Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB’DE KÜLTÜR VE KİMLİK TARTIŞMALARI ANKARA ÜNİVERSİTESİ ATAUM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB’DE KÜLTÜR VE KİMLİK TARTIŞMALARI ANKARA ÜNİVERSİTESİ ATAUM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI."— Sunum transkripti:

1 AB’DE KÜLTÜR VE KİMLİK TARTIŞMALARI ANKARA ÜNİVERSİTESİ ATAUM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI

2 PLAN KÜLTÜR KAVRAMIKÜLTÜR KAVRAMI KİMLİK KAVRAMIKİMLİK KAVRAMI AVRUPA KİMLİĞİAVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİAVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AB KÜLTÜR POLİTİKASIAB KÜLTÜR POLİTİKASI AB’DE KÜLTÜR KİMLİK TARTIŞMALARI VE TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİAB’DE KÜLTÜR KİMLİK TARTIŞMALARI VE TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ SONUÇSONUÇ SORU - CEVAPSORU - CEVAP

3 KÜLTÜR KAVRAMI KROEBER VE KLUCKHOHN CULTURE: A CRITICAL REVIEW OF CONCEPTS AND DEFINITIONS (1952, s. 291.) 164 FARKLI TANIM

4 KÜLTÜR KÜLTÜRÜN İKİ TEMEL TANIMI: ESTETİK MÜKEMMELLİKESTETİK MÜKEMMELLİK YAŞAMIN KENDİSİYAŞAMIN KENDİSİ

5 KÜLTÜR ESTETİK MÜKEMMELLİK OPERA, BALE, EDEBİYAT, SANAT, TİYATRO GİBİ SEÇKİNLİK İŞARETİ OLARAK ELE ALINIRKEN;

6 KÜLTÜR YAŞAMIN KENDİSİ RAYMOND WILLIAMS: "KURUMLARDA VE SIRADAN DAVRANIŞLARDA BULUNAN BELLİ ANLAM VE DEĞERLERİ AÇIKLAYAN ÖZEL BİR YASAM BİÇİMİ" OLARAK AÇIKLAR

7 KÜLTÜR YAŞAMIN KENDİSİ ELİOT KÜLTÜRÜ, "BİR MİLLETİN BÜTÜN KARAKTERİSTİK ETKİNLİK VE İLGİ ALANLARINI KAPSAYAN" BİR OLGU OLARAK OLARAK ELE ALIR

8 KÜLTÜR YAŞAMIN KENDİSİ İMGEBİLİMCİ BARTHES KÜLTÜRÜ KÜTÜPHANE, TİYATRO KÜLTÜRÜ KÜTÜPHANE, TİYATRO VE OPERA BİNASININ DIŞINA ÇIKARARAK GÜNDELİK YAŞAMIN TAMAMINI KAPSAYAN BİR OLGU OLARAK DEĞERLENDİRİR

9 KÜLTÜR KAPSAMLI TANIM KÜLTÜRÜN EN KAPSAYICI TANIMI OLARAK İSE BOZKURT GÜVENÇ’İN TANIMINI ALABİLİRİZ "BİR TOPLUMUN YA DA TOPLUMLARIN BİRİKİMLİ UYGARLIĞI"

10 KÜLTÜR TEKİL BİR BİREYİN YALITILMIŞ BİR ORTAMDA KÜLTÜR YARATMASI OLANAKSIZDIR

11 KÜLTÜR KÜLTÜRÜN OLUŞABİLMESİ İÇİN BİR TOPLULUĞA YA DA TOPLUMSAL ORTAMA İHTİYAÇ VARDIR

12 KÜLTÜR KAPSAMLI TANIM YALNIZ BİLİM, SANAT, FELSEFE DEĞİL; İNSANOĞLUNUN HER DAVRANIŞINA VE YARATTIĞINA “KÜLTÜR” DENİR “KÜLTÜR” AYNI ZAMANDA BİR İNSAN VE TOPLUM KURAMIDIR

13 KÜLTÜR KAVRAMI BAZI SOSYAL BİLİMCİLER İNSANLARIN NEDEN BENZER YA DA NEDEN FARKLI OLDUKLARINI, NEDEN-NASIL DEĞİŞTİKLERİNİ “KÜLTÜR” İLE AÇIKLARLAR;

14 KÜLTÜR KAVRAMI İNSANLAR BENZER ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ BENZERİNSANLAR BENZER ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ BENZER İNSANLAR FARKLIDIR ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ FARKLIDIRİNSANLAR FARKLIDIR ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ FARKLIDIR İNSANLAR DEĞİŞİR, ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ DEĞİŞMEKTEDİRİNSANLAR DEĞİŞİR, ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ DEĞİŞMEKTEDİR ÇÜNKÜ İNSAN KÜLTÜRÜN ÜRÜNÜDÜR!

15 KÜLTÜR KAVRAMI BUNA GÖRE KÜLTÜR, İÇGÜDÜSEL VE KALITIMSAL DEĞİL, HER BİREYİN DOĞDUKTAN SONRA YAŞAM SÜRECİ İÇİNDE KAZANDIĞI ALIŞKANLIKLARDIR

16 KÜLTÜR KAVRAMI BU NEDENLE GEÇMİŞİ VARDIR, TARİHİDİR; GELECEĞİ VARDIR, SÜREKLİ VE DEĞİŞKENDİR; TOPLUM İÇİNDE KAZANILIR, TOPLUMSALDIR

17 KÜLTÜR KAVRAMI BURAYA “ULUS” KAVRAMINI DA EKLEDİĞİMİZDE BU KÜLTÜREL VE TOPLUMSAL DURUMA BELLİ BİR SABİTLİK KAZANDIRIR

18 KÜLTÜR KAVRAMI “ULUSAL” OLAN, ÖBÜR KÜLTÜRLERDEN FARKLILIĞINI ORTAYA KOYARAK, SINIRLARINI BELİRLEYEREK KÜLTÜRÜN BİRLİĞİNİ TANIMLAR

19 KÜLTÜR KAVRAMI BU KURGUSAL BİR BİRLİK ANLAMINA DA GELİR VE İÇERİDEKİ “BİZ”, DAİMA FARKLILAŞMA ARZ EDER

20 KÜLTÜR KAVRAMI BİR KÜLTÜRÜN İÇERİSİNDE GELİŞTİĞİ TARİH, YER, DOĞA VE TOPLUM

21 KÜLTÜR KAVRAMI KÜLTÜRLER ARASINDA GÖZLEMLENEN BU ÖZGÜNLÜKLER, “FARKLILIKLARIN YA DA “BENZERLİKLERİN” HEM TEMELİNİ OLUŞTURMAKTA HEM DE KÜLTÜRLERE AİDİYET HİSSİ VERMEKTEDİR

22 KİMLİK KAVRAMI LATİNCENİN IDEM (AYNI) KÖKÜNDEN TÜRETİLEN IDENTITÉ – IDENTITY KELİMESİNDEN GELMEKTEDİR

23 KİMLİK KAVRAMI TOPLUMSAL BİR OLGUDUR, VARLIĞIN VASFI, TEMEL BETİMLEYİCİSİDİR

24 KİMLİK KAVRAMI KİMLİK, GENEL İFADEYLE TARİHSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞKENLERE BAĞLI OLARAK BELİRLENİR

25 KİMLİK KAVRAMI KİMLİK VAROLMAK İÇİN FARKLILIĞA GEREKSİNİM DUYAR VE KENDİ KESİNLİĞİNİ GÜVEN ALTINA ALMAK İÇİN FARKLILIĞI ÖTEKİLİĞE DÖNÜŞTÜRÜR

26 KİMLİK KAVRAMI BU NEDENLE FARKLILIK OLMADAN KİMLİK OLMAZ. KİMLİK, FARKLILIK VE ÖTEKİ İLE TANIMLANMAKTA VE ANLAMLANMAKTADIR

27 KİMLİK KAVRAMI TOPLUMLARIN KİMLİKLERİNİN MEYDANA GELEBİLMESİ İÇİN “ÖTEKİ” TOPLUMLARIN VARLIĞINA İHTİYAÇ VARDIR TOPLUMLARIN KİMLİKLERİNİN MEYDANA GELEBİLMESİ İÇİN “ÖTEKİ” TOPLUMLARIN VARLIĞINA İHTİYAÇ VARDIR

28 KİMLİK KAVRAMI BİR TOPLUMUN KENDİNİ TANIMLAMASI ÖTEKİYLE KARŞILIKLI ETKİLEŞİM SÜRECİNDE OLUŞUR

29 KİMLİK KAVRAMI TARİHSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞKENLERE BAĞLI OLARAK BELİRLENİR

30 KİMLİK KAVRAMI KİMLİĞİN OLUŞABİLMESİNDE BAŞKA KİMLİKLERİN VARLIĞI VE KİMLİKLER ARASI FARKLILAŞMANIN BULUNMASI KOŞULU VARDIR

31 KİMLİK KAVRAMI KİMLİK, İÇERMENİN OLDUĞU KADAR DIŞLAMANIN DA ÜRÜNÜDÜR

32 KİMLİK KAVRAMI BU AÇIDAN BÜTÜN KİMLİKLER, BİR TOPLUMSAL İLİŞKİLER SİSTEMİ İÇİNDE OLUŞUR VE BİRBİRLERİNİ KARŞILIKLI TANIMALARI GEREKİR

33 BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ NESNEL ÖĞELER -SEMBOLLER -MİTOSLAR -DİL -DİN ETNİK KÖKENETNİK KÖKEN

34 BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ NESNEL ÖĞELER COĞRAFYACOĞRAFYA HAYAT TARZIHAYAT TARZI BERABER YAŞANAN TARİH,BERABER YAŞANAN TARİH, DEĞERLERDEĞERLER GELENEK VE GÖRENEKLERGELENEK VE GÖRENEKLER

35 BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ ÖZNEL ÖĞELER -ORTAK MİTLER -TARİHSEL BELLEK -ORTAK BİR DİL

36 BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ ÖZNEL ÖĞELER ORTAK BİR KİTLESEL KAMU KÜLTÜRÜORTAK BİR KİTLESEL KAMU KÜLTÜRÜ TOPLULUĞUN TÜM BİREYLERİ İÇİN GEÇERLİ ORTAK YASAL HAK VE GÖREVLERTOPLULUĞUN TÜM BİREYLERİ İÇİN GEÇERLİ ORTAK YASAL HAK VE GÖREVLER

37 BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ BU AÇIDAN BİR GRUBU DİĞER GRUP YA DA GRUPLAR AÇISINDAN TANIMLAYAN ŞEY, ARAYA KONULMUŞ OLAN TOPLUMSAL SINIRLARDIR

38 KÜLTÜREL KİMLİKLER KÜLTÜREL KİMLİKLERİN OLUŞTURULMASI TARTIŞMASI DA BİZİ KOLLEKTİF KİMLİK TARTIŞMALARINA GÖTÜRÜR

39 KOLLEKTİF KİMLİK "KOLLEKTİF KİMLİK, BİREYSEL YA DA TOPLUMSAL AKTÖRLERİN BELLİ BİR TUTARLILIK, BÜTÜNLÜK VE SÜREKLİLİK KAZANMALARINI İÇERİR“ YANİ BELLEK SÜREÇLERİNE BAĞLIDIR

40 KOLLEKTİF KİMLİK VE BİR GRUBUN ÜYELERİ, KENDİLERİNİ ORTAK GEÇMİŞLERİNİN ANILARINA DAYANARAK TANIMLAR

41 KOLLEKTİF KİMLİK MORLEY VE ROBİNS, KOLLEKTİF KİMLİĞİN TOPLUMSAL AKTÖRLER TARAFINDAN İNŞA EDİLDİĞİ DÜŞÜNCESİNDEN YOLA ÇIKARAK KOLLEKTİF BELLEK KAVRAMINI VURGULARLAR

42 KOLLEKTİF KİMLİK ULUSAL KİMLİĞİN VE KÜLTÜRÜN İNŞASI İÇİN ORTAK TOPLUMSAL BELLEĞİN, ORTAK GELENEKLERİN VE YAŞANMIŞ BİR TARİH DUYGUSUNUN SÜREKLİ CANLI TUTULMASI GEREKİR DUYGUSUNUN SÜREKLİ CANLI TUTULMASI GEREKİR.

43 KOLLEKTİF KİMLİK KOLLEKTİF BELLEĞİN OLUŞMASINDA "BİZ" VE "ÖTEKİ" KAVRAMLARININ ÇAĞRIŞTIRDIĞI İÇERME VE DIŞLAMA KOŞULLARININ SÜREKLİ OLARAK YARATILMASI ÇOK ÖNEMLİDİR.

44 DOĞU – BATI AYRIMI DOĞU İLE BATI BİRBİRLERİNE NAZARAN VE BİRBİRLERİNİ KARŞILIKLI KABULÜ HALİNDE VARLIK KAZANMIŞLARDIR

45 DOĞU – BATI AYRIMI BİRİNİN DİĞERİNİ KENDİ AYNASINDA ÜRETMESİNDEN KAYNAKLANMAKTADIR

46 DOĞU – BATI AYRIMI DOĞU, BATI’NIN DOĞU’YU AVRUPA - MERKEZCİ BİR ŞEKİLDE ALGILAMASI ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR Edward Said 1978 (Oryantalizm)

47 AVRUPA’NIN ORYANTALİZM SÖYLEMİ “BİZ” KAVRAMI AVRUPALILARI AVRUPALI OLMAYAN “ONLAR” KARŞISINDA TANIMLAYAN KOLLEKTİF BİR KAVRAMDIR AVRUPA KİMLİĞİNİN AVRUPALI OLMAYAN BÜTÜN HALKLAR VE KÜLTÜRLERDEN ÜSTÜN OLDUĞU FİKRİDİR

48 DOĞU – BATI AYRIMI BÖYLECE DOĞU ÖTEKİNİ ALGILAMA VE ANLAMA SORUNSALINDAN KAYNAKLANMIŞTIR

49 DOĞU – BATI AYRIMI BATI, DOĞUDAN ÖĞRENECEKLERİ ÖNEMLİ HERHANGİ BİRŞEYİN OLDUĞUNU HEMEN HEMEN HİÇBİR ŞEKİLDE DÜŞÜNMEMEKTEDİR DOLAYISIYLA, DOĞU VE BATI ARASINDAKİ EN ÖNEMLİ SORUN BELKİ DE FAZLASIYLA TEK YÖNLÜ BİR İLETİŞİM SÖZ KONUSU OLMASIDIR

50 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KİMLİĞİ “BİZ” VE “ONLAR” ARASINDAKİ FARKLILAŞTIRMA VE “BİZ” OLANIN İÇİNE KİMİN ALINIP, KİMİN BU ALANIN DIŞINA İTİLDİĞİ İLE YAKINDAN İLGİLİDİR (Smith, 1992:60)

51 AVRUPA KİMLİĞİ TARİHSEL OLARAK AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKIŞINDA DA BU KARŞIT KİMLİK UNSURUNU, “ÖTEKİ” OLUŞTURMUŞTUR

52 AVRUPA KİMLİĞİ “ÖTEKİ”: İSLAM VE TÜRKLERİSLAM VE TÜRKLER YAHUDİLERYAHUDİLER RUSYA - SOVYETLER BİRLİĞİRUSYA - SOVYETLER BİRLİĞİ NAZİ ALMANYASINAZİ ALMANYASI

53 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KITASININ KİMLİĞİNİ BELİRLEYEN EN ÖNEMLİ VE SÜREKLİLİK ARZ EDEN FAKTÖR DİN OLMUŞTUR. TARİHSEL ANLAMDA DİN, AVRUPA’YI BİRLEŞTİRDİĞİ KADAR PARÇALAYAN DA BİR FAKTÖR OLMUŞTUR.

54 AVRUPA KİMLİĞİ 1350 – 1690 DÖNEMİNDE TEHDİT OSMANLI’DAN GELİYORDU

55 AVRUPA KİMLİĞİ 1690’DAN SONRA AVRUPA İÇİN TEHDİT RUS İMPARATORLUĞU ÇARLIK RUSYASI KOMÜNİST RUSYASI

56 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA’YA İLİŞKİN BİRLİK HER ZAMAN BİR DIŞLAMA İLE KURULUYOR

57 AVRUPA KİMLİĞİ ESKİ YUNAN’DAN İTİBAREN AVRUPA KENDİNİ TANIMLAMAK İÇİN GENELDE OLUMSUZ NİTELENDİRİLEN BİR “ÖTEKİ” YARATMIŞTIR

58 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KENDİNİ ÖTEKİNE GÖRE TANIMLAMIŞTIR. HIRİSTİYAN OLMAYANA, ÖZGÜRLÜKÇÜ OLMAYANA VE UYGAR OLMAYANA GÖRE KENDİNİ AÇIKLAMIŞTIR

59 AVRUPA KİMLİĞİ YUNANLILAR PERSLERE KARŞIYUNANLILAR PERSLERE KARŞI İNANANLAR (HIRİSTİYANLAR) KÂFİRLERE (MÜSLÜMANLAR VE TÜRKLER) KARŞIİNANANLAR (HIRİSTİYANLAR) KÂFİRLERE (MÜSLÜMANLAR VE TÜRKLER) KARŞI

60 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA FİKRİ VE AVRUPA’NIN KENDİNİ TANIMASI AVRUPA’NIN TÜMÜ TARAFINDAN ALGILANAN BİR TEHDİTLE OLUŞMUŞ VE GELİŞMİŞTİR AVRUPA FİKRİ VE AVRUPA’NIN KENDİNİ TANIMASI AVRUPA’NIN TÜMÜ TARAFINDAN ALGILANAN BİR TEHDİTLE OLUŞMUŞ VE GELİŞMİŞTİR

61 AVRUPA ETİMOLOJİK KÖKEN İTİBARİYLE AVRUPA KARŞIMIZA İLK OLARAK YUNAN DÜNYASINDA VE MİTOLOJİSİNDE ÇIKAR

62 AVRUPA AVRUPA KAVRAMINI SİYASİ BİR KAVRAM OLARAK İLK KEZ KULLANAN İSE KUTSAL ROMA GERMEN İMPARATORU UNVANINA SAHİP OLAN ŞARLMAN’DIR

63 AVRUPA KİMLİĞİ’NİN TEMELLERİ AVRUPA’YA KİMLİĞİNİ VEREN BİRİNCİ UNSUR: ANTİK YUNAN VE ROMA’YA DAYANDIRILAN

64 AVRUPA KİMLİĞİ’NİN TEMELLERİ – DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ – BİREYCİLİK – HÜMANİZM – DEMOKRASİ

65 AVRUPA KİMLİĞİ’NİN TEMELLERİ MODERNİTE, HOŞGÖRÜ, DEMOKRASİ AMA AYNI ZAMANDA DİNİ BASKILAR, FAŞİST DİKTATÖRLÜKLER DE AVRUPA’YA AİTTİR

66 AVRUPA KİMLİĞİ NÜFUZ ALANI –ANADOLU –AFRİKA –ORTADOĞU AKDENİZ KÜLTÜRÜ

67 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA’YA KİMLİĞİNİ VEREN İKİNCİ UNSUR İSE HIRİSTİYANLIKTIR

68 AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ AVRUPA’NIN BİR DEĞER İFADE ETMESİ, BİR AİDİYET BİRİMİNİ ADLANDIRMASI YANİ İNŞA SÜRECİ İSE ORTAÇAĞ HIRİSTİYANLIĞI İLE BAŞLAMAKTADIR

69 AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ ORTAÇAĞ HIRİSTİYANLIĞININ TEMELİNDE YATAN DÜŞÜNCE DIŞSAL ÖTEKİLERİNİ YARATIR VE ONLARA “PAGANLAR, VAHŞİLER, İLKELLER YA DA BARBARLAR” DER.

70 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA AÇISINDAN TARİH BOYUNCA ÖTEKİNİ TEMSİL EDENLERDEN EN AZINDAN BİRİ MÜSLÜMAN - TÜRK KİMLİĞİ DİĞERİ DE YAHUDİ KİMLİĞİ OLMUŞTUR

71 AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ ORTAÇAĞDAKİ YAHUDİ DÜŞMANLIĞI BİRİNCİL OLARAK DİNSEL KAVRAMLARLA TANIMLANMIŞTIR

72 AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ HIRİSTİYAN KURTARICININ VE MESAJININ YAHUDİLER TARAFINDAN REDDEDİLMESİ VE İSA’NIN YAŞAMI İLE ÖLÜMÜNDEKİ YAHUDİ ROLÜNÜN İNCİL’DE ANLATILMASI BU DÜŞMANLIĞIN TEMELİDİR

73 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA BU DÖNEMDE RES PUBLICA CHRISTIANA (HIRİSTİYAN ÜLKESİ) OLARAK KABUL EDİLİR

74 AVRUPA KİMLİĞİ VOLTAIRE’NİN AVRUPASINDA DA AVRUPA’YI AVRUPA YAPAN FAKTÖRLERİN BAŞINDA DİN GELMEKTEDİR

75 AVRUPA KİMLİĞİ VOLTAIRE DE YAHUDİLERİ EN SERT BİÇİMDE ELEŞTİRMİŞTİR “ANTİKROMA’DA YAHUDİLER, İNSANLIĞIN AŞAĞILIK TÜRÜ OLARAK GÖRDÜĞÜÜZ ZENCİLERLE AYNI KEFEYE KONULMAKTAYDI” Essai sur le moeurs, der René Pomeau (Paris, 1963)

76 AVRUPA KİMLİĞİ ÜTOPİK SOSYALİZMİN ÖNCÜLERİNDEN, ALMAN DÜŞÜNÜR JOHANN GOTTLIEB FICHTE: BATI’YA YÖNELİK YAHUDİ TEHLİKESİNE DİKKAT ÇEKMEKTE VE 1793’DE FRANSIZ DEVRİMİ İLE İLGİLİ ESERİNDE YAHUDİLERİ AVRUPA’DAKİ SORUNLARIN BAŞLICA KAYNAĞI OLARAK GÖRÜR Contributions to the Correction of the Public's Judgment concerning the French Revolution

77 AVRUPA KİMLİĞİ HIRİSTİYANLIK BATI FİKRİYLE BAĞLANTILI OLMUŞ VE ONA YÜKSELEN İSLAM’A KARŞI HEGEMONYA KURMA İŞLEVİ VE MİSYONU YÜKLENMİŞTİR

78 AVRUPA KİMLİĞİ BUNUN NEDENİ AVRUPA’NIN KÜLTÜREL KİMLİĞİ KONUSUNDA YAŞANAN TARTIŞMANIN DİN FAKTÖRÜ İLE İLGİLİ OLMASIDIR

79 AVRUPA KİMLİĞİ TÜRKLERİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YI DA İÇERECEK ŞEKİLDE BATI’YA DOĞRU GENİŞLEME NİYETLERİ AVRUPA’NIN BİRLEŞMESİ VE DAYANIŞMASI FİKİRLERİNİN FİLİZLENMESİNE DE NEDEN OLMUŞTUR

80 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA’NIN SINIRLARI, MÜSLÜMANLARIN İLERLEMESİNE BAĞLI OLARAK BELİRLENMİŞTİR

81 AVRUPA KİMLİĞİ BU DURUMDA DA İSLÂM AVRUPA’NIN “KURUCU DIŞARISI” İŞLEVİNİ YERİNE GETİREN BİR ÖĞE OLMUŞTUR BU DURUMDA DA İSLÂM AVRUPA’NIN “KURUCU DIŞARISI” İŞLEVİNİ YERİNE GETİREN BİR ÖĞE OLMUŞTUR

82 AVRUPA KİMLİĞİ 1350 – 1690 DÖNEMİNDE OSMANLI’YA KARŞI AVRUPA’DA ONLARCA BİRLEŞİK AVRUPA PROJESİ ÖNERİLMİŞTİR

83 BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ – KUTSAL LİGİ – KUTSAL LİGİ

84 BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ ROMA-CERMEN İMPARATORU V. KARL

85 BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ İSPANYA KRALI II. PHILIP

86 BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ FRANSA KRALI XIV. LOUIS

87 AVRUPA KİMLİĞİ 15. VE 16. YÜZYILLARDA HIRISTİYANLIK DÖNEMİN ANAHTAR FİKRİ OLMUŞTUR HIRİSTİYAN BİRLİK HIRİSTİYAN DÜNYA

88 AVRUPA KİMLİĞİ AYRICA, 15. YÜZYILDAN İTİBAREN YAHUDİ NEFRETİ DİNSEL TEMELLİ OLMAKTAN ÇIKMIŞ, TAMAMEN IRKSAL OLARAK YENİDEN TANIMLANMIŞTIR

89 AVRUPA KİMLİĞİ BUNUN NEDENİ, YAHUDİLERİN DİNLERİNİ DEĞİŞTİREREK HIRİSTİYANLIĞI KABUL ETMELERİ -GÖNÜLLÜ OLARAK -ZORUNLU OLARAK

90 AVRUPA KİMLİĞİ İSPANYA’DA 1492’DE MÜSLÜMANLARIN VE YAHUDİLERİN SÜRÜLMESİNDEN SONRA BURADA KALAN VE DİN DEĞİŞTİREN GİZLİ MÜSLÜMANLARA MORİSCO

91 AVRUPA KİMLİĞİ YAHUDİLERE İSE MARRANO DENMİŞTİR

92 AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA HER ZAMAN BİR ŞEYE KARŞI OLMAK İÇİN BİRLEŞMİŞTİR, BİR ŞEY İÇİN DEĞİL

93 AVRUPA KİMLİĞİ “AVRUPA KİMLİĞİNİN BİLİNCİNE, GERÇEK VEYA HAYALİ BİR ORTAK DÜŞMANI PÜSKÜRTMEK GEREKTİĞİNDE VARMAKTA VE BU TEHDİT ORTADAN KALKTIKTAN SONRA DA KİMLİK DUYGUSUNU KAYBETME EĞİLİMİNE GİRMEKTEDİR”

94 AVRUPA KİMLİĞİ 17. VE 18. YÜZYILLARDA ÖZGÜRLÜK, AKILCILIK FİKİRLERİ AVRUPA’YI TANIMLAMIŞ KÖLELİK İSE “ÖTEKİ” OLARAK SUNULMUŞTUR

95 AVRUPA KİMLİĞİ 19. YÜZYILDA İSE UYGARLIK VE UYGAR DÜNYA AVRUPAYI VEYA AVRUPALILIĞI TEMSİL ETMEKTEDİR

96 AVRUPA KİMLİĞİ NORBERT ELIAS: UYGARLIK, AVRUPA’YI BİRLEŞTİREN BİR İMGE DURUMUNDADIR

97 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AB’NİN RESMİ BELGELERİNDE VE GENEL POLİTİKASINDA İKİ ÇEŞİT KİMLİK VURGULANMAKTADIR: “AVRUPALI” KİMLİĞİ“AVRUPALI” KİMLİĞİ ÜYE DEVLETLERİN “MİLLİ KİMLİKLERİ”ÜYE DEVLETLERİN “MİLLİ KİMLİKLERİ”

98 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ GÜNÜMÜZDE AB ÜYESİ ÜLKELER ARASINDA AVRUPALILIK KONUSU ÜLKEDEN ÜLKEYE FARKLILIK GÖSTERMEKTEDİR

99 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ÜYE ÜLKE VATANDAŞLARININ ÖNCELİKLE KENDİLERİNİ ÜLKELERİNE BAĞLI HİSSETTİKLERİ ÖN PLANA ÇIKMAKTADIR

100 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AVRUPALILAR DA KENDİ ARALARINDA FARKLILIKLAR GÖSTERİRLER FARKLILIKLAR GÖSTERİRLER -ETNİSİTE VE KÜLTÜR (FİNLİLER, MACARLAR, İSPANYOLLAR) -DİL -DİN (KATOLİK, ORTODOKS, PROTESTAN) -EKONOMİK VE POLİTİK SİSTEMLER (ÜNİTER, FEDERAL)

101 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ PAYLAŞILAN GELENEK VE MİRASLAR -ROMA HUKUKU -PARLAMENTER KURUMLAR -AKILCILIK -RÖNESENAS HÜMANİZMİ -DEMOKRASİ

102 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ FARKLI KÜLTÜRLERİN EKONOMİK OLARAK BÜTÜLEŞEBİLMESİ VE EKONOMİK DÜZENE UYUM SAĞLAYABİLMESİ İÇİN ÖNCELİKLE BİRLİK DUYGUSUNU BENİMSEYEN, AVRUPALILIK KİMLİĞİNİ İÇSELLEŞTİREN İNSAN BİLİNCİNE İHTİYAÇ VARDIR

103 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR ROMA ANTLAŞMASININ ÖNSÖZÜ “AVRUPA HALKLARI ARASINDA DAHA YAKIN BİR BİRLİK”

104 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB’NİN AVRUPA KİMLİĞİ KONUSUNDAKİ İLK RESMİ GİRİŞİMİ 1973 KOPENHAG ZİRVESİ’NDE HAZIRLANAN “AVRUPA KİMLİĞİNE İLİŞKİN BİLDİRİ”DİR

105 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB FONTAINEBLEU ZİRVESİ (1984): AB FONTAINEBLEU ZİRVESİ (1984): TOPLULUĞUN KİMLİĞİNİ VE İMAJINI GÜÇLENDİRMESİ GEREKTİĞİ SONUCUNA VARILDI

106 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB FONTAİNEBLEU ZİRVESİ (1984): AB FONTAİNEBLEU ZİRVESİ (1984): -ADONNİNO KOMİTESİ -“HALKLARIN AVRUPASI” TEMALI KAMPANYA BU KAMPANYA ROMA ANTLAŞMASININ ÖNSÖZÜNE DAYANMAKTADIR

107 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR ADONNİNO KOMİTESİ ÇALIŞMALARI SONUCU ÇALIŞMALARI SONUCU AB BAYRAĞI

108 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR ADONNİNO KOMİTESİ ÇALIŞMALARI SONUCU AB MARŞI BEETHOVEN'İN 9. SENFONİSİ'NİN SON BÖLÜMÜNDEN “NEŞEYE ÖVGÜ"

109 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB ZİRVESİ (1988): -EDEBİYAT- COĞRAFYA -DİL- TARİH -MÜZİK- VATANDAŞLIK DERS MÜFREDATLARINDA DERS MÜFREDATLARINDA AVRUPALILIK BOYUTU

110 MAASTRICH ANTLAŞMASI BU ANTLAŞMA İLE EKONOMİK BİRLİK ANLAYIŞINA, KÜLTÜREL, SOSYAL VE SİYASAL BOYUTLAR EKLENEREK “BİRLİK” KAVRAMI GENİŞLETİLMİŞTİR

111 AVRUPA YURTTAŞLIĞI 1 KASIM 1993 TARİHLİ MAASTRICHT ANTLAŞMASI İLE HUKUKİ GEÇERLİLİK KAZANIYOR

112 AVRUPA YURTTAŞLIĞI ANTLAŞMANIN 8. MADDESİNE GÖRE HERHANGİ BİR ÜYE ÜLKENİN UYRUĞU OTOMATİK OLARAK BİRLİK YURTTAŞI OLMA HAKKINI KAZANMAKTADIR

113 AVRUPA YURTTAŞLIĞI ANCAK AVRUPA YURTTAŞLIĞI ULUSAL YURTTAŞLIĞIN YANI SIRA VAR OLMAKTADIR

114 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI AB’NİN RESMİ BELGELERİNDE VE GENEL KÜLTÜR POLİTİKASINDA İKİ ÇEŞİT KİMLİK VURGULANMAKTADIR

115 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI AVRUPALI KİMLİĞİ ÜYE DEVLETLERİN MİLLİ KİMLİKLERİ MİLLİ KİMLİKLERİ

116 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI 128. MADDE: “BİRLİK, ÜYE ÜLKELERİN KÜLTÜRLERİNİN GELİŞMESİNE KATIKIDA BULUNACAK, BİR YANDAN DA MİLLİ VE BÖLGESEL FARKLILIKLARINA SAYGI DUYACAK, AYNI ZAMANDA ORTAK KÜLTÜREL MİRASI ÖN PLANA ÇIKARTACAKTIR”

117 MAASTRICH ANTLAŞMASI MADDENİN DEVAMINDA, GEREKİRSE BİRLİĞİN, HEM ÜYE DEVLETLER ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİNİ TEŞVİK ETMEK HEM DE ÜYE ÜLKELERİN KÜLTÜREL FAALİYETLERİNİ DESTEKLEYİP, İHTİYAÇLARINI KARŞILAYACAĞINDAN DA SÖZ ETMEKTEDİR

118 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI HEDEFLER -AVRUPA HALKLARININ KÜLTÜRLERİNİN VE TARİHLERİNİN TANINMASININ VE YAYGINLAŞTIRILMASININ İYİLEŞTİRİLMESİ -AVRUPA DÜZEYİNDE ÖNEMLİ OLAN KÜLTÜR DEĞERLERİNİN KORUNMASI

119 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI HEDEFLER -TİCARİ NİTELİKTE OLMAYAN KÜLTÜREL ALIŞVERİŞİN TEŞVİK EDİLMESİ -SANATSAL VE EDEBİ YARATIM ALANLARI

120 HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN ARAÇLAR ÜYE DEVLETLER ARASINDA İŞBİRLİĞİÜYE DEVLETLER ARASINDA İŞBİRLİĞİ DİĞER ORTAK POLİTİKALARDA KÜLTÜREL BOYUTLARIN DİKKATE ALINMASIDİĞER ORTAK POLİTİKALARDA KÜLTÜREL BOYUTLARIN DİKKATE ALINMASI TOPLULUK VE ÜYE DEVLETLER İLE ÜÇÜNCÜ ÜLKELER VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER ARASINDA İŞBİRLİĞİTOPLULUK VE ÜYE DEVLETLER İLE ÜÇÜNCÜ ÜLKELER VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER ARASINDA İŞBİRLİĞİ ÜYE DEVLETLERİN EYLEMLERİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ÖZEL ÖNLEMLERÜYE DEVLETLERİN EYLEMLERİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ÖZEL ÖNLEMLER

121 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI’YLA KÜLTÜR TAM ANLAMIYLA TOPLULUK’UN EYLEM ALANI İÇİNE GİRMİŞTİR

122 AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI KÜLTÜR POLİTİKASI, ÜYE DEVLETLERİN KÜLTÜREL KİMLİKLERİNİN UYUMLAŞTIRILMASINI AMAÇLAMAZ TAM TERSİNE ÇEŞİTLİLİKLERİN KORUNMASINI AMAÇLAR

123 AMSTERDAM ANTLAŞMASI AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MADDE 151: TOPLULUK ÜYE DEVLET KÜLTÜRLERİNİN, ORTAK KÜLTÜR MİRASINI DA DİKKATE ALARAK, ULUSAL VE BÖLGESEL ÇEŞİTLİLİKLERİNE SAYGI KAPSAMINDA YAYGINLAŞTIRILMASINA KATKIDA BULUNUR

124 AVRUPA KOMİSYONU VE İNSAN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ (EKİM 2004)

125 THE SPRITUAL AND CULTURAL DIMENSION OF EUROPE AVRUPA KÜLTÜR SAHASI ULUSAL KÜLTÜRLERİN KARŞIT GRUBU DEĞİLDİR

126 THE SPRITUAL AND CULTURAL DIMENSION OF EUROPE “AVRUPA KÜLTÜRÜ BELİRLİ BİR DİNE SÖZGELİMİ İSLAM’A MUHALİF OLARAK TANIMLANAMAZ”

127 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR EURO EURO, AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARILMASINDA GÜÇLÜ BİR UNSURDUR

128 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR SERBEST DOLAŞIM AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARILMASINDAKİ DİĞER BİR GÜÇLÜ UNSURDUR

129 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR OY KULLANMA AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARILMASINDAKİ EN ÖNEMLİ UNSURLARDAN BİRİDİR UNSURLARDAN BİRİDİR

130 AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB ANAYASASI

131 AB ANAYASASI

132

133

134 AVRUPA KONVANSİYONU (Haziran 2004) ALMANYA, İTALYA, POLONYA VE SLOVAKYA “AB BİR HIRİSTİYAN DEĞERLER TOPLULUĞUDUR” “AB BİR HIRİSTİYAN DEĞERLER TOPLULUĞUDUR” Valery Giscard d'Estaing

135 AVRUPA KONVANSİYONU (Haziran 2004) DİN AB’NİN DAYANDIĞI DEĞERLERİN ARASINDA YER ALMAMIŞTIR

136 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ULUSAL YADA YEREL AİDİYETLERE BAĞLILIK DEVAM EDİYOR

137 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK BİR AVRUPA TARİHİNDEN VE ORTAK BİR TECRÜBEDEN BAHSEDİLSE DE, BU TECRÜBENİN DEĞİŞİK ULUSLARCA FARKLI ALGILANMASI BÜTÜN BİR AB KİMLİĞİNDEN SÖZETMEYİ ZORLAŞTIRIYOR

138 AB İÇİNDE RAHATSIZLIK BAYRAK, MARŞ, PASAPORT, PARA BUNLAR DİĞER YANDA DA BÜTÜNCÜL BİR TEK TİP AVRUPALI KİMLİĞİ Mİ YARATILMAK İSTENİYOR?

139 AB İÇİNDE RAHATSIZLIK AB’NİN BÖLGESEL/YEREL KİMLİKLERİ ERİTMEYE YÖNELİK BİR ANLAYIŞI BENİMSEDİĞİNİ SAVUNAN GÖRÜŞLER

140 AB İÇİNDE RAHATSIZLIK AB BU SEBEPLE AMAÇLARININ HERKESE TEK TİP BİR KİMLİK DAYATMAK DEĞİL, FARKLILIKLARIN BULUŞMASINDA DOĞAN BİR KİMLİK GELİŞTİRMEK OLDUĞUNU VURGULAMAYA BAŞLIYOR

141 VIVIANE REDING BİLGİ TOPLUMU VE MEDYA KOMİSYONERİ “AVRUPA’NIN ASIL ZENGİNLİĞİ EKONOMİK GÜCÜNDE DEĞİL, ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜNDEDİR”

142 AB KOMİSYONERİ REDING AB, AVRUPA KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN FARKLI PARÇALARI EN İYİ ŞEKİLDE KORUYABİLİRSE KÜLTÜRÜN GENELİ DE KORUNMUŞ OLUR. AB’YE ÜYE ÜLKELER YALNIZCA ÜYE OLMAKLA KALMAYIP FARKLI MİLLİ KÜLTÜRLERİ DE TEMSİL EDERLER

143 AB KOMİSYONERİ REDING AB KÜLTÜR POLİTİKASINDA AVRUPALILIK KONUSUNDA BÜTÜNLEŞME GETİRİLİRKEN, BİR YANDA DA MİLLİ KÜLTÜRLERİN VE KİMLİKLERİN ÇEŞİTLİLİĞİNİ DE SAVUNUR

144 AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AVRUPA KİMLİĞİNİN VE KÜLTÜR POLİTİKASININ GELECEĞİ MEDENİYETLER ÇATIŞMASI TEZİ HAKLIMI ÇIKACAK?

145 11 EYLÜL 2001 ve 11 MART 2004 SONRASI MÜSLÜMANLAR 11 EYLÜL VE 11 MART OLAYLARINDAN SONRA "İÇERDEKİ TEHDİT VE DÜŞMAN" OLARAK ALGILANMAYA BAŞLIYOR

146 11 EYLÜL 2001 ve 11 MART 2004 SONRASI NICHOLAS HUDSON: “IRKÇILIK FARKLI ZAMANLARDA “ÖTEKİ”NİN FARKLI BİÇİMLERDE ELE ALINMASINA BAĞLI OLARAK ORTAYA ÇIKAN ASLINDA TARİHSEL BİR FENOMENDİR VE DOLAYISIYLA KÜLTÜREL BİR TARİHE SAHİPTİR”

147 11 EYLÜL 2001 ve 11 MART 2004 SONRASI TERÖR SALDIRILARINDAN SONRA EKONOMİK GÜDÜLERİN HÂKİM OLDUĞU DIŞLAMA KÜLTÜREL BİR ÇEHREYE DÖNÜŞMEYE BAŞLIYOR

148 AVRUPA KOMİSYONU ÇALIŞMA, SOSYAL İŞLER VE EŞİTLİK DİREKTÖRLÜĞÜ RAPORU AVRUPA KOMİSYONU ÇALIŞMA, SOSYAL İŞLER VE EŞİTLİK DİREKTÖRLÜĞÜ RAPORU IRKÇILIK İŞ OLANAKLARININ DIŞINDA EĞİTİM, SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL HİZMETLER ALANLARINDA DA YAŞANIYOR

149 AVRUPA KOMİSYONU ÇALIŞMA, SOSYAL İŞLER VE EŞİTLİK DİREKTÖRLÜĞÜ RAPORU HER 7 AB VATANDAŞINDAN BİRİ IRKÇI DAVRANIŞLARA MARUZ KALIYOR

150 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) -11 AB ÜLKESİNİN ÇOĞUNDA DÖNEMİNDE IRKÇI SALDIRILARDA ARTIŞ VAR -ANTİ-SEMİTİZM İNGİLTERE, FRANSA VE İSVEÇ'TE ARTTI

151 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) -FRANSA VE ALMANYA'DA AŞIRI SAĞCI GRUPLARIN İŞLEDİĞİ SUÇLARDA DA ARTIŞ VAR

152 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) ALMANYA'DA YABANCI DÜŞMANI MOTİFLİ SALDIRILAR 2000 YILINDA YAKLAŞIK 14 BİN 700 İKEN, BU RAKAM 2006 YILINDA 18 BİNİN ÜZERİNE ÇIKTI.ALMANYA'DA YABANCI DÜŞMANI MOTİFLİ SALDIRILAR 2000 YILINDA YAKLAŞIK 14 BİN 700 İKEN, BU RAKAM 2006 YILINDA 18 BİNİN ÜZERİNE ÇIKTI. SLOVAKYA'DA SON 6 YIL İÇİNDE 3 KAT ARTTISLOVAKYA'DA SON 6 YIL İÇİNDE 3 KAT ARTTI

153 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) 27 AB ÜLKESİNDE GÖÇMENLER VE ETNİK AZINLIKLAR ARASINDA YAPTIĞI ANKET: YABANCILARIN YÜZDE 12’SİNİN BİR YIL İÇİNDE BİZZAT IRKÇI EYLEMLERE HEDEF OLDUĞUNU AKTARIYOR YABANCILARIN YÜZDE 12’SİNİN BİR YIL İÇİNDE BİZZAT IRKÇI EYLEMLERE HEDEF OLDUĞUNU AKTARIYOR

154 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) ANKETE KATILANLARIN YÜZDE 12’Sİ GEÇTİĞİMİZ BİR YIL İÇERİSİNDE BİZZAT IRKÇI SUÇ EYLEMLERİNE HEDEF OLDUĞUNU BELİRTİRKEN, YÜZDE 82’Sİ BU EYLEMLERİ İLGİLİ MERCİLERE BİLDİRMEDİĞİNİ KAYDETTİ

155 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) GÖÇMENLER SADECE AYRIMCI UYGULAMALARA MARUZ KALMIYORLAR AYNI ZAMANDA KENDİLERİNE YÖNELİK AŞAĞILAMA VE SALDIRILARA DA MARUZ KALIYORLAR

156 AB TEMEL HAKLAR AJANSI ( ) ANKET, AZINLIK GRUPLARI ARASINDA ÖZELLİKLE ROMANLARIN IRKÇILIĞA VE AYRIMCI MUAMELEYE MARUZ KALDIĞINI GÖSTERİYOR. ROMANLARIN ÖZELLİKLE MACARİSTAN, ÇEK CUMHURİYETİ, SLOVAKYA VE YUNANİSTAN’DA KÖTÜ DENEYİMLER YAŞADIKLARINA İŞARET EDİLİYOR.

157 EUROBAROMETER - 296

158

159 YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN ETNİK TEMELLİ AYRIMCILIK YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN ETNİK TEMELLİ AYRIMCILIK ÜLKE BAZLI ÜLKE BAZLI - HOLLANDA: % 79 - HOLLANDA: % 79 - YUNANİSTAN: % 76 - YUNANİSTAN: % 76 - FRANSA: % 76 - FRANSA: % 76 - DANİMARKA: % 75 - DANİMARKA: % 75

160 EUROBAROMETER YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN DİN TEMELLİ AYRIMCILIK ÜLKE BAZLI ÜLKE BAZLI DANİMARKA: % 62DANİMARKA: % 62 FRANSA: % 57FRANSA: % 57 İNGİLTERE: % 56İNGİLTERE: % 56

161 FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI YEDİ BÜYÜK AVRUPA ÜLKESİNDE (ALMANYA, FRANSA, İNGİLTERE, BELÇİKA, İTALYA, HOLLANDA VE İSPANYA) TOPLAM KİŞİ ÜZERİNDE YAPILDI

162 FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI FRANSIZLARIN YÜZDE 80’NİFRANSIZLARIN YÜZDE 80’Nİ ALMANLAR YÜZDE 76’SIALMANLAR YÜZDE 76’SI BELÇİKALILARIN YÜZDE 68’SİBELÇİKALILARIN YÜZDE 68’Sİ HOLLANDALILARIN YÜZDE 67’SİHOLLANDALILARIN YÜZDE 67’Sİ

163 FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI İNGİLİZLERİN YÜZDE 57'SİİNGİLİZLERİN YÜZDE 57'Sİ İTALYANLARIN YÜZDE 56'SIİTALYANLARIN YÜZDE 56'SI İSPANYOLLARIN YÜZDE 21'İİSPANYOLLARIN YÜZDE 21'İ

164 FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI TÜRKİYE'NİN AB ÜYELİĞİNE “HAYIR” DİYOR

165 FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI EN SERT ÇIKANLAR SAĞ CEPHEDEN FRANÇOİS BAYROU'NUN SEÇMENLERİNİN YÜZDE 61'İ,FRANÇOİS BAYROU'NUN SEÇMENLERİNİN YÜZDE 61'İ, SARKOZY'Yİ DESTEKLEYENLERİN YÜZDE 68'İ,SARKOZY'Yİ DESTEKLEYENLERİN YÜZDE 68'İ, JEAN-MARİE LE PEN CEPHESİNİN İSE YÜZDE 81'İ BU ÜYELİĞE KARŞIJEAN-MARİE LE PEN CEPHESİNİN İSE YÜZDE 81'İ BU ÜYELİĞE KARŞI

166 AVUSTURYA’DA AŞIRI SAĞCILAR YÜKSELİŞTE AVUSTURYA'DA YAPILAN ERKEN SEÇİMLERDE ÖZGÜRLÜKÇÜ PARTİ (ÖVP) OYUNU YÜZDE 7 ORANINDA ARTTIRARAK TOPLAM OYLARIN YÜZDE 18'İNİ ALDI.

167 AVUSTURYA’DA AŞIRI SAĞCILAR YÜKSELİŞTE AVUSTURYA GELECEK BİRLİĞİ (BZÖ) DE YÜZDE 11'İN ÜZERİNDE OY TOPLADI

168 ALMANYA ANAYASAYI KORUMA ÖRGÜTÜ, YILLIK RAPORU “AŞIRI SAĞCI” TEHDİT KONUSUNDA UYARIYOR RAPORA GÖRE GEÇEN YIL AŞIRI SAĞ MOTİFLİ SUÇLAR YÜZDE 16 ARTIŞ GÖSTERDİ

169 ALMANYA ANAYASAYI KORUMA ÖRGÜTÜ, YILLIK RAPORU ALMANYA İÇİŞLERİ BAKANI WOLFGANG SCHÄUBLE: “DİĞER UNSURLARIN YANI SIRA ANAYASAL DÜZENİMİZ AŞIRI SAĞCILAR TARAFINDAN DA TEHDİT ALTINDADIR. NASYONAL DEMOKRAT PARTİ’YE ÜYE OLANLARIN SAYISI GEÇTİĞİMİZ YIL HAFİF ÖLÇÜDE GERİLEDİ. ANCAK ASIL TEDİRGİNLİK YARATAN KONU NEO-NAZİLERİN SAYISININ ARTMIŞ OLMASIDIR.” “DİĞER UNSURLARIN YANI SIRA ANAYASAL DÜZENİMİZ AŞIRI SAĞCILAR TARAFINDAN DA TEHDİT ALTINDADIR. NASYONAL DEMOKRAT PARTİ’YE ÜYE OLANLARIN SAYISI GEÇTİĞİMİZ YIL HAFİF ÖLÇÜDE GERİLEDİ. ANCAK ASIL TEDİRGİNLİK YARATAN KONU NEO-NAZİLERİN SAYISININ ARTMIŞ OLMASIDIR.”

170 ALMANYA ANAYASAYI KORUMA ÖRGÜTÜ, YILLIK RAPORU DİĞER UNSURLAR: KÖKTENDİNCİ İSLAMCI TEHDİDİN ARTTIĞINA İŞARET EDİLİYOR MİLLİ GÖRÜŞ VE MÜSLÜMAN KARDEŞLER GİBİ ORGANİZASYONLAR RADİKAL İSLAMCI TEHDİDİN ADRESİ OLARAK GÖSTERİLİYOR

171 AVRUPA KONSEYİ RAPORU “IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI VE HOŞGÖRÜSÜZLÜKLE MÜCADELE” AVRUPA KONSEYİ: “ALMANYA IRKÇILIKLA MÜCADELE YETERSİZ” RAPOR, ALMANYA'DA GÖÇMENLERİ HEDEFLEYEN POLİTİK SÖYLEM VE BU ÇERÇEVEDE NEO-NAZİ PROPAGANDAYA DA PARMAK BASIYOR

172 IRKLARARASI İLİŞKİLER ENSTİTÜSÜ RAPORU: 'İSLAM FOBİSİ BÜTÜNLEŞMEYE ENGEL' RAPOR, 11 EYLÜL SALDIRILARDAN BU YANA, MÜSLÜMAN KARŞITI IRKÇILIĞIN KURUMSALLAŞMASINDA ARTIŞ GÖZLENDİĞİNİ ORTAYA KOYUYOR FRANSA, ALMANYA, İNGİLTERE, NORVEÇ

173 IRKLARARASI İLİŞKİLER ENSTİTÜSÜ RAPORU: 'İSLAM FOBİSİ BÜTÜNLEŞMEYE ENGEL' 11 EYLÜL SONRASINDA MEDYANIN, MÜSLÜMANLARI VE İSLAM’I SIKLIKLA BİR TEHDİT OLARAK NİTELEDİĞİNE, YANLI HABERLERLE BASMAKALIP BİR İMAJIN OLUŞMASINA VE KORKUYA NEDEN OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKİYOR

174 AVRUPA IRKÇILIK VE YABANCI DÜŞMANLIĞI İZLEME MERKEZİ (EUMC) RAPORU 18 ARALIK 2006 "AVRUPA BİRLİĞİ'NDE MÜSLÜMANLAR- AYRIMCILIK VE İSLAMOFOBİ" BAŞLIKLI ARAŞTIRMASI

175 EUMC RAPORU İŞ, EĞİTİM VE BARINMA ALANLARINDA AYRIMCILIKİŞ, EĞİTİM VE BARINMA ALANLARINDA AYRIMCILIK SÖZLÜ VE FİZİKİ SALDIRILARSÖZLÜ VE FİZİKİ SALDIRILAR ÜMİTSİZLİK VE SOSYAL DIŞLANMAÜMİTSİZLİK VE SOSYAL DIŞLANMA

176 EUMC RAPORU İSLAMOFOBİ'NİN KAYNAĞI: YABANCI DÜŞMANLIĞI İLE TÜM MÜSLÜMANLARI 'TERÖRİST' GÖRME GENELLEMESİ

177 İSLAMOFOBİ KAVRAM OLARAK İSLAMOFOBİ 1997 YILINDA ORTAYA ÇIKMIŞTIR.

178 İSLAMOFOBİ BİR İNGİLİZ DÜŞÜNCE KURULUŞU OLAN RUNNYMEDE TRUST 1997’DE YAYIMLADIĞI BİR RAPORUNDA MÜSLÜMANLARIN YAŞADIĞI ZORLUKLARI İFADE ETMEK İÇİN BU KAVRAMI İLK OLARAK ORTAYA ATMIŞTIR. ISLAMOPHOBİA: A CHALLENGE FOR US ALL

179 EUMC RAPORU IRKÇILIK, AYRIMCILIK VE SOSYAL MARJİNALLEŞME BÜTÜNLEŞME VE TOPLUMSAL BİRLEŞME ÖNÜNDEKİ EN CİDDİ ENGEL

180 AVRUPA’NIN SINIRLARI COĞRAFİ MİDİR?COĞRAFİ MİDİR?

181 AVRUPA’NIN SINIRLARI KÜLTÜREL MİDİR?KÜLTÜREL MİDİR?

182 COĞRAFİ AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI COĞRAFİ AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI AB’NİN BUGÜNKÜ SINIRLARI, KUZEYDE LAPONYA’DAN GÜNEYDE REUNİON ADASINA VE BATIDA GUADELOUPE ADALARINDAN DOĞUDA KIBRIS’A KADAR UZANMAKTADIR (REHN, 2007: 87)

183 COĞRAFİ AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI AB’NİN SINIR NOKTALARI AÇISINDAN 70. KUZEY VE 22. GÜNEY PARALLERİNDEN 63. BATI VE 56. DOĞU MERİDYENLERİ

184 KÜLTÜREL AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI PAPA II. PİUS: “AVRUPA COĞRAFİ OLMAKTAN ZİYADE MANEVİ SINIRLARLA TANIMLANMIŞTIR. AVRUPA FİZİKİ SINIRLARDAN ZİYADE KÜLTÜR ALANININ KAPSAMIYLA TANIMLANMIŞTIR” (De Europa, 1458)

185 KÜLTÜREL AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI KARDİNAL JOSEP GLEMP: “AVRUPA’NIN COĞRAFİ BÖLGE ÖZELLİKLERİ İKİNCİL DERECEDE ÖNEM TAŞIR. AVRUPA, KÜLTÜREL VE TARİHSEL BİR KAVRAMDIR”

186 KÜLTÜREL AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI PAPA 16'NCI BENEDİCT: “TÜRKİYE'NİN AB'YE KATILIMI ÇOK BÜYÜK BİR HATA TARİHE TEZAT BİR KARARDIR”

187 AVRUPA’NIN SINIRLARI FRANSA’NIN AVRUPA İŞLERİNDEN SORUMLU BAKANI BRUNO LEMAİRE: AB'NİN, SİYASÎ BİRLİK AMACINI GERÇEKLEŞTİREBİLMESİ İÇİN SINIRLARININ ÇİZİLMESİ GEREKTİĞİNE İNANDIKLARINI BİLDİREN LEMAİRE, TÜRKİYE'Yİ BU NEDENLE AB'DE İSTEMEDİKLERİNİ DİLE GETİRİYOR

188

189 AVRUPA’NIN SINIRLARI?

190 KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK – AVRUPA KİMLİĞİ “FARKLILIK İÇİNDE BİRLİK” “UNITY IN DIVERSITY” 2008 KÜLTÜRLERARASI DİYALOG YILI

191 HANGİ AVRUPA? DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA MI ? DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA MI?

192 HANGİ AVRUPA? DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA DAR BİR COĞRAFİ ALANDAR BİR COĞRAFİ ALAN İÇE KAPANIKİÇE KAPANIK ÖZELLİKLE KÜLTÜREL VE DİNSEL OLARAK HIRİSTİYANLIK ORTAK PAYDASINDA İNŞA EDİLENÖZELLİKLE KÜLTÜREL VE DİNSEL OLARAK HIRİSTİYANLIK ORTAK PAYDASINDA İNŞA EDİLEN

193 HANGİ AVRUPA? DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA AVRUPA ASLINDA BİR DİNSEL ALANAVRUPA ASLINDA BİR DİNSEL ALAN TEKİL BİR AVRUPA MODELİTEKİL BİR AVRUPA MODELİ

194 DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA HIRİSTİYAN SAĞ ÇEVRELER DİN TEMELLİ “KÜLTÜREL FARKLILIK”

195 AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM İSPANYA’NIN AŞIRI SAĞCI PARTİSİ “TÜRKİYE’YE HAYIR. TÜRKİYE ASLA VE ASLA AVRUPA’NIN VE DE BATI UYGARLIĞININ BİR PARÇASI OLAMAZ” SLOGANINI SEÇTİ

196 AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM AŞIRI SAĞCI İNGİLİZ ULUSAL PARTİSİ BNP'NİN LİDERİ NİCK GRİFFİN GÖÇMENLERİN ÜLKELERİNE GERİ GÖNDERİLMESİ GEREKTİĞİ GÖRÜŞÜNDE

197 AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM GRİFFİN "ÜYELİK VERİLMESİ HALİNDE TÜRKİYE'DEKİ MÜSLÜMANLARIN İNGİLTERE'YE AKIN EDECEĞİ" TEZİNİN YER ALDIĞI AFİŞLER HAZIRLATTI

198 AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM AVRUPA PARLAMENTOSU SEÇİMLERİNDE HRİSTİYAN DEMOKRAT BİRLİK PARTİ’DEN ADAY OLAN JOACHİM ZELLER DE, TÜRKİYE’NİN AVRUPA’DAN FARKLI BİR KÜLTÜRE SAHİP OLDUĞUNU BELİRTİYOR

199 DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA KİMLİKLERİNİN, KÜLTÜRLERİNİN YOK OLUP GİDECEĞİ KORKUSU KÜLTÜREL KİMLİKLERİNİN SAVUNULMASI DÜRTÜSÜNÜ ORTA ÇIKARMAKTA BU “İÇERİDEKİ DÜŞMAN”KORKUSUNU FİTİLLEMEKTE O DA MİLLİYETÇİLİĞE, HATTA IRLKÇILIĞA DÖNÜŞEBİLMEKTEDİR

200 HANGİ AVRUPA? DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA “BEN VE ÖTEKİ” AYRIMINI DOĞALLAŞTIRAN“BEN VE ÖTEKİ” AYRIMINI DOĞALLAŞTIRAN DİNSEL VE KÜLTÜREL DEĞERLERİN ÖTESİNDEDİNSEL VE KÜLTÜREL DEĞERLERİN ÖTESİNDE

201 HANGİ AVRUPA? DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA TEMEL HAK VE HÜRRİYETLER VE SERBEST TİCARET GİBİ BÜTÜNLEŞTİRİCİ İŞLEVİ DAHA FAZLA OLAN LİBERAL DEĞERLERİ ÖN PLANA TAŞIYANTEMEL HAK VE HÜRRİYETLER VE SERBEST TİCARET GİBİ BÜTÜNLEŞTİRİCİ İŞLEVİ DAHA FAZLA OLAN LİBERAL DEĞERLERİ ÖN PLANA TAŞIYAN BİR DEĞERLER BÜTÜNÜDÜRBİR DEĞERLER BÜTÜNÜDÜR

202 DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA İSVEÇ DIŞİŞLERİ BAKANI CARL BİLDT: “BİZ ‘AÇIK’ VE ‘KABUL EDEN’ BİR AVRUPA İSTİYORUZ. EĞER ÜLKELER AB’YE GİRMEK İSTİYORLARSA, KRİTERLERİ YERİNE GETİRDİKLERİ TAKTİRDE BİRLİĞE GİREBİLMELİLER”

203 DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA FRANSA SOSYALİST PARTİ SÖZCÜSÜ VE AP ÜYESİ BENOİT HAMON: “AVRUPA HUKUKUNA UYUM SAĞLAMASI KOŞULU İLE TÜRKİYE’NİN AB ÜYELİĞİNDEN YANAYIZ”

204 HANGİ AVRUPA? FRANSA'DA SAĞCI PARTİLER, TÜRKİYE'NİN ÜYELİĞİNE KOŞULSUZ KARŞI ÇIKARKEN, SOLCU PARTİLER, KRİTERLERİ YERİNE GETİRDİĞİ TAKDİRDE ANKARA'NIN ÜYELİĞİNİ DESTEKLEME SÖZÜ VERİYOR ÖZGÜRLÜK, EŞİTLİK KARDEŞLİK

205 HANGİ AVRUPA? ALMANYA’DA CDU, CSU VE LİBERAL FDP DIŞINDA MECLİSTE TEMSİL EDİLEN DİĞER PARTİLER TÜRKİYE’NİN KOPENHAG KRİTERLERİ’Nİ YERİNE GETİRMESİ DURUMUNDA AB’YE ÜYELİĞİNDEN YANALAR

206 HANGİ AVRUPA? BUGÜN İSE; AVRUPA KAMUOYU VE ELİTLERİ ARASINDA AVRUPA KİMLİĞİ KONUSUNDA FARKLI DÜŞÜNCELER BULUNMAKTADIR

207 AB BİR HIRİSTİYAN KULÜBÜ MÜDÜR? AB BİR HIRİSTİYAN KULÜBÜ MÜDÜR? AVRUPALI OLMAK NE DEMEK? AVRUPALI OLMAK NE DEMEK?

208 TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU AVRUPA’DAKİ HIRİSTİYAN SAĞ VE TÜRKİYE’DEKİ İSLAMCI SAĞ ÇEVRELER, KÜLTÜRÜ DİN TEMELİNDE ELE ALIRLAR VE İKİLİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN GELECEĞİNİ BUNA GÖRE ŞEKİLLENDİRİRLER

209 TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU HIRİSTİYAN SAĞ ÇEVRELER: “TÜRKİYE’NİN AB ÜYELİĞİNE KARŞIYIZ” NEDEN: “KÜLTÜREL FARKLILIK”

210 TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU HIRİSTİYAN DİNİ AVRUPA KÜLTÜRÜNÜN ÖZÜDÜR, MÜSLÜMANLIKLA TANIMLANAN TÜRK KÜLTÜRÜ AVRUPA KÜLTÜR DAİRESİNİN DIŞINDA VE HATTA ONUN KARŞI KUTBUNDADIR

211 TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU SLOVAKYA MECLİS BAŞKANI PAVOL PASKA: TARİHİ VE KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN DOLAYI TÜRKİYE'NİN AB ÜYELİĞİNE KARŞI SLOVAKYA'DA BAZI ENDİŞELER VAR 22 MART 2009 SİMERİNİ’YE VERDİĞİ MÜLAKAT

212 TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU TÜRKİYE’DEKİ İSLAMCI-SAĞ’IN GÖRÜŞÜ: “İKİLİ ARASINDAKİ KÜLTÜREL FARKLILIĞIN NEDENİ DİNDİR VE MÜSLÜMANLIK TEMELİNE DAYALI TÜRK KÜLTÜRÜ İLE HIRİSTİYANLIKLA TANIMLANMIŞ AVRUPA KÜLTÜRÜNÜN BAĞDAŞMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR”

213 SONUÇ AVRUPA BİRLİĞİ FARKLI KÜLTÜRLER ARASINDAKİ DİYALOGU GENİŞLETMELİ VE İLERLETMELİDİR

214 SONUÇ EĞER AVRUPA BİRLİĞİ KENDİ VARLIĞINI ÇOK DAHA UZUN YILLARA TAŞIMAK AMACINDA İSE, BİRLİĞİ KAPALI KAPILAR ARDINA KİLİTLEMEMELİ VE DIŞLAYICI TUTUMLAR İÇERİSİNDE BULUNMAMALIDIR

215 TEŞEKKÜR EDERİM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI Tel: /2605 Fax:


"AB’DE KÜLTÜR VE KİMLİK TARTIŞMALARI ANKARA ÜNİVERSİTESİ ATAUM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları