


"ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI. Dr. Serçin KARATAŞ Gerçek Eşya ve Modeller." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları